Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labradoodle
Moderator: moderatorteam
-
tineke
Re: Bianca
Er staan al zat nestjes doodle's op oa mp tegen een andere prijs en waarbij er geen castratie wordt geeist.
Ookin de doodlefok zul je gaan zien dat er goede en slechte fokkers zullen gaan opstaan.
Wij hebben in ieder geval al een doodlepupje herplaatst waarvan de fokker na een kleine week tegen de 88 jaar oude eigenaresse zei die het niet trok met pup ,verkoop hem zelf maar.
Juist door de hoge prijzen en eisen wijken mensen uit lijkt mij.
Ik vind het overigens wel leuke honden maar het bijhorende eisenpakket trekt mij persoonlijk wat minder aan.
Ookin de doodlefok zul je gaan zien dat er goede en slechte fokkers zullen gaan opstaan.
Wij hebben in ieder geval al een doodlepupje herplaatst waarvan de fokker na een kleine week tegen de 88 jaar oude eigenaresse zei die het niet trok met pup ,verkoop hem zelf maar.
Juist door de hoge prijzen en eisen wijken mensen uit lijkt mij.
Ik vind het overigens wel leuke honden maar het bijhorende eisenpakket trekt mij persoonlijk wat minder aan.
-
Marion.
Zo dan. Nog meer geld. Hoe is het mogelijk dat jullie die dollartekentjes in die ogen niet zienmonicake schreef:Daar staat dat je een flink geldbedrag zal moeten gaan betalen door het niet nakomen van het contract
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hoe je het ook bekijkt het is ook georganiseerde kynologie zoals rashonden.
De controle drang is alleen een beetje groter .
Dit word niet eerder losgelaten van hoger hand dan dat de hele handel is uitgeperst en financieel niets meer te halen valt.
Soort van pyramide spel waar de grond leggers aan de basis staan en er met de grote pot geld vandoor gaan.
Heel knap eigenlijk wel.
De controle drang is alleen een beetje groter .
Dit word niet eerder losgelaten van hoger hand dan dat de hele handel is uitgeperst en financieel niets meer te halen valt.
Soort van pyramide spel waar de grond leggers aan de basis staan en er met de grote pot geld vandoor gaan.
Heel knap eigenlijk wel.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
monicake
- Actief
- Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
- Aantal honden: 0
Er zijn 2 verschillende rasverenigingen, bij de eerste die ik aangaf daar is het castratie beleid verandert, bij de 2e door iemand van jullie opgezocht geld het wel nog steeds . dus dat is zelf afwegen bij wie je een pup wilt halen.
En een labradoodle via MP zal nooit van een fokker van 1 van deze clubs zijn , al deze fokkers hebben wachtlijsten en hoeven niet te leuren met hun honden. Ook nemen ze altijd hun pup terug dus het zal bij Mp honden gaan om F1 varianten dus de combi van labrador /poedel en ja die mensen krijg je steeds meer aangezien het lekker geld verdienen is, je koopt een hond zonder ouders te testen en lift mee met de hype.
Oja de doodles van jetty zijn inderdaad niet gecastreerd maar ook minimaal 1500 euro afhankelijk van welke variant je wilt hebben.
@tineke ik vind het schandalig
en ja als je alleen gaat om het uiterlijk van een doodle en geen allergie hebt en niet speciaal naar het karakter zoekt van de ALD of een hulphond nodig hebt dan kan je ook kijken naar een F1 variant, want je hoort niemand zeggen dat dit geen leuke honden zijn. Naar mijn idee zijn alle honden leuk alleen ligt het soms aan de opvoeding, dus ieder bepaalt zelf wat voor ras en variant men wil.
En een labradoodle via MP zal nooit van een fokker van 1 van deze clubs zijn , al deze fokkers hebben wachtlijsten en hoeven niet te leuren met hun honden. Ook nemen ze altijd hun pup terug dus het zal bij Mp honden gaan om F1 varianten dus de combi van labrador /poedel en ja die mensen krijg je steeds meer aangezien het lekker geld verdienen is, je koopt een hond zonder ouders te testen en lift mee met de hype.
Oja de doodles van jetty zijn inderdaad niet gecastreerd maar ook minimaal 1500 euro afhankelijk van welke variant je wilt hebben.
@tineke ik vind het schandalig
en ja als je alleen gaat om het uiterlijk van een doodle en geen allergie hebt en niet speciaal naar het karakter zoekt van de ALD of een hulphond nodig hebt dan kan je ook kijken naar een F1 variant, want je hoort niemand zeggen dat dit geen leuke honden zijn. Naar mijn idee zijn alle honden leuk alleen ligt het soms aan de opvoeding, dus ieder bepaalt zelf wat voor ras en variant men wil.
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
-
tineke
Gelukkig hebben de clubfokkers daar geen last van ,geld verdienen aan hun hondenmonicake schreef: Ook nemen ze altijd hun pup terug dus het zal bij Mp honden gaan om F1 varianten dus de combi van labrador /poedel en ja die mensen krijg je steeds meer aangezien het lekker geld verdienen is, je koopt een hond zonder ouders te testen en lift mee met de hype.
Nee die doen het echt enkel om andere reden
Ik vind het overigens prima hoor als er geld wordt verdiend door een fokker ,de koper beslist ten alle tijde nog altijd zelf wat hij wil uitgeven aan een hond.
-
monicake
- Actief
Mij hoor je niet roepen dat geen enkele fokker er wat op mag verdienen , tenslotte steken ze er ook genoeg aan geld in . Het is alleen jammer dat er hypo-allergene honden worden verkocht terwijl dan later blijkt dat de hond weg moet omdat het helemaal niet gaat met de allergie, en dan geven de mensen vaak niet thuis en zie je de hond weer op mp belanden.
Het is namelijk lekker goedkoop om een poedel en labrador ( evt vanuit asiel) op elkaar te zetten zonder dat er gekeken wordt naar evt gezondheidseisen, en bij problemen dan je handen ervan te trekken.
Dan liever duidelijkheid in mijn ogen en meer betalen.
Maar zo denk ik er dus over.
Het is namelijk lekker goedkoop om een poedel en labrador ( evt vanuit asiel) op elkaar te zetten zonder dat er gekeken wordt naar evt gezondheidseisen, en bij problemen dan je handen ervan te trekken.
Dan liever duidelijkheid in mijn ogen en meer betalen.
Maar zo denk ik er dus over.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
10000 boete,geweldig dit,ik ga dit in de gaten houden en eens kijken hoe het afloopt als het daadwerkelijk eens gebeurd dat een pup niet gecastreerd word,ben heel benieuwd.
- Framboise
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradoodle
- Aantal honden: 1
Gut, ik ben net nieuw, maar ik heb toch zin om me er mee te bemoeien!
Ik heb zelf inmiddels ook een labradoodle, maar het was nogal een tocht om een gezonde pup te vinden waar niet in gesneden was.
Ik heb heel lang getwijfeld over het soort hond dat ik wilde, maar was uiteindelijk toch erg gevallen voor de labradoodle, vanwege het uiterlijk en karakter. Toen ben ik me gaan oriënteren en trok daarbij de beerput open die het fokbeleid mijns inziens hier in Nederland is.
Daar wilde ik absoluut geen deel van uitmaken!
Dit is niet de plek om mijn verhaal te vertellen, maar wat ik wel even kwijt wil is dat ik, ondanks dat ik er zelf één heb, vind dat er veel te veel bombarie rondom deze honden is en dat dat vooral gevoed wordt door de fokkers. Ja, ze zijn lief, leuk, knuffelbaar, intelligent en mooi én verminderd allergeen (even als medicus: er bestaat niet zoiets als hypoallergeniteit in een levend wezen), maar dat hebben wel meer honden. Als het mij niet gelukt was om mijn hondje te vinden, had ik verderop gekeken, maar nooit toegegeven aan de idioterie van die AL verenigingen.
Op het moment dat je fokhonden in een 'gastgezin' onderbrengt omdat je er anders te veel hebt, ben je in mijn ogen een ordinaire broodfokker. Als je jonge pups het risico van narcose laat ondergaan en ze al met een achterstand door gebrek aan geslachtshormonen aan hun leven wilt laten beginnen, doe je dat NIET uit liefde voor je honden of het ras. Dan ga je voor de pecunia.
Er is dan nog niet zoveel onderzoek gedaan naar de effecten hiervan in honden, maar er is wel veel bekend over gebrek aan geslachtshormonen in mensen. And it ain't pretty. Aangezien het om dezelfde hormonen gaat en ook om zoogdieren, lijkt het me sterk dat de effecten zo anders zijn in honden.
Bovendien ben ik ook van mening dat het nog steeds om een kruising gaat, aangezien er nog afentoe 'vers bloed' uit andere rassen wordt ingekruist, zoals spaniëls, barbetten en zelfs soft coated wheaten terriër. Wat nou ras? Het is in mijn optiek een prachtig geslaagde kruising, maar totdat men ophoudt met het inkruisen van vreemde rassen, blijft het dat ook. In Nederland zal dit ook nooit gebeuren, want door het catratiebeleid is de genenpoule hier al naar de ratsmodee.
En dan even nog iets: uit onderzoek in de VS is gebleken dat er GEEN verschil zit tussen de hoeveelheid allergenen die geproduceerd worden door een eurizjinele labradoodle en een F1B kruising (eerste generatie labradoodle, teruggekruist met een poedel). Waar het verschil 'm dan wel in zit? Een eurootje of 1000.
Edelachtbare, het is een schande.
N.B. Ik wil andere eigenaren van labradoodles met dit stuk niet voor het hoofd stoten. Ik heb geen problemen met de honden of baasjes, maar met de fokkers die mensen zo vreselijk misleiden en manipuleren tot ze beginnen te geloven dat het beleid niet tot op het bot verziekt is.
Ik heb zelf inmiddels ook een labradoodle, maar het was nogal een tocht om een gezonde pup te vinden waar niet in gesneden was.
Ik heb heel lang getwijfeld over het soort hond dat ik wilde, maar was uiteindelijk toch erg gevallen voor de labradoodle, vanwege het uiterlijk en karakter. Toen ben ik me gaan oriënteren en trok daarbij de beerput open die het fokbeleid mijns inziens hier in Nederland is.
Dit is niet de plek om mijn verhaal te vertellen, maar wat ik wel even kwijt wil is dat ik, ondanks dat ik er zelf één heb, vind dat er veel te veel bombarie rondom deze honden is en dat dat vooral gevoed wordt door de fokkers. Ja, ze zijn lief, leuk, knuffelbaar, intelligent en mooi én verminderd allergeen (even als medicus: er bestaat niet zoiets als hypoallergeniteit in een levend wezen), maar dat hebben wel meer honden. Als het mij niet gelukt was om mijn hondje te vinden, had ik verderop gekeken, maar nooit toegegeven aan de idioterie van die AL verenigingen.
Op het moment dat je fokhonden in een 'gastgezin' onderbrengt omdat je er anders te veel hebt, ben je in mijn ogen een ordinaire broodfokker. Als je jonge pups het risico van narcose laat ondergaan en ze al met een achterstand door gebrek aan geslachtshormonen aan hun leven wilt laten beginnen, doe je dat NIET uit liefde voor je honden of het ras. Dan ga je voor de pecunia.
Er is dan nog niet zoveel onderzoek gedaan naar de effecten hiervan in honden, maar er is wel veel bekend over gebrek aan geslachtshormonen in mensen. And it ain't pretty. Aangezien het om dezelfde hormonen gaat en ook om zoogdieren, lijkt het me sterk dat de effecten zo anders zijn in honden.
Bovendien ben ik ook van mening dat het nog steeds om een kruising gaat, aangezien er nog afentoe 'vers bloed' uit andere rassen wordt ingekruist, zoals spaniëls, barbetten en zelfs soft coated wheaten terriër. Wat nou ras? Het is in mijn optiek een prachtig geslaagde kruising, maar totdat men ophoudt met het inkruisen van vreemde rassen, blijft het dat ook. In Nederland zal dit ook nooit gebeuren, want door het catratiebeleid is de genenpoule hier al naar de ratsmodee.
En dan even nog iets: uit onderzoek in de VS is gebleken dat er GEEN verschil zit tussen de hoeveelheid allergenen die geproduceerd worden door een eurizjinele labradoodle en een F1B kruising (eerste generatie labradoodle, teruggekruist met een poedel). Waar het verschil 'm dan wel in zit? Een eurootje of 1000.
N.B. Ik wil andere eigenaren van labradoodles met dit stuk niet voor het hoofd stoten. Ik heb geen problemen met de honden of baasjes, maar met de fokkers die mensen zo vreselijk misleiden en manipuleren tot ze beginnen te geloven dat het beleid niet tot op het bot verziekt is.
-
Marion.
Ik geloof dat jij de eerste doodle-eigenaar bent die zich niet heeft laten indoctrinerenFramboise schreef:N.B. Ik wil andere eigenaren van labradoodles met dit stuk niet voor het hoofd stoten. Ik heb geen problemen met de honden of baasjes, maar met de fokkers die mensen zo vreselijk misleiden en manipuleren tot ze beginnen te geloven dat het beleid niet tot op het bot verziekt is.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Inderdaad, maar de pupeigenaar moet 10.000 aan de fokker betalen, dus is het voor de fokker nog 9000 euro kassa,...Branka schreef:Hmmmm... fokkers willen wel meewerken aan dat domme gedoe. Als een koper niet op tijd een pup laat castreren wordt de fokker ook een poot uitgedraaid door de 'rasvereniging':Als een puppy is niet gecastreerd / desexed voordat zij tot de leeftijd van 1 jaar de fokker moet een boete van 1000 euro betalen aan de ALAEU, tenzij hij heeft bewezen te hebben alles gedaan wat binnen redelijke opties
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Tara schreef:monicake schreef:Alles is te lezen op http://www.alaeu.com/nl/about/rules/ dus er is niets vreemds aan alles staat duidelijk op hun site beschreven.
Op die site heb ik dus ook gelezen dat het nog steeds verplicht is dat de fokkers hun pups laten castreren voordat ze naar hun nieuwe baasjes gaan.
Als dit niet zo is, zoals je eerder hebt gezegd, dan mogen ze die weleens aanpassen, en aangezien je zei dat de fokkers alle regels van de vereniging opvolgen, wordt de castratie regel dus ook nog toegepast.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Amen.Framboise schreef:Gut, ik ben net nieuw, maar ik heb toch zin om me er mee te bemoeien!
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
monicake
- Actief
Australian Labradoodle pups en Origin Labradoodle pups moeten worden gesteriliseerd of gecastreerd voordat ze naar nieuwe woningen (inclusief therapie honden) of moeten worden verkocht met een contract. De volgende verplichte vermeldingen van toepassing:gonnie schreef:Tara schreef:monicake schreef:Alles is te lezen op http://www.alaeu.com/nl/about/rules/ dus er is niets vreemds aan alles staat duidelijk op hun site beschreven.
Op die site heb ik dus ook gelezen dat het nog steeds verplicht is dat de fokkers hun pups laten castreren voordat ze naar hun nieuwe baasjes gaan.
Als dit niet zo is, zoals je eerder hebt gezegd, dan mogen ze die weleens aanpassen, en aangezien je zei dat de fokkers alle regels van de vereniging opvolgen, wordt de castratie regel dus ook nog toegepast.
de pup moet worden gecastreerd voordat de leeftijd van 1 jaar
een schriftelijk bewijs van sterilisatie of castratie / desexing van de dierenarts moet worden voorgelegd aan de fokker. Fokker heeft om dit te sturen naar de ALAEU voor puppy is 13 maanden oud.
onder punt 23
-
Asta
Nogmaals je kan de meest fantastische dingen in een contract zetten betekent niet dat dit rechtsgeldig is. En dat is het dus niet klaar, eigendom,vruchtgebruik wat al eerder is gezegd. Al is het op papier zelfs nog eigendom van de fokker, diegene die ervoor zorgt is de belangrijkste en de eigenaar heeft in dat geval geen bal meer te zeggen aangezien die er niet voor zorgt
zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet.
Kan je wel blijven hameren op contracten die niet rechtsgeldig zijn, fokkersreglementen waarin van alles staan heeft geen invloed op het eigendom in dit geval, beetje nutteloze exercitie.
Kan je wel blijven hameren op contracten die niet rechtsgeldig zijn, fokkersreglementen waarin van alles staan heeft geen invloed op het eigendom in dit geval, beetje nutteloze exercitie.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ook niet als beide partijen getekend hebben? dergelijke praktijken, maar dan de andere kant op (castratieverbod) zie ik ook nog wel eens voorbijkomen, ik heb hierover toen uit nieuwsgierigheid navraag gedaan en hierbij werd gezegd dat t iig onverstandig was te tekenen als er een boeteclausule aan vastzat.Asta schreef:Nogmaals je kan de meest fantastische dingen in een contract zetten betekent niet dat dit rechtsgeldig is. En dat is het dus niet klaar, eigendom,vruchtgebruik wat al eerder is gezegd. Al is het op papier zelfs nog eigendom van de fokker, diegene die ervoor zorgt is de belangrijkste en de eigenaar heeft in dat geval geen bal meer te zeggen aangezien die er niet voor zorgtzo moeilijk te begrijpen is dat toch niet.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Framboise schreef:Gut, ik ben net nieuw, maar ik heb toch zin om me er mee te bemoeien!
wáár is de vind-ik-leuk-knop!
zo, nu horen 'jullie' het van een van jezelf.
met dan aan Tara

Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 15 apr 2012 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
De tegenstelling he.... Zien jullie doedelaars dat nu niet? Ik, en met mij heel vele fokkers van rashonden met stamboom, fok alleen een nestje wanneer ik zeker weet dat er in ieder geval twee kinderen uit die combinatie IN de fokkerij blijven. Ik kan die fokdieren niet allemaal houden dus ik doe mijn stinkende best om pupkopers te vinden die hier geinteresseerd in zijn. En dat is moeilijk! Alleen daarom al vind ik het heel jammer als mensen klakkeloos 'mijn' pups van geslachtsapparaat ontdoen, de gezondheid van het dier nog niet eens in aanmerking genomen.
Hoe zou dat levensgrote verschil nu eigenlijk ontstaan zijn?
Hoe zou dat levensgrote verschil nu eigenlijk ontstaan zijn?
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Bianca, wannabee Australian Labradoodle eigenaar
Is niet altijd zo, bij de smoushondjes bijvoorbeeld wordt volgens mij (of dat nog zo is weet ik niet) van je geëist dat je het hondje voor de fok inzet.gonnie schreef:Sorry, maar zodra jij die hond hebt gekocht dan ben jij die eigenaar en beslis jij of je hem laat castreren ja of nee.
Die fokker kan dan op zijn kop gaan staan maar jij bepaalt wat je doet met je hond.

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
-
Bianca0504
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian labradoodle
Dankje Fleurie
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Welkom Bianca en de andere nieuwe doodle eigenaren die hier schrijven.
Ik heb de discussie zitten volgen en ik begin steeds meer weerstand tegen de doodlefokkers te krijgen. Het lijkt wel een sekte waar de pupkopers geblinddoekt achteraan hobbelen. In de meeste gevallen dan.
Wat ik me trouwens afvraag is het volgende;
worden de pups die gecastreerd zijn ook nog aan enige gezondheidstesten onderworpen op latere leeftijd of worden die van alles uitgesloten?
Ik heb de discussie zitten volgen en ik begin steeds meer weerstand tegen de doodlefokkers te krijgen. Het lijkt wel een sekte waar de pupkopers geblinddoekt achteraan hobbelen. In de meeste gevallen dan.
Wat ik me trouwens afvraag is het volgende;
worden de pups die gecastreerd zijn ook nog aan enige gezondheidstesten onderworpen op latere leeftijd of worden die van alles uitgesloten?

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
En als je dat niet doet dan komen ze niet je hond halen en hoef je ook geen boete te betalen.fleurie schreef:Is niet altijd zo, bij de smoushondjes bijvoorbeeld wordt volgens mij (of dat nog zo is weet ik niet) van je geëist dat je het hondje voor de fok inzet.gonnie schreef:Sorry, maar zodra jij die hond hebt gekocht dan ben jij die eigenaar en beslis jij of je hem laat castreren ja of nee.
Die fokker kan dan op zijn kop gaan staan maar jij bepaalt wat je doet met je hond.
-
Marion.
En die boete van 10.000 euro vind ik het meest lachwekkend. Welke idioot denkt dat te moeten betalenRosita Compagner schreef:En als je dat niet doet dan komen ze niet je hond halen en hoef je ook geen boete te betalen.fleurie schreef:Is niet altijd zo, bij de smoushondjes bijvoorbeeld wordt volgens mij (of dat nog zo is weet ik niet) van je geëist dat je het hondje voor de fok inzet.gonnie schreef:Sorry, maar zodra jij die hond hebt gekocht dan ben jij die eigenaar en beslis jij of je hem laat castreren ja of nee.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Even splitsen moment 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Muk
Inderdaad, eindelijk een doodle-eigenaar die verder kijkt dan zijn / haar neus lang is!Marion. schreef:Ik geloof dat jij de eerste doodle-eigenaar bent die zich niet heeft laten indoctrinerenFramboise schreef:N.B. Ik wil andere eigenaren van labradoodles met dit stuk niet voor het hoofd stoten. Ik heb geen problemen met de honden of baasjes, maar met de fokkers die mensen zo vreselijk misleiden en manipuleren tot ze beginnen te geloven dat het beleid niet tot op het bot verziekt is.
-
tineke
En de prijzen zijn onvergelijkbaar dan die met de doodles,aan smousjes fokken houd je namelijk niets over.Rosita Compagner schreef:En als je dat niet doet dan komen ze niet je hond halen en hoef je ook geen boete te betalen.fleurie schreef:Is niet altijd zo, bij de smoushondjes bijvoorbeeld wordt volgens mij (of dat nog zo is weet ik niet) van je geëist dat je het hondje voor de fok inzet.gonnie schreef:Sorry, maar zodra jij die hond hebt gekocht dan ben jij die eigenaar en beslis jij of je hem laat castreren ja of nee.
Ze houden de prijs juist laag om broodfok tegen te gaan.
Ik weet niet wat een smousje tegenwoordig kost maar dat is maar een fractie van de doodleprijs.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labr
Lees net in een verslag over de recent gehouden 'voorjaarsdagen voor dierenartsassistentes' dat ze in Amerika uitgevonden hebben dat allergie voor katten niet door haren, schilfers of speeksel komt maar door..................
anaalkliervocht
Katten verspreiden dat over hun lichaam door middel van wassen. Nu opereren ze daar preventief de anaalzakjes eruit. Da's misschien ook nog wat voor de doedels? Dat kan in één moeite door toch, of je ze nu linksom of rechtsom van hun identiteit ontdoet...........
anaalkliervocht
Katten verspreiden dat over hun lichaam door middel van wassen. Nu opereren ze daar preventief de anaalzakjes eruit. Da's misschien ook nog wat voor de doedels? Dat kan in één moeite door toch, of je ze nu linksom of rechtsom van hun identiteit ontdoet...........
- dagmar88
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:Lees net in een verslag over de recent gehouden 'voorjaarsdagen voor dierenartsassistentes' dat ze in Amerika uitgevonden hebben dat allergie voor katten niet door haren, schilfers of speeksel komt maar door..................
anaalkliervocht
-
Lillith
- Zeer actief
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hebben ze weer iets nieuw om mensen het geld uit de zak te trekken.
Naai gelijk dat kontgat en die pisbuis dan ook maar dicht want zo dan kan het daar ook nog aan liggen.
Naai gelijk dat kontgat en die pisbuis dan ook maar dicht want zo dan kan het daar ook nog aan liggen.
Wat je zegt ben je zelfffff