Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diplomadag GRCN

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Diplomadag GRCN

Ongelezen bericht door Sita »

Even een kort verslagje van de clubdiplomadag van de Golden Retriever Club afgelopen zondag. Eerst al vroeg mijn bed uit op zondag, je moet er toch wat voor over hebben. Maar we waren keurig om 10 voor 8 in Sint Oedenrode. Nummer opgehaald en startvolgorde bekeken. Oeps, we begonnen met de af en blijf. Gelukkig nog even de tijd om Rowan zijn eerste energie er uit te halen door hem even te laten rennen. Als 5e koppel mochten we het gaan proberen. Rowan neergelegd en met een redelijke strenge wachten hem verlaten. Jeetje dan duren die twee minuten toch best lang, maar hij was keurig blijven liggen en de eerste 10 was binnen.

Op naar de volgende proef. Dit was een samengestelde proef van het volgen en uitsturen/komen op bevel. Eerst het volgen, daar heb ik nu niet echt wakker van gelegen en dat deed hij ook super. Het uitsturen had ik nog wel een keertje geoefend, maar ik zag er toch wel een beetje tegen op. Zeker omdat Rowan als ik nerveus ben, graag dicht bij mij is. Maar hij ging als een speer uit en op de fluit kwam hij terug. Wel met zijn neus op de grond, want er moest toch ergens een dummy liggen en hij kwam meteen aan de voet ipv voor, ach kleinigheidje. Voor het volgen een 10 en uitsturen een 9. Pff, de eerste zenuwen waren weg.

Afbeelding Afbeelding

Op naar voor Rowan de leukere proeven. Kort apport land en water. Ook deze waren meteen na elkaar. Begonnen met water apport. O ja, op proeven wordt gewerkt met een schot, even vergeten. Daar wordt Rowan altijd iets alerter en gemotiveerder van. Maar hij bleef keurig zitten, tot het commando werd gegeven. Helaas eerst even uitschudden bij het terugkomen en staand afgeven, allemaal een beetje rommelig, toch een 7. Kort apport te land, hij ging als een speer weg en ik dacht die is binnen, dat had ik niet moeten denken, hij kwam niet netjes voor, maar naast mij en ik liet de dummy vallen bij het aanpakken, een 8. Het C-diploma was binnen met 44 punten!! Alleen jammer dat dat al om half elf was, de diploma/prijs uitreiking was pas om half zes. De omgeving was prachtig, nog een heerlijk stukje gewandeld met de ander hondjes en gekeken naar het dirigeren van de A. En toen bleek dat we ook nog eens 4e geworden zijn van de in totaal 19 C-kandidaten.

Afbeelding Afbeelding

Volgende keer toch maar inschrijven voor de B, dus hard trainen op het over water. Zijn we in ieder geval wat langer bezig met de proeven. En ik begreep dat we met dit C-diploma mee kunnen doen aan de workingtesten. Maar eens kijken wanneer die zijn, klinkt in ieder geval erg leuk.
Laatst gewijzigd door Sita op 20 mar 2012 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Diplomdag GRCN

Ongelezen bericht door M@scha »

wat een gruwelijk mooie hond heb je!
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

massam schreef:wat een gruwelijk mooie hond heb je!
Dat dacht ik ook net :mrgreen:

Veder: gefeliciteerd!
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Gefeliciteerd met je Diploma.
ik sluit me aan bij mijn voorgangers: Rowan is schitterend!
Sita
Zeer actief

Dank voor de complimenten! Ik zal ze ook doorgeven aan Rowan. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vind hem zelf ook erg mooi. Niet te grof, maar ook niet te fijn gebouwd voor een Golden, het plaatje klopt gewoon.

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

massam schreef:wat een gruwelijk mooie hond heb je!
:D
Dacht precies het zelfde.
Hij is prachtig :I:

Gefeliciteerd met je diploma. :ok:
Heb je al wel geoefend voor de B onderdelen?
Ik heb maar zo het gevoel dat jullie dat best zouden kunnen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sita
Zeer actief

We hebben de B-onderdelen wel geoefend, zoeken en markeren zouden ook geen probleem zijn geweest. Alleen het over water zit er naar mijn mening nog niet stabiel genoeg in. Aan het eind van de zomer deed hij het blind, maar in de winter heb ik het niet meer getraind en ik wilde gaan voor succes. Nu hebben we beide een super leuke dag gehad en hebben we eens kunnen zien hoe zo'n diplomadag werkt. Meedoen is toch heel anders, dan gaan kijken.

En hij is ook nog jong, in april wordt hij pas 2. Dus nog tijd zat om het B-diploma te behalen. Ga het dit jaar wel proberen, net als zo'n workingtest. We trainen al veel met meervoudige apporten, laatst zelfs met 4 (twee markeer en twee vooruit, de eerste markeer gegooid toen hij naast mij zat en de tweede markeer op de terugweg van de eerste vooruit) en dat deed hij echt super.

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Sita schreef:Dank voor de complimenten! Ik zal ze ook doorgeven aan Rowan. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vind hem zelf ook erg mooi. Niet te grof, maar ook niet te fijn gebouwd voor een Golden, het plaatje klopt gewoon.
Idd, het plaatje klopt helemaal!
Ik vind hem prachtig :I:

En gefeliciteerd natuurlijk :cheer:
Laatst gewijzigd door Machie op 20 mar 2012 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Diplomadag GRCN

Ongelezen bericht door LongFields »

Jullie zijn een mooi stel, en super op elkaar ingespeeld al volgens mij.
Van jachtproeven heb ik de ballen verstand, maar zo te lezen heeft Rowan het heel erg goed gedaan.
Gefeliciteerd!!!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sita schreef:We hebben de B-onderdelen wel geoefend, zoeken en markeren zouden ook geen probleem zijn geweest. Alleen het over water zit er naar mijn mening nog niet stabiel genoeg in. Aan het eind van de zomer deed hij het blind, maar in de winter heb ik het niet meer getraind en ik wilde gaan voor succes. Nu hebben we beide een super leuke dag gehad en hebben we eens kunnen zien hoe zo'n diplomadag werkt. Meedoen is toch heel anders, dan gaan kijken.

En hij is ook nog jong, in april wordt hij pas 2. Dus nog tijd zat om het B-diploma te behalen. Ga het dit jaar wel proberen, net als zo'n workingtest. We trainen al veel met meervoudige apporten, laatst zelfs met 4 (twee markeer en twee vooruit, de eerste markeer gegooid toen hij naast mij zat en de tweede markeer op de terugweg van de eerste vooruit) en dat deed hij echt super.
Je hebt gelijk dat je voor succes gaat :ok:
De rest heb je in de loop van de zomer ook wel voor elkaar :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat goed :ok:
Gefeliciteerd :cheer:

En Rowan is inderdaad prachtig zeg :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Wat ontzettend goed! En wat een onwijs leuk koppel zijn jullie.. :cheer:

Rowan is PRACHTIG!!! :I: :I: :I: :I: :I:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gefeliciteerd met het C diploma :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Karine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing Boomer/Golden Retriever, Golden Retriever

Ongelezen bericht door Karine »

Wat is het toch een prachthond, gefeliciteerd met het C diploma!
Nog drie weekjes en dan loopt hier een halfbroertje rond en als ik dit verslag zo lees krijg ik er alleen maar nog meer zin in.
Groetjes Karine, poot van Montie en Kaya

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Karine schreef:Wat is het toch een prachthond, gefeliciteerd met het C diploma!
Nog drie weekjes en dan loopt hier een halfbroertje rond en als ik dit verslag zo lees krijg ik er alleen maar nog meer zin in.
Hey wat gaaf!! Dan moeten we zeker nog een keertje afspreken, ben benieuwd naar jullie pupsel. Hij komt dan uit het nestje van Saartje of niet?

Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik zit met hetzelfde.. Het over water :gvd: de rest gaat goed.

Gefeliciteerd met een mooi diploma!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Karine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing Boomer/Golden Retriever, Golden Retriever

Ongelezen bericht door Karine »

Sita schreef:
Karine schreef:Wat is het toch een prachthond, gefeliciteerd met het C diploma!
Hey wat gaaf!! Dan moeten we zeker nog een keertje afspreken, ben benieuwd naar jullie pupsel. Hij komt dan uit het nestje van Saartje of niet?
Klopt. Dit weekend gaan we weer kijken, met 7 weken worden ze getest en dan horen we wie hier komt. Een keer afspreken is zeker een goed idee.
Groetjes Karine, poot van Montie en Kaya

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”