Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor 2e hond?
Moderator: moderatorteam
-
Kaya2010
- geregistreerd lid
Wat voor 2e hond?
Zoals je misschien al hebt gelezen in mijn voorsteltopic ben ik aan het kijken voor een 2e hond. Ik heb wel al een beetje een idee wat voor ras misschien zou passen, maar wellicht zie ik rassen over het hoofd die wel zouden matchen.
Nu hebben we een kruising van ongeveer 32cm hoog, ik vermoed dat ze een kruising maltezer/teckel met nog wat terrier erin is. We nemen haar (bijna) overal mee naartoe, door de weeks is ze max 6u alleen thuis. Daarvoor en daarna wordt er een flinke wandeling met haar gemaakt, verder train ik met haar en ga binnenkort een workshop Treibball doen. In het weekend of als het 's avonds nog licht is gaan we regelmatig naar het bos oid. Wat ik mis is dat ze tijdens deze wandelingen niet echt een maatje heeft waar ze lekker mee kan dollen.
Qua karakter denk ik aan een trouw, baasgericht karakter. Het lijkt me heerlijk als een hondje echt jou als baas wil plezieren. Ik houd niet van bull-achtige honden en wil een hond met weinig/geen jachtinstinkt. Het liefst geen kalf van formaat, max is ongeveer 50cm.
Nu hebben we een kruising van ongeveer 32cm hoog, ik vermoed dat ze een kruising maltezer/teckel met nog wat terrier erin is. We nemen haar (bijna) overal mee naartoe, door de weeks is ze max 6u alleen thuis. Daarvoor en daarna wordt er een flinke wandeling met haar gemaakt, verder train ik met haar en ga binnenkort een workshop Treibball doen. In het weekend of als het 's avonds nog licht is gaan we regelmatig naar het bos oid. Wat ik mis is dat ze tijdens deze wandelingen niet echt een maatje heeft waar ze lekker mee kan dollen.
Qua karakter denk ik aan een trouw, baasgericht karakter. Het lijkt me heerlijk als een hondje echt jou als baas wil plezieren. Ik houd niet van bull-achtige honden en wil een hond met weinig/geen jachtinstinkt. Het liefst geen kalf van formaat, max is ongeveer 50cm.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wat voor 2e hond?
Golden Retriever, als je kunt wennen aan een iets hogere schofthoogte dan 50cm.
Maar er zijn meer (kleine) herdershondrassen die veel will-to-please hebben. Kun je tegen een tikkeltje eigenwijs karakter van je hond?
Maar er zijn meer (kleine) herdershondrassen die veel will-to-please hebben. Kun je tegen een tikkeltje eigenwijs karakter van je hond?
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Sheltie?
- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
(kortharige) collie?! 
-
anja61
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): fransebuldog
- Aantal honden: 4
Een frans buldogje?

- Lin-C
- Zeer actief
Vind jij een Franse Bull een baasgerichte hond die zijn baas graag wil plezieren?anja61 schreef:Een frans buldogje?![]()
![]()
![]()
Edit: oja, en TS houdt niet van bull-achtige honden.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ik heb hier nog een baasgerichte herder/spits kruising die nog een baasje zoekt 

-
Kaya2010
- geregistreerd lid
Franse bull wordt het ammenooit niet.
Ijslander nog niet aan gedacht wel erg mooi
Wil echt een pup, sorry.
Sheltie staat op mijn lijstje, net als de Nizinny. Golden vond ik altijd super, maar mindere ervaringen bij de hondenclub. Vond het nogal hardleerse lomperikken.
Wil echt een pup, sorry.
Sheltie staat op mijn lijstje, net als de Nizinny. Golden vond ik altijd super, maar mindere ervaringen bij de hondenclub. Vond het nogal hardleerse lomperikken.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Lin-C
- Zeer actief
Oh en een Corgi?
-
Kaya2010
- geregistreerd lid
Heb ook aan de corgi gedacht, maar qua uiterlijk niet echt mijn ding.
Poedel vind ik erg leuk, mits normaal getrimt zonder al die poespas
Poedel vind ik erg leuk, mits normaal getrimt zonder al die poespas
- Lin-C
- Zeer actief
Markiesje!
Maar daar moet je een tijdje op wachten
Maar daar moet je een tijdje op wachten
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
De pumi of de puli. De puli ziet er wat extremer uit 
Alle 2 middelmaatjes qua formaat maar wel baasgericht en erg leuk van karakter
Alle 2 middelmaatjes qua formaat maar wel baasgericht en erg leuk van karakter
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Smoushondje 
- Luckyday
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising border collie
- Contacteer:
Beter baasgerichtr will to please hond dan een border collie ken ik niet
.
Ze zijn niet groot, ontzettend mooi en vriendelijk ook qua wat ze uitstralen.
Je kan ook nog altimd naar ern kruising kijken. En in asielen zitten ook regelmatig pups
Je kan ook nog altimd naar ern kruising kijken. En in asielen zitten ook regelmatig pups

True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Als je Nizinny op je lijstje hebt staan kijk dan ook eens naar een schafpudel.Kaya2010 schreef:Franse bull wordt het ammenooit niet.
Wil echt een pup, sorry.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Luckyday schreef:Beter baasgerichtr will to please hond dan een border collie ken ik niet.
Alle herders zijn baasgericht. Daar zijn ze op gefokt.
En nou heb ik niks tegen borders hoor, maar ik ken er genoeg die niet zo vriendelijk zijn.
Een sheltie is trouwens een ook leuk klein herdertje, baasgericht, sportief en altijd vrolijk. Wel kunnen ze soms zenuwachtig en blafferig zijn maar een goede opvoeding kan dat in goede banen leiden.
Wil je een rustiger hond, denk dan eens aan de collie. De langhaar is zachtaardig, rustig en heel baasgericht maar van nature nogal lui. De korthaar is wat minder rustig (maar wel rustiger dan de sheltie), actief, sportief en vrolijk.
Collies zijn heel makkelijk te trainen al moet je van een langhaar niet verwachten dat ze net als de sheltie op hoog niveau willen/kunnen sporten.

- Lin-C
- Zeer actief
Er staan daar helemaal leuke honden op. Ik vind Trabant een heel grappig, bijdehand hondje om te zien.Nanna schreef:Op collie in nood staat een leuke Colliepup van 14 weken
- Lin-C
- Zeer actief
Er staan daar helemaal leuke honden op. Ik vind Trabant een heel grappig, bijdehand hondje om te zien.Nanna schreef:Op collie in nood staat een leuke Colliepup van 14 weken
-
Kaya2010
- geregistreerd lid
Oeh, staan idd hele leuke honden op de collie in nood pagina!
Border is echt wel 1 van mijn favoriete rassen, zeker die rankgebouwde werklijn
. Maar weet niet of ik zo'n type hond een plezier doe met een leven als dat ik hem geef...
Schaffpoedel is het net niet, loopt er hier in de buurt 1 en laat mijn hart niet sneller kloppen. Ik heb iig de poedel aan mijn lijstje toegevoegd. Kan alleen niet veel info over de middenslag variant vinden
Pumi vind ik ontzettend leuk om te zien, puli een beetje viezig
, collega heeft een Markiesje maar dat is het ook niet voor mij. Kan ook aan de opvoeding liggen hoor..
Border is echt wel 1 van mijn favoriete rassen, zeker die rankgebouwde werklijn
Schaffpoedel is het net niet, loopt er hier in de buurt 1 en laat mijn hart niet sneller kloppen. Ik heb iig de poedel aan mijn lijstje toegevoegd. Kan alleen niet veel info over de middenslag variant vinden
Pumi vind ik ontzettend leuk om te zien, puli een beetje viezig
- Lin-C
- Zeer actief
Met een Border Collie móet je gewoon echt wat doen. Vooral met een werklijn natuurlijk.
Denk dat de andere genoemde honden/rassen net even wat lagere eisen stellen aan beweging en uitdaging.
Denk dat de andere genoemde honden/rassen net even wat lagere eisen stellen aan beweging en uitdaging.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
wat wil je weten? Ik heb een middenslagje en die zou wat ik zo lees wel aan je eisen voldoen.Kaya2010 schreef:. Ik heb iig de poedel aan mijn lijstje toegevoegd. Kan alleen niet veel info over de middenslag variant vinden..
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ligt er ook maar aan, jip doet niet onder aan ziva qua vraag naar werk. Daar moet je ook echt mee sporten. Overigens kunnen ze beide wel prima 1-2 dagen minder maar dan houdt het wel opLin-C schreef:Met een Border Collie móet je gewoon echt wat doen. Vooral met een werklijn natuurlijk.
-
Kaya2010
- geregistreerd lid
De info die ik over poedels vind is vooral over grote of kleine poedels, minder de middenslag. Ik heb ook ergens gelezen dat iedere kleur andere karaktertrekken heeft, klopt dit? Kan er niet meer over vinden namelijk. Net als middenslag fokkers, nog maar 1 gevonden..
Hier in de buurt loopt een oudere man met zijn middenslag poedeltje, maar die kan niet met andere honden. Is dit een bekend iets bij poedels?
Hier in de buurt loopt een oudere man met zijn middenslag poedeltje, maar die kan niet met andere honden. Is dit een bekend iets bij poedels?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Er wordt inderdaad gezegd dat iedere kleur andere eigenschappen heeft. Zwarte zouden wat pittiger zijn, witte wat makkelijker, abrikozen ook wat pittiger en bruine zijn clowns.Kaya2010 schreef:De info die ik over poedels vind is vooral over grote of kleine poedels, minder de middenslag. Ik heb ook ergens gelezen dat iedere kleur andere karaktertrekken heeft, klopt dit? Kan er niet meer over vinden namelijk. Net als middenslag fokkers, nog maar 1 gevonden..
Ik weet niet zo goed in hoeverre dat klopt. Denk dat je vooral naar de ouders moet kijken.
Poedels zijn over het algemeen erg sociaal. Ze laten niet over zich heen lopen maar lossen dat netjes op. Ze zijn vriendelijk en speels maar hebben geen plaat voor hun kop zoals je dat soms bij bijv. labradors ziet.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Kijk anders ook eens naar een grote poedel. Die zijn wel wat groter dan je noemt, maar omdat ze rank zijn, ogen ze minder groot.
Qua karakter weet ik niet of er veel veschil is tussen de middenslag en grote poedel, maar ik ben iig heel tevreden met mijn grote poedel
Lizzie is baasgericht, maar niet zo serieus. Ubersociaal, redelijk gehoorzaam. Wel werklust, maar het is geen moeten, een paar dagen minder kan bij haar ook wel.
Qua karakter weet ik niet of er veel veschil is tussen de middenslag en grote poedel, maar ik ben iig heel tevreden met mijn grote poedel
Lizzie is baasgericht, maar niet zo serieus. Ubersociaal, redelijk gehoorzaam. Wel werklust, maar het is geen moeten, een paar dagen minder kan bij haar ook wel.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Middenslagjes zijn er maar weinig idd. Zwart is er nog wel maar de andere kleuren zijn er maar weinig. Jip komt ook uit Duitsland. Maar ik vind het wel een ideaal maatje. Dwergjes zijn me net wat te kwetsbaar en grote zijn vaak toch richting de 60 en dat vind ik zelf te groot.
-
Kaya2010
- geregistreerd lid
Een grote poedel vind ik te groot. Ben nu mijn Duits aan het testen haha. Zal ook eens kijken naar Belgische fokkers, wie weet is daar meer keus.
Poedel en sheltie worden langzaam favoriet, vriendin vindt de Pumi heel schattig en de rustige uitstraling van de Nizinny spreekt me ook nog aan, al zijn die misschien net iets te rustig...
Poedel en sheltie worden langzaam favoriet, vriendin vindt de Pumi heel schattig en de rustige uitstraling van de Nizinny spreekt me ook nog aan, al zijn die misschien net iets te rustig...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Heb verschillende Pooltjes gekend en dat vond ik nu niet bij uitstek een leuke rustige hond.
Waren allemaal vieze drukke keffers en sommige hadden een vies pleiriskarakter.
Middenslagje houd op qua maat 45 cm waar de grote poedel begint , middenslagjes kunnen net iets drukker en keffieriger zijn dan de grote.
Kan gebeuren dat je een middenslagje koopt die uitgroeit tot iets over of aan de maat en bij de grpote kan het gebeuren dat je een kleine hebt die op een middenslagje lijkt qua maat.
Mijn kleinste grote is 52/53 cm en word meestal voor een middenslag aangezien ,maar dat komt ook omdat groot nu in is en nu meer groter dan groot gefokt word.
Als je weinig met borstelen hebt zou ik niet gaan voor een ras met veel vacht.
Waren allemaal vieze drukke keffers en sommige hadden een vies pleiriskarakter.
Middenslagje houd op qua maat 45 cm waar de grote poedel begint , middenslagjes kunnen net iets drukker en keffieriger zijn dan de grote.
Kan gebeuren dat je een middenslagje koopt die uitgroeit tot iets over of aan de maat en bij de grpote kan het gebeuren dat je een kleine hebt die op een middenslagje lijkt qua maat.
Mijn kleinste grote is 52/53 cm en word meestal voor een middenslag aangezien ,maar dat komt ook omdat groot nu in is en nu meer groter dan groot gefokt word.
Als je weinig met borstelen hebt zou ik niet gaan voor een ras met veel vacht.
Wat je zegt ben je zelfffff