Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevaarlijke hondenrassen
Moderator: moderatorteam
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Re: Gevaarlijke hondenrassen
Kwam het tegen op Google, toen ik iets aan het opzoeken was. Moest toch ff reageren
- dagmar88
- Zeer actief
semmyboy schreef:Het is hetzelfde als je zegt:
Alle Turken en Marokkanen jatten vechten bedriegen of zijn loverboys.
Terwijl het ook gewoon mensen zijn.
Of net zoals hitler zoals hij dacht over joden.
Echt waar gaat het heen met de wereld?
Ik heb ook genoeg rottweilers gezien die lief zijn en totaal geen agressie in zit.
Engelse bulldogs zijn zelfs te dik en hebben geen conditie om iets aan te vallen. Ze zijn toch veel te gauw buiten adem. Dusja. Waar hebben ze het over

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Ik kom dit onderwerp nu ook pas tegen, waarschijnlijk door de recente reactie's op dit al 'oude' topic en ik moet zeggen, ik heb toch mijn bedenkingen bij sommige berichten die ik hier langs zag komen.
Een kind die om een hondennek hangt?
Jaja, ik weet dat mijn hond niets doet,....? Ik vertrouw haar voor 200%?
Dat hebben al die baasjes van hun (later) bijtende honden waarschijnlijk ook altijd gezegd,..... tot dat moment (het bijtmoment dus) speelden ze altijd zo leuk samen.........
En dan bedoel ik niet alleen bij een hond die dan misschien op de lijst van 'vechthonden' voorkomt, maar bij elke andere hond ook vind ik dit ongewenst gedrag van een kind naar een hond toe.
En ja, een chihuahua beet komt niet zo hard aan als een beet van een staff (bijvoorbeeld), maar de intentie erachter is hetzelfde, alleen de gevolgen zijn anders.
Een kind die om een hondennek hangt?

Jaja, ik weet dat mijn hond niets doet,....? Ik vertrouw haar voor 200%?
Dat hebben al die baasjes van hun (later) bijtende honden waarschijnlijk ook altijd gezegd,..... tot dat moment (het bijtmoment dus) speelden ze altijd zo leuk samen.........
En dan bedoel ik niet alleen bij een hond die dan misschien op de lijst van 'vechthonden' voorkomt, maar bij elke andere hond ook vind ik dit ongewenst gedrag van een kind naar een hond toe.
En ja, een chihuahua beet komt niet zo hard aan als een beet van een staff (bijvoorbeeld), maar de intentie erachter is hetzelfde, alleen de gevolgen zijn anders.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Amstaffpitt
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford x pitbull
Jammer zo'n lijstje met honden die ze het liefst willen verbieden. Onze pup is pas drieënhalve maand, maar als mensen naar het ras vragen krijg ik af en toe negatieve reacties. Over hoe eng zo'n hond is en hoe agressief. Naar mijn mening heeft het ook voor een groot deel met de opvoeding te maken, als je je hond goed opvoed. En je moet geen enkele hond alleen laten met een klein kind, of de hond nou wel of niet op zo'n 'verboden' honden lijst staat. elke hond kan onverwacht reageren in bepaalde situaties.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Nou volgens mij is het een feit. Volgens wat ik gelezen heb en gezien heb op tv, word dat allemaal gezechtdagmar88 schreef:semmyboy schreef:Het is hetzelfde als je zegt:
Ik heb ook genoeg rottweilers gezien die lief zijn en totaal geen agressie in zit.
Engelse bulldogs zijn zelfs te dik en hebben geen conditie om iets aan te vallen. Ze zijn toch veel te gauw buiten adem. Dusja. Waar hebben ze het overSpreek je jezelf nu niet een heel klein beetje tegen met je vooroordelen gedoe?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh. Het wordt gezegd. Dus is het een feit.semmyboy schreef:Nou volgens mij is het een feit. Volgens wat ik gelezen heb en gezien heb op tv, word dat allemaal gezecht
Interessante manier van redeneren.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Amstaffpitt
- Vaste gebruiker
Inderdaad...Miranda schreef:Oh. Het wordt gezegd. Dus is het een feit.semmyboy schreef:Nou volgens mij is het een feit. Volgens wat ik gelezen heb en gezien heb op tv, word dat allemaal gezecht
Interessante manier van redeneren.
- Rebble
- Zeer actief
Ja maar op diezelfde tv wordt ook gezegd dat stafford/rottweilers/pitbulls enz. agressief zijn dus dan is dat toch zo (als ik op jouw redenatie af moet gaansemmyboy schreef:Nou volgens mij is het een feit. Volgens wat ik gelezen heb en gezien heb op tv, word dat allemaal gezechtdagmar88 schreef:semmyboy schreef:Het is hetzelfde als je zegt:
Engelse bulldogs zijn zelfs te dik en hebben geen conditie om iets aan te vallen. Ze zijn toch veel te gauw buiten adem. Dusja. Waar hebben ze het overSpreek je jezelf nu niet een heel klein beetje tegen met je vooroordelen gedoe?

- Amstaffpitt
- Vaste gebruiker
Slechte dingen over honden zie je allemaal op tv of lees je ergens. Je zult niks horen of lezen over honden van de 'verboden honden' lijst, die zich wel goed gedragen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Die zijn er imo ook niet zoveel. Over het algemeen zijn het gewoon pittige honden, het is alleen aan jou als baas om verantwoordelijkheid te nemen daarvoor.
- herejede
- Zeer actief
ik moet eerlijk zeggen, dat ik weinig rottweilers ken die goed met andere honden kunnen
die van mij dus ook niet, en al helemaal niet met soortgenoten
verantwoording nemen dat doe ik wel
die van mij dus ook niet, en al helemaal niet met soortgenoten
verantwoording nemen dat doe ik wel
- dagmar88
- Zeer actief
Gelukkig zechten ze alleen feiten op de telufiziesemmyboy schreef: Nou volgens mij is het een feit. Volgens wat ik gelezen heb en gezien heb op tv, word dat allemaal gezecht

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
dagmar88 schreef:Gelukkig zechten ze alleen feiten op de telufiziesemmyboy schreef: Nou volgens mij is het een feit. Volgens wat ik gelezen heb en gezien heb op tv, word dat allemaal gezecht

Waarom krijg ik toch vaak dit gevoel ->

- dagmar88
- Zeer actief
Zilla schreef:dagmar88 schreef:Gelukkig zechten ze alleen feiten op de telufiziesemmyboy schreef: Nou volgens mij is het een feit. Volgens wat ik gelezen heb en gezien heb op tv, word dat allemaal gezecht![]()
Waarom krijg ik toch vaak dit gevoel ->wanneer sommige mensen -oh zo goed bedoelt- dit soort rassen gaan vertegenwoordigen

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Ja doe die maar. 2x alstublieftdagmar88 schreef:Zilla schreef:dagmar88 schreef:Gelukkig zechten ze alleen feiten op de telufiziesemmyboy schreef: Nou volgens mij is het een feit. Volgens wat ik gelezen heb en gezien heb op tv, word dat allemaal gezecht![]()
Waarom krijg ik toch vaak dit gevoel ->wanneer sommige mensen -oh zo goed bedoelt- dit soort rassen gaan vertegenwoordigen
Nou. Je zou bijna maatregelen nemen om je er van te distantiëren.

- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Zeer eenzijdig en bekrompen.EstherK schreef:Op deze site wordt "de waarheid" verteld over alle gevaarlijke hondenrassen.
In vogelvlucht:
Voorbeelden van rassen die het informatiecentrum verboden wil zien:
* alle honden van het pitbull type dus inclusief de Amerikaanse Staffordshire Terriër
* Amerikaanse Bulldog (Ambull)
* Dogo Argentino
* Fila Brasileiro
* Tosa Inu
* Old English Bulldog
* Bullmastiff
* Boerboel
* Shar-Pei
* Bordeaux dog
* Rottweiler
* Ridgeback (Thai en Rhodesian)
* Mastino Napoletano
* Presa Canario
* Bullterriër
* En alle kruisingen van deze rassen
Old English Bulldog
[...] Bijten zonder meer een pony of een geit dood.Rottweiler
[...] Zeer agressief tegen andere honden, aarzelt ook niet om zijn eigen baas dood te bijten.Dogo Argentino
[...] Volgens omschrijving liefhebbers jaagt hij op alles wat beweegt, en is hij dominant en agressief naar soortgenoten.[Tosa Inu
[...] Verplettert en vermoordt zijn tegenstander als het goed is zonder geluid.Zouden er veel mensen zijn die dit allemaal geloven?Ridgeback (Thai en Rhodesian)
[...] Vooral naar andere honden bijzonder agressief.
Absoluut geen reflectie van de waarheid.
Als iemand, om deze redenen, mijn Gila in beslag zou komen nemen, dan denk ik dat er heel wat gaat gebeuren in mijn straatje qua zinVOL geweld.

Zeer kortzichtig, en opgesteld door iemand zonder verstand van deze specifieke rassen, maar schijnbaar wel een groot anti gevoel er tegen.
Jammer, zinloos, en niet waar.

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Saar2012
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)
Wat een gare site zeg... Pffff. Heb net dit topic een beetje door zitten lezen. Ik snap niet dat die site nog steeds online staat
Bij "wie zijn wij" staat ook dat ze anoniem zijn. Vind je het gek? Teveel haatmail

Bij "wie zijn wij" staat ook dat ze anoniem zijn. Vind je het gek? Teveel haatmail