Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat past bij ons?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dumbledore
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mix geadopteerd uit Portugal
Aantal honden: 1

Re: wat past bij ons?

Ongelezen bericht door dumbledore »

Dat heb ik ook gedaan Skittles lees mijn vorige bericht maar. Daarin staat dat ik info heb gevraagd over Jar Jar.

Ik heb niet gezegd dat ik een Rottweiler of een Spaniel WIL. Ik ben aan het orienteren. Heb je enig idee hoeveel honden rassen er zijn? Over de 400. Dan kan ik onmogelijk eerst zoeken op karakter en dan op uiterlijk. Dan ben ik over 4 weken nog aan het lezen. Ik weet eigenlijk heel goed wat ik precies wil. En bij die beslissing hoeft niet perse op een rashond of op een pup uit te komen. Dat mag ook een herplaatser zijn. Ik zoek een hondje die past bij ons gezin en die beslissing neem ik heel serieus.
dumbledore
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mix geadopteerd uit Portugal

Ongelezen bericht door dumbledore »

@ valerie. Dankjewel voor de link. Duidelijke site, met veel informatie en met lieve hondjes.!!
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

Over 14 dagen is http://www.dogshowgoes.nl/. Mooie kans om héél veel rassen te bekijken en met eigenaren/liefhebbers en fokkers te praten. Die kunnen vast ook adviseren of hun ras voor jullie geschikt zou kunnen zijn. In jullie situatie zou ik denk ik niet voor een pup kiezen. Wel heel schattig en verleidelijk maar met een kind met ADHD die ook veel aandacht vraagt, lijkt mij dit niet de beste oplossing. Kies je een rashond? Dan kun je een beetje inschatten wat je in huis haalt. Via de rasvereniging kun je dan ook voor herplaatser kiezen. Als je geen haast hebt? Geef je dan ook een wat oudere hond een kans op een nieuw plekje.

Misschien kun je je ook aanmelden bij een bemiddelingsorganisatie in Zeeland bijvoorbeeld bij http://www.huvohondenopvang.nl/. Daar kun je dan uitleggen wat jullie een hond te bieden hebben, en wat voor soort hond jullie interessant vinden. Wellicht kunnen zij je dan helpen een voor jullie geschikte hond te vinden.
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou wel kiezen voor een hond die je in nederland eerst kan ontmoeten. Ik moet je eerlijk zeggen dat als er dingen in de advertentie staan als : Als ze je vertrouwt geeft ze je helemaal aan je over en bv schrikkerig voor geluiden dat je niet de juiste hond hebt voor de situatie bij je thuis. Zoek echt naar een stabiele sociale flegmatieke hond, die niet snel onder de indruk is, goed in zijn zelfvertrouwen en snel herstelt van schrik. Een wat onzekere hond in een druk gezin wordt al snel een zenuwenlijer.
Onzekere honden hebben struktuur en voorspelbaarheid nodig en dat is niet wat je hebt te bieden.
De draagkracht van een hond is enorm belangrijk. Moet een hond op zijn tenen lopen kun je allerlei probleemgedrag verwachten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Heb je al op de sites van de Zeeuwse asiels gekeken? In Goes zit deze aardige labrador: http://www.dierenasielgoes.nl/modules/m ... d=2&lid=62

Ze hebben ook een rottweiler, maar die noemen ze "pittig en geschikt als waakhond", dat lijkt me minder iets voor jullie.

Nog even terzijde over dat rottweilernest: de ouders hebben geen arfe-stamboom, maar gewoon nhsb. Er staat niet dat (bijna) alle pups er nog zijn; er zijn er nog 5 en je weet niet hoe groot het gehele nest was. Mijn ervaring binnen mijn eigen ras is, dat het soms inderdaad even kan duren voor alle pups onder dak bij een nieuwe baas zijn, zonder dat er dan iets bijzonders of verkeerds met de hondjes is.
Maar goed, ik vind een relaxte herplaatser ook wel een goed idee, of misschien wel de betere optie.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”