wat zien jullie hier in?
9 mnd teefje, chocolate merle en wordt gebruikt om mee te hoeden
aangeboren korte staart, 5 tenen aan de acherpoten klein/middelmaatje
Moderator: moderatorteam

Dat dus...Machie schreef:xsing cattle dog.
Ik zie er gen puli, pumi of mudi in
komt ze bij jou wonen dan?detnol schreef:interessant, bedankt voor de suggesties - het is een echt hongaartje, misschien per ongeluk bezoek gehad van een cattle dog. Ze hadden op de farm waar ze vandaan komt veel cattle en veel moedige kleine dogs in alle kleuren en haarsoorten, allen om mee te hoeden. hopenlijk weet ze ook raad met 20 - 40 overmoedige brutale schapen en valt ze in de smaak bij een Burkinabe-erfhond en een windhond van de Touaregs (Azawakh). Ennuh dan maar even aan de prikpil, zo een cattledoggie maal Azawakh zie ik niet echt zitten - iets te slim, te fanatiek, te snel en te jagerig

Geloof dat je wel eens ongelijk kan hebben.Nanna schreef:Er zou vraag naar kunnen zijn als jouw hondje meedraait in de top en je het ook door een topreu in de sport laat dekken. Ik denk niet dat er vanuit de sporthoek veel behoefte is aan aan pups uit een onbekende moeder waarvan de eigenaar vindt dat ze het zo goed in de sport zou doendetnol schreef: ik zou wel eens een nestje op en top agility hondjes met haar willen fokken - in combi met border of australian cattle dog (of krijg ik nu het hele forum over mij heen?). hier thuis deelt men mn mening niet: 'die krijgen we nooit geplaatst' en: 'drie honden is genoeg' (hij bedoelt: 3 is teveel'). Is er vraag naar zulk soort hondjes?

Maar ook in drijfwereld worden prestaties steeds belangrijker en ook deze te laten meten. Praktijkhonden valt dan nog relatief tegen en dan gaat het vaak nog om honden van bewezen herders met vaak grote kuddes.bouvierpoedel schreef:Geloof dat je wel eens ongelijk kan hebben.Nanna schreef:Er zou vraag naar kunnen zijn als jouw hondje meedraait in de top en je het ook door een topreu in de sport laat dekken. Ik denk niet dat er vanuit de sporthoek veel behoefte is aan aan pups uit een onbekende moeder waarvan de eigenaar vindt dat ze het zo goed in de sport zou doendetnol schreef: ik zou wel eens een nestje op en top agility hondjes met haar willen fokken - in combi met border of australian cattle dog (of krijg ik nu het hele forum over mij heen?). hier thuis deelt men mn mening niet: 'die krijgen we nooit geplaatst' en: 'drie honden is genoeg' (hij bedoelt: 3 is teveel'). Is er vraag naar zulk soort hondjes?
Mensen zijn ook altijd op zoek naar iets anders wat afwijkt van de rest ,en als het een goed drijvertje is misschien moet je het dan daar in zoeken als doelgroep.
Drijven word ook steeds populairder .

Ook onder de ambitieuze agilitylopers zie je nog regelmatig mensen die een hondje zonder stamboom kopen..gyanty schreef:Maar ook in drijfwereld worden prestaties steeds belangrijker en ook deze te laten meten. Praktijkhonden valt dan nog relatief tegen en dan gaat het vaak nog om honden van bewezen herders met vaak grote kuddes.bouvierpoedel schreef:Geloof dat je wel eens ongelijk kan hebben.Nanna schreef:Er zou vraag naar kunnen zijn als jouw hondje meedraait in de top en je het ook door een topreu in de sport laat dekken. Ik denk niet dat er vanuit de sporthoek veel behoefte is aan aan pups uit een onbekende moeder waarvan de eigenaar vindt dat ze het zo goed in de sport zou doendetnol schreef: ik zou wel eens een nestje op en top agility hondjes met haar willen fokken - in combi met border of australian cattle dog (of krijg ik nu het hele forum over mij heen?). hier thuis deelt men mn mening niet: 'die krijgen we nooit geplaatst' en: 'drie honden is genoeg' (hij bedoelt: 3 is teveel'). Is er vraag naar zulk soort hondjes?
Mensen zijn ook altijd op zoek naar iets anders wat afwijkt van de rest ,en als het een goed drijvertje is misschien moet je het dan daar in zoeken als doelgroep.
Drijven word ook steeds populairder .
Op en top agility, tja dan zal ze zich ook moeten bewijzen. Maar de echt fanatiek sporter met ambities besteden in regel hun geld dan liever aan een rashond. De vraag is of minder fantieke handler met zo'n hond wel uit de voeten kunnen.
Vind het overigens een grappig hondje, maar hoe kwam je zo bij deze uit hongarije dan? Hopelijk is ze jullie van dienst bij de schapen!