Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reageer je of durf je te reageren als iets je niet zint?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Reageer je of durf je te reageren als iets je niet zint?

Ongelezen bericht door blondie »

Ik loop net naar huis en grinnik min of meer in mezelf "held op sokken" bij thuiskomst. Niet helemaal waar, maar mobieltje had ik op 112 gezet tijdens confrontatie dat dan weer wel :engel: had er uitgestapt geworden had ik wel mobieltje op bel gedrukt maar dan hadden ze de conversatie en wat had gebeurd mogen volgen, ik had me wel verweerd maar dat was niet nodig.
Liep net over de kade terug naar huis, vrij leeg terrein en die gozer kwam met een bestelbus godsgruwelijk hard de bocht om. Ik irriteerde me eraan ook omdat hij dusdanig de bocht nam dat hij bijna die ouwe van me schepte.
5 minuten later komt hij weer om vanuit een ander straatje, met dezelfde noodgang. Wederom reageer ik verbaal en in lichaamstaal. Piepende banden stop. "heb jij een probleem!?"
Zucht.
"ja je rijdt als een idioot!" Enfin, weet niet of het mijn reageren was op hem, of dat de blik op de honden niet zo fijn was of dat ik erachteraan zei dat ik zijn kenteken had genoteerd (eerder zwoor ik dat hij ze dood wilde rijden) ik kreeg een "oh, sorry". en klaar.
Moest nog een eindje naar huis doorlopen dus bleef even op mijn hoede, het was niet zo'n lekkertje voor mijn gevoel.

Maar goed, het liep verder goed af, kwam wat verdwaalde mensen nog tegen op de fiets. Vrees dat ze nu nog aan het fietsen zijn, die moesten naar noordwijkerhout en fietsten richting de boulevard van Katwijk aan :engel:
Die hebben we maar even de juiste richting in gebonjourd :mrgreen:

Maar zeg je er wat van als je aso's tegenkomt al dan niet er last van hebbend, of denk je laat maar. In mijn geval vond ik het verdomde bijdehand om ook eens te stoppen om te vragen of ík een probleem had met ze. Donder toch op zeg.
Snap ook wel dat een ander denkt "oeps" ik en mijn houding en bek, anderzijds denk ik als een ander me aanspreekt op mijn hufter gedrag wat ik ook best wel eens heb dan denk ik :idea: je hebt gelijk. (soms).
Maar ik stond nu wel met 112 klaar om af te gaan en had al mijn killermodus aan, 1 verkeerde beweging en je hebt een musketon in je nek makker! Enfin het voelde niet helemaal lekker aan deze confrontatie, hij had ook niets op dat stuk te zoeken op dit tijdstip en met die snelheid, dat maakt het ook al weer wat aparter.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Re: Reageer je of durf je te reageren als iets je niet zint?

Ongelezen bericht door Browny »

ach die jongen wou waarschijnlijk gewoon even lekker driften met zijn auto :wink: en verwachte niet iemand daar lopen met honden, dus waarschijnlijk echt geschrokken en een welgemeende excuses :engel:
maar hij had wel beter uit kunnen kijken ja dat daar iemand kan lopen :boos:

als ik er last van heb, ja dan zeg ik er wat van.. als ik er geen last van heb dan laat ik ze lekker hun ding doen als dat ze blij maakt :19: ik heb vroeger ook gekke dingen gedaan denk ik dan :tongue:

als ik op dit tijdstip de honden uitlaat dan maak ik ook soms mee dat ze op een klein grind terrein aan de andere kant van de dreef gaan driften en dan maken om zo snel mogelijk weg te komen, omdat het politie bureau om de hoek zit :LOL: ach ik gun het ze wel om even uit hun dak te gaan, zolang ze niemand lastig vallen, vernielen of kwaad kunnen doen (alleen hun eigen auto kapot rijden) vind ik het best :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bijna niets hier is niemandsland ook niet waar ik liep. Geen excuus om zo te rijden daar, lopen vaak ook mensen met kinderen in kinderwagentjes.
Blafbekkerij en poging tot intimideren vond ik het toen die xx dit zo deed zoals hij deed. Maar hoor van mijn ouders dat er al e.e.a. aan de hand is daar en niet leuk. Het blijft even uitkijken, maar toch kan ik niet als een nitwit zomaar dingen negeren die me niet aan staan en die zeker mij of mijn omgeving kwaad kunnen doen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik reageer ook ja...en denk ook wel eens achteraf dat het ws niet zo handig is geweest.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik reageer ook bijna altijd, maar heb wel geleerd dat het soms toch verstandiger is om m'n mond dicht te houden. Heb al een keer een koek op m'n toetje gehad door een vent.. Jammer genoeg had ik Enzi toen nog niet, anders had hij 'm in stukjes kunnen scheuren! :D
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik heb ook zo'n onverbeterlijke grote klep :oohja:
mijn dochters zeggen vaak dat ik nog wel eens slaag ga krijgen :cry: :cry:
safari

Ongelezen bericht door safari »

Nee, ik durf dat niet, :(: ik merk ook dat ik me bv op dit forum niet in discussies meng. :oeps: Laf he.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik reageer al honderd jaar en ben nog steeds heel...:wink:
De laatste keer omdat een BM ons molesteerde en ik Ollie optilde en Lille vast moest houden. :devil:
Geen partij voor mijn hondjes...ik kreeg dus te horen of toe gegild dat ik hem niet moest optillen.
Nog beleefd de reden, Ollie beentjes en Lille pikt het niet...uitgelegd, denk waar bemoei je je mee..... :mep:
Was ik een Mongool (sorry, lieve mensen)...die hond weg gestuurd luisterde voor geen meter naar zijn baas.
En heel beleefd gezegd dat ik vijf idioten zag.... :schrik:
Een andere mevrouw die er ook aan kwam zei; pas op hoor dadelijk krijg je klappen..
Zal me dan worst wezen...bel ik de politie en laat die idioot opsluiten. :pffff: :E:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik denk helemaal niet na of ik iets durf en achteraf bedenk ik me dan dat het misschien niet zo handig was om in te grijpen :tongue:
:LOL: Niemand verwacht dat ook van zo'n uk, dus waarschijnlijk heb ik gewoon geluk met hun verbazing.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:oeps: ik kan wel eens ontploffen :oeps: Vooral als ik chagrijnig ben :mrgreen: dus meestal zeg ik er wat van
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, ik reageer wel.

Mijn ex voorspelde me altijd dat iemand me nog eens overhoop zou steken of in elkaar zou slaan.
Tot op heden niet gebeurd.
Over het algemeen binden ze snel in hoor, als je er wat van zegt.

Blondie, misschien had 'ie snode plannen en bond hij in toen je zei dat je zijn kenteken had genoteerd?
Vanavond dus maar een vrije avond en niet gaan inbreken, zoiets :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik lijk de laatste tijd wat mondiger te worden, dus zeg tegenwoordig wel vaker wat ik ervan vind. Ik moet zeggen dat dat een stuk beter bevalt dan mijn mond houden en afdruipen en daarna de hele dag opgefokt rondlopen omdat ik er nog zo boos over ben. Beter voor mijzelf en mijn omgeving :tongue:

Ben niet zo bang om overhoop gestoken te worden eigenlijk, blaffende honden bijten meestal niet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik reageer ook, maar eigenlijk alleen als ik er zelf last van heb of bij vandalisme of als een mens of dier mishandeld wordt of zo.
als er iets uitgevreten wordt waar verder niemand last van heeft zal het me verder een zorg zijn, ik ben geen politieagent.

tot nu toe zijn mijn grote bek en ik er nog steeds mee weggekomen trouwens :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lillith
Zeer actief

renee-uk schreef:ik reageer ook, maar eigenlijk alleen als ik er zelf last van heb of bij vandalisme of als een mens of dier mishandeld wordt of zo.
als er iets uitgevreten wordt waar verder niemand last van heeft zal het me verder een zorg zijn, ik ben geen politieagent.

tot nu toe zijn mijn grote bek en ik er nog steeds mee weggekomen trouwens :cheer:
Ja, het eerste is bij mij toch mijn of andermans beesten.
Voor de rest niet geheel salami maar niet zo heavy :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, maar denk gewoon: die komt vanzelf wel 'n keer 'n boompje tegen.
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Ik reageer ook en dat heeft al weleens voor gevaarlijke situaties gezorgd. :| Niet altijd even handig dus, om altijd je woordje klaar te hebben. :mrgreen:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ja ik ben een echte rotterdamse en voor de duvel niet bang :S: naar nu ik zwanger ben probeer ik me toch een beetje in te houden, voor hetzelfde geld krijg ik nu wel een tik voor mijn harses :wink: en ik wil het mijn kind eigenlijk ook niet leren, voor der zelf opkomen natuurlijk wel :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Vaak niet, laat ik de confrontatie maar gaan. Ruzie is mij vaak teveel moeite, al is mijn gezicht een open boek dus je kan precies zien hoe ik me voel. :mrgreen:
Ben ik wel in een verkeerde bui ben ik vaak graag in voor een potje bekvechten - al ga ik trouwens alleen wel er op in als ik kan winnen en ik goede argumenten heb. Slecht hè. :mann:
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Ik reageer niet heel snel, niet omdat ik het niet durf maar omdat ik er niet zo snel noodzaak in zie. Maar Als ik reageer dan is het niet zuinig :engel:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

monky555 schreef:ja ik ben een echte rotterdamse en voor de duvel niet bang :S: naar nu ik zwanger ben probeer ik me toch een beetje in te houden, voor hetzelfde geld krijg ik nu wel een tik voor mijn harses :wink: en ik wil het mijn kind eigenlijk ook niet leren, voor der zelf opkomen natuurlijk wel :wink:
Ha, ik ook (R'dam) als kindje had ik ruzie met een vriendje en ik ging blerrend naar huis...zei mijn moeder, wat je gaat maar terug en verteld hem de waarheid...zit erin, gaat er niet uit :D
renee-uk
Zeer actief

Lillith schreef:
monky555 schreef:ja ik ben een echte rotterdamse en voor de duvel niet bang :S: naar nu ik zwanger ben probeer ik me toch een beetje in te houden, voor hetzelfde geld krijg ik nu wel een tik voor mijn harses :wink: en ik wil het mijn kind eigenlijk ook niet leren, voor der zelf opkomen natuurlijk wel :wink:
Ha, ik ook (R'dam) als kindje had ik ruzie met een vriendje en ik ging blerrend naar huis...zei mijn moeder, wat je gaat maar terug en verteld hem de waarheid...zit erin, gaat er niet uit :D
ik moest altijd terug en terugslaan :LOL:
rotterdamse ouders :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ik reageer altijd en denk dan achteraf uh was dat dit nou zo snugger maar nog nooit klappen gehad ofzo
Lillith
Zeer actief

renee-uk schreef:
Lillith schreef:
ik moest altijd terug en terugslaan :LOL:
rotterdamse ouders :F:
De waarheid was een combinatie van doen en spreken :LOL:
Ik weet het nog zo..ik was 4 of 5 jaar oud.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat ik dan wel weer eens heb gehad dat ik op een haar na op mijn bek werd geslagen in de kroeg omdat 'ik zo rottig uit mijn kop keek' naar haar. :LOL:
Noujaaaaa! Heb haar maar aangekeken of ze gek was, even gelachen en mij omgedraaid. Kom nou. Werkte overigens vast beter dan een grote bek terug geven, aangezien ze ook nog een kop groter dan mij was.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik reageervwel, maar ook alleen als ik last van ze heb. En er zijn situatiescgeweest waarbij ik beter eerst even na had kunnen denken :engel:
Overigens ga ik gelijk in de viswijfmodus en meestal schrikt dat wel wat af. Hondjes blaffen ook niet al te vriendelijk als er iemand in een dominante houding angelopen komt :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

Ja ik reageer....tot nu toe zonder kleerscheuren. Manlief is nog een stukkie erger werkt in Rotterdam en die heb ik weleens proberen te manen tot wat meer kalmte aangezien daar kinderen van 15 jaar rustig met wapen op zak lopen. :piew: En aangezien het niet de beste buurten zijn van Rotterdam.
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

Of ik reageer ligt aan mijn bui op dat moment heb ik ergens de pest in dan kan je het krijgen,maar alsnog als er een gek langs fietst/rijd zodat me honden in gevaar zijn :neenee: dan ga ik in de marktkraam mode,

Wat ik dus welis heb en niet kan uitstaan is als er een op een fiets rijd op de stoep waar ik dus rustig met me honden loop en dat ie dus gaat bellen dat hij er langs wil nou dan ga ik dus in slak mode lekker langzaam en een evil-eye naar zijn richting,meestal zeg ik nog heel geiriteerd is geen fietspad hoor!! :S:
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik laat niet over mij heenlopen, maar ik maak zelden ruzie en ben zelden aggressief. Dan is er echt wel iets aan de hand, ik ga niet me niet aanstellen om niks.

Overigens had ik laatst, op het laatste stukje naar huis, een auto achter mij rijden die mij zenuwachtig óp de bumper reed en steeds toeterde en met de lichten flitste etc. Op een manier waardoor je wel in de gaten had dat het niet om een kapotte lamp ging.
Na een tijdje ben ik maar eens op de rem gaan staan, want dat maakt niet zoveel uit met mijn trekkerbumper, en toen schrok hij zich te pletter. Maar hij was er al snel weer.
Toen ben ik gestopt en uitgestapt om even te vragen wat de bedoeling er eigenlijk van was. En toen sloegen ze achteruitrijdend op de vlucht :mrgreen:

Naderhand hebben ze nog een paar keer voor huis staan toeteren :19:
De laatste keer ben ik met de buks naar buiten gelopen, en daarna heb ik ze niet weer gezien :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Ik reageer alleen als ik mijn hond bij me heb, en dan nog niet altijd..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
renee-uk
Zeer actief

ik ben ook niet agressief hoor, kan heel netjes maar ook heel overtuigend vragen wat nou eigenlijk de bedoeling is
maar ik heb een beetje een missing link ergens, ik ben niet bang en dat straal ik blijkbaar ook uit.
heb het nog niet meegemaakt dat ze niet dimmen eerlijk gezegd.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”