Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Accepteren: geen zin in andere honden.
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Accepteren: geen zin in andere honden.
Herkenbaar
hier zijn de losloopgebieden relatief rustig, alles loopt gewoon los in de wijken.

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
En in het losloopgebied lopen alle 'etters' die aan de lijn zitten omdat die niet tegen de losse honden in de wijk kunnenValerie schreef:Herkenbaarhier zijn de losloopgebieden relatief rustig, alles loopt gewoon los in de wijken.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
He, da's vervelend... Daar zit je in een normale wijk bepaald niet op te wachten. Ik denk dat ik al snel zou roepen; ''Niet bij mijn hond laten komen hoor, hij heeft kennelhoest/schurft...'' Moet je kijken hoe snel ze de honden dan wél binnen kunnen halen... (of achterna kunnen rennen, da's wel weer lollig..) 

- dagmar88
- Zeer actief
Canis Sapiens schreef: Nu is mijn hond heel goed opgevoed, maar aan hormonale problemen is geen opvoedingsprobleem als grondslag. Nu wonen hier mijns inziens de laatste jaren teveel honden, waardoor dit elke wandeling een terugkerend probleem is.
(...)
Het zijn vaak van die types "ik heb het recht erop" maar mijns inziens is dat niet zo als jouw hond niet zo strak onder controle staat dat ie niet naar de overkant (mij en mijn hond) rent. .

Ik heb een hond die met de meeste anderen niet overweg kan; daar loop ik gewoon niet mee waar het druk is of op tijden dat er niemand anders loopt.
-
- Zeer actief
zo zou ik het ook doen hoor, hele enge aandoening die bekent is en dan maar roepenNakisha schreef:He, da's vervelend... Daar zit je in een normale wijk bepaald niet op te wachten. Ik denk dat ik al snel zou roepen; ''Niet bij mijn hond laten komen hoor, hij heeft kennelhoest/schurft...'' Moet je kijken hoe snel ze de honden dan wél binnen kunnen halen... (of achterna kunnen rennen, da's wel weer lollig..)

- Zilla
- Zeer actief
Nakisha schreef:He, da's vervelend... Daar zit je in een normale wijk bepaald niet op te wachten. Ik denk dat ik al snel zou roepen; ''Niet bij mijn hond laten komen hoor, hij heeft kennelhoest/schurft...'' Moet je kijken hoe snel ze de honden dan wél binnen kunnen halen... (of achterna kunnen rennen, da's wel weer lollig..)

-
- Zeer actief
Ik herken het wel Lillith ziet er ook schattig uit maar kan een echte feeks zijn, ik lijn haar aan of laat haar naast lopen ze luistert prima. Ik geef het aan bij de baasjes en toch storten allerlei honden zich op ons, ik jaag ze weg of Lille. Ik ga niet meer in discussie, ze snauwt alleen maakt geen gaatjes dus het zal me verder worst wezen.
Meestal gaat het wel goed, maar bv. gisteren werd Ollie lastig gevallen door een Cocker. Ik schep Ollie weg en Lille jaagt de Cocker weg gewoon een paar snauwtjes richting schouder, had je die mensen moeten horen zielig, verkrachtend Cockertje
. Ik had ze beide aangelijnd, maar het Cockertje werd niet terug geroepen
. Hier loopt ervan alles overal los, gezellie 
Meestal gaat het wel goed, maar bv. gisteren werd Ollie lastig gevallen door een Cocker. Ik schep Ollie weg en Lille jaagt de Cocker weg gewoon een paar snauwtjes richting schouder, had je die mensen moeten horen zielig, verkrachtend Cockertje

Laatst gewijzigd door Lillith op 17 mar 2012 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet zoveel tegen kom. Alleen die molosser kruising dan. Het lijkt wel sinds het afgelopen jaar veel drukker te worden.Zilla schreef:En in het losloopgebied lopen alle 'etters' die aan de lijn zitten omdat die niet tegen de losse honden in de wijk kunnenValerie schreef:Herkenbaarhier zijn de losloopgebieden relatief rustig, alles loopt gewoon los in de wijken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Vreemde reactie als je zelf ook een hond hebtCanis Sapiens schreef:Okey hier komt ie. Ik loop met mijn hond, ziet eruit als een poedelachtig lammetje, een knuffelbeertje. Alleen heeft hij niet altijd zin in andere honden, soms hormonale problemen (prostaat). Ook is hij af en toe niet lekker, dan zijn sommige honden t druk los en dat wil ie dn gewoon niet. Hij kan dan fel reageren (een echte wolf in schaapskleren dan dus). Maar los daarvan, IK heb ook nie altijd zin in andermans hond die onopgevoed tegen me aan staat te springen.
Waarom kunnen mensen dat niet accepteren? Al die loslopende honden, vraag ik kan je m even bij je houden, krijg of scheldwoorden naar me toe, of dat ik overdreven ben met mijn hond, en het overbekende 'maar die van mij doet niets hoor'. Omdat mijn hond er schattig uitziet, krijg ik ook vaak, "oh maar dat kan wel hoor", van mensen die een jaar een hond hebben duidelijk geen enkele cursus hebben gevolgd, hoewel ik al jaaaaaaren hondenervaring heb en talloze opleidingen zelf en cursussen met mijn honden heb gevolgd.
Met honden aan de riem kan het wel, maar los wordt hem vaak gewoon teveel.
Nu is mijn hond heel goed opgevoed, maar aan hormonale problemen is geen opvoedingsprobleem als grondslag. Nu wonen hier mijns inziens de laatste jaren teveel honden, waardoor dit elke wandeling een terugkerend probleem is. Er is ook een hondenuitrenveld (geen park) maar de overkant daarvan is gewoon stoep en waar huizen staan. Geen losloopgebie dus. De meestw honden zijn los op het hondenuitrenvld, maar gaan ook naar de overkant, waar ik dan met mijn hond langsloop. Is het van mij echt zoveel teveel gevraagd om je hond bij je te houden? Toen mijn hond hier ook los liep bleef hij op het gras, maar ik liet m nooit zomaar naar andere mensen of honden toerennen. Wat vinden jullie hier nou van?Het zijn vaak van die types "ik heb het recht erop" maar mijns inziens is dat niet zo als jouw hond niet zo strak onder controle staat dat ie niet naar de overkant (mij en mijn hond) rent. Daarbij, als ik vriendelijk vraag je hond bij je te houden...tja, zou het dan ook niet sociaal en vriendlijk zijn om dat gewoon te doen?
Een park of bos ofzo vind ik wat anders, maar het gaat hier om een grasstukje aan een woongebied. De plek waar ik loop is geen losloopgebied. Sowieso het stenen stuk waarin het grasveldje overloopt is ook een kilometer lang geen uitrenveld meer, maar de hond is toch al los dus laten ze het maar zo... Aso ja, maar het zijn er zoveel! Sommigen hebben niet eens een riem mee...
Ik moet daarlangs als ik wil lopen, en er lopen ook mensen met honden waar mijn hond wel mee kan, dat vind ik leuk voor m. Btw ergens anders lopen doe ik ook wel (alleen lopen daa echt enge honden los, van die enorme dingen van baasjes die niet van hun hond houden maar de hond hebben voor macht/aanzien/bescherming).

- dagmar88
- Zeer actief
Daar moest ik ook om lachen. Vooral in combinatie met 'daar heb ik recht op' types->Chanty<- schreef: Vreemde reactie als je zelf ook een hond hebt

-
- Zeer actief
stja..... welkom in de grotemensenhondenwereldCanis Sapiens schreef:Nee, dan begrijp je me verkeerd... Ik bedoel dat honden te populair zijn. Te makkelijk te verkrijgen. Ff de dierenwinkel in, oooh leuke pup of leuke accessoire hondje. Er is een verschil tussen mensen die een hond nemen omdat ze ervan houden, er wat mee willen doen. De meeste mensen van dit forum zullen zon type zijn. De laatste jaren heb je echter veel honden van mensen die het eigenlij geen ruk kan schelen, die geen opvoedcursussen doen, de stron overal laten liggen, een beetje aankloten me de gezondheid vd hond. Bijv door impulsaankoop van de hond, of een hond voor aanzien of macht of beschermin voor je vage zaakjes en evem vage klanten (drugs). Snap je? Tien jaar terug had ik ook al honden, toen was het toch echt heel anders dan nu. Kon je zelfs uren lopen en dan geen andere hond tegenkomen! Maar misschieb is da alleen hier zo...
Ps sorry voor mijn lelijke getyp,mijn toetsenbord leidt een eigen leventje!

-
- Zeer actief
Daar heb ik volkomen over heen gelezen, over meer ook geloof ikdagmar88 schreef:Daar moest ik ook om lachen. Vooral in combinatie met 'daar heb ik recht op' types->Chanty<- schreef: Vreemde reactie als je zelf ook een hond hebt

Wel fijn om even te lozen

- Valerie
- Zeer actief
Nou ik vind dat hier ook wel erg veel honden rondlopen ondanks dat ik er 2 heb. Dat zegt eigenlijk iedereen wel die hier komt of ze nou zelf honden hebben of niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Niet. Ik stuur de hond zelf wel terug, die zijn vaak minder hardleers dan de baas.Canis Sapiens schreef:Ben ik al behoorlijk wat jaartjes lid van hoor->Chanty<- schreef:[
stja..... welkom in de grotemensenhondenwereldik vind het persoonlijk niet zoveel met zoiets te maken hebben, insinueert een beetje dat het nu eenmaal zo is, en moet accepteren? Voor de honden zelf vind ik het nl ook nogal sneu, die inlasting van ze op mn stoep zegt me vaak al genoeg...
Ik vraag me af hoe je he beste me van die menseb om kan gaan... Dat van die schurft ga ik proberen in ieder geval!
En dan kunnen ze hem opeens vaak wel terug roepen

-
- Zeer actief
precies dit dus, hoe simpel kan het zijndagmar88 schreef:Niet. Ik stuur de hond zelf wel terug, die zijn vaak minder hardleers dan de baas.Canis Sapiens schreef:Ben ik al behoorlijk wat jaartjes lid van hoor->Chanty<- schreef:[
stja..... welkom in de grotemensenhondenwereldik vind het persoonlijk niet zoveel met zoiets te maken hebben, insinueert een beetje dat het nu eenmaal zo is, en moet accepteren? Voor de honden zelf vind ik het nl ook nogal sneu, die inlasting van ze op mn stoep zegt me vaak al genoeg...
Ik vraag me af hoe je he beste me van die menseb om kan gaan... Dat van die schurft ga ik proberen in ieder geval!

-
- Zeer actief
dat moet je ook niet zeggen, je brult gewoon vanCanis Sapiens schreef:Haha, dat is zo... Alleen wat zeg je ze dan? Ik zeg meestal nee of weg, maar in hun enthousiasme horen ze dat vaak niet.dagmar88 schreef:[
Niet. Ik stuur de hond zelf wel terug, die zijn vaak minder hardleers dan de baas.
Chanty, als t zo simpel was zouden mijn hond en ik niet meerdere littekens hebben...

iets minder beschaaft zijn mag dan wel hoor

- Zilla
- Zeer actief
Ja drukker ook! En de laatste weken is het me een aantal keer overkomen dat ik daar bleef aanlijnen, maar dat is idd niet altijd het geval nee.Valerie schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet zoveel tegen kom. Alleen die molosser kruising dan. Het lijkt wel sinds het afgelopen jaar veel drukker te worden.Zilla schreef:En in het losloopgebied lopen alle 'etters' die aan de lijn zitten omdat die niet tegen de losse honden in de wijk kunnenValerie schreef:Herkenbaarhier zijn de losloopgebieden relatief rustig, alles loopt gewoon los in de wijken.

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
Ik roep meestal "hij eet hem op hoor!"
Ken het probleem, Cas houdt niet van andere honden en we lopen enkel in gebieden waar aanlijnplicht is. (bijna alles is losloopgebied) En nog mensen die hun hond op ons af laten stieren of gewoon de lijn laten vieren terwijl ik heel duidelijk naar de andere kant van de weg ga.
Maar met een glimlachend Hij eet hem op hoor! halen ze braaf hun beest terug zonder moeilijk gedoe. En wanneer ik woedend vraag hun hond bij zich te houden krijg ik enkel opmerkingen van "ja maar hij doet niks, dat gaat wel, niks aan de hand, etc"
Ken het probleem, Cas houdt niet van andere honden en we lopen enkel in gebieden waar aanlijnplicht is. (bijna alles is losloopgebied) En nog mensen die hun hond op ons af laten stieren of gewoon de lijn laten vieren terwijl ik heel duidelijk naar de andere kant van de weg ga.
Maar met een glimlachend Hij eet hem op hoor! halen ze braaf hun beest terug zonder moeilijk gedoe. En wanneer ik woedend vraag hun hond bij zich te houden krijg ik enkel opmerkingen van "ja maar hij doet niks, dat gaat wel, niks aan de hand, etc"
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik heb geen last van loslopende honden die niet naar hun baas luisteren eigenlijk want mijn honden vinden dat niet erg. Maar ik heb wel eens dat er hondje mee blijft lopen met ons en dat de baas verderop staat te roepen. Die hond is dan gezellig met Shelly en Bruno aan het spelen. Dan stuur ik de hond terug, dus ga tussen de hond en mijn honden in staan en wijs naar het baasje. Ga naar je baasje, vaak hoor je hoe ze heten en zeg je dat huppeldepup terug naar je baas! Werkt meestal wel eigenlijk. Wel een beetje met zelfvertrouwen zeggen natuurlijk. Mijn honden lopen dan door en werken altijd wel mee.
Ik heb trouwens nooit een cursus met ze gedaan en ga dat ook niet doen om de gehoorzaamheid. Wel voor de leuk. Maar een basiscursus hebben ze gewoon niet nodig, ze zijn allebei erg gehoorzaam. We hebben gewoon een goeie band met ze en ze zijn alles voor ons. Dus we houden ze ook altijd in de gaten en roepen ze terug als het moet. Dat kun je ook zonder cursus oefenen. Dus niet zo bevooroordeeld alstumblieft over mensen die geen cursus met hun hond doen, je kunt je hond ook gewoon zelf leren gehoorzamen.
Ik vind trouwens wel dat honden nu eenmaal wat enthousiaster zijn in begroeten dan mensen. Aanstormen is niet okee maar vrolijk kwispelend aan komen rennen op een drafje, vind ik wel normaal eigenlijk. Honden zijn op zich wel sociaal intelligent genoeg om te snappen dat een hoge mate van enthousiasme niet slecht hoeft te zijn en ook dat het niet op agressie hoeft te wijzen.
Ik heb trouwens nooit een cursus met ze gedaan en ga dat ook niet doen om de gehoorzaamheid. Wel voor de leuk. Maar een basiscursus hebben ze gewoon niet nodig, ze zijn allebei erg gehoorzaam. We hebben gewoon een goeie band met ze en ze zijn alles voor ons. Dus we houden ze ook altijd in de gaten en roepen ze terug als het moet. Dat kun je ook zonder cursus oefenen. Dus niet zo bevooroordeeld alstumblieft over mensen die geen cursus met hun hond doen, je kunt je hond ook gewoon zelf leren gehoorzamen.
Ik vind trouwens wel dat honden nu eenmaal wat enthousiaster zijn in begroeten dan mensen. Aanstormen is niet okee maar vrolijk kwispelend aan komen rennen op een drafje, vind ik wel normaal eigenlijk. Honden zijn op zich wel sociaal intelligent genoeg om te snappen dat een hoge mate van enthousiasme niet slecht hoeft te zijn en ook dat het niet op agressie hoeft te wijzen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Canis Sapiens schreef:Okey hier komt ie. Ik loop met mijn hond, ziet eruit als een poedelachtig lammetje, een knuffelbeertje. Alleen heeft hij niet altijd zin in andere honden, soms hormonale problemen (prostaat). Ook is hij af en toe niet lekker, dan zijn sommige honden t druk los en dat wil ie dn gewoon niet. Hij kan dan fel reageren (een echte wolf in schaapskleren dan dus). Maar los daarvan, IK heb ook nie altijd zin in andermans hond die onopgevoed tegen me aan staat te springen.
Waarom kunnen mensen dat niet accepteren? Al die loslopende honden, vraag ik kan je m even bij je houden, krijg of scheldwoorden naar me toe, of dat ik overdreven ben met mijn hond, en het overbekende 'maar die van mij doet niets hoor'. Omdat mijn hond er schattig uitziet, krijg ik ook vaak, "oh maar dat kan wel hoor", van mensen die een jaar een hond hebben duidelijk geen enkele cursus hebben gevolgd, hoewel ik al jaaaaaaren hondenervaring heb en talloze opleidingen zelf en cursussen met mijn honden heb gevolgd.
Met honden aan de riem kan het wel, maar los wordt hem vaak gewoon teveel.
Nu is mijn hond heel goed opgevoed, maar aan hormonale problemen is geen opvoedingsprobleem als grondslag. Nu wonen hier mijns inziens de laatste jaren teveel honden, waardoor dit elke wandeling een terugkerend probleem is. Er is ook een hondenuitrenveld (geen park) maar de overkant daarvan is gewoon stoep en waar huizen staan. Geen losloopgebie dus. De meestw honden zijn los op het hondenuitrenvld, maar gaan ook naar de overkant, waar ik dan met mijn hond langsloop. Is het van mij echt zoveel teveel gevraagd om je hond bij je te houden? Toen mijn hond hier ook los liep bleef hij op het gras, maar ik liet m nooit zomaar naar andere mensen of honden toerennen. Wat vinden jullie hier nou van?Het zijn vaak van die types "ik heb het recht erop" maar mijns inziens is dat niet zo als jouw hond niet zo strak onder controle staat dat ie niet naar de overkant (mij en mijn hond) rent. Daarbij, als ik vriendelijk vraag je hond bij je te houden...tja, zou het dan ook niet sociaal en vriendlijk zijn om dat gewoon te doen?
Een park of bos ofzo vind ik wat anders, maar het gaat hier om een grasstukje aan een woongebied. De plek waar ik loop is geen losloopgebied. Sowieso het stenen stuk waarin het grasveldje overloopt is ook een kilometer lang geen uitrenveld meer, maar de hond is toch al los dus laten ze het maar zo... Aso ja, maar het zijn er zoveel! Sommigen hebben niet eens een riem mee...
Ik moet daarlangs als ik wil lopen, en er lopen ook mensen met honden waar mijn hond wel mee kan, dat vind ik leuk voor m. Btw ergens anders lopen doe ik ook wel (alleen lopen daa echt enge honden los, van die enorme dingen van baasjes die niet van hun hond houden maar de hond hebben voor macht/aanzien/bescherming).
maar waarom niet wat toleranter tegen elkaar? (vooropgesteld dat de honden sociaal zijn, en niet uit zijn op ruzie. als ze naar jullie toekomen).
in nederland zijn we ook niks meer gewend hoor. en mag je vooral geen centje last hebben van elkaar.
terwijl in andere delen van het land giftige slangen door je tuin kunnen kruipen, of je een krokodil in je keuken kan vinden, of apen of een wasbeer in je woning aantreffen, mogen wij hier in nederland van niks last hebben.
soms denk ik weleens: waar hebben we het nou over ?
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Jaja. Nou, ik heb een sociale hond en die wil alleen maar spelenFizgig schreef: Ik vind trouwens wel dat honden nu eenmaal wat enthousiaster zijn in begroeten dan mensen. Aanstormen is niet okee maar vrolijk kwispelend aan komen rennen op een drafje, vind ik wel normaal eigenlijk. Honden zijn op zich wel sociaal intelligent genoeg om te snappen dat een hoge mate van enthousiasme niet slecht hoeft te zijn en ook dat het niet op agressie hoeft te wijzen.

Als iemand roept: "oh, maar hij doet niks", roep ik steevast terug (buiten het dorp, want hier kennen ze Luna inmiddels, dus geloven ze me niet meer

De meeste mensen bedoelen het vaak niet eens verkeerd, maar het is wel irritant.
-
- Zeer actief
Wij hebben hier twee grote velden waar het gedoogd wordt dat honden los zijn. Eromheen loopt een fietspad en ertussen een weg waar auto's en fietsers rijden en een voetpad. Ik loop er ook meestal als er geen andere honden aan het dollen zijn. En als er aangelijnde honden lopen vind ik het verder prima. Daar gaan die van mij niet heen, zijn lekker met mij aan het spelen of zelf wat aan het graven en doen. Met zijn tweeën vind ik het overigens ook nooit een strak plan als er honden op ze afkomen, meestal reuen die heel druk aankomen en daar heeft mijn eigen reu een broertje dood aan. En vaak zijn het blaffende happende kleine honden die het niet op duitsers hebben, in die gevallen lijn ik aan want daar willen ze ook nog wel op terugreageren als ze echt binnen hun circel komen.
Vanmorgen vroeg was het tegen mijn verwachting in heel erg druk. Ook met de JR en de eigenaresse die mij liever ziet verdwijnen. Nu vind ze dat ik al niet meer in het park mag.(wat ik voor mijn eigen gemoedsrust ook al niet meer doe met al die blaffende hysterisch aankomende kleinere honden) Maar nu kwam die JR weer zeer fel het veld op, eerst naar twee andere honden en toen in 1 streep naar mijn honden in de grom blaf modus. Zij gillen, en ik maar voor mijn gemoedsrust aanlijnen
enfin. Hond koos eieren voor zijn geld en ging terug waarop ze aanlijnde, mij vuil aankijkend en druk met de andere mevrouw gebaren en naar mij wijzen. Prima. Ik klikte de honden weer los en ging verder met ons spel. Ben er een beetje klaar mee met die lui die zelf een probleem hebben met hun hond en de schuld bij een ander neerleggen.
Stond gisteren met een stafford baasje en haar hond te praten, met het bazinnentje dan
. Die passeren dat veld met aangelijnde hond ook vaker, afhankelijk van waar zij gaan lopen steek ik even over of maak wat meer ruimte omdat ik aan het spelen ben met de honden. Zij vertelde me dat haar man het ook wel eens goed zat was dat er veel loslopende honden op hun hond afstuiven. Hij krijgt de neiging om het maar eens een keer te laten gaan. Is zij het absoluut niet mee eens want hij maakt meer dan een gaatje. Maar ik kan me de frustratie best wel voorstellen.
En met honden aan de lijn, is gewoon goed even te praten met elkaar. Totaal geen spanning bij de drie honden. Maar je weet dat als je in de circel komt dat ze wél op elkaar kunnen klappen.
Snap ook nooit zo, dat als je dat zelf zegt of vraagt de honden even bij zich te roepen, dat anderen voor jou gaan bepalen dat het best wel goed zal gaan terwijl jij als eigenaar zegt het liever niet uit te willen proberen.
Vanmorgen vroeg was het tegen mijn verwachting in heel erg druk. Ook met de JR en de eigenaresse die mij liever ziet verdwijnen. Nu vind ze dat ik al niet meer in het park mag.(wat ik voor mijn eigen gemoedsrust ook al niet meer doe met al die blaffende hysterisch aankomende kleinere honden) Maar nu kwam die JR weer zeer fel het veld op, eerst naar twee andere honden en toen in 1 streep naar mijn honden in de grom blaf modus. Zij gillen, en ik maar voor mijn gemoedsrust aanlijnen

Stond gisteren met een stafford baasje en haar hond te praten, met het bazinnentje dan

En met honden aan de lijn, is gewoon goed even te praten met elkaar. Totaal geen spanning bij de drie honden. Maar je weet dat als je in de circel komt dat ze wél op elkaar kunnen klappen.
Snap ook nooit zo, dat als je dat zelf zegt of vraagt de honden even bij zich te roepen, dat anderen voor jou gaan bepalen dat het best wel goed zal gaan terwijl jij als eigenaar zegt het liever niet uit te willen proberen.
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
- Aantal honden: 1
Ook ik ken het wel hoor, zeker nu Sofie aan de lijn loopt omdat het woordje "Hier" opeens een hele andere betekenis heeft gekregen voor haar
, dat zijn we dus weer even aan het trainen. Maargoed, ze kan dus geen kant op en vindt honden maar een beetje eng en heeft meestal dus helemaal geen behoefte in kennismaken of spelen, zeker als dat er lomp aan toe gaat. Ik vind het beleefd om mijn loslopende hond aan te lijnen als ik een andere aangelijnde hond tegenkom, maar daarin ben ik duidelijk wel een van de weinige in het dorp hier. Inderdaad reacties als: "Het zijn nou eenmaal roedeldieren dus die zoeken elkaar op." of: "Ze mogen hier los!" of: "Hij wil alleen maar kennismaken hoorrr." (terwijl hond in kwestie al patsend over Sofie heen dendert).
Ik maak me er alleen niet meer boos om, het gaat niet veranderen, mensen die zo denken vinden dat zij net zo hard gelijk hebben als jij en ik dat vinden, en gaan zich niet aanpassen in hun gedrag. Nee, niet eerlijk, het zou logischer zijn als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar, maar dat zit er in het land dat "Uitlaatgebied" heet, vaak gewoon niet in, voorál niet op zondagmiddag. Dat kun je denk ik maar beter gewoon accepteren.

Ik maak me er alleen niet meer boos om, het gaat niet veranderen, mensen die zo denken vinden dat zij net zo hard gelijk hebben als jij en ik dat vinden, en gaan zich niet aanpassen in hun gedrag. Nee, niet eerlijk, het zou logischer zijn als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar, maar dat zit er in het land dat "Uitlaatgebied" heet, vaak gewoon niet in, voorál niet op zondagmiddag. Dat kun je denk ik maar beter gewoon accepteren.