Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labradoodle
Moderator: moderatorteam
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Re: Bianca, wannabee Australian Labradoodle eigenaar
Iedereen koopt toch een hond waar hij/zij een goed gevoel over heeft. Overal zitten voor en nadelen aan, als je het zorgvuldig overweegt ben je al een heel eind.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Amen.Asta schreef:Wat is dat voor een fabeltje dat een pup sneller herstelt? puppies zijn juist veel kwetsbaarder met ziektes en ingrepen ze liggen bv niet voor niets onder een warmtelamp/ met kruiken.
Onnodig snijden in een 8 weken oud beestje wat je goedpraat![]()
En misstanden in de fokkerij zijn er, natuurlijk, maar omdat te vergelijken met fokkers die puppies castreren op 8 weken zodat zij de enige fokkers blijven met hun astronomische tarieven dan snap je het volgens mij niet echt helemaal hoor.
Maar goed, net wat ik al zei als je graag bij een broodfokker een gecastreerde pup wil kopen dan doe je dat toch lekker.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Bianca0504
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian labradoodle
@Tara dankjewel. Ik zie ook niet in waarom ik in een hoekje moet gaan zitten. Ik wist dat ik dit kon verwachten en ik sta achter mijn keuze.
Wat ik in het algemeen niet begrijp is dat waarom ik aangesproken wordt in de castratie discussie terwijl ik zeg dat ik geen gecastreerde pup wil en desnoods langer wil wachten tot de fokker die ik uitkies en niet op jonge leeftijd castreert een pup voor me heeft.
Hahahahaha ik vind jullie opmerkingen trouwens wel grappig en leuk
Zit wel lachend achter de computer. (de opmerkingen die grappig bedoeld zijn dan he
)
Ik wil nog wel ontkrachten dat ik voor de exclusiviteit zou gaan, dat absoluut niet. Het maakt me ook niet uit. Ik vind het gewoon een hele leuke hond
Wat ik in het algemeen niet begrijp is dat waarom ik aangesproken wordt in de castratie discussie terwijl ik zeg dat ik geen gecastreerde pup wil en desnoods langer wil wachten tot de fokker die ik uitkies en niet op jonge leeftijd castreert een pup voor me heeft.
Hahahahaha ik vind jullie opmerkingen trouwens wel grappig en leuk
Ik wil nog wel ontkrachten dat ik voor de exclusiviteit zou gaan, dat absoluut niet. Het maakt me ook niet uit. Ik vind het gewoon een hele leuke hond
-
gonnie
- Zeer actief
Maar je wilt wel je hond op eenjarige leeftijd laten castreren dat is nog te vroeg, als er zo nodig gecastreerd moet worden kan je dat beter doen als ze helemaal volgroeid zijn met een jaar of drie.
Al is het het beste als er helemaal niet gecastreerd word.
En een fokker kan je helemaal niet verplichten om je hond te laten castreren.
Ik wilde in het contract op laten nemen dat mensen hun pup niet zouden laten castreren maar dat was ook niet rechtsgeldig.
Al is het het beste als er helemaal niet gecastreerd word.
En een fokker kan je helemaal niet verplichten om je hond te laten castreren.
Ik wilde in het contract op laten nemen dat mensen hun pup niet zouden laten castreren maar dat was ook niet rechtsgeldig.
Groetjes Gonnie.
-
Bianca0504
- Vaste gebruiker
@ Machie ja daar hebben we over nagedacht en die vraag hebben we dan ook gesteld en is bevredigend beantwoord. Namelijk dat de verenigingen juist de bloedlijnen in de gaten houdt zodat er geen inteelt met de nodige problemen ontstaat.
@asta: ik heb het ook alleen maar van verschillende dierenartsen. Overal zijn voor en tegenstanders
@tara: ik weet het niet. Ben geen fokker en ik verwacht ook niet dat het me volledig eerlijk verteld zal worden. Dat gaat nu eenmaal niet denk ik als er ook goed geld mee verdient kan worden.
@mariaa: dankjewel
@asta: ik heb het ook alleen maar van verschillende dierenartsen. Overal zijn voor en tegenstanders
@tara: ik weet het niet. Ben geen fokker en ik verwacht ook niet dat het me volledig eerlijk verteld zal worden. Dat gaat nu eenmaal niet denk ik als er ook goed geld mee verdient kan worden.
@mariaa: dankjewel
-
Bianca0504
- Vaste gebruiker
@gonnie is dat te vroeg? Ik ben er net nog eens over aan het lezen. Ik zie het alleen om me heen heel veel gebeuren op die leeftijd. Dus ging er vanuit dat dat oke is. Maar ik zal me er nog eens in verdiepen.
Ik weet dat het niet rechtsgeldig is, maar dan zet je er toch een borg op ofzo?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dat betekent dus dat je geen pup kan nemen van de fukkers die bij de vereniging zijn aangesloten. want die verplichten zich ertoe geen pups te verkopen die niet gecastreerd zijn.Bianca0504 schreef:

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
toch niet van castreren met 8 weken, denk dat je daar maar weinig voorstanders van vindt hoor.Bianca0504 schreef: @asta: ik heb het ook alleen maar van verschillende dierenartsen. Overal zijn voor en tegenstanders
maar je gaat niet echt in op de argumenten tegen zoals bv tara en gonnie die aanvoeren en over de reutjes heb ik je ook niet gehoord.
ben erg benieuwd of je uiteindelijk echt met een ongecastreerd hondje thuiskomt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Bianca0504
- Vaste gebruiker
@hutsje dat zou inderdaad zo kunnen zijn. Er is ook een klein groepje die zich niet heeft aangesloten.
Maar er zijn ook fokkers die dus al een andere mening hebben en werken met een contract/afspraak.
Maar er zijn ook fokkers die dus al een andere mening hebben en werken met een contract/afspraak.
- renee-uk
- Zeer actief
het moet toch niet gekker worden als mensen daar al toe bereid zijn, nóg meer geld betalen voor een kruisingBianca0504 schreef:@gonnie is dat te vroeg? Ik ben er net nog eens over aan het lezen. Ik zie het alleen om me heen heel veel gebeuren op die leeftijd. Dus ging er vanuit dat dat oke is. Maar ik zal me er nog eens in verdiepen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Asta
Een dierenarts die een castratie aanraad met 8 weken, sorry hoor, maar dat zijn dan de dierenartsen van die fukkers zeker. Gevalletje struisvogelpolitiek en horen wat je wil horen en goed in je straatje past.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
nee hoor, fokkers met een andere mening mogen niet aangesloten zijn bij de vereniging:Bianca0504 schreef:@hutsje dat zou inderdaad zo kunnen zijn. Er is ook een klein groepje die zich niet heeft aangesloten.
Reglement (ALAEU reglement aangepast voor Nederland en België)
8. Fokkers moeten zich houden aan de reglementen van de ALAEU en de code van ethiek. Wanneer een fokker zich op de een of andere wijze daar niet aan houdt kunnen maatregelen genomen worden en kan zelfs overgegaan worden tot opzegging van het lidmaatschap van de ALAEU. Het Bestuur kan deze beslissing nemen.
23.Australian Labradoodle pups moeten worden gecastreerd of gesteriliseerd voordat zij naar hun nieuwe baasjes gaan (dit geldtook voor hulphonden). Bewijs van castratie/sterilisatie dient te worden verstrekt aan de ALAEU. Het formulier hiervoor kan op de website van de ALAEU worden gevonden. Alle puppies dienen voorzien te zijn van microchip of tatoeage voor de castratie/sterilisatie. Fokkers mogen in totaal maximaal 3 pups per nest aanhouden voor de fok (hetzij aanhouden voor zichzelf hetzij verkopen)

-
Asta
Ach welja renee, big business toch, gecastreerde pup 2000, en niet gecastreerde voor 5/6000renee-uk schreef:het moet toch niet gekker worden als mensen daar al toe bereid zijn, nóg meer geld betalen voor een kruisingBianca0504 schreef:@gonnie is dat te vroeg? Ik ben er net nog eens over aan het lezen. Ik zie het alleen om me heen heel veel gebeuren op die leeftijd. Dus ging er vanuit dat dat oke is. Maar ik zal me er nog eens in verdiepen.
-
Bianca0504
- Vaste gebruiker
We hadden het over een castratie rond het eerste jaar. Niet met 8 weken 
hahahahaha niet nog meer geld betalen, geld terug krijgen als je je aan de afspraak hebt gehouden. Maar goed ik heb de wijsheid niet in pacht.
Ik kan langzaam met al mijn antwoorden wel een reclame tekst voor de ALD gaan schrijven
)) Verdien ik er ook nog wat aan 
(grapje he)
hahahahaha niet nog meer geld betalen, geld terug krijgen als je je aan de afspraak hebt gehouden. Maar goed ik heb de wijsheid niet in pacht.
Ik kan langzaam met al mijn antwoorden wel een reclame tekst voor de ALD gaan schrijven
(grapje he)
- renee-uk
- Zeer actief
dat is de rest van de argumenten pro doodle ook.Asta schreef:Een dierenarts die een castratie aanraad met 8 weken, sorry hoor, maar dat zijn dan de dierenartsen van die fukkers zeker. Gevalletje struisvogelpolitiek en horen wat je wil horen en goed in je straatje past.
met een beetje verstand van honden en nog meer gezond verstand kun je zelf ook wel bedenken dat die ofwel nergens op slaan of voor een heleboel andere rassen ook gelden.
maar de waanzinnig hoge prijs moet natuurlijk wel gerechtvaardigd worden, dus krijg je dit soort kulargumenten

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
En met een gemiddelde nestgrootte van uhh zeg 7 pups... 4x 2000 euro en 3x 5000 euro. En dan een nest of 3 per jaar... Leuke bijverdiensteAsta schreef: Ach welja renee, big business toch, gecastreerde pup 2000, en niet gecastreerde voor 5/6000jeej voor de broodfokker ideaal toch die bedragen.
- renee-uk
- Zeer actief
dat was me niet duidelijkBianca0504 schreef:We hadden het over een castratie rond het eerste jaar. Niet met 8 weken![]()
Bianca0504 schreef:Mijn argument waarom ik minder principieel tegen jong castreren zou zijn is dat ik wel begrip heb waarom het gedaan wordt.

-
gonnie
- Zeer actief
Sorry, maar zodra jij die hond hebt gekocht dan ben jij die eigenaar en beslis jij of je hem laat castreren ja of nee.
Die fokker kan dan op zijn kop gaan staan maar jij bepaalt wat je doet met je hond.
Ik vind het toch echt overkomen alsof het je niks uitmaakt of je hond vroeg gecastreerd word. Je wilt zo graag zo'n pup en wil dan blindelings op de voorwaarden van zo fokker ingaan, oke, niet helemaal blindelings want je hebt wel veel informatie ingewonnen. Maar je verdedigd hier die hondenverminkers wel met verve.
Die fokker kan dan op zijn kop gaan staan maar jij bepaalt wat je doet met je hond.
Ik vind het toch echt overkomen alsof het je niks uitmaakt of je hond vroeg gecastreerd word. Je wilt zo graag zo'n pup en wil dan blindelings op de voorwaarden van zo fokker ingaan, oke, niet helemaal blindelings want je hebt wel veel informatie ingewonnen. Maar je verdedigd hier die hondenverminkers wel met verve.
Groetjes Gonnie.
-
Asta
Ja precies, verbazingwekkend hoor. Maarre wie mailt dat lijstje met die fukkers door naar de belastingdienst, denk dat die met dit soort bedragen wel in aanmerking komen voor belastingafdrachtgonnie schreef:Sorry, maar zodra jij die hond hebt gekocht dan ben jij die eigenaar en beslis jij of je hem laat castreren ja of nee.
-
Bianca0504
- Vaste gebruiker
Ja dat zei ik, ik kan wel een reclametekst gaan schrijven 
@Gonnie ik begrijp niet helemaal hoe het kan overkomen dat het me niets uitmaakt. Ik heb toch meerdere malen aangegeven dat ik geen pup wil die voor 8 weken gecastreerd is?
@Gonnie ik begrijp niet helemaal hoe het kan overkomen dat het me niets uitmaakt. Ik heb toch meerdere malen aangegeven dat ik geen pup wil die voor 8 weken gecastreerd is?
- renee-uk
- Zeer actief
noem het maar bijverdiensteMachie schreef:En met een gemiddelde nestgrootte van uhh zeg 7 pups... 4x 2000 euro en 3x 5000 euro. En dan een nest of 3 per jaar... Leuke bijverdiensteAsta schreef: Ach welja renee, big business toch, gecastreerde pup 2000, en niet gecastreerde voor 5/6000jeej voor de broodfokker ideaal toch die bedragen.
ik ga geloof ik toch mijn schuur maar uitruimen, daar kunnen best een stel fokteven in
BP kan ik binnenkort een paar poedels kopen bij je?

-
Muk
Je voordelen kloppen niet.
Een pup is heel kwetsbaar en om die te castreren geeft veel meer risico dan een volwassen hond.
Het karakter van een hond na castratie verandert altijd! Een pup castreren of een jonge hond castreren zorgt ervoor dat de hond zich niet kan ontwikkelen tot een stabiele, volwassen hond.
Dat castreren bepaalde soorten kanker voorkomt is mooi, maar aan de andere kant heeft castratie het gevolg dat andere kankersoorten weer vaker voorkomen dan bij niet gecastreerde honden. Ook is de kans op incontinentie (vooral bij teven!) heel groot.
Ook de vacht verandert en wel nadelig ook. De term castratenvacht bestaat niet voor niets. Mijn ras, de Newfoundlander, is heel harig, met een dubbele, waterafstotende vacht. Met flink wat onderwol dus. Iedere fokker zal castratie afraden, juist vanwege het hele grote risico opeen castratenvacht. Mijn vorige hond heb ik om medische redenen moeten laten castreren en de vacht werd er nog beroerder van.
Ik kan mij voorstellen dat je verliefd bent op deze kruising, maar staar je niet blind op het ras. Blijf kritisch denken.
Een pup is heel kwetsbaar en om die te castreren geeft veel meer risico dan een volwassen hond.
Het karakter van een hond na castratie verandert altijd! Een pup castreren of een jonge hond castreren zorgt ervoor dat de hond zich niet kan ontwikkelen tot een stabiele, volwassen hond.
Dat castreren bepaalde soorten kanker voorkomt is mooi, maar aan de andere kant heeft castratie het gevolg dat andere kankersoorten weer vaker voorkomen dan bij niet gecastreerde honden. Ook is de kans op incontinentie (vooral bij teven!) heel groot.
Ook de vacht verandert en wel nadelig ook. De term castratenvacht bestaat niet voor niets. Mijn ras, de Newfoundlander, is heel harig, met een dubbele, waterafstotende vacht. Met flink wat onderwol dus. Iedere fokker zal castratie afraden, juist vanwege het hele grote risico opeen castratenvacht. Mijn vorige hond heb ik om medische redenen moeten laten castreren en de vacht werd er nog beroerder van.
Ik kan mij voorstellen dat je verliefd bent op deze kruising, maar staar je niet blind op het ras. Blijf kritisch denken.
-
Asta
Met jan als papa? dan creeër je je eigen nieuwe en exclusieve ras renee, herdoodle, kan je toch zeker voor de eerste puppen 2500 als extratje vragen hoorrenee-uk schreef:noem het maar bijverdiensteMachie schreef:En met een gemiddelde nestgrootte van uhh zeg 7 pups... 4x 2000 euro en 3x 5000 euro. En dan een nest of 3 per jaar... Leuke bijverdiensteAsta schreef: Ach welja renee, big business toch, gecastreerde pup 2000, en niet gecastreerde voor 5/6000jeej voor de broodfokker ideaal toch die bedragen.
![]()
ik ga geloof ik toch mijn schuur maar uitruimen, daar kunnen best een stel fokteven in
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
En zolang je niet meer dan 3 nesten of 20 pups per jaar fokt betaal je ook geen belastingrenee-uk schreef:noem het maar bijverdiensteMachie schreef:En met een gemiddelde nestgrootte van uhh zeg 7 pups... 4x 2000 euro en 3x 5000 euro. En dan een nest of 3 per jaar... Leuke bijverdiensteAsta schreef: Ach welja renee, big business toch, gecastreerde pup 2000, en niet gecastreerde voor 5/6000jeej voor de broodfokker ideaal toch die bedragen.
![]()
- renee-uk
- Zeer actief
oh jeetje, ik denk nog steeds niet commercieel genoegAsta schreef:Met jan als papa? dan creeër je je eigen nieuwe en exclusieve ras renee, herdoodle, kan je toch zeker voor de eerste puppen 2500 als extratje vragen hoorrenee-uk schreef:noem het maar bijverdiensteMachie schreef:En met een gemiddelde nestgrootte van uhh zeg 7 pups... 4x 2000 euro en 3x 5000 euro. En dan een nest of 3 per jaar... Leuke bijverdiensteAsta schreef: Ach welja renee, big business toch, gecastreerde pup 2000, en niet gecastreerde voor 5/6000jeej voor de broodfokker ideaal toch die bedragen.
![]()
dacht de lab van de buurman te vragen, maar jan kan ook natuurlijk, nog goedkoper

-
Asta
Maar er zit toch ook een max bedrag op, want 20 pups a 2000 euro is toch zeker 40 duizend euro, zou dat dan belastingvrij mogen?
Kees kan ik ook een paar poedels bestellen?
Kees kan ik ook een paar poedels bestellen?
- renee-uk
- Zeer actief
pfff dit is engeland he, daar zijn ze een stuk minder van het controlerenMachie schreef:En zolang je niet meer dan 3 nesten of 20 pups per jaar fokt betaal je ook geen belastingrenee-uk schreef:noem het maar bijverdiensteMachie schreef:En met een gemiddelde nestgrootte van uhh zeg 7 pups... 4x 2000 euro en 3x 5000 euro. En dan een nest of 3 per jaar... Leuke bijverdiensteAsta schreef: Ach welja renee, big business toch, gecastreerde pup 2000, en niet gecastreerde voor 5/6000jeej voor de broodfokker ideaal toch die bedragen.
![]()
maak een goede kans hoor, lekker zwart

-
Muk
Wow!! En dat voor een simpele kruising!Machie schreef:En met een gemiddelde nestgrootte van uhh zeg 7 pups... 4x 2000 euro en 3x 5000 euro. En dan een nest of 3 per jaar... Leuke bijverdiensteAsta schreef: Ach welja renee, big business toch, gecastreerde pup 2000, en niet gecastreerde voor 5/6000jeej voor de broodfokker ideaal toch die bedragen.
Hopelijk verhuizen wij snel, dan heb ik heel veel ruimte om eens flink wat Doodles te fokken.
-
gonnie
- Zeer actief
Bianca0504 schreef:Ja dat zei ik, ik kan wel een reclametekst gaan schrijven
Ja, dat heb je aangegeven, maar als je zo pup wil zal het er toch wel op neer komen dat hij met 8 weken gecastreerd is want het staat in de voorwaarden van de rasvereniging dat de pups gecastreerd moeten zijn voordat ze naar hun nieuwe baasjes gaan.
En dan kan je dus alleen een pup kopen bij een fokker die niet aangesloten is bij de rasvereniging.
Echt ik kan er met mijn verstand niet bij dat er hondenliefhebbers zijn die pups zo jong al laten castreren en kan het van de kant van de dierenarts die het doet al helemaal niet begrijpen.
Maar goed, geld maakt alles goed schijnbaar.
Groetjes Gonnie.
-
Asta
Ja en ik vind wel dat je als uitvinder van de herderdoodle wel toeslag moet krijgen op iedere herderdoodle die gefokt word met je afstammelingen hoor