Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zelfs ik...
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Zelfs ik...
Vraag om advies qua hondenras.
Niet voor mezelf, dat dan weer niet.
De hond van mijn zus is afgelopen weekend overleden en ze overwegen er een hond bij te nemen komende zomer.
Een middelmaatje, in aanleg sociaal naar andere honden. Niet heel veel lichaamsverzorging (ze hebben een coton de tulaer nog en hebben een bobtail gehad. Dat borstelen willen ze nu alleen bij de tulaer hóuden).
Hond is niet heel veel alleen. 3 x een halve dag in de week. En dan samen met de andere hond dus.
Krijgt 3 x per dag een normale wandeling en 1 x per dag een langere wandeling. Het zijn geen mensen om verder wat met de hond te ondernemen. Dus geen behendigheid ofzo.
Iemand een idee?
Niet voor mezelf, dat dan weer niet.
De hond van mijn zus is afgelopen weekend overleden en ze overwegen er een hond bij te nemen komende zomer.
Een middelmaatje, in aanleg sociaal naar andere honden. Niet heel veel lichaamsverzorging (ze hebben een coton de tulaer nog en hebben een bobtail gehad. Dat borstelen willen ze nu alleen bij de tulaer hóuden).
Hond is niet heel veel alleen. 3 x een halve dag in de week. En dan samen met de andere hond dus.
Krijgt 3 x per dag een normale wandeling en 1 x per dag een langere wandeling. Het zijn geen mensen om verder wat met de hond te ondernemen. Dus geen behendigheid ofzo.
Iemand een idee?
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Re: Zelfs ik...
Een Whippet heeft best veel beweging nodig

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Wat vinden ze een middenmaat? Is dat formaat stabij/ golden, of een slag kleiner, zoals smous/ markiesje?
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Een bearded collie? Heeft wel vachtverzorging nodig maar een stuk minder dan de coton en de bobtail.
En blijkbaar vallen ze wel op het harige type.
En blijkbaar vallen ze wel op het harige type.
Groetjes, Marjan
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
leuke onherleidbare kruising uit het asiel of van een stichting?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Dat zou ik ook zeggen. Maar ze willen een hondje met stamboom.renee-uk schreef:leuke onherleidbare kruising uit het asiel of van een stichting?
Verder hebben ze nu dus een coton, ze hebben een bobtail gehad en Sam was een , Ehm jahaa. God kan niet op de naam komen. Een hollands harig ras. Jezus, heb er diverse op de cursus gehad. Hellup!
Maar ze zoeken dus iets qua grote iets kleiner dan een labrador en groter dan een coton.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Je bedoeld een schapendoes? Willen ze die niet weer?flamme schreef: Verder hebben ze nu dus een coton, ze hebben een bobtail gehad en Sam was een , Ehm jahaa. God kan niet op de naam komen. Een hollands harig ras. Jezus, heb er diverse op de cursus gehad. Hellup!
Maar ze zoeken dus iets qua grote iets kleiner dan een labrador en groter dan een coton.
-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Markiesje zou denk ik goed passen bij een Coton (ook een gezelschapshond).
Verder denk ik aan een IJslander of inderdaad weer een Schapendoes. Of was er iets in dat ras wat ze toch minder prettig vonden en waarom ze nu op zoek zijn naar iets anders?
Verder denk ik aan een IJslander of inderdaad weer een Schapendoes. Of was er iets in dat ras wat ze toch minder prettig vonden en waarom ze nu op zoek zijn naar iets anders?
-
Asta
Dat zat ik me ook al af te vragen, ken iemand met 2 whippets, buiten jagen ze zich suf maar binnen zijn het bankkleedjes. Die zegt ook ja ze moeten kunnen uitrazen maar verder heel rustig en weinig onderhoud.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een peludo! Badu van het forum heeft nu een nestje met een aantal behaarde pups. Worden leuke middelmaatjes!

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Hè Jezus, ja een schapendoes dus.Renske schreef:Je bedoeld een schapendoes? Willen ze die niet weer?flamme schreef: Verder hebben ze nu dus een coton, ze hebben een bobtail gehad en Sam was een , Ehm jahaa. God kan niet op de naam komen. Een hollands harig ras. Jezus, heb er diverse op de cursus gehad. Hellup!
Ze willen graag wat minder kammen. Minder vachtverzorging dus. Sam had een lastige vacht. Ik weet niet of dat normaal is bij een schapendoes trouwens. Maar omdat een coton ook iedere week wel wat vachtverzorging nodig heeft willen ze er het liefste een hond bij die daar minder in nodig heeft.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ehm, ze hebben 6 konijnen die regelmatig door de tuin huppelen. Niet samen met de honden, maar ik weet niet of dat een handige combi is.Nanna schreef:Dat is toch wel zo'n wijdverbreid misverstandmeissielief schreef:Een Whippet heeft best veel beweging nodig
Dat klopt dus voor geen meter. Ja, een Whippet moet een paar keer per dag lekker uit kunnen razen maar het is geen hond die urenlange wandelingen vereist. Verder makkelijk in de verzorging, sociaal naar mens en dier (nou ja...konijnen niet zo...) en over het algemeen erg gezond. En verkrijgbaar in een enorm scala aan kleurtjes.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Een beagle?
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Wat een cutie!!!sirene schreef:Een peludo! Badu van het forum heeft nu een nestje met een aantal behaarde pups. Worden leuke middelmaatjes!
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
Wow, die Peludo! Wat een guitig koppie zit daarop.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ahhh, Zolasirene schreef:Een peludo! Badu van het forum heeft nu een nestje met een aantal behaarde pups. Worden leuke middelmaatjes!
Zaterdag zijn er vier van deze guitige types geboren, drie reutjes & een teefje.... Iets korter van vacht dan Zola schat ik zo in...
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Tja, wij hebben nog een grand basset dame van 20 maanden die een nieuw huisje zoekt ...........is dat misschien iets ?
Sandra

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Moest ik ook gelijk aan denken!sirene schreef:Een peludo! Badu van het forum heeft nu een nestje met een aantal behaarde pups. Worden leuke middelmaatjes!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
De mooiste berhaarde nakerd die ik gezien hebsirene schreef:Een peludo! Badu van het forum heeft nu een nestje met een aantal behaarde pups. Worden leuke middelmaatjes!
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou.... deze is ook niet misMachie schreef:De mooiste berhaarde nakerd die ik gezien hebsirene schreef:Een peludo! Badu van het forum heeft nu een nestje met een aantal behaarde pups. Worden leuke middelmaatjes!

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie