Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De clumber spaniel
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
De clumber spaniel
Kent iemand ze? Het lijken mij erg leuke honden mits ze niet te vadsig zijn. Hoe is hun gezondheid?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Re: De clumber spaniel
ik ben dr helemaal weg van. in huis lekker rustig maar buiten aktief, niet teveel jachtinstinct. zeer vriendelijk naar mens en dier. oogproblemen en hd komen wel voor, verder valt het volgens mij wel mee.

- Carmen
- Zeer actief
Na Arie en Kira komen hier geen honden meer van dit type in huis
Nu zijn ze er nog wel een aantal jar, ga ik vanuit
Maar dit lijkt me een heel leuk alternatief, ze hebben ook een wat dogachtig uiterlijk maar een milder karakter lijkt. Ik ben niet zo gek op zelfstandige jachthonden die hun neus achterna gaan. Maar volgens de beschrijvingen valt dat reuze mee bij dit ras. Ik heb ze echter ook nog nooit in het echie gezien.
Maar dit lijkt me een heel leuk alternatief, ze hebben ook een wat dogachtig uiterlijk maar een milder karakter lijkt. Ik ben niet zo gek op zelfstandige jachthonden die hun neus achterna gaan. Maar volgens de beschrijvingen valt dat reuze mee bij dit ras. Ik heb ze echter ook nog nooit in het echie gezien.
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Spijt me. Een spaniel die niet vooruit te branden is. Argument nauwkeurig zoekpatroon dus niets overhaast. Ieders meug.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, voor niet-jagers is dat ideaal. Ik vind zelf de Field Spaniel heel leuk.
Heb wel eens gehoord dat de gezondheid van de Clumber toch erg tegenvalt, maar ken ze zelf helaas niet van dichtbij.
Heb wel eens gehoord dat de gezondheid van de Clumber toch erg tegenvalt, maar ken ze zelf helaas niet van dichtbij.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Carmen
- Zeer actief
Heb je het over mijn wensen of de karakteromschrijving van de clumber? Wat je bedoelt met "argument nauwkeurig zoek[atroon is mij trouwens volledig onduidelijk, maar dat komt door die korte zinnen.Veenmug schreef:Spijt me. Een spaniel die niet vooruit te branden is. Argument nauwkeurig zoekpatroon dus niets overhaast. Ieders meug.
Dit is wat ik lees over het karakter:
Hij houdt erg van wandelen en draait hij zijn poot niet om voor een paar kilometertjes meer. En dan het liefst los in de vrije natuur, waarbij hij een zwempartijtje ook niet zal schuwen. Dat los laten lopen kan ook makkelijk, want de Clumber is dan wel een beetje trage student maar alles wat hij geleerd heeft brengt hij graag in de praktijk. Hij is meegaand en zal in de meeste gevallen goed gehoorzamen.
Flegmatiek, in huis rustig en buiten actief. Lijkt mij weinig mis mee, ook voor een gezonde spaniel.
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
@Carmen
Gewoon een slome donder. Zo duidelijk genoeg.
Gewoon een slome donder. Zo duidelijk genoeg.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik vind het hele grappige honden om te zien maar ze schijnen rete-eigenwijs te zijn en eerlijk gezegd vind ik ze persoonlijk te zwaar haha
Ik zie ze ook nog niet lekker door dichte dekking sjouwen eigenlijk, maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen.. Ze kwijlen ook nogal en daar hou ik helemaal niet van hahaha
Maar ze hebben wel een beetje de lach aan de kont hangen, ik moet er altijd een beetje om lachen als ik ze tegenkom 
- Carmen
- Zeer actief
De omschrijving beschrijft wat anders dan jullie ervaringen. Ik zie ook wel veel foto's waarop ik de honden vadsig of gewoon vet vind tonen. Ik vraag me af of ze veel worden gehouden als huishonden met weinig te doen en veel te eten dat ze daarom sloom zijn of dat dat het karakter ook is.
In de buurt hebben wij ook een aantal slome goldens en labjes, te vet gevoerd om de ene poot voor de andere te zetten. Terwijl een mooie slanke lab bruist van neergie.
Zou dit bij de clumbers ook zijn of zou er gewoon niet veel inzitten aan karakter?
In de buurt hebben wij ook een aantal slome goldens en labjes, te vet gevoerd om de ene poot voor de andere te zetten. Terwijl een mooie slanke lab bruist van neergie.
Zou dit bij de clumbers ook zijn of zou er gewoon niet veel inzitten aan karakter?
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Laatst op de hondenshow voor het eerst gezien ik vind ze prachtig
maar geen idee van karakter of erfelijke ziektes.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb op een show ook Sussex Spaniels gezien meen ik, wat minder grof als de Clumber maar volgens de eigenaren roteigenwijs 
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Nou dit dus, ik heb ze gezien op de winner en vond ze er leuk uitzien, ik moest inderdaad glimlachen (niet uitlachen), de lach aan hun kont is idd wel een passende uitdrukking. Die zagen er trouwens niet te dik uit maar ik denk dat je wel moet oppassen (volgens mij met elke spaniel in huis, vanwege de zielige blikken krijgen ze gauw wat extra'sSarah5 schreef:Laatst op de hondenshow voor het eerst gezien ik vind ze prachtigmaar geen idee van karakter of erfelijke ziektes.
Hun gezondheid weet ik niet, ik las wel dat er een clumber op de winner eruit is gezet vanwege oogproblematiek.
En de groeten van de mannen 

- Reny
- Zeer actief
Owh en de cockerspaniel is ook niet eigenwijs hoor 

- Reny
- Zeer actief
Owh en de cockerspaniel is ook niet eigenwijs hoor 

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Jammer dat je het jacht instinct niks vind anders was de grand een goeie optie geweest 
Clumber, ik zie zelden clumbers met een normale taille. Altijd te dik en sloom.
Nee ondanks dat ik wel wat met kortbenen heb zou ik hier niet voor gaan. Maar goed ik heb dan ook
geen problemen met jacht passie en hou van actieve gespierde honden die ondanks kortbenigheid nog wel
goed vooruit kunnen
Ik kan me overigens wel voorstellen dat je er voor valt. Ik zou ze geweldig vinden als ze wat strakker in hun pak zaten.
Nee ondanks dat ik wel wat met kortbenen heb zou ik hier niet voor gaan. Maar goed ik heb dan ook
geen problemen met jacht passie en hou van actieve gespierde honden die ondanks kortbenigheid nog wel
goed vooruit kunnen
Ik kan me overigens wel voorstellen dat je er voor valt. Ik zou ze geweldig vinden als ze wat strakker in hun pak zaten.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Carmen
- Zeer actief
Ik vind het uiterlijk van de Grand ook erg aantrekkelijk. Maar ik houd idd niet van zelfstandige rassen die ver van mij vandaan lopen en soms oostindisch doof zijn. Zo te lezen is de clumber ook niks voor ons. De hond aanschaffen omdat ik er graag naar kijk is ook zo wat, ze moeten er toch ook nog uitSuuz! schreef:Jammer dat je het jacht instinct niks vind anders was de grand een goeie optie geweest
goed vooruit kunnen
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Die ik ken zijn staan inderdaad niet bol van de energie maar je kan er prima wat mee doen, en wb omvang daar heb je zelf toch de hand in?
Gewoon op shows bekijken, het is een leuk ras!
Gewoon op shows bekijken, het is een leuk ras!
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dat ligt meer aan de baas denk ik dan aan de hond(en) zelf want ik ken ze al jaren omdat mijn vriendin ze gefokt heeft en haar honden zijn altijd ERG actief en zoals eerder geschreven rustig in huis. Nu heeft ze ook een sussexspaniel.Kells schreef:Klopt! Bij mij in de straat loopt er ook een en het beest is niet vooruit te branden.Veenmug schreef:Spijt me. Een spaniel die niet vooruit te branden is. Argument nauwkeurig zoekpatroon dus niets overhaast. Ieders meug.
Zoek maar even op Alderforest Clumberspaniels
Sandra

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Die werkende ziet er inderdaad goed uit 
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ik vind ze enig!
op shows zoek ik ze altijd even op. in het wild ben ik er nog nooit eentje tegengekomen.
ja, dik en vadsig: dat doe je toch zelf
op shows zoek ik ze altijd even op. in het wild ben ik er nog nooit eentje tegengekomen.
ja, dik en vadsig: dat doe je toch zelf
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Ik ken er 1,rete-eigenwijs,te dik(lag aan baasje) maar wel aktief,was nog een jong dier op puppy cursus,geen idee of ie het nog doet en hoe....
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik kom er hier af en toe een tegen die redelijk rustig is (is ook wat ouder en vrij stevig), sociaal en altijd in voor een snoepje 
Leuke hond, en inderdaad eentje die ik zelf ook wel zou willen hebben.
Leuke hond, en inderdaad eentje die ik zelf ook wel zou willen hebben.

Groetjes,
Sandra
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
jaaaaaaaaaa voor de show.....Nanna schreef:Niet helemaal: voor de show worden ze log gefokt. Dat lichte model, dát is de keurmeester zeer onwelgevallig.tekkel schreef: ja, dik en vadsig: dat doe je toch zelf
Dat zo'n log paard het geen kwartier volhoudt in het bietenveld laten we dan maar even buiten beschouwing.
als je gewoon een leuke huishond hebt zorg je er toch voor dat hij een beetje leuk beweeglijk blijft.
en kies je er eentje van een fokker die zich niet gek laat maken door achterlijke keurmeesters
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Carmen
- Zeer actief
Oooh die onderste vind ik wel mooiNanna schreef:Ik zou zien dat ik aan een werklijn kwam.
Die zien er toch wel een stuk appetijtelijker uit dan die volgevreten showmodellen
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- *Esther
- Zeer actief
In het asiel hadden we er jaaaaaaren geleden eens 3. Waren in beslag genomen. Inmiddels chronisch ontstoken oren, gesmette lipplooien enz. Zo erg dat je ze al van verre rook...Maar ze bleven in en inlief!!
Ook met t behandelen!
Eén teefje kwam als ze los liep in het bos steeds naar je terug om even in je hand te happen van blijdschap, zo'n poepie.
Een teefje eens op puppyles gehad, lekker wakker ding, eentje om op te vreten!
Ook met t behandelen!
Eén teefje kwam als ze los liep in het bos steeds naar je terug om even in je hand te happen van blijdschap, zo'n poepie.
Een teefje eens op puppyles gehad, lekker wakker ding, eentje om op te vreten!
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Mijn vorige hond was een Clumber en die is 12 geworden.
Superleuke hond ,zeer sociaal naar andere honden.
Hij had helaas wel ed en hd dit is hem uiteindelijk ook fataal geworden.
Ik heb wel gehoord dat het fokbeleid wat betreft hd en ed een stuk vooruit is gegaan.
Oja en lui was hij dus absoluut niet.
Superleuke hond ,zeer sociaal naar andere honden.
Hij had helaas wel ed en hd dit is hem uiteindelijk ook fataal geworden.
Ik heb wel gehoord dat het fokbeleid wat betreft hd en ed een stuk vooruit is gegaan.
Oja en lui was hij dus absoluut niet.