Ik zat zo eens te denken,.....
Ik koop zo'n pup maar laat haar/hem niet castreren,....wat dan? Komt de fokker het dan terughalen? krijg ik een boete? Wordt het beestje onder druk toch gecastreerd? Wat eigenlijk.
En ik denk ook dat zo'n contract niet rechtsgeldig is.
Ik zou, al was ik nog zo gecharmeerd van een pup, afzien van de koop als zoiets rechtsgeldig zou zijn.
Je tekent zoiets alleen om de pup mee te kunnen nemen, verder denk ik echt dat de fokkert er verder niets mee kan. Is dat al wel eens voorgekomen dan? Dat de nieuwe eigenaar het pupje niet heeft laten castreren, wat hij wel had moeten doen volgens afspraak?
Het is toch mijn pup en ik bepaal wat ik er mee doe,........?
De 'fokkers' hebben dat soort regels alleen gemaakt om alles, inclusief het incasseren van de pupprijs, in eigen hand te houden van een kleine exclusief kringetje.
En het is inderdaad zo dat er meer rassen zijn waar riante prijzen voor betaald worden,.....dus dat moet een ieder dan wel voor zich zelf weten, maar we hebben het hier nog steeds over een raskruising.
En dan dat vergelijk met die kast die je niet mag overschilderen? Vind ik een heel krom iets,.......kasten kun je niet castreren en honden niet overschilderen dus waar gaat dat over?