Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

agility, belonen met bal wel of niet goed idee?

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

agility, belonen met bal wel of niet goed idee?

Ongelezen bericht door Browny »

ik wil Chiko dus tijdens de cursus gaan belonen met de bal (ipv voer) , hij is een geobsedeerd apportdeerder dus is hierbij nog fanatieker..
gisteren in het park heb ik op een recreatief behendigheid baan met de bal beloond en hij vond het geweldig :cheer:

maarrr.. op het eindpunt van de hindernis zet hij al de versnelling in omdat hij dus al weer weet dat de bal gegooid wordt :LOL: bijvoorbeeld, de paaltjes doet hij op normaal tempo en bij de laatste 2 paaltjes zet hij de sprint in..

kan ik hem hiermee belonen, of ben ik dit dan op een verkeerde manier aan het aanleren??
Afbeelding
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Re: agility, belonen met bal wel of niet goed idee?

Ongelezen bericht door SuusBG »

Ik zou juist belonen met speeltjes als je hond dat leuk vind. Dat mis ik erg bij Ginger, ik kan eigenlijk weinig/niks weggooien omdat ze voergericht is...
Speeltjes gebruik je vaak op stukken dat je snelheid in je hond wil, en op rustige stukken (bijvoorbeeld een 2o2o op een raakvlak) doe je juist weer met voer. Dus ik zou lekker je bal gebruiken als beloning!! Alleen maar goed als je hond sneller gaat als je het mij vraagt... tenminste bij mij is dat altijd goed :mrgreen: want ik heb niet zo'n snel hondje ;-)
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Ja hoor, voor Max gebruik ik zijn balletje ook altijd :ok:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Aan het eind van een 'race' stuk is een bal ideaal :) Bij raakvlakken en andere 'controle' dingen zou ik echter wel voor voertjes blijven gaan ;)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

oke bedankt voor de bevestiging en tip van de raakvlakken! :E:
Chiko wordt nog enthousiaster van een balletje, als van voer heb ik gemerkt.. Browny is ook heel erg voer gericht dus hoef ik echt geen balletje voor weg te gooien, dan gaat hij nog langzamer volgens mij :LOL: dus omdat ik altijd met voer train ben ik dit automatisch ook bij Chiko gaan doen..

maar ga nu dus voortaan met een balletje trainen :cheer: en de worstjes enkel bij de raakvlakken geven..

hebben jullie nog tips hierbij? aan het einde van het toestel (klik) en de bal gewoon vooruit gooien (zoals ik nu had gedaan) ?? of hebben jullie hier nog andere manieren bij?
en na het afgeven de bal gewoon weer in je zak stoppen?

buiten in het park kunnen we achter elkaar door dus kan ik de bal in mijn handen houden.. maar tijdens de training moeten we uiteraard even wachten voor we aan de beurt zijn..
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier ook een hond die ik groot en deels met bal beloon. Ik vind het fijn, je kan beter op afstand belonen, aangezien ik Kay voor geen meter bij kan houden....
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Yep de bal gooien op moment dat ze het laatste toestel nemen, zodat de bal voor de hond uit landt. Daarmee werk je aan zelfstandigheid (altijd handig) en vooruit denken, in plaats van steeds omkijken naar de handler. Cara wordt ook met bal getraind. Jamey ook, maar bij haar kan ik niet weggooien, omdat zij de bal nogal moeilijk terugbrengt. Zij heeft dus een bal aan een touwtje, waarbij ik het touwtje vast blijf houden.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”