yep, lang leve het quote knopjeNanna schreef:En daar moet je die hele lap voor quoten.....Asta schreef: Ik woon ook niet in een flat trouwensmooie benedenwoning met tuin

Moderator: moderatorteam
yep, lang leve het quote knopjeNanna schreef:En daar moet je die hele lap voor quoten.....Asta schreef: Ik woon ook niet in een flat trouwensmooie benedenwoning met tuin
Vind dat je helemaal gelijk hebt!mirretje schreef:Die beslissing van de afgelopen drie jaar heb je dan ook zeer goed genomen toch? Ik zou dat nog eventjes volhouden tot jullie wat minder werken. En dan is het geweldig om tijd aan je hond te besteden. Maar wat de meeste hier ook aangeven...het is echt geen pretje om altijd nar je werk nog de hond uit te moeten laten voordat je uberhaupt aan het eten kan beginnen. Ik heb zelf altijd gewerkt en toen ook regelmatig op de hond van mijn ouders gepast...nou ik kan je vertellen dat ik dat dier regelmatig heb vervloekt hoor. Was je doodmoe vrijdagmiddag, zin in eten en het regent buiten...maar helaas...de hond moet eruit...en zeker een half uur. Pas toen ik een jaar thuis was en zeker wist dat ik niet meer buiten de deur ging werken hebben wij onze pup aangeschaft. En ik wist dat een pup veel tijd ging kosten maar het kost me nog veeeel meer tijd dan dat ik dacht. Nu doe ik dat ook zelf omdat ik die tijd gelukkig ook heb. Maar het kost je echt meer tijd dan je denkt. En als je die tijd ook hebt kun je er ook echt van genieten.
semmyboy schreef:Vind dat je helemaal gelijk hebt!mirretje schreef:Die beslissing van de afgelopen drie jaar heb je dan ook zeer goed genomen toch? Ik zou dat nog eventjes volhouden tot jullie wat minder werken. En dan is het geweldig om tijd aan je hond te besteden. Maar wat de meeste hier ook aangeven...het is echt geen pretje om altijd nar je werk nog de hond uit te moeten laten voordat je uberhaupt aan het eten kan beginnen. Ik heb zelf altijd gewerkt en toen ook regelmatig op de hond van mijn ouders gepast...nou ik kan je vertellen dat ik dat dier regelmatig heb vervloekt hoor. Was je doodmoe vrijdagmiddag, zin in eten en het regent buiten...maar helaas...de hond moet eruit...en zeker een half uur. Pas toen ik een jaar thuis was en zeker wist dat ik niet meer buiten de deur ging werken hebben wij onze pup aangeschaft. En ik wist dat een pup veel tijd ging kosten maar het kost me nog veeeel meer tijd dan dat ik dacht. Nu doe ik dat ook zelf omdat ik die tijd gelukkig ook heb. Maar het kost je echt meer tijd dan je denkt. En als je die tijd ook hebt kun je er ook echt van genieten.
Ik heb alle tijd om mijn hond uit te laten, te spelen en te trainen. Daarom namen wij ook een hond!
Als iedereen hier weg was de hele dag hadden we niet voor een hond gekozen.
Toen we een pup namen wisten we dat er heel veel tijd in zou zitten. Maar toen we hem hadden.. Moest je echt elke seconde van de dag tijd hebben bewijs van spreken.
Constant in de gaten houden wat hij aan het doen is, en wat hij wel mag en niet mag.
Veel uitlaten, het is dan een kort rondje maar je moet het vaak doen omdat hij nog niet zindelijk is.
En als je pech hebt, heb je een bijterige pup. Dat hadden wij dus. En het koste heel veel tijd en energie om dat af te leren. Maar het is ons wel gelukt!
Je bedoeld dat dat een antwoord is dat in je straatje past.Kyra-tje schreef:Kijk dat is nou nog eens een goed antwoord waar ik wat aan heb
Bedankt Mijke.
En we gaan ermee aan de slag. Goed overleggen en nadenken. Want morgen hoeft niet de dag van beslissing te zijn
Geweldig, wat je allemaal met Toots doet, echt. Maar om nu te zeggen dat dat nodig is, 4 uur per dag. Jullie hebben dat samen zo opgebouwd en zijn er aan gewend, had je het bij 2 uur per dag gelaten, had Toot daar vast ook genoeg aan gehad. Ik ben begonnen met een herder/akita kruising toen ik studeerde, ik had een flatje van 30m2 en redelijk wat tijd. Ik wandelde ongeveer 2-2,5 uur per dag en ging 2x per week naar training. De rest van de dag had ik geen kind aan die hond en als ik eens een dag wat minder tijd had, sliep hij de hele dag. Nu werken we beide fulltime (ik in 4 dagen, mijn vriend in 5), dat was niet gepland, maar door omstandigheden is het niet anders. In de winter betekent dat, dat het geregeld voorkomt dat we niet meer dan een uur wandelen, nu zijn onze honden inmiddels bijna 10 en 11, maar ze leggen zich er heel gemakkelijk bij neer, ik heb het er moeilijker mee.toots schreef:ik heb niet alles gelezen alvast sorry.
wij hebben heel lang gewacht op een hond.
rede geen genoeg tijd. als je weet dat je 5 dagen per week overdags weg bent. en dan nog los van de verjaardagen en familie dingen etc.
Kun je je zelf niet de geschikte honden baas noemen. dat vond ik iig.
ik loop in totaal ongeveer 4 uur per dag met mijn hondje elke dag. dat zou ik niet doen als ik 10 uur van huis was. was dan uitgeteld hoor. (nu even niet ivm zijn pootje)
ik heb wel al heel lang katten en vind die net zo leuk. woon sinds 4 jaar samen en vorrig jaar gekozen voor ons hondje toots op te gaan vangen. Toots is heel klein en heeft al veel beweging nodig. en dan hebben wij ook een extreem grote leefruimte.
Ik kan me dus in denken dat een grotere hond met minder leefruimte nog meer nodig heeft. hoop dat je je indenkt dat de hond ook naar buiten wil als je zelf moe bent.
Ik raad je dus ook aan om katten te nemen. daar kun je net zoveel liefde van krijgen en plezier mee hebben. die kunnen zeker als je er twee hebt prima alleen in huis blijven. heb je eigenlijk weinig omkijken naar.
als je wel besluit een hond te nemen. dan zou ik zorgen voor iemand die hem tussen de middag uit laat.
Nouja, dat ligt er maar aan natuurlijk. Ik sleep mijn hond gewoon overal mee naartoe. Het heen en teruggaan is dan gelijk een wandeling. En als je op bezoek gaat of bezoek krijgt wil iedereen natuurlijk de hond aaien of kunstjes laten doen, dus aan aandacht ook geen gebrek. Als je naar de kroeg gaat of uit eten kan je de hond ook gewoon meenemen. Winkelen kan ook best met een hond, behalve supermarkten dan. Van schoenen passen in de scapino heb ik gewoon tegelijk een blijf-oefening gemaakt. Laatst heb ik zelfs mn haar laten knippen in een kapsalon terwijl Oortje aan mn voeten lag! Dus het ligt er maar net een beetje aan wat je na-werkse-activiteiten precies zijn, of die wel of niet ten koste gaan van je hondkipo schreef:En hou er ook rekening mee, dat alles wat je buiten je werk nog wilt doen (visite, verjaardag, uit eten,etc) ook nog eens ten koste van de hond gaat.
Het is maar net hoe je het allemaal plant en hoe vaak je weg gaat. Want mijn favoriete weekend is vrijdag thuis komen van het werk en niet meer weg te hoeven gaan tot maandagochtend. Doordeweeks 's avonds ga ik niet weg als de hond niet mee kan, en heel eerlijk, dan ga ik ook liever niet weg. Ze komen maar naar mij toe.mijke schreef:Nouja, dat ligt er maar aan natuurlijk. Ik sleep mijn hond gewoon overal mee naartoe. Het heen en teruggaan is dan gelijk een wandeling. En als je op bezoek gaat of bezoek krijgt wil iedereen natuurlijk de hond aaien of kunstjes laten doen, dus aan aandacht ook geen gebrek. Als je naar de kroeg gaat of uit eten kan je de hond ook gewoon meenemen. Winkelen kan ook best met een hond, behalve supermarkten dan. Van schoenen passen in de scapino heb ik gewoon tegelijk een blijf-oefening gemaakt. Laatst heb ik zelfs mn haar laten knippen in een kapsalon terwijl Oortje aan mn voeten lag! Dus het ligt er maar net een beetje aan wat je na-werkse-activiteiten precies zijn, of die wel of niet ten koste gaan van je hondkipo schreef:En hou er ook rekening mee, dat alles wat je buiten je werk nog wilt doen (visite, verjaardag, uit eten,etc) ook nog eens ten koste van de hond gaat.
Skittles schreef:Je bedoeld dat dat een antwoord is dat in je straatje past.Kyra-tje schreef:Kijk dat is nou nog eens een goed antwoord waar ik wat aan heb
Bedankt Mijke.
En we gaan ermee aan de slag. Goed overleggen en nadenken. Want morgen hoeft niet de dag van beslissing te zijn
Eigenlijk wil je alleen maar horen dat het prima kan. Prima hoor, maar dat kun je ook meteen zeggen
Heb je de mogelijkheid om iemand te regelen die als oppas fungeert? Iemand die eventueel de hond tussen de middag uit kan laten, als dat zelf niet lukt? Heb je misschien de mogelijkheid om thuis te werken? Al is het maar één of twee dagen in de week, dat kan al een heleboel schelen. Hoe ziet je sociale leven eruit? Ben je veel thuis buiten het werk of heb je een actief sociaal leven? Kun je de hond eventueel mee nemen als je naar vrienden gaat?Kyra-tje schreef:Welke past het beste bij ons ?