Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toestel voor pup?

Moderator: moderatorteam

Barbabelle
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Toestel voor pup?

Ongelezen bericht door Barbabelle »

Mijn pup is zeer bewegelijk en behendig, ze springt met het grootste gemak overal over en klimt overal op.. Ik probeer het natuurlijk wat te vermijden, maar helemaal kun je dat niet.
Nu leek het mij wel leuk om deze bewegelijkheid een beetje in goede banen te leiden dmv wat toestellen. Ik vond deze hordes die eigenlijk voor de voetbaltraining worden gebruikt maar ze spreken mij wel aan voor mijn pup omdat ze vanaf 10 cm van de grond bevestigd kunnen worden.
Afbeelding
Is dit wat voor een pup (tibetaanse terrier)? Of heeft iemand andere ideeën voor mijn pup?
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Toestel voor pup?

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou geen hordes gebruiken die vast liggen. Als je hondje er tegen aan komt, dan zou ik een horde willen die direct valt en dat je hond zich niet kan bezeren.
Hoe oud is je pup nu? Met springen zou ik oppassen.

Kijk hier anders eens.
Renske
Zeer actief

Wat je zou kunnen doen, is bij de Ikea (als ze ze nog hebben) een speeltunnel voor kinderen kopen. Daar kun je je pup zonder problemen doorheen sturen.
Ook een ballenbak vinden veel pups geweldig, of kijk voor leuke ideetjes eens op http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/ dus niet om je pup lichamelijk heel veel te belasten (dat kan bij een pup nog niet), maar vooral geestelijk wat meer te bieden.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hoe oud is je pup?
Ik zou zelf nog even wachten met het laten springen van je pup over hordes. Een tunnel kun je inderdaad al wel laten nemen. Wat ook goed is en een mooie voorbereiding op eventuele agility als de pup zo rond een jaar oud is, is een ladder op de grond leggen en je pup tussen de sporten door laten lopen. Zo worden ze zich bewust van hun achterpoten en daar kun je bij de agility veel aan hebben later.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

En je kan bijvoorbeeld al werken aan raakvlakposities, door een plank plat op de grond te leggen en de hond te leren 2 on 2 off te gaan staan (wat betekent de achterpootjes op de plank en de voorpootjes eraf). En dan ook gelijk een releasecommando (bijvoorbeeld 'go').
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Barbabelle
Actief

Ze is nu 15 weken, dus nog wel erg jong. Deze hordes doe ik dus niet!
De andere ideeën zijn erg leuk! Ze springt erg veel en graag, zowel binnen als buiten. Binnen proberen we het zo veel mogelijk te voorkomen, maar dat kan niet altijd. Buiten is ze ook moeilijk daarin te remmen. Ze springt ook wel heel netjes en land goed.. ze lijkt wel springveertjes onder haar pootjes te hebben :O: .

Ik heb zojuist op marktplaats een speeltunnel gevonden, dus dat is in ieder geval leuk om mee te beginnen!
Ik ben ook net begonnen met de clickertraining. In hoeverre is dit met elkaar te combineren?
Afbeelding
Renske
Zeer actief

Clickertraining is prima om al bij een pup te doen. Heb je daar zelf wel al ervaring in? Het timen is namelijk erg belangrijk.
Barbabelle
Actief

Oh de clickertraining doe ik niet in m'n uppie. Ik volg de basiscursus bij de hondenschool waarbij het gebruik van de clicker wordt aangeleerd.
Gisteren de introductie gehad en ik ben razend enthousiast! Wat ik overigens niet gedacht had.. Dus ik zie ineens overal mogelijkheden met de clicker!
Afbeelding
Renske
Zeer actief

Wanneer je zelf de basis van het clickeren beheerst, dan zie je inderdaad heel veel mogelijkheden waar je deze kun gebruiken. Ik vind het ook een heel handig hulpmiddel! Dus ja, die kun je voor heel veel dingen die je aan wilt leren gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”