Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bruno's kruising
Moderator: moderatorteam
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Bruno's kruising
Hij is een kruising tussen een bordeaux, een rottweiler en bull mastif! Daar ben ik vandaag achter gekomen. Dat verbaast me niks want het viel me al op dat hij rottweiler trekjes lijkt te hebben. Dat is de enige drijver en dat zie ik wel eens bij hem, net als bij Shelly. En dat ruwhaar moet ergens vandaan komen. Wat ik wel grappig vind, is dat hij dus een mix is van nogal pittige honden maar dat hij dus echt een lieve knuffelkont is. Zijn gedrag naar andere reuen is ook niet echt agressief te noemen. Hij is in principe ook een beetje onzeker, niet overdreven maar hij is een held op sokken zeg maar, haha. Hij kan heel hard blaffen maar als mijn vriend de trap op komt lopen en hij herkent hem niet meteen, trippelt ie achteruit als een muisje dus inbrekers zijn veilig bij hem. Dat maakt ons niks uit, stoer hoeft ie niet te zijn van ons. Ik zou nooit een hond willen die mensen afschrikt en dat doet Bruno ook niet gelukkig, hij heeft ook zo'n lieve pretbek.
Mag ik hem nou molosser noemen eigenlijk? We waren laatst in het park en er was een boerboel, was wel een beetje te dik maar daar konden twee Bruno's uit, haha. Een halve molosser dan? Nu ik zeker weet uit welke rassen hij bestaat, zijn er meer mensen met zo'n kruising hier? Niet allemaal tegelijk!
.
Mag ik hem nou molosser noemen eigenlijk? We waren laatst in het park en er was een boerboel, was wel een beetje te dik maar daar konden twee Bruno's uit, haha. Een halve molosser dan? Nu ik zeker weet uit welke rassen hij bestaat, zijn er meer mensen met zo'n kruising hier? Niet allemaal tegelijk!
.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Re: Bruno's kruising
Lijkt mij gewoon dat het dan een molosserkruising heet maar waarom zou je hem een etiketje opplakken, hij bestaat uit al die kruisingen maar is toch gewoon zoals ie is, gewoon Bruno.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Fizgig
- Zeer actief
O ja molosserkruising, dat klinkt ook best goed, haha. Nee maakt ook niet uit hoor, we maken er hier thuis grappen over juist omdat ie zo ontzettend lief is. Dat zouden molossers niet zijn namelijk. Ze staan op de eerste plaats groepen honden dan die bijten, las ik ergens.
Soms als Shelly met Bruno wil spelen en hij heeft geen zin, gaat hij heel hoog piepen. Echt héél hoog want je hoort het nauwelijks, dan zeggen we, nou molosser, kun je dat nou niet wat stoerder oplossen, haha. Hij is gewoon leuk zoals ie is.
Soms als Shelly met Bruno wil spelen en hij heeft geen zin, gaat hij heel hoog piepen. Echt héél hoog want je hoort het nauwelijks, dan zeggen we, nou molosser, kun je dat nou niet wat stoerder oplossen, haha. Hij is gewoon leuk zoals ie is.
- Ptje
- Zeer actief
Ach ja joh, watjes kunnen ook heel charmant zijn hoor
Bruno is goed zoals ie is en zolang hij zelf gelukkig is dan is daar niks mis mee
Bruno is goed zoals ie is en zolang hij zelf gelukkig is dan is daar niks mis mee
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Fizgig
- Zeer actief
Ik heb wel het idee dat hij een roedel het leukst vindt. Dat is ie van huis uit gewend, ze hadden daar nog vier honden en in het park als we in een grote groep honden lopen, zie ik hem gewoon genieten. Dus we moeten er meer honden bij nemen, haha. Ik moet zeggen dat ik ze prima samen kan wandelen, geen enkel probleem. Ze lopen meestal voor me en soms naast, net hoe het uitkomt. Dus er kunnen er nog best wat hondjes bij wat mij betreft. Maar dan over een jaar ofzo. Dan maken we een mooie harem voor hem, haha, zal ie wel fijn vinden.
- dagmar88
- Zeer actief
Fizgig schreef:Hij is een kruising tussen een bordeaux, een rottweiler en bull mastif!
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 09 apr 2012 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ptje
- Zeer actief
Ja er zit stiekem ook nog een border terrier in maar dat durft ze niet te bekennen dus heeft ze er maar bullmastiff van gemaakt 
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Lillith
- Zeer actief
Grappig...ik zou de Bordeaux omruilen voor een Bouvier dan lijkt het er meer op...
of heb je zo'n test laten doen?
- Fizgig
- Zeer actief
@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?
- Fizgig
- Zeer actief
Nee ik weet het van zijn vorige eigenaren en die wisten het zeker. Maar ik heb nog steeds zo'n testje in de kast liggen, zat te twijfelen of ik hem bij Shelly of Bruno ga gebruiken.Lillith schreef:Grappig...ik zou de Bordeaux omruilen voor een Bouvier dan lijkt het er meer op...
- dagmar88
- Zeer actief
Fizgig schreef:@dagmar Ja echt waar!
- Fizgig
- Zeer actief
Bordeaux: schofthoogte van 58 - 69 cm en een gewicht van 50 - 80 kg
Rottweiler: schofthoogte tot 68 cm en een gewicht van 50 kg
Bullmastiff: schofthoogte van 61 - 68,5 cm en een gewicht van 41 - 70 kg
Valt best mee dan, toch?
Valt best mee dan, toch?
- dagmar88
- Zeer actief
Wat valt mee? Daar krijg je gewoon geen hond met plukvacht van dat formaat met een lange neus uit.Fizgig schreef:Bordeaux: schofthoogte van 58 - 69 cm en een gewicht van 50 - 80 kg
Valt best mee dan, toch?
Vraag het anders eens aan Marjoleine.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Ik heb ooit diezelfde vraag gesteld aan Marjoleine en je hebt gelijk hoor. Een hond met een baard moet dat van een van de ouders/voorouders meegekregen hebben. En aangezien die drie rassen gewoon kortharig zijn moet er iets ruwharigs tussen zitten.dagmar88 schreef:Wat valt mee? Daar krijg je gewoon geen hond met plukvacht van dat formaat met een lange neus uit.Fizgig schreef:Bordeaux: schofthoogte van 58 - 69 cm en een gewicht van 50 - 80 kg
Valt best mee dan, toch?
Vraag het anders eens aan Marjoleine.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik vind je een leuke meid hoor, maar je moet eens stoppen met dit soort onzin te verkopenFizgig schreef:Dat zouden molossers niet zijn namelijk. Ze staan op de eerste plaats groepen honden dan die bijten, las ik ergens.

-
Angelique.
dagmar88 schreef:Fizgig schreef:Hij is een kruising tussen een bordeaux, een rottweiler en bull mastif!En daar komt een ruwhaar van 42 kilo uit, zonder platsmoel?
tuurlijk ! snap je dat niet dan *zucht*
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
er zijn toch ook ruwharige rottweilers? of iets wat daarop lijkt?sTefaniA schreef: Ik heb ooit diezelfde vraag gesteld aan Marjoleine en je hebt gelijk hoor. Een hond met een baard moet dat van een van de ouders/voorouders meegekregen hebben. En aangezien die drie rassen gewoon kortharig zijn moet er iets ruwharigs tussen zitten.
ik weet wel dat sommige kruisingen totaal niet op hun ouders lijken, dus wie weet.....
bovendien noemt ze drie rassen die in bruno zouden zitten, dus één van die ouders is een kruising, en die kan toch ook een voorouder hebben met een baard als methusalem
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lijkt mij ook stug dat Bruno uit die 3 rassen zou komen.
Ten eerste heb je meestal honden die groter groffer worden dan hun 2 verschillende ras ouders.
En de jouwe is juist kleiner dan die 3 rassen ,ondanks dat je hem aan het vet voeren bent.
Dan moet die ruwe baard/snor en lichaams beharing ook ergens vandaan komen ,want die komt heus niet bij die 3 rassen vandaan die jij noemd.
Plus Rottie is bl&tan en weet niet waar hij zit als voorouder/ouder maar zwart is meestal dominant ,dus die 3 rassen kun je dan ook in twijffel trekken ivm Bruno's kleur.
Ten eerste heb je meestal honden die groter groffer worden dan hun 2 verschillende ras ouders.
En de jouwe is juist kleiner dan die 3 rassen ,ondanks dat je hem aan het vet voeren bent.
Dan moet die ruwe baard/snor en lichaams beharing ook ergens vandaan komen ,want die komt heus niet bij die 3 rassen vandaan die jij noemd.
Plus Rottie is bl&tan en weet niet waar hij zit als voorouder/ouder maar zwart is meestal dominant ,dus die 3 rassen kun je dan ook in twijffel trekken ivm Bruno's kleur.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Plus Rottie is bl&tan en weet niet waar hij zit als voorouder/ouder maar zwart is meestal dominant ,dus die 3 rassen kun je dan ook in twijffel trekken ivm Bruno's kleur.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef: Plus Rottie is bl&tan en weet niet waar hij zit als voorouder/ouder maar zwart is meestal dominant ,dus die 3 rassen kun je dan ook in twijffel trekken ivm Bruno's kleur.Bij mijn weten komt uit rottweiler x bordeaux meestal sable.

- Tank
- Zeer actief
Het gaat er bij mij echt niet in. Er zal vast wat molosser doorzitten maar hij ziet er gewoon uit als een grote border terrier. Oh ja, hij hoeft echt niet zwaarder te worden hoor!
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Volgens mij moet die voorouder dan ook echt ruwharig zijn. Omdat ruwharig altijd zichtbaar is op de hond zelf. Je kan dus geen kortharige hond hebben die ruwharige pups geeft, omdat ruwharig dominant is. Als een van de ouders een kruising is met een ruwharige voorouder dan zou die kruising zelf ook ruwharig zijn.tekkel schreef:er zijn toch ook ruwharige rottweilers? of iets wat daarop lijkt?sTefaniA schreef: Ik heb ooit diezelfde vraag gesteld aan Marjoleine en je hebt gelijk hoor. Een hond met een baard moet dat van een van de ouders/voorouders meegekregen hebben. En aangezien die drie rassen gewoon kortharig zijn moet er iets ruwharigs tussen zitten.
ik weet wel dat sommige kruisingen totaal niet op hun ouders lijken, dus wie weet.....
bovendien noemt ze drie rassen die in bruno zouden zitten, dus één van die ouders is een kruising, en die kan toch ook een voorouder hebben met een baard als methusalem
-
Lillith
- Zeer actief
Ha, ik zou toch maar een keer dat testje doen....ik wil het bij Ollie ook doen.
Hij is veel te zwaar bottig voor zijn zogenaamde voorouders, moeder was een krekeltje
Hij is veel te zwaar bottig voor zijn zogenaamde voorouders, moeder was een krekeltje
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Misschien een nestgenoot van Bruno.?Lillith schreef:Ha, ik zou toch maar een keer dat testje doen....ik wil het bij Ollie ook doen.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Oke, ja tuurlijk... 
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Beanie is trouwens een kruising tussen een Kuvasz en een Puli, ook vandaag achter gekomen
- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef: Plus Rottie is bl&tan en weet niet waar hij zit als voorouder/ouder maar zwart is meestal dominant ,dus die 3 rassen kun je dan ook in twijffel trekken ivm Bruno's kleur.Bij mijn weten komt uit rottweiler x bordeaux meestal sable.
ssssssssstt.
Dit zou sable (rottweiler x bordeaux) x black and tan (rottweiler) moeten zijn.
Dat de laatste een volle rottie is betwijfelen we, maar je kunt wel mooi de kleurverdeling zien.

-
Lillith
- Zeer actief
Ik dacht meer aan een ienieminie Boefje?, x een Bassetje en dan gooien we er nog wat haar op van de Lhasa...bouvierpoedel schreef:Misschien een nestgenoot van Bruno.?Lillith schreef:Ha, ik zou toch maar een keer dat testje doen....ik wil het bij Ollie ook doen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Een Befferse Lhasa dus.Lillith schreef:Ik dacht meer aan een ienieminie Boefje?, x een Bassetje en dan gooien we er nog wat haar op van de Lhasa...bouvierpoedel schreef:Misschien een nestgenoot van Bruno.?Lillith schreef:Ha, ik zou toch maar een keer dat testje doen....ik wil het bij Ollie ook doen.
Hij is veel te zwaar bottig voor zijn zogenaamde voorouders, moeder was een krekeltje![]()