Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labradoodle

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labr

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Hebben ze weer iets nieuw om mensen het geld uit de zak te trekken.
Naai gelijk dat kontgat en die pisbuis dan ook maar dicht want zo dan kan het daar ook nog aan liggen.
:mrgreen: Ik vond het net zo handig.
D'r stond een devon rexje in de planning, maar dat wordt dan toch gewoon een nebelung met geamputeerde reet :lol1:
Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Framboise »

Ik vind het schokkend om te zien hoe maakbaar mensen denken dat de wereld om hen heen moet zijn. Als je zelfs al dieren gaat verminken omdat je dan denkt dat je minder/niet allergisch er voor zult zijn, ben je toch flink van het padje. :piew:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Re: Bianca

Ongelezen bericht door Esther12 »

Tara schreef:
Rosita Compagner schreef:De tegenstelling he.... Zien jullie doedelaars dat nu niet? Ik, en met mij heel vele fokkers van rashonden met stamboom, fok alleen een nestje wanneer ik zeker weet dat er in ieder geval twee kinderen uit die combinatie IN de fokkerij blijven. Ik kan die fokdieren niet allemaal houden dus ik doe mijn stinkende best om pupkopers te vinden die hier geinteresseerd in zijn. En dat is moeilijk! Alleen daarom al vind ik het heel jammer als mensen klakkeloos 'mijn' pups van geslachtsapparaat ontdoen, de gezondheid van het dier nog niet eens in aanmerking genomen.

Hoe zou dat levensgrote verschil nu eigenlijk ontstaan zijn?
Een keurmeester zei me kortgeleden dat hij de motivatie voor fokken in drie P's kon onderverdelen.
Voor het Plezier, voor de Prestige of voor de Poen.

Dat vond ik wel stof tot nadenken. :wink:
Of voor de Populatie (lijkt mij namelijk ook een goed argument)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

monicake schreef:Ja de hond moet worden geholpen voor de leeftijd van 13 maanden.
De reden van het castreren is om het ras door de erkende fokkers te laten groeien en natuurlijk hopen we allemaal dat de Australian Labradoodle erkend wordt als ras. Daarom word er al vanaf het begin dna en alle andere testen opgeslagen in een database.
Als het een erkend ras is dan is het in de toekomst ook geen ramp als mensen er voor de lol een keer een nestje van hebben, maar tot die tijd is het de bedoeling dat het gestructureerd gedaan wordt om alles ook te kunnen blijven registreren.
en ja het is een hype en het nadeel daarvan is dat je mensen hebt die geld denken te ruiken en dan ongetest van alles op elkaar klappen om het als `echt ´te verkopen zonder te weten waar ze mee bezig zijn.
Door het overgroot deel van de populatie Doodles veel te jongte castreren zorg je voor een smallere genenpoel , niet voor een brede . Ik denk dat je om een nieuw (en hopelijk ook een gezond ) ras te creeren juist een brede genenpoel nodig hebt.
Wel grappig eigenlijk dat na PDE er bij een deel van de fokkers de ogen eindelijk open lijken te gaan en zich realiseren dat om een ras gezond te houden een brede genepoel nodig is, terwijl de Doodle fokkers het tegenovergestelde lijken te doen. En de " babies met het badwater " weggooien :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

monicake schreef:Het is absoluut rechtsgeldig , het komt in een contract te staan waarbij beide partijen zich aan hebben te houden.
En als iemand zo graag een nestje wil dan kan dat best dan dient die persoon een fokteef/ dekreu te kopen.
niemand zegt dat dit niet kan, maar niet als er in het contract staat dat je een hond hebt gekocht die moet worden geholpen voor 13 maanden.
Dus met alles hebben de kopers wel degelijk een keuze en als de regels je tegen je borst stuiten dan moet je geen als kopen.
Er zijn naar mijn idee ook rassen waarbij je verplicht wordt een nestje te krijgen omdat het ras dreigt uit te sterven, als ik daar geen zin in heb zal ik een ander ras moeten gaan zoeken toch?
Zodra jij de hond betaald hebt is hij van jou. Dan kan er nog een contract bij zitten waarin staat dat jij verplicht bent om de hond met 13 maanden te castreren , maar als jij toch besluit om met de hond te fokken dan kan de fokker daar niets tegen doen.
Datzelfde geldt overigens voor een uitgeplaatste teef waar je verplicht een nest mee moet fokken. Het is niet netjes om je niet aan de afspraken te houden , maar ik kan me wel voorstellen dat er pupkopers zijn die een Doodlefokker een lulverhaal op de mouw spelden om een dure pup van hun te kunnen kopen , en er een paar jaar later alsnog een nest mee fokken.
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Eigenlijk koop je gewoon een pup bij iemand die jouw te dom vind om verantwoord met het beest om te gaan. Dan maar castreren.
Tja je moet het maar willen :wink:
:ok:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Asta schreef:
monicake schreef:Daar staat dat je een flink geldbedrag zal moeten gaan betalen door het niet nakomen van het contract
Ik moest hier toch even zo kneiterhard omlachen he :LOL:
typisch Amerikaans gedoe.

Ik heb een keer met een Amerikaan gesproken die in zijn contract heeft staan, dat als jij zijn reu gebruikt je ermee akkoord gaat dat je de pups met showpotentie niet aan andere fokkers verkoopt. Doe je dat wel, dan moet je een boete van $10,000,00 . :piew:
(met dank aan Desi)
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

MonaToetje schreef:
monicake schreef:Het is absoluut rechtsgeldig , het komt in een contract te staan waarbij beide partijen zich aan hebben te houden.
En als iemand zo graag een nestje wil dan kan dat best dan dient die persoon een fokteef/ dekreu te kopen.
niemand zegt dat dit niet kan, maar niet als er in het contract staat dat je een hond hebt gekocht die moet worden geholpen voor 13 maanden.
Dus met alles hebben de kopers wel degelijk een keuze en als de regels je tegen je borst stuiten dan moet je geen als kopen.
Er zijn naar mijn idee ook rassen waarbij je verplicht wordt een nestje te krijgen omdat het ras dreigt uit te sterven, als ik daar geen zin in heb zal ik een ander ras moeten gaan zoeken toch?
Zodra jij de hond betaald hebt is hij van jou. Dan kan er nog een contract bij zitten waarin staat dat jij verplicht bent om de hond met 13 maanden te castreren , maar als jij toch besluit om met de hond te fokken dan kan de fokker daar niets tegen doen.
Datzelfde geldt overigens voor een uitgeplaatste teef waar je verplicht een nest mee moet fokken. Het is niet netjes om je niet aan de afspraken te houden , maar ik kan me wel voorstellen dat er pupkopers zijn die een Doodlefokker een lulverhaal op de mouw spelden om een dure pup van hun te kunnen kopen , en er een paar jaar later alsnog een nest mee fokken.
Als ik echt een labradoodle zou willen hebben en alleen op die onzinnige voorwaarden er een zou kunnen kopen zou ik ook overal mee akkoord gaan hoor. (En ja ik weet dat dat niet eerlijk is maar nood breekt wetten.)
En als de hond eenmaal mijn eigendom is zou ik me weinig aantrekken van de castratieplicht.
Puur om het feit dat ik graag zelf uitmaak of mijn hond wel of niet gecastreerd wordt.
En ik ben niet perse tegen castratie ( wel op 8 weken natuurlijk) maar het is mijn hond, mijn beslissing.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
mex71
Actief

Ongelezen bericht door mex71 »

Hier nog een ALD eigenaar, die zich helemaal kan vinden in het commentaar dat hier wordt gegeven over het castratiebeleid.
Ook binnen de doodlewereld komen er steeds meer mensen die zich ertegen laten horen. Ook op het doodleforum, waar alle doodle eigenaren welkom zijn. Het is nog een kleine groep, ook onder fokkers is er verandering. Ook dit gaat niet snel, maar dit is mensen eigen. Ook binnen de rashondenwereld lees ik vaak genoeg onenigheid over het fokbeleid, dus ook niet voorbehouden aan de doodlefokkers.
Er zijn een boel niet zo naïeve eigenaren van doodles, die ook wel weten dat de fokkers er een leuk centje aan overhouden. Voor veel eigenaren is het een van de weinige mogelijkheden om wel een hond te kunnen houden.
Wij zijn niet over 1 nacht ijs gegaan, hebben bij allerlei rassen getest, maar bij de ALD was er geen allergische reactie, bij de andere rassen helaas wel. Dan wordt de keuze behoorlijk beperkt en ben je heel blij dat er toch een hond kan komen. Sam is ook niet gecastreerd, bij ons was er nog een tussenstap. Sam is geclipt, helaas nog wel met 8 weken, en is dus opgegroeid met de broodnodige hormonen. Ik ben heel blij dat er een kentering is in de doodlewereld, al denk ik niet dat er hier weer een doodle komt. De genenpoel is me te klein en er zijn te veel fokkers die echt geloven dat het fokbeleid van de verenigingen het beste voor het "ras" is.
Ik heb een geweldige hond, maar dat had ik van een andere hond ook wel gevonden. Mijn hoop voor een volgende hond is een poedel, daar ben ik mee opgegroeid en ik vind ze geweldig. Helaas vond mijn partner er een te hoog bejaardengehalte aan zitten. Dus daar hebben we nog niet mee getest. Voorlopig hoop ik wel dat we nog een jaar of 15 van Sam kunnen genieten.

Edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door mex71 op 16 apr 2012 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther12
Zeer actief

mex71 schreef: Voor veel eigenaren is het een van de weinige mogelijkheden om wel een hond te kunnen houden.
Er zijn toch zát rassen met een hypo allergene vacht, of bedoel je dat niet?
mex71
Actief

Ongelezen bericht door mex71 »

Dat wordt wel gezegd, dat er zo veel hypo-allergene rassen zijn, alleen dat blijkt in de praktijk anders. Ik had graag een Barbet gehad, helaas, ondanks de hypo-allergene kwaliteiten, toch een heftige reactie, zo ook bij de Lagotto, de Spaanse waterhond. Daarnaast ben ik opgegroeid met honden, maar had er zelf nog geen opgevoed, dus het karakter vond ik ook belangrijk.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Er zijn wel degelijk hypo allergene rassen, meer dan je denkt zelfs maar er kan nooit een garantie gegeven worden dat een allergisch iemand niet gaat reageren op de vacht en /of huidschilfers van de hond...
zelf heb ik 2 Lagotti, ook vaak geadviseerd voor mensen met een allergie...maar sommige mensen regeren er toch op...voor ons was dat aspect van geen belang, wij zijn zuiver op karakter gegaan.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
MonaToetje schreef:
Asta schreef:
monicake schreef:Daar staat dat je een flink geldbedrag zal moeten gaan betalen door het niet nakomen van het contract
Ik moest hier toch even zo kneiterhard omlachen he :LOL:
typisch Amerikaans gedoe.

Ik heb een keer met een Amerikaan gesproken die in zijn contract heeft staan, dat als jij zijn reu gebruikt je ermee akkoord gaat dat je de pups met showpotentie niet aan andere fokkers verkoopt. Doe je dat wel, dan moet je een boete van $10,000,00 . :piew:
Die mensen hebben duidelijk hart voor hun ras, dat ze tegen elke prijs de belangen voor hun ras blijven behartigen. :roll:
Ik heb daar een ander woord voor : controlefreak! :wink:
(met dank aan Desi)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Kwam er vandaag weer één tegen.... Ze lijken zo overbouwd altijd... of zie ik dat verkeerd?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Nanna schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat de viltrassen het meest hypo-allergeen zijn.
Er kunnen geen huidschilfers ontsnappen, die zitten allemaal vast in die dreads.

Waarom een kruising Labrador x Poedel opeens meer hypo-allergeen moet wezen dan een Poedel (waar het veronderstelde hypo-allergene vandaan komt) is mij trouwens tot op de dag van vandaag een enorm raadsel.

Maar ik blijf bewondering houden voor de giga marketingmachine die erachter zit :E: Heel slim.
Ik denk dat het er meer in zit dat mensen liever zeggen dat ze een Labradoodle hebben dan een poedel.

Kwam laatst ook weer mensen tegen, die dachten dat Jip ook een labradoodle was. Eigenlijk vonden ze Jip ook wel heel erg leuk. Is ze ook, en nog drie keer zo goedkoop ook :engel:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lysette schreef:
Nanna schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat de viltrassen het meest hypo-allergeen zijn.
Er kunnen geen huidschilfers ontsnappen, die zitten allemaal vast in die dreads.

Waarom een kruising Labrador x Poedel opeens meer hypo-allergeen moet wezen dan een Poedel (waar het veronderstelde hypo-allergene vandaan komt) is mij trouwens tot op de dag van vandaag een enorm raadsel.

Maar ik blijf bewondering houden voor de giga marketingmachine die erachter zit :E: Heel slim.
Ik denk dat het er meer in zit dat mensen liever zeggen dat ze een Labradoodle hebben dan een poedel.

Kwam laatst ook weer mensen tegen, die dachten dat Jip ook een labradoodle was. Eigenlijk vonden ze Jip ook wel heel erg leuk. Is ze ook, en nog drie keer zo goedkoop ook :engel:
Ach de meest wijsneuzen kunnen geen poedel van een doodle onderscheiden.
Vragen ze eerst Oh leuk is dat een doodle en dan bij nee het is een poedel misprijzend hun neus ophalen.
:piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Esther12
Zeer actief

Dan klinkt 'nee, het is een Lagotto' een stuk interessanter, ja :engel: :tongue:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Esther12 schreef:Dan klinkt 'nee, het is een Lagotto' een stuk interessanter, ja :engel: :tongue:
Dat had ik van de week, vroeg iemand of Dana een Lagotto was, oh nee het was een Doodle. Tot ik zei nee sorry, het is een rasechte poedel. Stond ze maan te kijken, Oh echt, dat had ik niet verwacht die kom je niet veel meer tegen.
Of een ierse waterspaniel, of een spaanse waterhond heb ik ook al gehoord.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

bouvierpoedel schreef:
Lysette schreef:

Vragen ze eerst Oh leuk is dat een doodle en dan bij nee het is een poedel misprijzend hun neus ophalen.
Die denken dat als het in bolletjes loopt een poedel is, en als het een rechtoe rechtaan kapsel heeft een doodle is :19:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
Lysette schreef:
bouvierpoedel schreef:
Lysette schreef: Ik denk dat het er meer in zit dat mensen liever zeggen dat ze een Labradoodle hebben dan een poedel.

Die denken dat als het in bolletjes loopt een poedel is, en als het een rechtoe rechtaan kapsel heeft een doodle is :19:
Een rechtaan-rechttoedel. :idea:
Dat komt omdat fokkers vaak zeggen dat die unieke doodle vacht niet klit en je dus niet hoeft te borstelen.
Dus vandaar rechttoerechttoedels die kaalgeschoren op straat lopen.
je wil niet weten wat voor ellende trimsalons aan die doodle vachten binnen krijgen waar geen eer aan te behalen is.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

bouvierpoedel schreef: Dat komt omdat fokkers vaak zeggen dat die unieke doodle vacht niet klit en je dus niet hoeft te borstelen.
je wil niet weten wat voor ellende trimsalons aan die doodle vachten binnen krijgen waar geen eer aan te behalen is.
Castratenvacht :U:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
bouvierpoedel
Zeer actief

Badu schreef:
bouvierpoedel schreef: Dat komt omdat fokkers vaak zeggen dat die unieke doodle vacht niet klit en je dus niet hoeft te borstelen.
Nee hoor gewoon slecht of helemaal niet geborstelt.
Castraten vacht gaat niet op voor langharen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

bouvierpoedel schreef: Castraten vacht gaat niet op voor langharen.
Hoe bedoel je dat? Bij een NF is een castratenvacht toch algemeen bekend + berucht en dat is geen fabel.
Kaya2010
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kaya2010 »

Ik heb deze discussie met interesse gelezen.

Ook ik dacht bij het zien van een ASLD, wat een leuk beest! Ben me dan ook gaan verdiepen en met de baas van het getreffende teefje ingesprek gegaan. Dit exemplaar was niet gecastreerd en dan ook bestemd voor de fok. Ze fokten via die doodle vereniging, alles werd goed gecheckt enz enz. Het bekende, gelikte, praatje.

Ik ben verder gaan kijken en heb hun site opgezocht. Binnen no time hebben ze 5 ASLD aangeschaft, voor allemaal stond al een reu klaar als de tijd daar was. De teefjes worden gedekt bij de 2e loopsheid, het arme beest is dat pas 13-14 maanden oud. Dit vind ik veel te vroeg, je gaat toch ook niet bewust tienermoeders creeeren?
De teef werd loops (1e keer) en het baasje kwam met een ander exemplaar bij de cursus, een mede cursist vroeg of hij het teefje na de loopsheid liet helpen. Hierop antwoorde hij bloedserieus, dat dat kapitaalvernietiging zou zijn. Het teefje had €6000,- gekost en haar kinderen moeten (gecastreerd) €2000,- opbrengen. Hierbij komt ook nog het verplicht castreren....

Dit alles te samen heeft mij doen besluiten dat ze niets anders doen dan ordinaire broodfok, alleen dan wat gelikter! Ik vind het serieus leuke beestjes, maar wil niet meewerken aan dit soort praktijken. Maargoed, dat moet een ieder voor zich weten natuurlijk.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Muk schreef:
bouvierpoedel schreef: Castraten vacht gaat niet op voor langharen.
Hoe bedoel je dat? Bij een NF is een castratenvacht toch algemeen bekend + berucht en dat is geen fabel.
Bij Goldens ook. Meen dat het de ondervacht is die dan harder blijft doorgroeien en dat dat bij Poedels anders is.
Weet Kees wel?
Afbeelding
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

Badu schreef:
Kan het niet zijn dat het "rotvachten" zijn omdat het een mengvacht is? Ik heb een x maltezer/poedel. Nu door ons gekscherend onze designer Maldoodle genoemd :D. Haar vacht klit ook ontzettend. Die moet ik als die wat langer is echt dagelijks of minimaal om de dag helemaal doorkammen. Anders is er niet meer doorheen te komen, zoveel klitten :ugh: . Haar vacht klitte ook al heel erg voor de castratie. Is niet veranderd nadat zij "geholpen" is.
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:De castratenvacht zie je het beste op langharige honden met een gladde snuit (dus cockers, setters, collies, noem maar op).
Bearded rassen hebben er weinig tot geen last van.
Dat ja. :wink:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ik wil nog graag een ding zeggen over anti allergenevachten. (kan al gezegd zijn hoor ben bij pagina 6 gestopt).

de hond neemt in zijn vacht pollen mee naar binnen en als je last hebt van hooikoorts maak dan je borst maar nat. Of ik kan beter zeggen maak je hond maar nat.

Je zult hem dan of heel kort moeten zetten of elke week wassen.
Afbeelding
gevni havanezers
Esther12
Zeer actief

Het is natuurlijk ook geen anti allergene vacht (ik denk niet dat die bestaat) maar een hypo allergene vacht. Dat maakt nogal een verschil.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ja maar dat heb ik ook al eerder gezegd, er staat eerder gepost dat het een anti allergene vacht is. Heb het ook op een website gelezen van 1 van de fokkers.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”