Nu zag ik een baan van 32 uur per week. Dat betekent 4 dagen van 8 uur waarvan regelmatig ook op Zaterdag. De baan lijkt me wel wat. Ook omdat ik daar meer zou verdienen dan nu en dat is eigenlijk zeer welkom. Ook omdat ik me dan altijd financieel zelf zou kunnen redden en dat vind ik een fijn idee.
Er is nog 1 studerende zoon thuis die best veel vrij is overdag en ook zijn steentje kan bijdragen qua uitlaten. Ook kan ik w.s. wel tussen de middag naar huis om ze uit te laten. Als dat niet zou kunnen gaat die hele baan niet door
Maar ik vind het gewoon niet prettig om ze zo lang alleen te laten. Dat is nooit mijn opzet geweest en ze worden nu wat ouder en de kwaaltjes zullen er ook wel aan gaan komen. Een zieke oude hond wil je ook geen 8 uur alleen laten al worden ze dan wel tussendoor uitgelaten. Dus wat is verstandiger vraag ik me af. Financieele zekerheid dat ik ze hoe dan ook altijd een thuis kan blijven geven, wat ook mezelf rust geeft, of de zekerheid dat er iemand bij ze is als het nodig is.
Ik denk dat ze zelf wel kunnen wennen aan 8 uur met een onderbreking alleen zijn. En ik kan ook eerst 's morgens vroeg met ze naar het bos. Maar ik zou er zelf nooit voor kiezen om op zo'n manier honden te houden als ik ze nog niet had zeg maar.