dan kunnen we die bij de volgende doodlefan laten zien.
zo iemand mag van mij gepromoot worden
Moderator: moderatorteam

Oh, werkt dat ook? Daar heb ik dan weer geen verstand van. Ik heb wel dweilen in huis, maar is gelukkig nog niet nodig bij Miep. Misschien omdat ze op haar 9e pas gecastreerd werd? Karakter is ook niet veranderd, maar ook door de hoge leeftijd van castratie denk ik. Vacht trouwens wel!renee-uk schreef:propalin FTW!!!!
Tsssss.... Die van ons gaan niet eens de oprit af, en lopen niet met vreemden meeBranka schreef:Wij ook. En Tagor was zelfs nog beter afgericht: die liep zelf terug naar huis als hij door iemand anders werd uitgelaten
Oké, bij deze: http://www.labradoodle-club.nl/renee-uk schreef:heeft ze ook een website?
Klopt, dit zijn duidelijk herleidbare kruisingen. ALD's zijn onherleidbaar. Dat is een geheim receptAsta schreef:ja maar das geen australian labradoodledie valt al per definitie af dus
Ik vind dat Australian ervoor al debiel. Worden de Doodles tegenwoordig ook al onderverdeeld. Ja dus, blijkbaar. En dan kun je ook nog je hart verpanden alleen aan die Australische Doodle.Branka schreef:Klopt, dit zijn duidelijk herleidbare kruisingen. ALD's zijn onherleidbaar. Dat is een geheim receptAsta schreef:ja maar das geen australian labradoodledie valt al per definitie af dus
Jep, dat is ie...Branka schreef:Oké, bij deze: http://www.labradoodle-club.nl/renee-uk schreef:heeft ze ook een website?
Ik denk dat ik daar wel een pup zou durven kopen als ik een Labrodoodle zou willen, eerlijk gezegd vind ik een Poedel toch veel mooier.Branka schreef:Oké, bij deze: http://www.labradoodle-club.nl/renee-uk schreef:heeft ze ook een website?
idem, maar ik hou het voorlopig toch maar bij de dh'sgonnie schreef:Ik denk dat ik daar wel een pup zou durven kopen als ik een Labradoodle zou willenBranka schreef:Oké, bij deze: http://www.labradoodle-club.nl/renee-uk schreef:heeft ze ook een website?

vooral lachen omdat het echt echt echt allemaal nog steeds kruisingen zijn.Asta schreef:Wat een stelletje racisten dan zeg

Gaan jullie daar echt lezen?renee-uk schreef:vooral lachen omdat het echt echt echt allemaal nog steeds kruisingen zijn.Asta schreef:Wat een stelletje racisten dan zeg
dan gaat het zo van 'mijn kruising is echter dan de jouwe'
'niet waar, de jouwe is een namaakkruising'en
ja ik lig hier dan ook echt in een deuk om dat soort mensen, je hebt een bastaard, en het is sowieso een kruising, maar alleen ECHT AUSTRALIAN doodles mogen op het forum. Tering jantje dat kan je toch gewoon niet serieus nemen?renee-uk schreef:vooral lachen omdat het echt echt echt allemaal nog steeds kruisingen zijn.Asta schreef:Wat een stelletje racisten dan zeg
Volgens mij is het gewoon een eng clubje. Ik zit al bewust niet op Golden-forums omdat die blik me vaak te nauw is. Hoe graag ik de ALD (nieuwe afkorting?) ook graag zou willen, no way dat ik me bij dat clubje zou voegen.Asta schreef:ja ik lig hier dan ook echt in een deuk om dat soort mensen, je hebt een bastaard, en het is sowieso een kruising, maar alleen ECHT AUSTRALIAN doodles mogen op het forum. Tering jantje dat kan je toch gewoon niet serieus nemen?
Jetty fokt oorspronkelijk Koningspoedels... ze is best bekend in de fokkerswereld van de Poedel, showen en trimmen. Ze fokt nog maar kort Labradoodles en dan metname grote doodles.gonnie schreef:Ik denk dat ik daar wel een pup zou durven kopen als ik een Labrodoodle zou willen, eerlijk gezegd vind ik een Poedel toch veel mooier.Branka schreef:Oké, bij deze: http://www.labradoodle-club.nl/renee-uk schreef:heeft ze ook een website?
nee joh ben je gek, ik stel me dat zo voor, heb nogal een levendige fantasieMarion. schreef:Gaan jullie daar echt lezen?renee-uk schreef:vooral lachen omdat het echt echt echt allemaal nog steeds kruisingen zijn.Asta schreef:Wat een stelletje racisten dan zeg

ach ja, ik ben ook maar gewoontjesTara schreef:Duitse Herders? Hoe gewoontjes!renee-uk schreef:idem, maar ik hou het voorlopig toch maar bij de dh'sgonnie schreef:Ik denk dat ik daar wel een pup zou durven kopen als ik een Labradoodle zou willenBranka schreef: Oké, bij deze: http://www.labradoodle-club.nl/![]()
Echt hoor, zó bourgeois!

dito, ga niet op een forum met racisten, zou niet durven heb een stamboom labrador, dan heb ik de klu klux australian labradoodle clan achter me aanrenee-uk schreef:nee joh ben je gek, ik stel me dat zo voor, heb nogal een levendige fantasieMarion. schreef:Gaan jullie daar echt lezen?renee-uk schreef:vooral lachen omdat het echt echt echt allemaal nog steeds kruisingen zijn.Asta schreef:Wat een stelletje racisten dan zeg
ik, maar dat ben ik, zou dat geld niet eens voor een stamboomhond neertellen, dan haalde ik nog liever een hondje uit het asielTara schreef: Tja, ik heb gewoon geen zin om de heaufdprijs voor een ordinaire bastaerd te betalen.

en als je geluk hebt nog een mét ballen ookTara schreef:Wat je gelijk hebt, daar kun je ook aan je bastaard komen, voor minder centjes!renee-uk schreef:ik, maar dat ben ik, zou dat geld niet eens voor een stamboomhond neertellen, dan haalde ik nog liever een hondje uit het asielTara schreef: Tja, ik heb gewoon geen zin om de heaufdprijs voor een ordinaire bastaerd te betalen.![]()
En zo komen Renee en Tara Splinter wel door de winter.

absoluut!Tara schreef:Nou, hier!renee-uk schreef:en als je geluk hebt nog een mét ballen ookTara schreef:Wat je gelijk hebt, daar kun je ook aan je bastaard komen, voor minder centjes!renee-uk schreef: ik, maar dat ben ik, zou dat geld niet eens voor een stamboomhond neertellen, dan haalde ik nog liever een hondje uit het asiel![]()
En zo komen Renee en Tara Splinter wel door de winter.
Ik zeg: een winwinsituatie!!!

Dus eigenlijk kun je ook lezen dat het helemaal geen leuk en lief ras is ,maar dat ze zo speciaal worden/zijn door castratie.Tara schreef:Wát een dom geklets zeg!Het allergrootste voordeel voor de kersverse baasjes is, dat door de vroege castratie, labradoodles altijd heerlijk goedgehumeurd zijn, terwijl bij ongecastreerde reuen en teven duidelijk te merken is, wanneer ze last hebben van hun hormonen, waarbij ze dan veel onvoorspelbaarder zijn. Door de vroege castratie, zal een pup veel minder snel gaan domineren, niet overal tegenaan vlaggen, niet loops worden en geen kans op schijnzwangerschappen hebben, niet onder een auto lopen tijdens de zoektocht naar loopse teefjes of beschikbare reuen in de buurt, niet in gevecht raken met andere dominante reuen met kans op allerlei verwondingen, geen last krijgen van groengeel druppelen enz. enz. (Hoeveel reuen zijn er al wel niet doodgereden tijdens hun zoektocht naar een loops teefje in de buurt?). Ze kunnen met alle honden samen spelen en zijn altijd lief en vriendelijk.

dagmar88 schreef:Is het ook. Bouvierpoedel hier op het forum doneert volgens mij regelmatig geschikte pupjes aan een hulphond stichting, en houdt voor de pupjes die verkocht worden gewoon normale prijzen aan.Bianca0504 schreef:Voor mij en ons gezin zijn het wel argumenten en ik ben inmiddels zover dat ik door deze discussie en het beredeneren niet eens meer principieel tegen ben. Er schijnen ook voordelen te zitten aan zo jong castreren. Ik blijf er wel bij dat ik geen gecastreerde pup wil.
Ik hoef niemand te overtuigen, iedereen mag zijn eigen keuze maken.
Er zullen altijd tegenstanders zijn, die heb je overal en met zoveel verschillende thema's.
Ik heb uitgelegd hoe ik het zie en dat ik het mooi vind dat er mensen geholpen zijn met deze honden. Neem nou als voorbeeld dat je blind bent en allergisch. Veel van dit soort mensen kunnen wel tegen de Australian Labradoodle. Prachtig vind ik dat. Of tal van andere situaties.
Dus ik denk dat ik me terugtrek uit de discussie, ik herhaal mezelf volgens mij. Ik heb me voorgesteld, ben de discussie aangegaan en heb mijn mening verteldik hoef ze tenslotte niet te verkopen Hahahahaha
Ik ga genieten van de rest van het forum
Dat kan ik eerlijk gezegd meer waarderen.
Laatst kwam ik een kruising bouvier x poedel tegen als hulphond van een zwaar lichamelijk gehandicapt meisje.
. .
De aandacht die die hond voor haar had en hoe zij er mee geholpen is, is gewoon prachtig![]()
Kijk alsjeblieft gewoon naar je hondje en laat haar in ieder geval volwassen worden/uitgroeien met hormonen.
Dan krijg je een volwassen, stabiele hond ipv wat je aan doodles ziet lopen.
Ik neem aan dat je lekker ontspannen met een loslopende hond door het park/bos/strand wilt struinen.
Dan wil je geen hond die agressie uit lokt bij anderen.