Er zijn ook zat ongecompliceerde honden zonder traumatisch verleden die een huis zoeken hoor. Gewoon gaan kijken of het klikt. Vaak kun je ook nog een proeftijd afspreken. Een herplaatser die vrolijk, lief en enthousiast is zal niet ineens in een paar weken heel anders worden door zijn traumatische verleden.Nonami schreef:
Wat ik mij nog afvraag bij een over te plaatsen hond, stel hij/zij heeft een slechte start gemaakt. In hoeverre is dit van invloed op het karakter (of traumatisering of hoe je het noemen wilt). Ik denk niet dat ik dat moet onderschatten. Ik heb nl al vaak op asieldieren of ik zoek baas-sites gekeken, maar daar wordt toch vaak aangegeven dat de hond het nodige heeft meegemaakt en daarom niet geschikt is voor het een of het ander.
En ik wil niet dat ik vol liefde een hond in huis haal, en dan later weer terug moet brengen (dat zou ik overigens niet over mijn hart kunnen verkrijgen). Ik heb eerder honden uit een asiel gehad, en dat is niet heel goed gegaan. (katten overigens wel, ik heb 2 jaar geleden een heerlijke oude kroelsok uit het asiel gehaald)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennel, fokker, particulier???
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kennel, fokker, particulier???
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Van alle asielhonden heeft iemand dit ook ooit gedacht... Een hond opvoeden is blijkbaar niet heel erg makkelijk.Nonami schreef:
Tuurlijk weet je het bij een pup ook niet, maar je kunt, naar mijn bescheiden mening, dan wel proberen een zo goed mogelijke start te geven.
Of zie ik het verkeerd?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Naam: Mobi
Ras: Labrador
Geslacht: teef
Geboortedatum: 04/05/2007
Gecastreerd/gesteriliseerd: neen
Kan met:
Andere honden: ja
Katten: ja
Kinderen: onbekend
Zindelijk: ja
Kan alleen blijven: onbekend
Mobi is een labradorteefje van 4 jaar oud. Ze is een speelse actieve hond, ze houd zich in het begin een beetje op afstand maar eens ze je vertrouwd is ze je beste maatje.Ze houd vooral van veel aandacht en vindt het heerlijk geknuffeld te worden. Ze gaat heel graag wandelen, trekt in het begin wel maar kent dit waarschijnlijk niet omdat dit nooit met haar gedaan werd. Ze kan goed met andere honden en met katten overweg. Met kleinere kinderen heeft ze geen ervaring. Ze heeft nog wel wat training nodig maar Mobi leert snel. Ze werd gebruikt als fokteef en voor de rest heeft ze waarschijnlijk niet veel aandacht gehad. Mobi zoekt nu een plaatsje waar ze rustig kan genieten.

http://www.helpingdogs.be/
Om op te vreten
En in België. Misschien kun je hierheen gaan en je wensen/zorgen bespreken?

Ras: Labrador
Geslacht: teef
Geboortedatum: 04/05/2007
Gecastreerd/gesteriliseerd: neen
Kan met:
Andere honden: ja
Katten: ja
Kinderen: onbekend
Zindelijk: ja
Kan alleen blijven: onbekend
Mobi is een labradorteefje van 4 jaar oud. Ze is een speelse actieve hond, ze houd zich in het begin een beetje op afstand maar eens ze je vertrouwd is ze je beste maatje.Ze houd vooral van veel aandacht en vindt het heerlijk geknuffeld te worden. Ze gaat heel graag wandelen, trekt in het begin wel maar kent dit waarschijnlijk niet omdat dit nooit met haar gedaan werd. Ze kan goed met andere honden en met katten overweg. Met kleinere kinderen heeft ze geen ervaring. Ze heeft nog wel wat training nodig maar Mobi leert snel. Ze werd gebruikt als fokteef en voor de rest heeft ze waarschijnlijk niet veel aandacht gehad. Mobi zoekt nu een plaatsje waar ze rustig kan genieten.
http://www.helpingdogs.be/
Om op te vreten
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat Cleva zegt.
Je kunt er wel van alles op los laten ,maar uiteindelijk weet je het nooit.
Iets levends kan fout/dood of....... gaan , net als een kindje nemen weet je ook niet of dat goed gaat maar hoopt gewoon op het beste.
Je kunt er wel van alles op los laten ,maar uiteindelijk weet je het nooit.
Iets levends kan fout/dood of....... gaan , net als een kindje nemen weet je ook niet of dat goed gaat maar hoopt gewoon op het beste.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Muk
Wij hebben onze vorige herplaatser via de rasvereniging. Die screent de honden van te voren en kijkt ook of er een passende match is met de nieuwe eigenaren. Ideaal dus.dumbledore schreef:Hoe weet je nou wat je in huis haalt bij zo'n herplaatser. Ik vind het eigenlijk ontzettend eng.
Onze huidige herplaatser (van hetzelfde ras) hebben wij niet via de rasvereniging, die hebben wij met spoed op moeten halen in België. Dat is een iets groter risico, maar dat hebben wij bewust genomen.
Ik denk zelf dat als je voor een herplaatser kiest, dat je (als je een ras zoekt) het beste contact op kan nemen met de rasvereniging voor een leuke herplaatser. Als het ras niet uitmaakt dan kun je ook contact opnemen met een asiel.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb herplaatsers genomen met een andere reden dan die van puur huishond (fok) maar wel juist bewust om de reden dat je veel meer kan zien over de gezondheid en het karakter. Ik zag fokkers bij bosjes jonge honden herplaatsen die ze als pup hadden gekocht omdat ze niet voldeden aan hun eisen. Dat wilde ik niet. Daarom ben ik op zoek gegaan naar volwassen honden die aan mijn eisen voldeden.