Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
leeuwarden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: leeuwarden
Ik heb Bantu ingeschreven, en zag gisteren dat ik de enige ben... wordt spannend dus.. 

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
2 pumi's, onze Ayla en Jimmy. We hebben een Ier, geen idee wat ik daar van moet verwachten 

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
een engels keurverslagPumi schreef:2 pumi's, onze Ayla en Jimmy. We hebben een Ier, geen idee wat ik daar van moet verwachten

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
dat denk ik ookPodenji schreef:een engels keurverslagPumi schreef:2 pumi's, onze Ayla en Jimmy. We hebben een Ier, geen idee wat ik daar van moet verwachten

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je iemand ziet met een oranje staart aan de (foto)tas ben ik het 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- digo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): weimaraner
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Net terug uit Leeuwarden ben super trots op mijn weimie
eerst beste reu en toen bob en uiteindelijk derde in de ere ring van rasgroep 7
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Haddock werd 3e met een Utje!! Super trots!!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Zo, dat is ook wel iets om trots op te zijn, gefeliciteerd!digo schreef:Net terug uit Leeuwarden ben super trots op mijn weimie
Groetjes, Marjan
-
- Zeer actief
Stond jij ook bij dat groepje weimpjes die zo rond 3 uur bij de ingang van de ring stonden.digo schreef:Net terug uit Leeuwarden ben super trots op mijn weimie
Ik ben daar even blijven staan omdat ik bij het zien van Weimpjes altijd moet denken aan Wegmans foto's
Wat was het er warm hé.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
digo schreef:Net terug uit Leeuwarden ben super trots op mijn weimie

Echt goed zeg!! Van harte
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
@ Inge: ja ik kwam niet meer bij toen ik die fout las bij de uitleg wat een BOB was. Ze bleven gewoon in de paasstijl, BOB was een paasbrood hahaha
Verder super gezellige dag gehad, veel bekenden gezien en gesproken en de hondjes hebben hun beste beentje voor gezet!
Cliff kreeg een 1 Uitmuntend in de jeugdklas en werd reserve reu
Onze Sudha werd Beste Teef.

Alleen helaas geen rapportje omdat het niet goed ging met het uitprinten en vele mensen met ons.
Ze zouden nagestuurd worden, ik ben benieuwd!!

Verder super gezellige dag gehad, veel bekenden gezien en gesproken en de hondjes hebben hun beste beentje voor gezet!
Cliff kreeg een 1 Uitmuntend in de jeugdklas en werd reserve reu
Onze Sudha werd Beste Teef.

Alleen helaas geen rapportje omdat het niet goed ging met het uitprinten en vele mensen met ons.
Ze zouden nagestuurd worden, ik ben benieuwd!!
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
gefeliciteerd
Wij hadden ook een top dag;
Ayla had 1U, CAC, CACIB en BOB
Jimmy 1U, CAC, CACIB
tevens werd Ayla geselecteerd bij de beste 10 in de erering, ik wist niet wat me overkwam. Normaal zien ze de pumi niet eens staan en Ayla had ook niet meer zoveel zin.
Ayla en Jimmy zijn nu ook alle 2 Nederlands kampioen

Wij hadden ook een top dag;
Ayla had 1U, CAC, CACIB en BOB
Jimmy 1U, CAC, CACIB
tevens werd Ayla geselecteerd bij de beste 10 in de erering, ik wist niet wat me overkwam. Normaal zien ze de pumi niet eens staan en Ayla had ook niet meer zoveel zin.
Ayla en Jimmy zijn nu ook alle 2 Nederlands kampioen

- Nuran Gino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
- Contacteer:
Ook wij waren in Leeuwarden. Nuran had 1 U, Beste Reu, BOB. Er deden 23 witte herders mee, dus best een lekker aantal.
Hieronder het keurverslag:
Uitmuntende grootte, goed in proportie, imponerende kop, uitmuntende uitstraling, uitmuntende toplijn, uitmuntende hoekingen, zowel voor als achter, zeer goede gangen, correcte vacht, goed temperament
Heb zelden zo'n positief keurrapport gehad.....Dus ben hier super blij mee!!!
Hieronder het keurverslag:
Uitmuntende grootte, goed in proportie, imponerende kop, uitmuntende uitstraling, uitmuntende toplijn, uitmuntende hoekingen, zowel voor als achter, zeer goede gangen, correcte vacht, goed temperament
Heb zelden zo'n positief keurrapport gehad.....Dus ben hier super blij mee!!!
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Alhoewel Kaiyou zich niet gedroeg zoals ik wou toch:
1U! met als rapport: 11 maanden, rood en wit, prima totaalbeeld, typisch hoofd, in goede verhouding, kleine oren, oosterse expressie.
Scharend gebit, prima gebouwd. Met korte rechte rug, hoge staart, met volle krul, prima beharing (hoezo? hij is helemaal kaal voor zijn doen), prima hoekingen en ronde katvoet. Speels karakter.
Gangwerk typisch (ik weet nou niet of ik dat nou wel positief vind maar goed) en prima in aanleg. Mooi rapport
1U! met als rapport: 11 maanden, rood en wit, prima totaalbeeld, typisch hoofd, in goede verhouding, kleine oren, oosterse expressie.
Scharend gebit, prima gebouwd. Met korte rechte rug, hoge staart, met volle krul, prima beharing (hoezo? hij is helemaal kaal voor zijn doen), prima hoekingen en ronde katvoet. Speels karakter.
Gangwerk typisch (ik weet nou niet of ik dat nou wel positief vind maar goed) en prima in aanleg. Mooi rapport

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mooi rapport 

Ik denk dat er bedoelt wordt dat zijn gangwerk prima is maar niet optimaal uit de verf kwam ofzo.Minhie schreef: Gangwerk typisch (ik weet nou niet of ik dat nou wel positief vind maar goed) en prima in aanleg. Mooi rapport
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik was om half 12 thuis..
Eerst een ds draadhaar jeufdreu die geshowd werd door zijn eigenaresse 1u in de jeugdklasse, die is nu njk! Ik showde hem daarna naar beste reu!
De veteraan kreeg ook een 1u, nog 1 tegaan voor nvk en hij werd reserve reu.
Gypsy(dsd) maakte ik weer beste van het ras, werd geselcteerd in de erering, maar dit keer. Iet geplaatst helaas,
Bij de weimen een jeugdteefje 3u en paris (waar ik ook mee train) 1u, res teef, maar omdat suddha van josee al nl kampioen is, heeft paris weer een vol punt! Nog maar een half te gaan!
Eerst een ds draadhaar jeufdreu die geshowd werd door zijn eigenaresse 1u in de jeugdklasse, die is nu njk! Ik showde hem daarna naar beste reu!
De veteraan kreeg ook een 1u, nog 1 tegaan voor nvk en hij werd reserve reu.
Gypsy(dsd) maakte ik weer beste van het ras, werd geselcteerd in de erering, maar dit keer. Iet geplaatst helaas,
Bij de weimen een jeugdteefje 3u en paris (waar ik ook mee train) 1u, res teef, maar omdat suddha van josee al nl kampioen is, heeft paris weer een vol punt! Nog maar een half te gaan!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
gefeliciteerd allemaal! Bantu heb ik in de eindkeuring gezien, ze wilde niet echt lopen
maar wat een allerliefst hoofd heeft zij zeg
Astro en Garuda beide 1VB en Astro BOB puppy, in de erering stodnen iets van 60 puppen, allemaal door elkaar en complete chaos
dat is wel een puntje voor de organisatie vind ik. De keurmeester keek wel naar astro maar werd niet geselecteerd, maar goed hij werd wel bekeken en dat is al heel wat haha
keurrapportjes konden ze niet vinden en werden opnieuw uitgeprint LOL
althans zo zou ik het dan weer interpreteren maar ja ik weet niet hoe ze liep natuurlijk

Astro en Garuda beide 1VB en Astro BOB puppy, in de erering stodnen iets van 60 puppen, allemaal door elkaar en complete chaos

wordt er met typisch niet gewoon rastypisch bedoeld, en met prima in aanleg dat het nog moet stabiliseren omdat het een jonge hond is?Machie schreef:Mooi rapport
Ik denk dat er bedoelt wordt dat zijn gangwerk prima is maar niet optimaal uit de verf kwam ofzo.Minhie schreef: Gangwerk typisch (ik weet nou niet of ik dat nou wel positief vind maar goed) en prima in aanleg. Mooi rapport
althans zo zou ik het dan weer interpreteren maar ja ik weet niet hoe ze liep natuurlijk

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Jayjay heeft en mooie U gelopen en we kregen een kort keurverslag

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Contacteer:
Podenji schreef:gefeliciteerd allemaal! Bantu heb ik in de eindkeuring gezien, ze wilde niet echt lopenmaar wat een allerliefst hoofd heeft zij zeg
![]()

Toch knap, voor 2e keer show gelopen, 1U, CAC, CACIB, en BOB. Heel trots op mijn meisje

Keurraport:
Almost 4 years old, exc type and size, feminin head and expression, correct bite, well set ears, good body and bone, good neck and topline. Well angulated front and rear, moves well and typical for the breed, good temperament.
- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Contacteer:
Gefeliciteerd allemaal
2 dochters van Hutch zijn ook naar Leeuwarden geweest. Hebben nog niet veel ervaring en stonden samen in de open klasse.
Van de 6 inschrijvingen is de ene 2U en de andere 3U geworden. Ik ben trots!
2 dochters van Hutch zijn ook naar Leeuwarden geweest. Hebben nog niet veel ervaring en stonden samen in de open klasse.
Van de 6 inschrijvingen is de ene 2U en de andere 3U geworden. Ik ben trots!
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Met zoveel hondjes in de ring zou een splitsing reu/teef best eerlijk zijn, misschien wel volgend jaarPodenji schreef: Astro en Garuda beide 1VB en Astro BOB puppy, in de erering stodnen iets van 60 puppen, allemaal door elkaar en complete chaosdat is wel een puntje voor de organisatie vind ik.

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Zo interpreteerde ik het eigenlijk ook. Verder is kaiyou nog steeds een mannetjePodenji schreef:gefeliciteerd allemaal! Bantu heb ik in de eindkeuring gezien, ze wilde niet echt lopenmaar wat een allerliefst hoofd heeft zij zeg
![]()
Astro en Garuda beide 1VB en Astro BOB puppy, in de erering stodnen iets van 60 puppen, allemaal door elkaar en complete chaosdat is wel een puntje voor de organisatie vind ik. De keurmeester keek wel naar astro maar werd niet geselecteerd, maar goed hij werd wel bekeken en dat is al heel wat haha
wordt er met typisch niet gewoon rastypisch bedoeld, en met prima in aanleg dat het nog moet stabiliseren omdat het een jonge hond is?Machie schreef:Mooi rapport

Gefeliciteerd allemaal!

- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
iedereen gefeliciteerd 

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nou of in elk geval alles op rasgroep zetten, zoals ze bv ook in groningen en zwolle doen, en onder begeleiding van een ringmeester de grote ring in laten gaan, nu wilde iedereen als eerste en niemand die er wat van zeiTriplefox schreef:Met zoveel hondjes in de ring zou een splitsing reu/teef best eerlijk zijn, misschien wel volgend jaarPodenji schreef: Astro en Garuda beide 1VB en Astro BOB puppy, in de erering stodnen iets van 60 puppen, allemaal door elkaar en complete chaosdat is wel een puntje voor de organisatie vind ik.

per rasgroep puppy BIG en dan puppy BIS zoals in veel landen zou ook wel leuk zijn, maar dan duurt zo een eindkeuring helemaal eindeloos natuurlijk.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
oopsMinhie schreef:
Zo interpreteerde ik het eigenlijk ook. Verder is kaiyou nog steeds een mannetje![]()

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het was inderdaad een zooitjePodenji schreef:nou of in elk geval alles op rasgroep zetten, zoals ze bv ook in groningen en zwolle doen, en onder begeleiding van een ringmeester de grote ring in laten gaan, nu wilde iedereen als eerste en niemand die er wat van zeiTriplefox schreef:Met zoveel hondjes in de ring zou een splitsing reu/teef best eerlijk zijn, misschien wel volgend jaarPodenji schreef: Astro en Garuda beide 1VB en Astro BOB puppy, in de erering stodnen iets van 60 puppen, allemaal door elkaar en complete chaosdat is wel een puntje voor de organisatie vind ik.
![]()

-
- Zeer actief
nog een vraagje....
Ik zag dat bij de naakthondjes bloterikken en powderpuffs doorelkaar gekeurd werden.
Is dat altijd zo ?
Wat zijn die bloterikjes schattig in het echie
Ik zag dat bij de naakthondjes bloterikken en powderpuffs doorelkaar gekeurd werden.
Is dat altijd zo ?

- digo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): weimaraner
- Contacteer:
Nog even een fotootje van onze topper

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, behalve in sommige landen en op hele grote shows. In Nl worden ze altijd dor elkaar gekeurd. Is 1 ras met maar 1 kampioenspunt te vergeven (voor reu en teef).teckeltoos schreef:nog een vraagje....
Is dat altijd zo ?