Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Export naar Amerika, Alaska in het bijzonder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Heeft er iemand ervaring met het exporteren van een pup naar Amerika, en dan ook nog niet aan de oostkant, maar aan de westkant, nl... Alaska...

Ik begrijp dat pup de rabies enting gehad moet hebben, maar dat kan pas na 3 maanden, en pup mag ongevaccineerd het land binnen als hij/zij 6 maanden is en uit een land komt waar geen rabies gecontstateerd is en Nederland valt daaronder. Quarantaine is er niet als de rabiesregels in orde zijn.

Welke organisaties regelen alles voor het vervoer van een pup wereldwijd, bij voorkeur inclusief handler?
Afbeelding
Ceetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 2

Re: Export naar Amerika, Alaska in het bijzonder

Ongelezen bericht door Ceetje »

Totaal geen ervaring met de export, maar ik ben wel in Alaska geweest. Houd er rekening mee dat er geen rechtstreekse vlucht vanuit Nederland naar Alaska/Anchorage gaat. Dus de pup moet altijd 'overstappen'.
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dat had ik al gezien. Hoe lang duurt het eigenlijk dat vliegen, influsief die overstap?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Riboet schreef:Heeft er iemand ervaring met het exporteren van een pup naar Amerika, en dan ook nog niet aan de oostkant, maar aan de westkant, nl... Alaska...

Ik begrijp dat pup de rabies enting gehad moet hebben, maar dat kan pas na 3 maanden, en pup mag ongevaccineerd het land binnen als hij/zij 6 maanden is en uit een land komt waar geen rabies gecontstateerd is en Nederland valt daaronder. Quarantaine is er niet als de rabiesregels in orde zijn.

Welke organisaties regelen alles voor het vervoer van een pup wereldwijd, bij voorkeur inclusief handler?
Je zegt hier toch dat de pup NIET geent hoeft te worden tegen rabies?
Dan zou ik dat ook niet doen.

Eerlijk gezegd zou ik de pup op laten halen door zijn toekomstige baasjes en HEN eea uit laten zoeken. Pup zou ik lekker "als handbagage" meenemen als dat kan maar het is natuurlijk WEL een hele ruk voor zo'n uk.
Eten? Drinken? "uitlaten"?
dat zijn vragen die in me op komen

Suzanne
Ceetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Ceetje »

Riboet schreef:Ja, dat had ik al gezien. Hoe lang duurt het eigenlijk dat vliegen, influsief die overstap?
Wij vlogen op Chicago en hadden daar een lange wachttijd tot de vlucht naar Anchorage. Volgens mij hebben we er in totaal zo'n 20 uur overgedaan, maar zeker weten doe ik het niet meer. Het is zo'n 9 uur vliegen naar Chicago en nog zo'n 6 uur naar Anchorage.
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Diersoorten:
Hond, kat.

Verplichte inentingen:
Inenting tegen hondsdolheid (Rabiës) is verplicht voor honden. Deze moet minimaal 30 dagen voor invoer gegeven worden.
De Rabiësvaccinatie is voor katten niet verplicht, maar wordt wel geadviseerd.
Over de geldigheid is niets bekend, geadviseerd word om uw dier jaarlijks te enten.

Quarantaine:
Quarantaine is niet nodig, behalve wanneer u naar Hawaï gaat. Hawaï kent een quarantaineperiode van 130 dagen.
Collies, herderachtige en andere honden die met vee in contact gaan komen, moeten wel in quarantaine totdat met zekerheid is vastgesteld dat ze geen lintworm hebben.

Gezondheidscertificaat:
Verplicht. Het gezondheidscertificaat mag maximaal 3 dagen oud zijn.

Bijzonderheden:
In hotels worden huisdieren meestal niet toegelaten.
Kijk voor meer informatie op: Invoereisen USA en op deze website.

Let op: indien uw dier na de reis weer terugkomt in Nederland, zijn er de volgende aanvullende regels:
Verplichte chip.
EU dierenpaspoort verplicht.
Een bloedtest op Rabiës titer is niet nodig (vrijgesteld).
http://www.licg.nl/x3/praktisch/reizen- ... uropa.html
ALaska is onderdeel van USA, dus zullen deze regels ook voor gelden.

Hondje moet dus sowieso een rabiës enting hebben. Deze moet 30 dagen voor vetrek gegeven zijn, en kan al vanaf 8 weken gegeven worden. Dus dan zit je idd aan 3 maanden voordat hij die kant op kan.

Het staat er hier niet bij maar kan me voorstellen dat er voor de usa ook een titerbepaling nodig is, en uiteraard een chip.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

volgens mij mag rabies pas vanaf 12 weken en niet vanaf 8 weken
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Zou je dat willen doen?

Ik krijg steeds meer de indruk dat het net zo handig, zo niet veiliger is, om pup te komen ophalen en dat idee leeft ook al bij de mogelijk nieuwe eigenaren, maar goed, ik wil alles uitgezocht hebben wat de mogelijkheden zijn en tegen welke kosten.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Tot een bepaald gewicht mogen ze (bij bepaalde maatschappijen) als handbagage mee, daar zou ik zelf voor kiezen als het om een klein ras gaat.
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Edit: ik dacht dat Alaska onder Canada viel. :blont: Ik wil eventueel wel navragen hoe het zit bij een zeer goede bekende die een pup naar de USA heeft gebracht.
Alaska is een van de staten van de Verenigde Staten. Met een oppervlakte van 1.481.347 km² is het zo groot als Spanje, Frankrijk, Duitsland en de Benelux samen en verreweg de grootste staat van de Verenigde Staten. De standaardafkorting voor de The Last Frontier ("De laatste grens"), zoals de bijnaam luidt, is "AK". De hoofdstad is Juneau.

Zou er zelf niet voor kiezen om een pupje zo'n eind alleen te laten reizen.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik heb in het verleden een newfoundlanderpup naar Amerika laten vliegen en heb alles laten regelen via DTC en dat is prima bevallen, ook voor een pup naar Chili en Nieuw Zeeland hebben zij alles tot in de puntjes geregeld voor ons, de pup en de nieuwe eigenaren. Zij kiezen de snelste vluchtroute én indien mogelijk de voordeligste. Naar de USA is de pup met Delta airlines gevlogen op ruim 8 weken en zonder rabies want dat is op die leeftijd nog niet mogelijk.
Sandra
Afbeelding
belfi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Welsh corgi Cardigan
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door belfi »

Een pup vliegt tot een leeftijd van 12 weken op de rabies enting van de moeder.
Je moet een copie van het entingspaspoort van de moeder bijvoegen en een
gezondheidsverklaring van de pup niet ouder dan een week.
Verder heb ik een pup via het bedrijf Zoologistics naar Boston laten vliegen.
Heb de pup naar het kantoor in Hoofddorp gebracht en hun hebben de pup naar schiphol gebracht en verder alles geregeld.
Ben daar zeer te vree over.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Moeders heeft geen rabiesenting, is Nederland ook nog nooit uit geweest... :roll:

Maar ik heb Animals To Fly (DTC?) nu gevonden en ik zal er contact mee opnemen en dan kan ik Zoologistics ook nog wel proberen.

Ik vind het idee van een pupje zo lang in een transportbox wel een naar idee, want het is wel een verrekte eind vliegen, met overstap.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben inmiddels heel wat wijzer, mede via Animals to Fly.

Allereerst heeft het (weinig) meerwaarde om de nieuwe eigenaren te laten overvliegen om pup als handbagage mee terug te nemen. Omdat het om een zo verre reis gaat van meerdere uren, gaat de pup/hond sowieso niet in de cabine van de mensen. De dieren gaan in een eigen ruimte. Dus om mensen te laten overkomen terwijl ze tijdens de terugreis toch niet bij de pup zitten, dat is dan wat overdreven.

En de pup mag zonder rabiesenting en zonder entingsbewijs van de moeder inderdaad naar Amerika, maar zal dan in een soort van quarantaine moeten bij de nieuwe eigenaar tot hij oud genoeg is om de enting te krijgen. De nieuwe eigenaar tekent ook voor die quarantaine. Als de pup geent is dan is dat niet nodig. Animals to Fly zei echter dat een pup een rabiesenting op 8 weken leeftijd mag hebben, maar volgens mijn dierenarts en de fabrikant van de enting is dat toch echt 12 weken.

De reis van de pup zou gaan via Schiphol naar Houston of Newark (vliegreis van 10 uur), grote kans dat het vliegtuig naar Anchorage (wat ook de eindbestemming is) al weg is bij aankomst, dus de pup moet daar 'overnachten' om vervolgens weer verder te vliegen. Al met al zal de pup mogelijk 20 tot 24 uur onder weg zijn vanaf hier.

De nieuwe eigenaar heeft ook informatie ingewonnen maar die kreeg te horen van Customs in Houston dat ze nogal wat overleden honden aantroffen na zo een lange reis, daar waar Animals to Fly juist zegt uitstekende ervaringen te hebben met het overvliegen van de honden.

De nieuwe eigenaar is geschrokken van de verhalen en ik ook, nu was ik sowieso al niet van plan om de pup, nu 8 weken en nog geen 3 kilo, nu al te laten gaan, en heb ik mijn voorkeur uitgesproken om te wachten tot de rabiesening gezet kan worden en de 30 dagen werktijd van die enting af te wachten. In die tijd kan ik de pup al trainen om langere tijd in de carrier te verblijven, te leren dat het zijn plekje kan zijn, waardoor de reis misschien minder stressvol verloopt.

Maar als we twee maanden verder zijn, gaat de temperatuur weer omhoog en dan vervoeren niet alle maatschappijen meer dieren. Dus dan zou het het beste zijn om hem nu WEL te laten gaan... maar ik geloof niet dat ik dat aandurf een zo lange reis voor een zo jonge pup die nog nooit alleen is geweest en al helemaal niet in de krappe ruimte van een vliegtuigcarrier afgestemd op zijn stahoogte... :ugh:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Al heel wat pups geëxporteerd. In de cabine mee mag ook op die lange vluchten, maar ja, daar verdienen transport maatschappijen niet aan:-)

Rabiës mag pas vanaf 3 mnd (=13 wk ipv 12) tot 12 wk mag de pup zonder rabiës geëxporteerd worden.

Let alleen wel op, Delta & KLM moeten ze 10wk voor zijn.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Gaat het om een franse bulldog? Dan zit je nog met een ander probleem met overvliegen, namelijk dat kortsnuitigen door heel vliegmaatschappijen niet meer gevlogen worden omdat daar dus inderdaad een relatief hoge uitval zit. (meer dan 90% van de honden die sterven tijdens vliegtransport zijn kortsnuitigen)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou het wel met 8 wkn zonder rabiesenting doen maar dan met iemand in de cabine. Niet alleen in het ruim.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”