Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dekreu

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

dekreu

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Als je hondje nu prima geschikt is als dekreu en je zet hem ervoor in, krijgt ie dan de smaak te pakken en heeft dit invloed op zijn gedrag als er loopse teven in de buurt zijn?
Of maak je de behoefte van zo'n reu niet echt sterker door hem er aan toe te laten geven al is dat zelden?

Of kun je dat zo niet zeggen, ligt dat helemaal aan de reu, karakter en opvoeding?
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: dekreu

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Dat was eigenlijk precies wat ik me ook afvroeg voordat ik James beschikbaar stelde als dekreu. James heeft nu twee teefjes mogen dekken en nu kan ik dus antwoord geven op die vraag.

James is makkelijker geworden qua karakter nadat hij gedekt heeft, hij is stabieler geworden. Natuurlijk werd hij ook ouder, dus dat zal ook meegespeeld hebben. Van loopse teefjes heeft hij geen last; hij zeurt niet, piept niet, drentelt niet door het huis, eet gewoon en buiten kan ik hem gewoon (aangelijnd) bij een loopse teef laten die niet dekrijp is, want hij weet precies wanneer het "tijd" is. Buiten snuffelt hij wel, likt en klappertand, maar ik denk dat de meeste reuen dat wel doen als er een loopse teef in de buurt is. Dus nee, James zijn gedrag is niet negatief beïnvloed door het feit dat hij als dekreu is ingezet, eerder positief :wink:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Dank!
Het lijkt wel of je zou kunnen denken dat reuen die dekreu zijn juist beter weten wanneer het exacte tijdstip daar is en daar buiten om juist rustiger zijn.
Tja dit is niet wetenschappelijk natuurlijk, met twee reacties maar toch leuk om te horen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Mike heeft ooit een teef gedekt. Misschien wel meer, maar dat weten we niet, en dat was voordat hij hier kwam)
Ik weet niet hoe hij ervoor was. Maar als Indy, of de buurhond loops is wordt hij gek, dat wel.
Zeker bij Indy, en zéker op de dagen dat ze vruchtbaar is. Dan loopt hij alleen maar te ijsberen, piepen en blaffen in de kennel. Eten doet hij dan soms niet eens. (en normaal krijgen de brokken bijna de kans niet om de bodem te raken)

Ik weet niet hoe hij daarvoor was, maar wij zeggen wel eens dat hij weet waar hij de mosterd haalt en dat we dat wél merken!
De week voordat Indy loops moet worden wordt Mike al onrustiger. Op zich wel handig, want Indy laat meestal wel wat zien met trainen dan. Maar dankzij Mike weet ik dan wel dat de loopsheid eraan zit te komen. :wink:
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Mijn eerste en tweede reu hebben allebei een paar keer mogen dekken, en zijn daar niet anders van geworden.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb zelf geen dekreuen maar hoor van de dekreuen die ik gefokt heb alleen maar wat hierboven ook gezegd wordt: ze weten wanneer ze zich druk moeten maken en wanneer niet.
En over het algemeen zijn ze dus rustiger als er loopse teven zijn.
Ik ken er zelfs meerdere die zich totaal niet druk maken, omdat ze feilloos door hebben dat er alleen reden tot actie is als de loopse teef bij ze thuis komt.
Komt ze dat niet, dan is ze niet voor hen, dat weten ze ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dan is Mike gewoon een beetje appart, haha.
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

En ook Hutch heeft hetzelfde gedrag als de andere honden hierboven.
Hij heeft 3x mogen dekken en is er eerder makkelijker op geworden dan moeilijker.
Hij had als jonge hond de vreemde tik dat hij helemaal gek werd van schijnzwangere teefjes, ook dat was weg na de 1ste keer dekken
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Daisy@ schreef:Dan is Mike gewoon een beetje appart, haha.
Niet alleen Mike :engel:
Darko heeft tot hier toe 2 keer gedekt en alhoewel hij gecontroleerder is, is hij nog altijd lastig als de teven loops zijn
voor zijn 1ste dekking, was hij echt 3 weken van slag, niet eten, janken, huilen, piepen, ineens waaks worden (moet je weten dat dat de rest van het jaar NIET in zijn woordenboek staat), slecht tot niet slapen/rusten
na zijn 1ste dekking, is het enige dat verandert is de duur, nu duurt het net de hoogtij dagen van de teven, buiten het slapen/rusten en "waken" (eigenlijk moet je daar gewoon blaffen in lezen) dat is nog altijd 3 weken
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

*Charlotte schreef:Dat was eigenlijk precies wat ik me ook afvroeg voordat ik James beschikbaar stelde als dekreu. James heeft nu twee teefjes mogen dekken en nu kan ik dus antwoord geven op die vraag.

James is makkelijker geworden qua karakter nadat hij gedekt heeft, hij is stabieler geworden. Natuurlijk werd hij ook ouder, dus dat zal ook meegespeeld hebben. Van loopse teefjes heeft hij geen last; hij zeurt niet, piept niet, drentelt niet door het huis, eet gewoon en buiten kan ik hem gewoon (aangelijnd) bij een loopse teef laten die niet dekrijp is, want hij weet precies wanneer het "tijd" is. Buiten snuffelt hij wel, likt en klappertand, maar ik denk dat de meeste reuen dat wel doen als er een loopse teef in de buurt is. Dus nee, James zijn gedrag is niet negatief beïnvloed door het feit dat hij als dekreu is ingezet, eerder positief :wink:

Dit kan ik volledig beamen !

Ik heb overigens op Facebook prachtige foto's van James gezien !!!!
Sandra
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

empyree schreef:
*Charlotte schreef:Dat was eigenlijk precies wat ik me ook afvroeg voordat ik James beschikbaar stelde als dekreu. James heeft nu twee teefjes mogen dekken en nu kan ik dus antwoord geven op die vraag.

Dit kan ik volledig beamen !

Ik heb overigens op Facebook prachtige foto's van James gezien !!!!
Dank je wel! Ik ben er echt zo blij mee. Ernst heeft James er fantastisch op gezet, ondanks dat hij best wat geduld heeft moeten opbrengen :engel: :ok:
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ook Giorgio's gedrag is niet veranderd...zelfs toen Juno loops was was het leefbaar, enkel op haar dekrijpe dagen was het lastiger maar hij liet zich netjes gescheiden houden...
ik had enkel gehoopt dat zijn detectievermogen wat straffer zou zijn...bij het teefje van een vriendin wist hij het meteen dat er een loopsheid aankwam...bij Juno doet hij bij tijd en wijlen raar :U:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke heeft eenmaal gedekt. Daarvoor regeerde hij sterk op loopse teefjes en nu nog steeds :mrgreen: Niet meer of erger, maar gewoon erg gretig. Als Sid loops is, gaat hij dan ook logeren, dat is een stuk rustiger :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Jim Jam heeft al verschillende keren gedekt en naar mijn mening heeft dat zijn gedrag niet veranderd. Zijn gedrag is eigenlijk alleen anders zodra 1 van de meiden dekrijp is.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Wat 'toevallig' dat ik dit nu voorbij zie komen.
Aangezien wij Figo nu zeker nog niet willen laten castreren, hopelijk helemaal niet, is het onderwerp hier wel eens gevallen of hij niet geschikt zou zijn als dekreu.
Dit omdat hij zowel innerlijk als uiterlijk volgens ons een mooie bijdrage zou kunnen leveren aan het ras witte Herdertjes.
Maar ik sta nog compleet aan de zijlijn wat dit betreft..maar lees er wel graag over.
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borke »

Dit was ook onze ervaring met onze Stabij reu Borke, de 7x dekkingen had gedaan.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

hier 3 dekreuen, alle 3 zijn e niet verandert, sterker nog Tristan "speelt nog steeds met barbies" :mrgreen:

van het weekend had Lance een dekking, teef was 3 dagen hier, andere 2 mannen waren ook hier, geen gejammer, geen ik wil niet eten, gewoon 3 relaxte kerels
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xito is veel rustiger geworden, hij weet dat hij niet vanaf dag 1 zich al druk hoeft te maken alleen maar op de dekrijpe dagen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”