Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beetje vreemd?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

beetje vreemd?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik zit op de site te kijken van het haags dierencentrum (hdc) en zie onder pension het volgende staan;
BELANGRIJK:

Het brengen en halen van uw hond met een van de volgende middelen wordt in ons penson niet geacepteerd: slipketting, halti, gentle leader, halfcheck(halsband met een ketting tussen de uiteinden), anti trektuig, muilkorf, snuitje,etc. Wij accepteren alleen honden met een halsband om of een tuig.

ik vind het een beetje vreemd dat een pension dit als voorwaarde stelt als je bij hun een hond in pension brengt.
wat vinden jullie hiervan?
ellen
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: beetje vreemd?

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind dat de keus van het pension.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik vind het een beetje vreemd inderdaad. Ik vind het een rare voorwaarde, want de halsbanden gaan toch af in de verblijven? Ik begreep dat Luna ook buiten met de groep geen halsband om had, dus eigenlijk heeft ze dat ding überhaupt amper omgehad tijdens haar verblijf. Aan de andere kant is het natuurlijk een kleine moeite als eigenaar om even een gewone halsband om te doen als je die kant op gaat.

Ben wel benieuwd wat de gedachte hierachter is?
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Moeten ze zelf weten, maar ik geloof dat ik dat met de eigenaar zou overleggen en niet zo op de site zou zetten. Mila heeft namelijk ook een halfcheck, zodat ik niet hoef te pielen met een gesp in die dikke vacht. En hij valt mooier wat betreft haar kraag omdat hij wijder is dan een halsband. Maar als de ketting volledig is aangetrokken dan zit hij nog niet eens strak, ik kan er dus ook mee fietsen, het is geen correctiemiddel o.i.d. Beetje suf om zoiets bij voorhand uit te sluiten.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Cinn
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising Mechels herder x Rottweiler

Ongelezen bericht door Cinn »

Heel vaag!

eigenlijk oordelen ze op de mensen die zulke tuigen/riemen/kettingen gebruiken. Niet elke hond is gehoorzaam met een normale halsband. Dan vraag ik me af hoe hun het dan doen als ze een hond niet aan kunnen of heel erg trekt of vervelend is?

je mag zelf beslissen hoe en met wat je, je hond africht zolang het geen neiging tot mishandeling is vind ik het prima, het is natuurlijk wel handig om te weten waar je mee bezig bent en hoe het in z'n werk gaat.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Dat ze het vragen is nog tot daar aan toe, maar hoe ze dit denken te kunnen handhaven is mij een raadsel. Zouden ze je echt weer weg sturen als je voor twee weken gereserveerd (en betaald?) hebt en je je hond komt brengen met een halfcheck?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Is wel vreemd ja, Abby loopt met een halfcheck omdat ze zich uit een gewone halsband los trekt met alle gevaarlijke gevolgen van dien. Die gewone halsband zou dan zo strak moeten zitten dat ik continu alles beknel.
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Apart :denken:
Alsof de honden het om hebben als ze in een hok zitten. wat maakt het dan uit of ik mijn hond met bijv een Gentle Leader kom brengen :19:
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ze accepteren dit ook niet als je een asielhond komt halen. je wordt dan linea recta terug gestuurd.
ellen
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou dan liepen ze wat mij betreft inkomsten mis want mijn honden dragen allebei een slipketting (die nooit op slip staat) en alleen voor een pension ging ik echt geen andere halsbanden aanschaffen :piew:
verder hoeven mijn honden niet uitgelaten te worden, dus wat het hen aangaat wat ik voor halsbanden gebruik is me ook niet echt duidelijk.

maar ze zijn wel super politiek correct bezig natuurlijk :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
luna2906
Zeer actief

tollerlover schreef:ze accepteren dit ook niet als je een asielhond komt halen. je wordt dan linea recta terug gestuurd.
ellen
Maar wat schieten ze daar nou mee op? Dan lenen mensen een halsband van een ander, nemen hondje mee met die halsband en doen thuis de slip/halfcheck of weet ik veel wat om.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:nou dan liepen ze wat mij betreft inkomsten mis want mijn honden dragen allebei een slipketting (die nooit op slip staat) en alleen voor een pension ging ik echt geen andere halsbanden aanschaffen :piew:
verder hoeven mijn honden niet uitgelaten te worden, dus wat het hen aangaat wat ik voor halsbanden gebruik is me ook niet echt duidelijk.

Geloof dat dat laatste het is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

luna2906 schreef:
tollerlover schreef:ze accepteren dit ook niet als je een asielhond komt halen. je wordt dan linea recta terug gestuurd.
ellen
Maar wat schieten ze daar nou mee op? Dan lenen mensen een halsband van een ander, nemen hondje mee met die halsband en doen thuis de slip/halfcheck of weet ik veel wat om.
Lijkt mij ook.
Maar goed soms dan willen sommige mensen iets recht zetten wat niet recht te zetten is en ondertussen hun doel vreselijk voorbij schieten. :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Waar bemoeien die mensen zich mee?
Blijkbaar kun je veel meer aflezen aan een halsband dan ik ooit voor mogelijk had gehouden :piew:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hadden ze pech... hier krijgen ze geen banden om in een pension, helemaal niks. Ze mogen er niet mee lopen van me... ze mogen ze niet uit de kennel halen. Gewoon dmv schuiven naar de buitenkennel en naar de uitrenvelden....
En daar hebben ze geen halsband voor nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Ik zou hier Chucky dan ook niet durven achterlaten bij dit pension, hij heeft namelijk een speknek die net zo dik is als ze kop :oeps: met als gevolg dat veel halsbanden zo van ze kop kunnen vliegen als hij opeens de andere kant oprent :schrik: daarom loopt menneer soms met een slip want uit tuigjes kan ie ook komen...
En dan gaat een pension een beetje bepalen wat jij met je hond doet, moeten ze er dan ook niet bijschrijven van geen halsband met spikes of maximaal zo breed? :lees: :U:
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

nusca schreef:Is wel vreemd ja, Abby loopt met een halfcheck omdat ze zich uit een gewone halsband los trekt met alle gevaarlijke gevolgen van dien. Die gewone halsband zou dan zo strak moeten zitten dat ik continu alles beknel.
dit is ook de reden dat ik zo'n 'gewone' halsband liever niet gebruik, nadat mijn vorige hond zich daar een keer uitgewurmd had. Het is gewoon niet veilig genoeg. Tenzij je je hond continu half smoort en dat wil je toch ook niet.

Als die mensen dat al niet begrijpen, dan vraag ik me toch af wat ze dan wel begrijpen en hoe verstandig ze eigenlijk met honden omgaan. Ik zou er om die reden mijn hond al niet willen brengen......

Volgens die regels krijg je trouwens je eigen hond niet eens terug uit het pension, als je hem op komt halen met het verkeerde soort halsband bij je. Lijkt me toch sterk dat ze dat dan mógen weigeren?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat maf.

Ik heb net de dames in pension gehad, gewoon met een jachtlijn omdat ik dat altijd heb voor in en uit de auto.
Daar hebben ze niks om tenslotte.
En dat zou niet mogen dan?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik snap het wel eerlijk gezegd. Honden moeten in een pension verplaatsbaar zijn en samen met soms andere honden op bv een speelweide kunnen. met halsband of tuig dus wat veilig is. een slipketting of halfcheck met ketting is niet veilig met oog op bv spelen met andere honden ( haken met tanden of nagels) Ook de andere hulpmiddelen zijn niet zo geschikt om een hond mee te laten loslopen, dus ik vind het een legitieme vraag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
renee-uk
Zeer actief

met een slipketting kun je ze prima verplaatsen en spelen met andere honden en uitlaten wil ik niet hebben
dus ik snap het nog steeds niet :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Een slipketting kan als het spelen wat ruw is wel degelijk problemen geven, de schakels van de ketting kunnen beschadigingen geven hoewel het idd zelden voorkomt. Mogelijk hebben ze ooit een incident gehad waardoor ze voorzichtig zijn?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bouvierpoedel
Zeer actief

Eline* schreef:Ik snap het wel eerlijk gezegd. Honden moeten in een pension verplaatsbaar zijn en samen met soms andere honden op bv een speelweide kunnen. met halsband of tuig dus wat veilig is. een slipketting of halfcheck met ketting is niet veilig met oog op bv spelen met andere honden ( haken met tanden of nagels) Ook de andere hulpmiddelen zijn niet zo geschikt om een hond mee te laten loslopen, dus ik vind het een legitieme vraag.
Was geen vraag,maar een eis/verbod.
Bij het ophalen van een asiel hond werd je weggestuurd. :19:
renee-uk
Zeer actief

Eline* schreef:Een slipketting kan als het spelen wat ruw is wel degelijk problemen geven, de schakels van de ketting kunnen beschadigingen geven hoewel het idd zelden voorkomt. Mogelijk hebben ze ooit een incident gehad waardoor ze voorzichtig zijn?
ik zeg juist dat ze alleen maar verplaatst hoeven te worden en dat ze niet hoeven te spelen met andere honden en uitgelaten hoeven te worden. :U:
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Eline* schreef:Een slipketting kan als het spelen wat ruw is wel degelijk problemen geven, de schakels van de ketting kunnen beschadigingen geven hoewel het idd zelden voorkomt. Mogelijk hebben ze ooit een incident gehad waardoor ze voorzichtig zijn?
Ik wil niet dat ze iets om hebben als ze met andere honden spelen. Gewoon niet, nooit.
Vandaar dus ook die jachtlijnen hier.
En ik beslis graag zelf wat ze om hebben. Ik heb niet eens normale halsbanden, alleen jachtlijnen en halfchecks.
Lijnen die af moeten dus als ze los zijn, simpel.

Ik vind dit geen vraag maar een gebod. En overleg is te moeilijk zeker?
Ze konden me wat.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
ik zeg juist dat ze alleen maar verplaatst hoeven te worden en dat ze niet hoeven te spelen met andere honden en uitgelaten hoeven te worden. :U:
ook bij verplaatsen is dat toch niet nodig? Hier wordt er echt niet aan mn honden gezeten hoor en daar werd uitstekend aan meegewerkt door het pension. Gewoon door de schuiven te gebruiken... ow en dit was een 'gewoon' pension dus niet gericht op moeilijkere honden oid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:spelen met andere honden en uitlaten wil ik niet hebben
Nee, jij wil het niet hebben maar 98 % van de mensen die hun hond komt brengen wel hoor.
Dus ik snap het best. Normale halsband om graag. Wat je thuis uitkuurt moet je zelf weten.
ja hallo, daar zoek ik toch een pension op uit en dit pension kwam dan nicht im frage da's wel duidelijk
maar zelfs als ik er anders over dacht had ik echt vanwege een pension geen andere halsbanden aangeschaft :piew:
geen hand vol maar een land vol en aan die achterlijke fratsen doe ik mooi niet mee, ik ga dan wel een deurtje verder :ok:
Afbeelding

luna2906
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:spelen met andere honden en uitlaten wil ik niet hebben
Nee, jij wil het niet hebben maar 98 % van de mensen die hun hond komt brengen wel hoor.
Dus ik snap het best. Normale halsband om graag. Wat je thuis uitkuurt moet je zelf weten.
Luna mag best met andere honden op de speelweide, maar dan wil ik dat ze helemaal geen halsband om heeft. Als dat een verplichting is, doen ze haar maar individueel naar buiten. Dus dan maakt het niet uit of ze nou een gewone halsband, slip, halfcheck of wat dan ook om heeft.
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:
ook bij verplaatsen is dat toch niet nodig? Hier wordt er echt niet aan mn honden gezeten hoor en daar werd uitstekend aan meegewerkt door het pension. Gewoon door de schuiven te gebruiken...
ja ok, hoeft ook niet maar om te verplaatsen kun je best een slipketting gebruiken dat bedoel ik
Afbeelding

Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Eline* schreef:Ik snap het wel eerlijk gezegd. Honden moeten in een pension verplaatsbaar zijn en samen met soms andere honden op bv een speelweide kunnen. met halsband of tuig dus wat veilig is. een slipketting of halfcheck met ketting is niet veilig met oog op bv spelen met andere honden ( haken met tanden of nagels) Ook de andere hulpmiddelen zijn niet zo geschikt om een hond mee te laten loslopen, dus ik vind het een legitieme vraag.
Als ze zouden bedoelen "we willen graag dat uw hond in het pension een gesphalsband of tuig draagt, daar hebben we zelf geen oeverloze voorraad van dus wilt u die meegeven als u de hond komt brengen", dan is het wat anders. Daar zou ik geen probleem mee hebben. Maar dat is niet wat hier gezegd wordt.
Ze hebben het ook over het ophalen van een hond met deze soorten halsband. Dat heeft dus niks met hanteerbaarheid in het pension te maken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:nou dan liepen ze wat mij betreft inkomsten mis want mijn honden dragen allebei een slipketting (die nooit op slip staat) en alleen voor een pension ging ik echt geen andere halsbanden aanschaffen :piew:

dan ga je daar dus niet heen. zo simpel is het.

en politiek correct.. ach. zij vinden dat en daar gaat het om. als het hypocriet politiek correct was geweest zoals je nu insinueert zou geld nog steeds belangrijker zijn en ze lopen inkomsten mis door deze regel dus dat geloof ik niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”