Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jachtlijn/werklijn/amerikaanse/fieldtrail labrador

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Aantal honden: 1

Re: jachtlijn/werklijn/amerikaanse/fieldtrail labrador

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

sbientje schreef:Laatst kwam iemand met de kennel: the second off april (jaja, met die taalfout in de naam, ik kan het ook niet helpen), van hun honden was ik zelf wel erg onder de indruk. Ik ken ze verder niet hoor, maar de honden vind ik wel van een aansprekend type :)
Onze 'buurvrouw' heeft een labrador van The second off April. Een prachtige hond om te zien en, van wat ik er van gezien heb, ook een heel fijn karakter. Ze doet er jachttraining mee.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Op deze site staan geplande nesten van jachtlijn labradors uit verschillende landen met veel websites van kennels. Ook andere retrievers staan er op.

http://www.all-about-retriever.de/html/l_plan.html
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Sita schreef:Op deze site staan geplande nesten van jachtlijn labradors uit verschillende landen met veel websites van kennels. Ook andere retrievers staan er op.

Aah! Deze mensen hebben ook een 'Anne en Fenna'!! Moet je de foto's op de openingspagina eens zien... :mrgreen:

http://www.retriever-gut-kuhla.de/
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Anne&Taar schreef:
Sita schreef:Op deze site staan geplande nesten van jachtlijn labradors uit verschillende landen met veel websites van kennels. Ook andere retrievers staan er op.

Aah! Deze mensen hebben ook een 'Anne en Fenna'!! Moet je de foto's op de openingspagina eens zien... :mrgreen:

http://www.retriever-gut-kuhla.de/
Ja, wat een leuk! Dan moet je daar maar een nieuw pupje halen :F:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

sbientje schreef:Laatst kwam iemand met de kennel: the second off april (jaja, met die taalfout in de naam, ik kan het ook niet helpen), van hun honden was ik zelf wel erg onder de indruk. Ik ken ze verder niet hoor, maar de honden vind ik wel van een aansprekend type :)
Die voskleurige honden op hun site vind ik erg mooi. Die zie je niet veel. Is dat een "nieuwe" kleur in Labradorland?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

christina schreef:
Die voskleurige honden op hun site vind ik erg mooi. Die zie je niet veel. Is dat een "nieuwe" kleur in Labradorland?
Nee hoor, is gewoon een wat rodere vorm van geel :) in de werklijnen zie je wel meer de wat rodere honden, ook bij de golden
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

het zijn actieve honden die graag een flinke uitdaging krijgen.
Heel goed te trainen en erg enthousiast.
Voor het jachtwerk en wedstrijden in die richting zijn ze zeer geschikt.

Over het algemeen vriendelijk van karakter net als de meeste show labradors.

Qua gezondheid worden er, dacht ik, dezelfde onderzoeken vereist als voor de showlabradors.
Dat is dus wel een kleine waarschuwing :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 23 feb 2012 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

ranetje schreef:het zijn actieve honden die graag een flinke uitdaging krijgen.
Voor het jachtwerkt en wedstrijden in die richting zijn ze zeer geschikt.

Qua gezondheid worden er, dacht ik, dezelfde onderzoeken vereist als voor de showlabradors.
Jij verwoordt het precies hoe ik ze ook zou omschrijven :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Elly* schreef:
Ja, dat zijn inderdaad werklijnen, die ook nog goed scoren op show. Niet de kwalificatie goed, maar Uitmuntend en Zeer Goed.
Ik woon eigenlijk dicht in de buurt, maar heb de honden nog nooit gezien.
Ik heb de honden van the second off april in real life ontmoet en ook Pien aan het werk gezien op de nimrod.
Hele leuke, mooie en werklustige honden :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Je hebt werklijn maar bv fokkers die voor fieldtrail gaan vind ik inmiddels meer op flatcoats lijken dan op labradors, die slaan weer een beetje door de andere kant op. Het moet maar smaller en smaller. Grappig dat het via pb gebeurd, ze slaan elkaar nog net niet de hersens in? :mrgreen:

Asta komt uit een werklijn, doe er behendigheid mee, heb gehoorzaamheid gedaan en is eigenlijk voor een lab niet typisch :mrgreen: want ze is dus absoluut geen stuiterbal maar heel relaxed.
Moet er wel wat mee doen anders verzint ze het zelf wel maar goed daar heb ik ook een hond voor. Qua gezondheid valt er weinig over te zeggen, volgens mij vergelijkbaar met show labjes qua onderzoeken enzo.

behendigheid :mrgreen:
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Heeft Asta een stamboom dan? En wie zijn haar ouders?
En wat betreft het omschrijven van de FT Labrador, heeft Ranetje het wel goed gedaan.
Inderdaad over het algemeen vriendelijk, ik vind de meeste andere Labradors juist niet sociaal omdat ze de taal van de honden niet begrijpen. Zo lijkt het dan tenminste. ;)
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Ellen. schreef:Heeft Asta een stamboom dan? En wie zijn haar ouders?
En wat betreft het omschrijven van de FT Labrador, heeft Ranetje het wel goed gedaan.
Inderdaad over het algemeen vriendelijk, ik vind de meeste andere Labradors juist niet sociaal omdat ze de taal van de honden niet begrijpen. Zo lijkt het dan tenminste. ;)
Grappig dat je dat zegt. Dat heb ik ook wel eens gedacht.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

ranetje schreef:het zijn actieve honden die graag een flinke uitdaging krijgen.
Voor het jachtwerk en wedstrijden in die richting zijn ze zeer geschikt.

Ik zie dit topic nou pas, dus beetje late reactie :mrgreen:

Ik ben het in grote lijnen met Ranetje's beschrijving eens.
Qua gezondheid zijn dezelfde testen vereist, maar verre weg de meeste fokkers van werklijnen testen alles wat er te testen valt, meer dan het noodzakelijke dus.
Logisch, want aan een ongezonde werkhond heb je tenslotte weinig :wink:

Het grote verschil wat ik zie tussen de show en werkhondjes, buiten het uiterlijk, is het karakter, de will to please, deze is bij de werkhondjes enorm aanwezig, wederom logisch want anders kom je niet ver in je training.
Om erg kort door de bocht te gaan, het verschil in fokken van showhonden en werkhonden, bij de showhonden staat uiterlijk verreweg op 1, dan komt gezondheid en dan pas karakter. Bij een werklijn komt gezondheid/karakter op 1 en als laatste uiterlijk. Ook dat lompe ik heb een bord voor m'n kop en dender overal doorheen....of een andere hond het nou leuk vind of niet gedrag, hebben ze niet, ze zijn veel liever met de baas bezig dan met andere honden :8):

Mijn jongste komt uit een werklijn en ik moet zeggen dat ik nooit meer anders wil, wat een verschil zit daar in zeg, de wil om met jou bezig te zijn, op welke manier dan ook, het plezier wat ze overal in beleven, de gedrevenheid :E:

En nee je hoeft er niet met allegeweld jacht mee te gaan doen, daar zijn ze wel erg geschikt voor natuurlijk, maar als je maar lekker met ze bezig bent en ze geestelijk uitdaagd zit je helemaal goed.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Asta

Ellen. schreef:Heeft Asta een stamboom dan? En wie zijn haar ouders?
Ja asta heeft een stamboom, waar die is geen idee ik ben een paar keer verhuisd.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Maar wie zijn haar ouders dan? Ben ik wel erg benieuwd naar!
Asta

De moeder is daisy, van de kroosthappers, ginger is asta's zusje, de stamboom van haar staat op hun website. Vader is sealpin ferrari finish.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”