Ik ben niet veel meer rassen gewend dan een border collie en een cairn terrier. Maar misschien kan ik toch wat rassen voor je noemen die ik wel bij je lijstje vind passen:sjm schreef:Als we een grotere hond zouden willen zoeken we dit:
- Geen échte werkhond. We zijn geen mensen die naar agility en dat soort dingen gaan. De hond moet toch wel blij kunnen zijn met lekker buitenspelen en gewoon beweging etc.
- Niet te veel vacht onderhoud, de schapendoes schoren we één keer in de zoveel tijd kaalmaar ook weer geen vacht die héél erg uithaart. We hebben hier nu 2 Birmanenmonsters rondlopen die verschrikkelijk uitharen en 2 hondjes die ook behoorlijk uit kunnen haren dus we zijn wel wat gewend. Maar het liefst geen korte witte haartjes ofzo van die hardnekkige haren.
- Een sociale, lieve, betrouwbare hond en een gezond ras.
- We vinden héél veel grote rassen mooi maar die enorme loebassen zoals Mastiffs enz zijn niet onze rassen
- Geen kwijlhonden![]()
- Mag best wat waaks zijn, maar moet wel goed af te richten zijn.
- Niet té lomp, ivm de kleine hondjes.
Ik vergeet vast eigenschappen maar ik ben benieuwd wat jullie als ons toekomstige ras zien.
Labrador of een golden alleen kampe deze vaak (gehoord) met HD maar het zijn wel hele lieve speelse gezinshonden met een maatje
hollandse herder