Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

foto wat voor een ras(-en mix)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

detnol
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Azawakh
Aantal honden: 2

foto wat voor een ras(-en mix)

Ongelezen bericht door detnol »

Afbeelding
wat zien jullie hier in?
9 mnd teefje, chocolate merle en wordt gebruikt om mee te hoeden
aangeboren korte staart, 5 tenen aan de acherpoten klein/middelmaatje
dagmar88
Zeer actief

Re: foto wat voor een ras(-en mix)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Ik zie er cattle dog in, maar waar die kleur vandaan komt...
detnol
Vaste gebruiker

Komt uit Noord Hongarije met de melding Puli/Mudi/Pumi erbij ..... zien jullie dat - de kleur bestaat wel bij Mudi's? Zouden jullie zoiets kruisen met een cattle dog of australian sheepdog voor de ultime herders/agilityhond? Is razend snel en extreem pienter gelukkig ook gehoorzaam. Hoedde daar een kudde vleesvee (koeien en stieren van 500-700 kg).
Laatst gewijzigd door detnol op 01 apr 2012 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: kijk maar eens naar het lijf en kop:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=239920

Wij hebben pas de dna test van wisdom panel gekocht omdat we echt willen weten wat er in Niko zit...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Leuke hond .
Zit te denken aan collie x cattle.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
detnol
Vaste gebruiker

leuk die cattle dogs daar lijkt ze echt op!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

xsing cattle dog.
Ik zie er gen puli, pumi of mudi in :-)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Machie schreef:xsing cattle dog.
Ik zie er gen puli, pumi of mudi in :-)
Dat dus...
Evt cattledog meets australian shepperd?

Suzanne
detnol
Vaste gebruiker

interessant, bedankt voor de suggesties - het is een echt hongaartje, misschien per ongeluk bezoek gehad van een cattle dog. Ze hadden op de farm waar ze vandaan komt veel cattle en veel moedige kleine dogs in alle kleuren en haarsoorten, allen om mee te hoeden. hopenlijk weet ze ook raad met 20 - 40 overmoedige brutale schapen en valt ze in de smaak bij een Burkinabe-erfhond en een windhond van de Touaregs (Azawakh). Ennuh dan maar even aan de prikpil, zo een cattledoggie maal Azawakh zie ik niet echt zitten - iets te slim, te fanatiek, te snel en te jagerig ;-)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

detnol schreef:interessant, bedankt voor de suggesties - het is een echt hongaartje, misschien per ongeluk bezoek gehad van een cattle dog. Ze hadden op de farm waar ze vandaan komt veel cattle en veel moedige kleine dogs in alle kleuren en haarsoorten, allen om mee te hoeden. hopenlijk weet ze ook raad met 20 - 40 overmoedige brutale schapen en valt ze in de smaak bij een Burkinabe-erfhond en een windhond van de Touaregs (Azawakh). Ennuh dan maar even aan de prikpil, zo een cattledoggie maal Azawakh zie ik niet echt zitten - iets te slim, te fanatiek, te snel en te jagerig ;-)
komt ze bij jou wonen dan?
Afbeelding
gevni havanezers
detnol
Vaste gebruiker

Afbeelding

Afbeelding

Ze mag hier wonen als ze haar verblijfsvergunning verdient, vandaag leek het daar wel op.... :-)
detnol
Vaste gebruiker

Ze heet Louisa, zo heette ze al - ik vind het een leuke naam, mijn man vindt het wat hoog gegrepen voor zo een fikkie ;-)
we hebben echt een hond nodig voor de schapen want eigenlijk hadden we een huisdierenstop
ik hoop dat het gaat lukken met haar want het is een erg lief hondje en weer terugbrengen zou ik bestwel erg vinden
ze komt uit een gebruikshonden-cultuur zou ik zo maar zeggen, dus de gene die niet kunnen hoeden of ziek zijn worden afgemaakt, alleen de bruikbare blijven over.... als enige gebruiksaanwijziging kregen we mee: als ze niet luistert slaan, als ze het goed doet belonen....
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Een Australian Koolie zie ik er ook wel in.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
detnol
Vaste gebruiker

Ons veedrijvertje is nu loops dus even oppassen met onze Azawakh, lijkt mij niet zo een fijne combi (zoiets als border x basenji) - ik zou wel eens een nestje op en top agility hondjes met haar willen fokken - in combi met border of australian cattle dog (of krijg ik nu het hele forum over mij heen?). hier thuis deelt men mn mening niet: 'die krijgen we nooit geplaatst' en: 'drie honden is genoeg' (hij bedoelt: 3 is teveel' :-) ). Is er vraag naar zulk soort hondjes?
Afbeelding Afbeelding
(klik op foto's voor vergroting)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
detnol schreef: ik zou wel eens een nestje op en top agility hondjes met haar willen fokken - in combi met border of australian cattle dog (of krijg ik nu het hele forum over mij heen?). hier thuis deelt men mn mening niet: 'die krijgen we nooit geplaatst' en: 'drie honden is genoeg' (hij bedoelt: 3 is teveel' :-) ). Is er vraag naar zulk soort hondjes?
Er zou vraag naar kunnen zijn als jouw hondje meedraait in de top en je het ook door een topreu in de sport laat dekken. Ik denk niet dat er vanuit de sporthoek veel behoefte is aan aan pups uit een onbekende moeder waarvan de eigenaar vindt dat ze het zo goed in de sport zou doen ;-)
Geloof dat je wel eens ongelijk kan hebben.
Mensen zijn ook altijd op zoek naar iets anders wat afwijkt van de rest ,en als het een goed drijvertje is misschien moet je het dan daar in zoeken als doelgroep.
Drijven word ook steeds populairder .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
detnol schreef: ik zou wel eens een nestje op en top agility hondjes met haar willen fokken - in combi met border of australian cattle dog (of krijg ik nu het hele forum over mij heen?). hier thuis deelt men mn mening niet: 'die krijgen we nooit geplaatst' en: 'drie honden is genoeg' (hij bedoelt: 3 is teveel' :-) ). Is er vraag naar zulk soort hondjes?
Er zou vraag naar kunnen zijn als jouw hondje meedraait in de top en je het ook door een topreu in de sport laat dekken. Ik denk niet dat er vanuit de sporthoek veel behoefte is aan aan pups uit een onbekende moeder waarvan de eigenaar vindt dat ze het zo goed in de sport zou doen ;-)
Mensen zijn ook altijd op zoek naar iets anders wat afwijkt van de rest ,en als het een goed drijvertje is misschien moet je het dan daar in zoeken als doelgroep.
Maar ook in drijfwereld worden prestaties steeds belangrijker en ook deze te laten meten. Praktijkhonden valt dan nog relatief tegen en dan gaat het vaak nog om honden van bewezen herders met vaak grote kuddes.

Op en top agility, tja dan zal ze zich ook moeten bewijzen. Maar de echt fanatiek sporter met ambities besteden in regel hun geld dan liever aan een rashond. De vraag is of minder fantieke handler met zo'n hond wel uit de voeten kunnen.

Vind het overigens een grappig hondje, maar hoe kwam je zo bij deze uit hongarije dan? Hopelijk is ze jullie van dienst bij de schapen!
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Wat een geinig hondje :I:
Agility addict
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Phalene
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agility addict »

gyanty schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Maar ook in drijfwereld worden prestaties steeds belangrijker en ook deze te laten meten. Praktijkhonden valt dan nog relatief tegen en dan gaat het vaak nog om honden van bewezen herders met vaak grote kuddes.

Op en top agility, tja dan zal ze zich ook moeten bewijzen. Maar de echt fanatiek sporter met ambities besteden in regel hun geld dan liever aan een rashond. De vraag is of minder fantieke handler met zo'n hond wel uit de voeten kunnen.

Vind het overigens een grappig hondje, maar hoe kwam je zo bij deze uit hongarije dan? Hopelijk is ze jullie van dienst bij de schapen!
Ook onder de ambitieuze agilitylopers zie je nog regelmatig mensen die een hondje zonder stamboom kopen.. :wink: Ik vind het een leuk hondje om te zien en kan me zeker voorstellen dat mensen daar een pup van zouden willen om de sport mee in te gaan. Als je wilt proberen om leuke behendigheidshondjes te fokken komt er echter wel wat meer bij kijken.

Zo wordt het al behoorlijk lastig als de hondjes een schofthoogte krijgen van meer dan 40/43 cm aangezien ze het dan tegen de snelle borders op moeten gaan nemen. Hoe groot schat je haar? Daarnaast lijkt jullie teefje op de foto behoorlijk stevig van bouw, ik kan me voorstellen dat je daar voor de behendigheid bv een fijne atletische reu bij zou zoeken..
Afbeelding
Meer informatie over de pupjes op; http://phalenepups.webs.com
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”