Gaat om het feit dat ze op jonge leeftijd al geholpen worden, daar wordt zoveel kritiek over gegeven,huck schreef:Hoi Bianca, toch even een steuntje in de rug van mijn kant. Ik heb met verbazing dit onderwerp gevolgd. En vooral de vele reacties op jou. Ook ik ben in het bezit van zon gevreesde(in mijn geval nog ongecastreerde ) Doodle. Zoals al uitgelegd een speciale mix ( niet alleen poedel en labrador)van honden die er voor zorgt dat 98 % van de mensen met een honden allergie wel een hond kunnen houden. Ik wil je even een steuntje geven. Wij (en vooral ik) zijn heel blij met onze hond. Net als alle andere bezitters van kruisingen. Want laten we wel wezen elke huishond is een kruising. Alleen de een heeft een rasstandaard de andere niet.(iets waar ik persoonlijk niet zo veel waarde aan hecht )Maar ieder zijn eigen mening. Ik heb veel geld neergeteld voor een hond waar ik tegen kan. En waar ik heel blij mee ben. Ik vind jammer voor je/ ons dat er zo gereageerd wordt op ons soort(geen ras) hond. Waarom kunnen mensen niet gewoon aardig doen en blij zijn voor je. Waarom moeten mensen zo flauw reageren op het geluk van iemand anders. Er zijn nog andere (rassen mixen geef het beestje een naam)honden waarbij je minder of geen last van je allergie kan hebben. Maar wij hebben voor de doodle gekozen. Zonder verdere onderbouwing anders dan dat lief zijn en er leuk uit zien. En ik heb ook nog eens geen allergische reactie. Wat ik zelf nog steeds bijzonder vind.Want geloof me ik was erg huiverig voor een reactie. Ik heb een hond en of het nou een "ras zuivere doodle" is of een hond zonder ras.Dat laat mij koud. Het belangrijkste voor mij is dat hij geen allergisch reacties veroorzaakt. En door te fokken op de manier die ze doen heb ik daar 98% garantie op( ja en voor de zijkerds onder ons is dat nog steeds geen 100%). Maar ik heb bij andere honden maar 2% kans dat het goed gaat.
Maar kijk eens hoe je het zelf zou vinden als je je voorsteld op een forum en ze beginnen zo kinderachteig op je te reageren. Dat is niet leuk. En Bianca. Knap dat je met zo veel geduld hebt gereageerd.
Ik ben benieuwd wat ze hier nou weer op kunnen vinden om af te kraken.Heb ik weer een avondje lol voor de boeg.
Groeten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labradoodle
Moderator: moderatorteam
-
lizzylevi
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): soft coated wheaten terrier
- Aantal honden: 2
Re: Bianca
-
Muk
Huck, lees jij wel goed?huck schreef:Hoi Bianca, toch even een steuntje in de rug van mijn kant. Ik heb met verbazing dit onderwerp gevolgd. En vooral de vele reacties op jou. Ook ik ben in het bezit van zon gevreesde(in mijn geval nog ongecastreerde ) Doodle. Zoals al uitgelegd een speciale mix ( niet alleen poedel en labrador)van honden die er voor zorgt dat 98 % van de mensen met een honden allergie wel een hond kunnen houden. Ik wil je even een steuntje geven. Wij (en vooral ik) zijn heel blij met onze hond. Net als alle andere bezitters van kruisingen. Want laten we wel wezen elke huishond is een kruising. Alleen de een heeft een rasstandaard de andere niet.(iets waar ik persoonlijk niet zo veel waarde aan hecht )Maar ieder zijn eigen mening. Ik heb veel geld neergeteld voor een hond waar ik tegen kan. En waar ik heel blij mee ben. Ik vind jammer voor je/ ons dat er zo gereageerd wordt op ons soort(geen ras) hond. Waarom kunnen mensen niet gewoon aardig doen en blij zijn voor je. Waarom moeten mensen zo flauw reageren op het geluk van iemand anders. Er zijn nog andere (rassen mixen geef het beestje een naam)honden waarbij je minder of geen last van je allergie kan hebben. Maar wij hebben voor de doodle gekozen. Zonder verdere onderbouwing anders dan dat lief zijn en er leuk uit zien. En ik heb ook nog eens geen allergische reactie. Wat ik zelf nog steeds bijzonder vind.Want geloof me ik was erg huiverig voor een reactie. Ik heb een hond en of het nou een "ras zuivere doodle" is of een hond zonder ras.Dat laat mij koud. Het belangrijkste voor mij is dat hij geen allergisch reacties veroorzaakt. En door te fokken op de manier die ze doen heb ik daar 98% garantie op( ja en voor de zijkerds onder ons is dat nog steeds geen 100%). Maar ik heb bij andere honden maar 2% kans dat het goed gaat.
Maar kijk eens hoe je het zelf zou vinden als je je voorsteld op een forum en ze beginnen zo kinderachteig op je te reageren. Dat is niet leuk. En Bianca. Knap dat je met zo veel geduld hebt gereageerd.
Ik ben benieuwd wat ze hier nou weer op kunnen vinden om af te kraken.Heb ik weer een avondje lol voor de boeg.
Groeten
Waar iedereen over valt is dat de honden zo achtelijk vroeg gecastreerd worden of voor het eerste jaar verplicht gecastreerd moeten worden. Dat is waar wij over vallen. Castreren is namelijk niet zo gezond voor een hond. En al helemaal als je de redenen leest die fokkers van de ALD kruising geven.
Dat iemand 1000-en euro's wilt betalen voor een bastaard / kruising (dat is een ALD, een rashond is dat niet) betaalt, moet hij of zij zelf weten.
-
Muk
I know, maar Duitse herder denkt daar blijkbaar anders over.Machie schreef:Nee, ook een deel van de duitse herders is tever doorgefokt. Maar dat geldt imo voor nog veel meer rassenMuk schreef:Gelukkig is de Duitse herder wel een gezond ras, dat scheelt!
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Beste Huck, misschien moet je iets verder lezen dan wat je wilt zien. De discussie gaat hier niet over wel of geen kruizing en het geld dat mensen daarvoor neer willen tellen. Maar over het vroege castreren omdat daarmee de prijzen van de honden kunstmatig hoog worden gehouden.huck schreef:Hoi Bianca, toch even een steuntje in de rug van mijn kant. Ik heb met verbazing dit onderwerp gevolgd. En vooral de vele reacties op jou. Ook ik ben in het bezit van zon gevreesde(in mijn geval nog ongecastreerde ) Doodle. Zoals al uitgelegd een speciale mix ( niet alleen poedel en labrador)van honden die er voor zorgt dat 98 % van de mensen met een honden allergie wel een hond kunnen houden. Ik wil je even een steuntje geven. Wij (en vooral ik) zijn heel blij met onze hond. Net als alle andere bezitters van kruisingen. Want laten we wel wezen elke huishond is een kruising. Alleen de een heeft een rasstandaard de andere niet.(iets waar ik persoonlijk niet zo veel waarde aan hecht )Maar ieder zijn eigen mening. Ik heb veel geld neergeteld voor een hond waar ik tegen kan. En waar ik heel blij mee ben. Ik vind jammer voor je/ ons dat er zo gereageerd wordt op ons soort(geen ras) hond. Waarom kunnen mensen niet gewoon aardig doen en blij zijn voor je. Waarom moeten mensen zo flauw reageren op het geluk van iemand anders. Er zijn nog andere (rassen mixen geef het beestje een naam)honden waarbij je minder of geen last van je allergie kan hebben. Maar wij hebben voor de doodle gekozen. Zonder verdere onderbouwing anders dan dat lief zijn en er leuk uit zien. En ik heb ook nog eens geen allergische reactie. Wat ik zelf nog steeds bijzonder vind.Want geloof me ik was erg huiverig voor een reactie. Ik heb een hond en of het nou een "ras zuivere doodle" is of een hond zonder ras.Dat laat mij koud. Het belangrijkste voor mij is dat hij geen allergisch reacties veroorzaakt. En door te fokken op de manier die ze doen heb ik daar 98% garantie op( ja en voor de zijkerds onder ons is dat nog steeds geen 100%). Maar ik heb bij andere honden maar 2% kans dat het goed gaat.
Groeten
Fijn dat er tegenwoordig steeds vaker ongecastreerde pups worden verkocht. Dan lijkt er toch nog enig voortschrijdend inzicht te zijn onder de ALD fokkers
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ts had duidelijk ook haar bedenkingen en kanttekeningen bij haar zoektocht.huck schreef:Hoi Bianca, toch even een steuntje in de rug van mijn kant. Ik heb met verbazing dit onderwerp gevolgd. En vooral de vele reacties op jou. Ook ik ben in het bezit van zon gevreesde(in mijn geval nog ongecastreerde ) Doodle. Zoals al uitgelegd een speciale mix ( niet alleen poedel en labrador)van honden die er voor zorgt dat 98 % van de mensen met een honden allergie wel een hond kunnen houden. Ik wil je even een steuntje geven. Wij (en vooral ik) zijn heel blij met onze hond. Net als alle andere bezitters van kruisingen. Want laten we wel wezen elke huishond is een kruising. Alleen de een heeft een rasstandaard de andere niet.(iets waar ik persoonlijk niet zo veel waarde aan hecht )Maar ieder zijn eigen mening. Ik heb veel geld neergeteld voor een hond waar ik tegen kan. En waar ik heel blij mee ben. Ik vind jammer voor je/ ons dat er zo gereageerd wordt op ons soort(geen ras) hond. Waarom kunnen mensen niet gewoon aardig doen en blij zijn voor je. Waarom moeten mensen zo flauw reageren op het geluk van iemand anders. Er zijn nog andere (rassen mixen geef het beestje een naam)honden waarbij je minder of geen last van je allergie kan hebben. Maar wij hebben voor de doodle gekozen. Zonder verdere onderbouwing anders dan dat lief zijn en er leuk uit zien. En ik heb ook nog eens geen allergische reactie. Wat ik zelf nog steeds bijzonder vind.Want geloof me ik was erg huiverig voor een reactie. Ik heb een hond en of het nou een "ras zuivere doodle" is of een hond zonder ras.Dat laat mij koud. Het belangrijkste voor mij is dat hij geen allergisch reacties veroorzaakt. En door te fokken op de manier die ze doen heb ik daar 98% garantie op( ja en voor de zijkerds onder ons is dat nog steeds geen 100%). Maar ik heb bij andere honden maar 2% kans dat het goed gaat.
Groeten
Dus daar werd over verder over ingegaan met andere meningen.
Dat mag toch.?
Jij zult ook je afwegingen hebben gemaakt in de zoektocht naar de juiste hond en bent waarschijnlijk bij je doodle uitgekomen.
En toevallig heb jij er een leuke hond aan wat goed is want tenslotte moet je wel een pooosje door 1 deur met het beest.
Maar het gekke is dan dat er van doodle zijde geen kritiek mag komen van de forumers hier in het topic ,maar dat die zelfde doodle eigenaren die geen kritiek kunnen verdragen wel even Jetty door het slijk zitten te halen .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
het is altijd makkelijker oordelen over de honden of het ras van een ander dan over eigenMuk schreef:I know, maar Duitse herder denkt daar blijkbaar anders over.Machie schreef:Nee, ook een deel van de duitse herders is tever doorgefokt. Maar dat geldt imo voor nog veel meer rassenMuk schreef:Gelukkig is de Duitse herder wel een gezond ras, dat scheelt!
-
Asta
Hondjes van de vogeltjesmarkt tja dat is echt een typisch voorbeeld van verantwoorde fokkerij geloof ik 
-
Muk
Blijkbaar kunnen mensen met een doodle niet goed lezen. Dat zal ook wel de reden zijn dat zij zo makkelijk over het vroeg castreren zonder enige noodzaak heen stappen.Tara schreef:huck schreef:Hoi Bianca, toch even een steuntje in de rug van mijn kant. Ik heb met verbazing dit onderwerp gevolgd. En vooral de vele reacties op jou. Ook ik ben in het bezit van zon gevreesde(in mijn geval nog ongecastreerde ) Doodle.
*KNIPPERDEKNIP*
Groeten
Het gáát helemaal niet om die doodles, het gaat om alle flauwekul en dieronvriendelijkheden die er omheen hangen!!!
En dat is ook al tigtigtig keer uitgelegd.
- Zeeuws meisje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024) - Aantal honden: 1
Dat dusHuck, het gaaaat niet om de kruising of wat dan ook. Jij hebt een ongecastreerde, super
Maar waar iedereen hier moeite mee heeft is dat een pup van 8 weken zonder enige moeite wordt gecastreerd. Gewoon, omdat het kan. Dat is het probleem!
-
Muk
Voor velen wel blijkbaar.Machie schreef:het is altijd makkelijker oordelen over de honden of het ras van een ander dan over eigenMuk schreef:I know, maar Duitse herder denkt daar blijkbaar anders over.Machie schreef:Nee, ook een deel van de duitse herders is tever doorgefokt. Maar dat geldt imo voor nog veel meer rassenMuk schreef:Gelukkig is de Duitse herder wel een gezond ras, dat scheelt!
Maar goed, "mijn" ras staat ook niet bekend als een heel gezond ras. Daarom zou ik zulke uitspraken zoals Duitse herder heeft gedaan niet zo snel maken naar mensen met een "ongezond" ras.
-
huck
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labradoodle
Lastig dat men hier zo slecht kan lezen. Ten eerste heb ik gekozen voor de doodle gewoon om dat er tegen kan(heeft zich inmiddels bewezen) dat gezijk over ras zuiver zal mij aan mijn kont roesten. Ik heb net als jullie allemaal een in elkaar gepatch workte hond. Die zijn eigenschappen heeft door het mixen van soorten honden(dat is bij elk "ras " zo gedaan) . Maar dat willen de meesten van jullie niet weten. Verder vind ik dat de doodle behoorlijk afgezeken wordt. O ja doe even goed onderzoek. Ik heb 16oo euro voor mijn hondbetaald ( en ja dat is veel geld) (Jaja een kruising niet ras zuiver BLA BLA BLA. En men blijft hangen in het feit dat ze gecastreerd moeten worden voor 8 weken. Terwijl al meerdere keren is gezegt dat dat niet zo is. Dat hoeft niet meer.
Men is hier aan het zeuren en zeiken om het zeuren en zeiken. En Oja op het doodle forum zijn ook Labradoodle eigenaren welkom. Niet alleen Australische LAbradoodle eigenaren. Jullie kunnen echt moeilijk doen. En in tegenstelling tot hier wordt je daar wel op een normale manier welkom geheten. Misschien dat daar normale mensen komen.
Lekker Olie op het vuur gooien hierzo.
Heeft dit forum geen modorator. Want dit draadje lijkt meer op zielig pesten dan op wat anders.
En ik doe lekker mee. Want ik vind jullie allemaal belachelijk reageren.
Men is hier aan het zeuren en zeiken om het zeuren en zeiken. En Oja op het doodle forum zijn ook Labradoodle eigenaren welkom. Niet alleen Australische LAbradoodle eigenaren. Jullie kunnen echt moeilijk doen. En in tegenstelling tot hier wordt je daar wel op een normale manier welkom geheten. Misschien dat daar normale mensen komen.
Heeft dit forum geen modorator. Want dit draadje lijkt meer op zielig pesten dan op wat anders.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
er is al eens eerder zo'n soort discussie geweest -wel vaker dan een keer trouwens, maar deze staat me nog bij- en daar werd dieper ingegaan op het hypoallergene gedoe.
daar bleek dat de honden die de minste reactie gaven bij allergische mensen een hoger percentage poedel in zich hadden
grappig toch
verder valt me op dat doodlemensen blijkbaar allemaal moeite met lezen hebben
het zal de meesten hier een zorg zijn waar iemand zn geld aan uitgeeft, men valt over het castreren van een pup van 8 weken en/of een castratieverplichting voor het eerste jaar.
en terecht!
het heeft weinig met liefde voor honden te maken als je geen probleem ziet in het feit dat je je hondje ontzegt op een normale manier te kunnen opgroeien.
daar bleek dat de honden die de minste reactie gaven bij allergische mensen een hoger percentage poedel in zich hadden
grappig toch
verder valt me op dat doodlemensen blijkbaar allemaal moeite met lezen hebben
het zal de meesten hier een zorg zijn waar iemand zn geld aan uitgeeft, men valt over het castreren van een pup van 8 weken en/of een castratieverplichting voor het eerste jaar.
en terecht!
het heeft weinig met liefde voor honden te maken als je geen probleem ziet in het feit dat je je hondje ontzegt op een normale manier te kunnen opgroeien.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
-
Muk
De enige die hier slecht leest (op dit moment dan) ben jij. En jij bent ook de enige die mensen beoordeelt (zie vetgedrukte). Bedenk dat als je met een vinger wijst naar anderen er ook altijd 3 naar jezelf wijzen.huck schreef:Lastig dat men hier zo slecht kan lezen. Ten eerste heb ik gekozen voor de doodle gewoon om dat er tegen kan(heeft zich inmiddels bewezen) dat gezijk over ras zuiver zal mij aan mijn kont roesten. Ik heb net als jullie allemaal een in elkaar gepatch workte hond. Die zijn eigenschappen heeft door het mixen van soorten honden(dat is bij elk "ras " zo gedaan) . Maar dat willen de meesten van jullie niet weten. Verder vind ik dat de doodle behoorlijk afgezeken wordt. O ja doe even goed onderzoek. Ik heb 16oo euro voor mijn hondbetaald ( en ja dat is veel geld) (Jaja een kruising niet ras zuiver BLA BLA BLA. En men blijft hangen in het feit dat ze gecastreerd moeten worden voor 8 weken. Terwijl al meerdere keren is gezegt dat dat niet zo is. Dat hoeft niet meer.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Re: Bianca, wannabee Australian Labradoodle eigenaar
ja, ik vind het gezonde honden (mijn bassets hebben de klachten die jij noemt niet (gehad en vele die ik ken ook niet). en ik ken er heel wat meer dan jij schat ik zoduitse herder schreef:Leeftijd zegt mij niets, ken 2 honden van de vogeltjesmarkt die van ellende uit elkaar vallen (ED, HD etc) en die zijn van de week 12 jaar geworden. Maar gezond, nee absoluut niet. Of vind jij een Bassethound een gezonde hond? Met als die smetplekken, ontstoken ogen, kromme poten en zware oren die lekker smetten?Hutsje schreef:vertel? want 1 kosten basset hounds bij lange na niet meer dan 1000 euro en 2 vallen ze niet van ellende uit elkaar, sterker nog, gemiddeld worden ze 12 jaar. das toch best knap met losse onderdelenduitse herder schreef:Precies wat een niveau weer. Er zijn mensen die betalen voor een engelse bulldog of een bassethound ook meer dan 1000 euro, terwijl die van ellende uit elkaar vallen! Grappig dat zij dan zo vallen over het bedrag van een ALD.de purmerpeitjes schreef:Ik heb hier een aantal pagina's doorgelezen en Bianca, groot gelijk dat je hier stopt met reageren, op een gegeven moment gaat het ook nergens meer over alleen maar flauwe opmerkingen, de beste stuurlui staan weer aan wal hoor.
Enige wat ik niets vind van de ALD is vroege castratie, maar ts heeft al aangegeven op zoek te gaan naar een fokker die dat niet doet..
Laatst gewijzigd door Hutsje op 13 apr 2012 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

- renee-uk
- Zeer actief
ik las het anders nl dat de castratie een reden is van het hypoallergeen zijnTara schreef:Als hij gecastreerd was geweest, dan was het minder erg begrijp ik?monicake schreef:ach tja wat heb je aan een hond die niet geholpen is maar die weg moet ivm allergie bij een gezinslid.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Asta
zo proest nu zit er thee op mijn laptop, zo dom kunnen mensen toch niet zijn...renee-uk schreef:ik las het anders nl dat de castratie een reden is van het hypoallergeen zijnTara schreef:Als hij gecastreerd was geweest, dan was het minder erg begrijp ik?monicake schreef:ach tja wat heb je aan een hond die niet geholpen is maar die weg moet ivm allergie bij een gezinslid.
- Hutsje
- Zeer actief
ja, dat blijkt.Machie schreef:het is altijd makkelijker oordelen over de honden of het ras van een ander dan over eigenMuk schreef:I know, maar Duitse herder denkt daar blijkbaar anders over.Machie schreef:Nee, ook een deel van de duitse herders is tever doorgefokt. Maar dat geldt imo voor nog veel meer rassenMuk schreef:Gelukkig is de Duitse herder wel een gezond ras, dat scheelt!

- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Iedereen die wil doodle knuffelen moet nog even geduld hebben (mijn beeld van deze fokker word er niet positiever op..)
Kijkdagen uitgesteld |
06.04.2012Aangezien het doel van de kijkdagen voor ons toch hoofdzakelijk is, de wachtlijsten aanvullen en wij onze wachtlijsten tijdelijk hebben moeten sluiten, zullen de kijkdagen niet in mei plaats vinden, maar later in het jaar.Naar verwachting zullen we in september weer veel meer over de planning weten, zijn de nieuwe honden allemaal getest, weten we hoe groot de nestjes die we verwachten uit zijn gevallen, weten we het interval tussen twee loopsheden van een teefje enz. enz.
Kijkdagen uitgesteld |
06.04.2012Aangezien het doel van de kijkdagen voor ons toch hoofdzakelijk is, de wachtlijsten aanvullen en wij onze wachtlijsten tijdelijk hebben moeten sluiten, zullen de kijkdagen niet in mei plaats vinden, maar later in het jaar.Naar verwachting zullen we in september weer veel meer over de planning weten, zijn de nieuwe honden allemaal getest, weten we hoe groot de nestjes die we verwachten uit zijn gevallen, weten we het interval tussen twee loopsheden van een teefje enz. enz.
- Hutsje
- Zeer actief
ja, dat was ook een héél goed voorbeeldAsta schreef:Hondjes van de vogeltjesmarkt tja dat is echt een typisch voorbeeld van verantwoorde fokkerij geloof ik

-
huck
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labradoodle
En daar gaan ze weer.
-
Asta
lieve huck, begrijpend lezen is moeilijk he 
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:er is al eens eerder zo'n soort discussie geweest -wel vaker dan een keer trouwens, maar deze staat me nog bij- en daar werd dieper ingegaan op het hypoallergene gedoe.
grappig toch
- Machie
- Zeer actief
Nee, hetkomt van de castratiedagmar88 schreef:renee-uk schreef:er is al eens eerder zo'n soort discussie geweest -wel vaker dan een keer trouwens, maar deze staat me nog bij- en daar werd dieper ingegaan op het hypoallergene gedoe.
grappig tochvan die labrador of cocker zal het 'hypoallergene' niet komen.
- renee-uk
- Zeer actief
nee dat begrijp ik, maar het ging om het unieke hypoallergene van de doodle, dat dus gewoon van de poedel komt maar wat nogal eens -ook in die discussie- ontkend wordt.dagmar88 schreef:renee-uk schreef:er is al eens eerder zo'n soort discussie geweest -wel vaker dan een keer trouwens, maar deze staat me nog bij- en daar werd dieper ingegaan op het hypoallergene gedoe.
misschien had ik dat er beter bij kunnen zetten
Laatst gewijzigd door renee-uk op 13 apr 2012 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heb net nog op de site van de rasvereniging gekeken van de Austalian Labradoodle, maar daar staat toch echt dat pups gecastreerd moeten zijn voordat ze naar hun nieuwe baasjes gaan.
Dus degene die een ALD aanschaffen die niet gecastreerd is hebben die bij een fokker gekocht die niet aangesloten is bij de rasvereniging. Want als je volgens de regels van de rasvereniging fokt moeten ze gecastreerd worden.
En dan nog wat niet alleen Labradoodles worden getest voordat er mee gefokt word. Er zijn wel meer rassen die getest worden. Bij ons worden de honden ook overal op getest, dus niet doen alsof alleen fokkers van Labradoodles goed bezig zijn.
En zelfs goed geteste honden kunnen nog ziektes krijgen, bij geen enkel ras kan je 100% garantie geven dat die niet ziek worden. Dat is toch echt een utopie.
En zoals al eerder werd gezegd er zijn nog meer rassen die geen allergie opwekken.
En zoals ook al zo honderd keer is gezegd iedereen moet zelf weten of hij een Labradoodle aanschaft.
We zijn alleen tegen de vroege casteratie en de verplichting om de hond voor het eerste jaar te laten castreren.
Die castratieverplichting is alleen een manier om concurrentie te voorkomen anders lopen de fokkers geld mis.
Zo misschien duidelijk.
En wat een ander uitgeeft voor een kruising zal ons ook worst wezen.
Vind het wel grappig dat als je een rashond fokt mensen soms heel erg over de prijs vallen, terwijl die fokkers (de goede dan he) ook goed hun best doen om gezonde en lieve honden te fokken. Maar als iemand een kruising fokt en nog veel meer geld vraagt wordt daar helemaal geen vragen bij gesteld en geloven ze de Labradoodle fokkers op hun blauwe ogen. Vreemd.
Het staat mij tegen dat er dus wordt gedaan of fokkers van rashonden niet zo goed bezig zijn als zij.
En inderdaad ik vind dat sommige fokkers van rashonden ook teveel vragen.
Dus degene die een ALD aanschaffen die niet gecastreerd is hebben die bij een fokker gekocht die niet aangesloten is bij de rasvereniging. Want als je volgens de regels van de rasvereniging fokt moeten ze gecastreerd worden.
En dan nog wat niet alleen Labradoodles worden getest voordat er mee gefokt word. Er zijn wel meer rassen die getest worden. Bij ons worden de honden ook overal op getest, dus niet doen alsof alleen fokkers van Labradoodles goed bezig zijn.
En zelfs goed geteste honden kunnen nog ziektes krijgen, bij geen enkel ras kan je 100% garantie geven dat die niet ziek worden. Dat is toch echt een utopie.
En zoals al eerder werd gezegd er zijn nog meer rassen die geen allergie opwekken.
En zoals ook al zo honderd keer is gezegd iedereen moet zelf weten of hij een Labradoodle aanschaft.
We zijn alleen tegen de vroege casteratie en de verplichting om de hond voor het eerste jaar te laten castreren.
Die castratieverplichting is alleen een manier om concurrentie te voorkomen anders lopen de fokkers geld mis.
Zo misschien duidelijk.
En wat een ander uitgeeft voor een kruising zal ons ook worst wezen.
Vind het wel grappig dat als je een rashond fokt mensen soms heel erg over de prijs vallen, terwijl die fokkers (de goede dan he) ook goed hun best doen om gezonde en lieve honden te fokken. Maar als iemand een kruising fokt en nog veel meer geld vraagt wordt daar helemaal geen vragen bij gesteld en geloven ze de Labradoodle fokkers op hun blauwe ogen. Vreemd.
Het staat mij tegen dat er dus wordt gedaan of fokkers van rashonden niet zo goed bezig zijn als zij.
En inderdaad ik vind dat sommige fokkers van rashonden ook teveel vragen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:nee dat begrijp ik, maar het ging om het unieke hypoallergene van de doodle, dat dus gewoon van de poedel komt maar wat nogal eens -ook in die discussie- ontkend wordt.dagmar88 schreef:renee-uk schreef:er is al eens eerder zo'n soort discussie geweest -wel vaker dan een keer trouwens, maar deze staat me nog bij- en daar werd dieper ingegaan op het hypoallergene gedoe.
misschien had ik dat er beter bij kunnen zetten
Of hebben kruisingen opeens hele specifieke eigenschappen die de ouders niet hebben.
Dat gehalleluja hangt me de kont uit.
- dagmar88
- Zeer actief
gonnie schreef: En dan nog wat niet alleen Labradoodles worden getest voordat er mee gefokt word. Er zijn wel meer rassen die getest worden. Bij ons worden de honden ook overal op getest, dus niet doen alsof alleen fokkers van Labradoodles goed bezig zijn.
Als je de fok basis meteen dergelijk versmalt door alle castraties zul je die testen vast hard nodig hebben.
Ben benieuwd wat er de volgende generaties aan ellende gaat opduiken.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
dagmar88 schreef:gonnie schreef: En dan nog wat niet alleen Labradoodles worden getest voordat er mee gefokt word. Er zijn wel meer rassen die getest worden. Bij ons worden de honden ook overal op getest, dus niet doen alsof alleen fokkers van Labradoodles goed bezig zijn.
Als je de fok basis meteen dergelijk versmalt door alle castraties zul je die testen vast hard nodig hebben.
Ben benieuwd wat er de volgende generaties aan ellende gaat opduiken.
Nou inderdaad.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik ben pas bij pag.6 met bijlezen maar was toch wel benieuwd naar dit 'ras' en ben ondertussen gaan goegelen, ook om dat castreren eens te bekijken.
Ik lees 8 weken maar de vermeerderaarster uit deze link zegt ,met 6 weken? Of lees ik dat fout?
Ik vind dat misdadig,.....(maargoed, dat is mijn persoonlijke mening)
Ik ga even verder lezen,.....
Ik lees 8 weken maar de vermeerderaarster uit deze link zegt ,met 6 weken? Of lees ik dat fout?
Ik vind dat misdadig,.....(maargoed, dat is mijn persoonlijke mening)
Ik ga even verder lezen,.....
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.