Liep net over de kade terug naar huis, vrij leeg terrein en die gozer kwam met een bestelbus godsgruwelijk hard de bocht om. Ik irriteerde me eraan ook omdat hij dusdanig de bocht nam dat hij bijna die ouwe van me schepte.
5 minuten later komt hij weer om vanuit een ander straatje, met dezelfde noodgang. Wederom reageer ik verbaal en in lichaamstaal. Piepende banden stop. "heb jij een probleem!?"
Zucht.
"ja je rijdt als een idioot!" Enfin, weet niet of het mijn reageren was op hem, of dat de blik op de honden niet zo fijn was of dat ik erachteraan zei dat ik zijn kenteken had genoteerd (eerder zwoor ik dat hij ze dood wilde rijden) ik kreeg een "oh, sorry". en klaar.
Moest nog een eindje naar huis doorlopen dus bleef even op mijn hoede, het was niet zo'n lekkertje voor mijn gevoel.
Maar goed, het liep verder goed af, kwam wat verdwaalde mensen nog tegen op de fiets. Vrees dat ze nu nog aan het fietsen zijn, die moesten naar noordwijkerhout en fietsten richting de boulevard van Katwijk aan

Die hebben we maar even de juiste richting in gebonjourd

Maar zeg je er wat van als je aso's tegenkomt al dan niet er last van hebbend, of denk je laat maar. In mijn geval vond ik het verdomde bijdehand om ook eens te stoppen om te vragen of ík een probleem had met ze. Donder toch op zeg.
Snap ook wel dat een ander denkt "oeps" ik en mijn houding en bek, anderzijds denk ik als een ander me aanspreekt op mijn hufter gedrag wat ik ook best wel eens heb dan denk ik

Maar ik stond nu wel met 112 klaar om af te gaan en had al mijn killermodus aan, 1 verkeerde beweging en je hebt een musketon in je nek makker! Enfin het voelde niet helemaal lekker aan deze confrontatie, hij had ook niets op dat stuk te zoeken op dit tijdstip en met die snelheid, dat maakt het ook al weer wat aparter.