natuurlijk was het 5 jaar (en nog wel langer) geleden ook niet best met de dh, maar toen waren er met een beetje zoeken echt wel fatsoenlijke kyno's te vinden.
dat dat nu haast niet meer mogelijk is, vind ik verschrikkelijk en te erg voor woorden.
dat je bij de werkhonden wel rechte(re) ruggen vindt is ook waar, maar die rechte rug is natuurlijk niet het enige verschil tussen werk- en showlijn.
ook de karakterverschillen tussen beide lijnen zijn steeds groter geworden en de mensen zoals ik, die meer hebben met de kyno's dan met de werklijnen trekken nu, samen met de honden, aan het kortste eind.
ik vind het dieptriest dat zo een fijn ras naar de galemiezen gefokt wordt en ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de kynofokkers gaan inzien dat het zo toch echt niet verder kan.
ik kan werkelijk niet begrijpen dat zij zelf niet inzien dat het 5 voor 12 is voor de kynologisch gefokte duitse herder.
het wegvallen van Peter van Oirschot heeft de kyno's de nekslag gegeven, hij was blijkbaar de enige met gezond verstand.
wat betreur ik die man en wat een verlies voor de kynologiosch gefokte duitse herder is zijn overlijden