Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben toch blij dat mijn Duitsers nog n normale rug hebben
Had van de week n nieuwe standfoto van Ditch gemaakt ( staat ook in het fotohoekje )
Die liet ik ook aan iemand anders zien , kreeg t commentaar dat het geen goede foto was want hij stond niet laag genoeg en de hoekingen waren niet diep genoeg.
Mijn antwoord : gelukkig niet zeg , mijn hond heeft geen glijbaanrug en is geen kyno maar combifok die wel goed maar niet overdreven gehoekt is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Paddle schreef:Er moeten toch ergens mensen zijn die (met onderbouwing) kunnen zeggen waarom ze dit zo goed vinden. Om het op z'n minst goed te praten voor zichzelf.
Sorry - Ik kan het niet
Paddle schreef:
Ik vind dit echt in de lijn liggen met snurkende buldoggen en overgroeide hersens van cavlier. Diep triest.
Jakkes, zo help je het ras wel naar de kl*te. Wat heeft een doorsnee hondenbezitter aan zo'n mismaakte hond?
Ik vind het eerlijk gezegd een vorm van dierenmishandeling, dat je een hond zo kreupel fokt dat die niet meer fatsoenlijk kan bewegen.
Branka schreef:Als ik dit zie vraag ik mij af wat er functioneel is en mooi wordt gevonden aan zo'n rug.
Als liefhebber van de Duitse Herder moet ik ook het antwoord schuldig blijven op jouw vraag.
Ik kan dit ook echt niet mooi vinden.
Het is gewoon verschrikkelijk en naar mijn idee wordt dit mooie ras door dit soort honden volkomen naar de kl..ten geholpen.
Een herder moet kunnen draven met stuwing vanuit de achterhand en waarbij de rug de beweging moet kunnen doorzetten naar de ruim uitgrijpende voorhand. De hond moet een sprint kunnen trekken en moet moeiteloos kunnen springen.
Dat zie ik dit hondje echt nooit gaan doen.
Ik hoop echt dat keurmeesters deze honden flink terugzetten cq uitsluiten.
Ik hoop ook dat keurmeesters dat gaan doen
Een hellender bekken geeft een dragend gangwerk i.p.v. het gevraagde stuwende gangwerk. Maar dit is zo extreem geworden dat het ook dat doel voorbij lijkt te schieten.
En als ik overhoekt hoor, klinkt dat ook als te veel gehoekt voor mij. En dat kan toch niet goed zijn?
Mooi is een kwestie van smaak (en ik vind dit niet mooi, anderen misschien wel), maar functioneel niet.
Blij dat ik een pup heb van een "normale" fokker. Pa en Ma hadden tenminste ook een goede achterkant. Maar dat zo heel schuin neerzetten, vertekent dat ook niet wat?
eefje+huig schreef:
volgens mij ook,zij heeft hier toch al op gereageerd of niet?
duitse herder schreef:Dit is wel in en in triest Het ergste vind ik nog dat fokkers en keurmeesters dit mooi vinden. Dit is toch echt afschuwelijk? Met een jaar of 6-7 sleept dat beest gigantisch met de achterhand, maarja dan heb je wel mooie bekers in de kast
Het is zo ontzettend zonde van zo'n mooi ras Ik zou ooit best een DH willen hebben maar waar haal je in godsnaam een pup vandaan Mensen die dit mooi vinden hebben echt poep in hun ogen.
Ik vraag me trouwens af waarom de hond in zo'n idiote stand wordt gezet. Misschien staat hij gewoon recht als z'n achterpoten onder z'n achterwerk staan. Misselijke vertoning zo.
DH pupje wat hier zeer regelmatig logeert heeft dit gelukkig niet en ik heb zo'n gelukkig vermoeden dat ie dat ook niet krijgt... draaft al wel lekker maar dan wel met een mooie normale rug.
Denise. schreef:Het is zo ontzettend zonde van zo'n mooi ras Ik zou ooit best een DH willen hebben maar waar haal je in godsnaam een pup vandaan Mensen die dit mooi vinden hebben echt poep in hun ogen.
Er zijn echt nog wel normale fokkers hoor, gewoon even je huiswerk doen als je er graag 1 wilt.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012) Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)
It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Denise. schreef:Het is zo ontzettend zonde van zo'n mooi ras Ik zou ooit best een DH willen hebben maar waar haal je in godsnaam een pup vandaan Mensen die dit mooi vinden hebben echt poep in hun ogen.
ze zijn er zeker nog wel hoor
ook niet-werkhonden?
Nou ik wou het net zeggen. Ik heb weleens gekeken en als ik dan mooie duitsers tegen kom zijn het eigenlijk altijd werkhonden. Als je dat niet zoekt wordt het erg lastig volgens mij. Vraag me af of dat met je huiswerk doen te maken heeft.
Jip schreef:Waarom zou je dan geen werkhond willen........is dat vanwege de kleur of vanwege hetgeen wat je ermee moet doen?
Want er zijn ook werkhonden die prima voldoen met een lange wandeling per dag hoor........
die zijn er vast, maar als ik een hond zoek dan ga ik daar niet mee werken dus ik zoek per definitie niet bij werkhondenkennels.
Jip schreef:Waarom zou je dan geen werkhond willen........is dat vanwege de kleur of vanwege hetgeen wat je ermee moet doen?
Want er zijn ook werkhonden die prima voldoen met een lange wandeling per dag hoor........
Omdat ik niet van plan ben om er mee te gaan werken, niet op de manier dat het gebruikelijk is met werklijn herders in ieder geval. En eerlijk gezegd lijken ze mij ook te scherp. Ik denk dan dat ze niet voor niks altijd met een prikband of tt om lopen, dat zal niet zijn omdat ze zo makkelijk te houden zijn toch?