Op naar de volgende proef. Dit was een samengestelde proef van het volgen en uitsturen/komen op bevel. Eerst het volgen, daar heb ik nu niet echt wakker van gelegen en dat deed hij ook super. Het uitsturen had ik nog wel een keertje geoefend, maar ik zag er toch wel een beetje tegen op. Zeker omdat Rowan als ik nerveus ben, graag dicht bij mij is. Maar hij ging als een speer uit en op de fluit kwam hij terug. Wel met zijn neus op de grond, want er moest toch ergens een dummy liggen en hij kwam meteen aan de voet ipv voor, ach kleinigheidje. Voor het volgen een 10 en uitsturen een 9. Pff, de eerste zenuwen waren weg.

Op naar voor Rowan de leukere proeven. Kort apport land en water. Ook deze waren meteen na elkaar. Begonnen met water apport. O ja, op proeven wordt gewerkt met een schot, even vergeten. Daar wordt Rowan altijd iets alerter en gemotiveerder van. Maar hij bleef keurig zitten, tot het commando werd gegeven. Helaas eerst even uitschudden bij het terugkomen en staand afgeven, allemaal een beetje rommelig, toch een 7. Kort apport te land, hij ging als een speer weg en ik dacht die is binnen, dat had ik niet moeten denken, hij kwam niet netjes voor, maar naast mij en ik liet de dummy vallen bij het aanpakken, een 8. Het C-diploma was binnen met 44 punten!! Alleen jammer dat dat al om half elf was, de diploma/prijs uitreiking was pas om half zes. De omgeving was prachtig, nog een heerlijk stukje gewandeld met de ander hondjes en gekeken naar het dirigeren van de A. En toen bleek dat we ook nog eens 4e geworden zijn van de in totaal 19 C-kandidaten.

Volgende keer toch maar inschrijven voor de B, dus hard trainen op het over water. Zijn we in ieder geval wat langer bezig met de proeven. En ik begreep dat we met dit C-diploma mee kunnen doen aan de workingtesten. Maar eens kijken wanneer die zijn, klinkt in ieder geval erg leuk.