@suzan25, ik denk dat je op een bepaalde manier gelijk hebt. In dit geval kan ik alleen maar zeggen dat het niet op ons van toepassing is. We wonen niet in Zuid, niet in Amstelveen en ik ga ook niet de hond uitlaten om te kletsen

Ik wil juist dingen doen met de hond. Maar in denk dat je in zijn algeheel gelijk hebt en dat vind ik ook zo jammer aan de hype.
@Tara, castreren zodat je geen wildgroei aan gekke kruisingen krijgt ben ik van mening. Nogmaals ik ben wel principieel tegen jong castreren en vind ik ook dat een hond eerst fysiek en mentaal volgroeid moet zijn.
En je zegt dat niet fokken een keus is, ja voor veel mensen wel. Maar er gebeuren ook veel te vaak ongelukjes of mensen die een nestje zo leuk lijkt waardoor je dus weer die wildgroei krijgt die dan ook ALD genoemd wordt maar niet de eigenschappen die grotendeels gegarandeerd worden bezit.
Ik kan me voorstellen dat als het eenmaal erkend is als ras dat dan ook de castratie verplichting verdwijnt.
@ zeeuws meisje: ja maar als je meer honden in je fokprogramma wilt hebben dan houd je die hond toch om te fokken en dan castreer je niet.
Verder staan wij nog niet op een wachtlijst. We zijn met iemand bezig en hebben zondag een kennismakingsgesprek
@chanty doodles lijken nu eenmaal veel op poedels.

Andersom zal het ook gebeuren

En simpel vind ik een poedel niet. Ik vind ook niet dat de ene hond beter is dan de andere. Ik ben persoonlijk gevallen voor de ALD en niet voor een andere zo simpel is het. En daarna kwam mijn kritiek en de vraagtekens, de verklaringen en het uiteindelijke begrip.
@dagmar88 ik zal zeker de berichten eens lezen. Ik heb deze ervaring over het algemeen niet met gecastreerde reuen of teven, maar goed uitzonderingen bevestigen de regel

Ook hier geldt weer dat ik zelf tegen vroegtijdige castratie ben.