Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs voor pup met schoonheidsfoutje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Prijs voor pup met schoonheidsfoutje

Ongelezen bericht door LongFields »

Machie schreef: Maar dan zou ik persoonlijk nog niet 700 euro betalen voor een pup die een poot mist bv. Maar ik wil dan ook geen hond met 3 poten kopen :F:
Zoals ik al eerder geschreven heb, en de meeste andere fokkers met mij, is het een heel andere zaak als er iets met de gezondheid van de pup aan de hand is. Maar een uiterlijk missertje die verder geen gevolgen heeft voor de pup is een heel ander verhaal en daar gaat het om in dit topic: prijs voor pup met schoonheidsfoutje. Niet met een fout die de gezondheid aangaat. :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pets_Passion schreef:Ik snap dat gedoe over uiterlijk sowieso niet.
Het zou moeten gaan over het karakter en de gezondheid van de hond.
Een verkeerde vlek of verkeerde oorstand zou in mijn ogen echt niets uit mogen maken.
Knikstaart of over/onderbeet vind ik wel wat anders, dat raakt de gezondheid van de hond.

Als je perse wilt fokken of showen moet je de pup met zichtbare fouten niet kopen, ongeacht wat er voor gevraagd wordt.

Ben heel blij dat in "mijn" ras het uiterlijk gelukkig niet zo heel belangrijk wordt gevonden.

Karen
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet, het fokken van honden die aan de basiseisen van de rasstandaard voldoen. :wink:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

LongFields schreef:
Machie schreef: Maar dan zou ik persoonlijk nog niet 700 euro betalen voor een pup die een poot mist bv. Maar ik wil dan ook geen hond met 3 poten kopen :F:
Zoals ik al eerder geschreven heb, en de meeste andere fokkers met mij, is het een heel andere zaak als er iets met de gezondheid van de pup aan de hand is. Maar een uiterlijk missertje die verder geen gevolgen heeft voor de pup is een heel ander verhaal en daar gaat het om in dit topic: prijs voor pup met schoonheidsfoutje. Niet met een fout die de gezondheid aangaat. :wink:
Nouja, hoeveel gezondheidsproblemen heeft een pup als deze bv door een breuk in een poot op erg jonge leeftijd een poot moet missen?

Maar ik ben het met je eens hoor. Ik vind sowieso dat te veel wit of een ander kleurtje dat zoiets fokuitsluitend is belachelijk. Maar dat is weer een heel andere discussie ;)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pets_Passion schreef:Ik snap dat gedoe over uiterlijk sowieso niet.
Het zou moeten gaan over het karakter en de gezondheid van de hond.
Een verkeerde vlek of verkeerde oorstand zou in mijn ogen echt niets uit mogen maken.
Knikstaart of over/onderbeet vind ik wel wat anders, dat raakt de gezondheid van de hond.

Als je perse wilt fokken of showen moet je de pup met zichtbare fouten niet kopen, ongeacht wat er voor gevraagd wordt.

Ben heel blij dat in "mijn" ras het uiterlijk gelukkig niet zo heel belangrijk wordt gevonden.

Karen
Die over/onderbeet of knikstaart heeft niets met gezondheid te maken hoor ,heb nog nooit gehoord dat er aan 1 aan is overleden of ziek zwak of misselijk door het leven ging.
Kijk maar naar sommige rassen waar die dingen juist normaal zijn . :19: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Machie schreef: Nouja, hoeveel gezondheidsproblemen heeft een pup als deze bv door een breuk in een poot op erg jonge leeftijd een poot moet missen?
Nu maak je er een hele casus van, terwijl je het net nog had over gewoon een hond met 3 poten. :wink:
Machie schreef:Maar ik ben het met je eens hoor. Ik vind sowieso dat te veel wit of een ander kleurtje dat zoiets fokuitsluitend is belachelijk. Maar dat is weer een heel andere discussie ;)
Ik heb het niet over dat zoiets fokuitsluitend is, ik vind dat zoiets niet van invloed moet zijn op de prijs (en dat is het niet bij mij als ik zoiets mocht hebben). Dáár ging het over. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”