Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
youtube filmpjes bekijken dat lukt wel, maar als ik deze link aan klink krijg ik geen youtube, maar een foto te zien, dit dus http://www.dumpyourphoto.com/photo/view ... /yfMVD8CiU en als ik daar dan weer op klik dan krijg ik de foto in een nieuw venster
youtube filmpjes bekijken dat lukt wel, maar als ik deze link aan klink krijg ik geen youtube, maar een foto te zien, dit dus http://www.dumpyourphoto.com/photo/view ... /yfMVD8CiU en als ik daar dan weer op klik dan krijg ik de foto in een nieuw venster
Wauw. Ik heb wel steeds dat ik meer omhoog wil kijken dan mogelijk is. Je ziet de weg voor de step niet zo goed. Ik ben vergeten of je dit nou gewoon met je hond mag doen in Nederland, of dat je er een vergunning oid voor nodig hebt. Weet iemand dat?
Fizgig schreef:...........Ik ben vergeten of je dit nou gewoon met je hond mag doen in Nederland, of dat je er een vergunning oid voor nodig hebt. Weet iemand dat?
Ik ben niet zo goed in het lezen van wetsartikelen, het mag dus alleen met husky's ed? Of begrijp ik dat verkeerd? Ik dacht dat laatst iemand zei dat het wel mocht.
Fizgig schreef:Ik ben niet zo goed in het lezen van wetsartikelen, het mag dus alleen met husky's ed? Of begrijp ik dat verkeerd? Ik dacht dat laatst iemand zei dat het wel mocht.
Volgens mij -als ik het goed lees - mag je honden niet gebruiken als trekkracht behalve bij de volgende rassen ter uitoefening van de sledehondensport :
* Alaskan Malamute
* Eskimohond
* Groenlandse hond
* Samojeed
* Siberian Husky
Dat maakt niet uit want het gaat erom dat ze dus niks mogen trekken. Vind ik toch ergens wel jammer want heel veel honden zouden het te gek vinden, volgens mij. En als je op national geographic kijkt naar dat programma over mensen met huskyroedels die een wedstrijd ermee doen, vind ik dat ze daar ook wel eens wat beter mogen kijken naar dierenwelzijn. Uitgezonderd de mensen die hun husky's niet uitputten tot ze overgeven of omvallen natuurlijk. Ik zag een aflevering waarbij degene die ze moesten voorttrekken minstens 120 kilo woog. En een voor een vielen zijn honden om. Lekker geregeld.
Dus eigenlijk wel goed dat het niet mag, want het kan een hele zware belasting zijn voor een hond voor mensen die dat niet goed kunnen inschatten, en dat lijken me de meeste. Ik vraag me af, zou je een hond kunnen leren om net als een pony op een klein drafje een karretje te trekken, en niet volop in sprint? Misschien met een sint bernard..
Als je met een step zelf bijstept hoeft een hond veel minder te trekken. Ik heb wel eens gelezen dat honden 3 tot 4 x keer hun lichaamsgewicht kunnen trekken ( http://www.hadhi-dog-trike.eu/Dogs.html ).
Mijn zus doet zo bikejoring en dat gaat ook hard, ik ben er te schijterig voor. In belgie is het toegestaan als je lid bent van de federatie die dat allemaal organiseert.
An alternative is to use a bicycle instead of a scooter. This is seen as a more dangerous alternative, as it is more difficult to dismount a bicycle in an emergency. This alternative sport of harnessing dogs to a bicycle is known as bikejoring.
Eerlijk gezegd liet ik mijn golden ook trekken (step) die wilde dat gewoon zelf toen ze jong was. Nu mag ze niet meer met de step mee omdat ze nog steeds wil maar gewoon te zwak er voor is. Geloof me, je gaat zelfs met een golden tomosjes echt voorbij met groots gemak.