Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Re: Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik vind mijn honden echt geweldig :I: Ze hebben alles wat ik van een hond verwacht, ik heb gewoon een klik met de australian shepherd uit de werklijnen. Ze zijn slim, loyaal, baasgericht, sportief, lief maar ook gererserveerd,, waaks en eigenzinnig. Een leuke mix van eigenschappen voor mij. Ook het uiterlijk vind ik erg mooi ,ze zien er allemaal weer iets anders uit wat ze uniek maakt. Dus ik denk niet dat ik zomaar van het ras durf af te stappen, ik ben bang dat het dan tegenvalt.
Maar ik ben geen echte planner, dus er kan zomaar wel een ( andere) hond op mijn pad komen

Ik kan me wel voorstellen dat ik ooit klaar ben met (intensief) sporten met de honden, dan zullen we wel moeten overstappen want je moet wel werken met zo'n aussie vind ik.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Machie schreef:
_Leonie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Kells schreef:Absoluut! Het gezegde: "Eens een Ierse Setter, altijd een Ierse Setter" klopt helemaal! De voorkeur gaat tegenwoordig wel uit naar honden uit werkende lijnen.
hahah dat zegt iedereen die aan zijn bastaard/ras verknocht is.
Heb vroeger een Ierse Etter gehad en nooit meer. :kotz:
Die zin zie je inderdaad op zowat elke site van een rasvereniging. :LOL:
Over de puli zeggen ze: it's not a dog, it's a puli :LOL:
Ohw, en op elke site van rasverenigingen staat: het zijn slimme honden (of iets in die geest) :mrgreen:

Grappig hè? Bij de collierasstandaard staat dat ook. En eerlijkheidshalve moet ik aspirant-collie-eigenaren dan altijd waarschuwen dat de gemiddelde collie van het Engelse type een IQ heeft die vergelijkbaar is met een mens met het Down-syndroom. :lol1:
Maar ze zijn wél lief en dat maakt een hoop goed (denk ik dan).
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Ik vind een verrassingspakketje ook heel leuk, mits de juiste uitstraling.
Dit beestje zit in Hongarije in een dodingsstation, ik zou haar zó willen hebben.
Afbeelding
Oh die is wel heel erg leuk :I:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Ik vind een verrassingspakketje ook heel leuk, mits de juiste uitstraling.
Dit beestje zit in Hongarije in een dodingsstation, ik zou haar zó willen hebben.
Afbeelding
Ja! Leuk koppie!

Ik vind dat wel een geschikt speelmaatje voor Bonnie van Lieke :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Afbeelding
Ja! Leuk koppie!

Ik vind dat wel een geschikt speelmaatje voor Bonnie van Lieke :mrgreen:
:mrgreen:
Ze is idd. heel leuk. Hebbie een link?
Afbeelding
willeke12
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): golden retriever en chihuahua

Ongelezen bericht door willeke12 »

ik ben helemaal gek van golden retrievers, heb altijd gezegd dat ik nooit meer een ander ras zou willen totdat 6 maanden geleden mijn vriend met een langharig chihuahua puppy aan kwam zetten. dus nu ook helemaal verknocht aan dit ras :I:
Afbeelding
Gentle en Dj.
Www.ilove-dogs.nl alles voor uw hond!!!
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Nu een Duitse Herder. Maar die zal er niet altijd blijven.
Ik denk wel altijd iets uit de herdergroep.
Mijn nadeel is dat ik alles leuk vind.
Nu zeg ik poedels, in elke kleur en maat 1 graag. Maar misschien kom ik daar
over 20 jaar ook wel weer op terug.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Afbeelding

och jeetje....dat is echt een schatje :I:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Ik heb bewust voor de Berner gekozen als mijn eerste hond.
Hiernaast komt er of een poedel of een sheltie.
Ook beiden bewust gekozen, maar of die er ooit komen is nog afwachten hoe de toekomst eruit ziet.
Maar een grote hond wil ik altijd wel blijven houden!
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Ik denk dat er altijd wel een Basset Hound zal blijven. Maar daarnaast misschien nog een ander ras. Ik vind veel rassen leuk.
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Ik vind heel veel rassen leuk!
Sowieso alle retrievers, maar ook de border collie, australian shepperd, witte herder, wolfhonden en ga zo nog maar even door. Allemaal heel verschillende rassen, maar wel heel leuk. Toch denk ik dat mijn volgende hond weer een golden wordt... Het lijkt me zo leuk om 2 honden van hetzelfde ras te hebben en ik vind het een fantastisch ras. Helemaal zeker ben ik er nog niet van!
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja heel erg.
en daarom raakt het me ook zo vreselijk dat juist degenen die er voor zouden moeten zorgen dat het blijft bestaan er met zn allen zo vreselijk hard hun best voor doen dat ras te vermoorden :jank: :gvd: :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik vind de Husky helemaal geweldig :I: maar sluit niet uit dat de volgende hond, over 15 jaar, een heel ander ras wordt.

Nanna wat kost het om dit hondje naar Nederland te halen en proberen haar hier te herplaatsen?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Tiny schreef:Ik vind de Husky helemaal geweldig :I: maar sluit niet uit dat de volgende hond, over 15 jaar, een heel ander ras wordt.

Nanna wat kost het om dit hondje naar Nederland te halen en proberen haar hier te herplaatsen?
Ze is al geplaatst. In Duitsland. :wink:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

lieke schreef:
Tiny schreef:
Ze is al geplaatst. In Duitsland. :wink:
Geweldig :cheer: :cheer: Zat er een beetje mee en wilde haar wel opvangen maar gelukkig is het niet meer nodig.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Absoluut en heel erg. Maar er zijn ook vreselijk veel andere rassen die ik geweldig vind :+ Er zal hier altijd wel een welshje zijn, ik vind het echt geweldige honden, maar als het aan mij ligt.. Wat ik leuk vind zit wel heel erg in rasgroep 8, cockers, flatcoats, kooikers, tollers.... Maar ook een border of een aussie lijkt me geweldig :P Dus wie weet wat er over 15 jaar hier rondloopt :D

Maar zoals het er nu uitziet: een stapeltje rood-witte monsters haha, want vriendje wil geen twee verschillende honden tegelijk :P En dan als we oud zijn en dat gestuiter van die springers zat zijn komt er een Clumber hahaha :D
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Jup, verknocht. Het is een ware verslaving.
Nu staat de ruwhaar teckel ook erg hoog op het verlanglijstje en zijn er meerdere rassen die me geweldig lijken, maar denk dat hier ook altijd wel een RR blijft rondlopen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Storm was een Weimaraner, toch bewust geen Weimaraner weer. Het is toch net geen Storm ;)
Basset Artésien Normand is helemaal mijn ras, dat eigenzinnige karakter vind ik super. Ben dan ook dol op Rups en Draak. Nu is Dalmatische hond Sproet erbij gekomen, super combi die twee rassen samen. Beide rassen eigenzinnig en grappig tegelijk. Voor mij dan ook geen andere rassen meer :I:
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Gigi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kooikerhondje

Ongelezen bericht door Gigi »

Ik ben opgegroeid met windhonden, met name Afghanen. Hoe lief ze ook zijn, ik wilde 'later als ik groot was' een hond die op mij lette. Tegen de tijd dat ik een hond in huis kon nemen, heb ik een lijstje gemaakt met 1. welke hond vind ik qua exterieur mooi, 2. wat verwacht ik van de hond en 3. wat kan de hond van mij verwachten.
Op alle punten scoorde het Kooikerhondje het hoogst. Aangezien ik als kind Martin Gaus zag en behendigheid wilde doen, was dat een van de punten, het kon op de fiets mee, etc etc.......

Inmiddels twee Kooikerhondjes in huis en nu zeg NOOIT meer een ander ras, absoluut verslingerd aan het ras!!! :I:
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Vroeger thuis opgegroeid met Duitse Herders en heb zelf altijd gezegd dat ik een Duitse Herder of een zwarte Labrador wil en dat laatste is het geworden. Het is een schat van een beest, maar als hier ooit een 2e hond komt, vind ik het wel leuk om een ander ras erbij te hebben, maar ik weet nog niet wat, dat zie ik dan wel weer :)
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Begonnen met een bouvier, belge des flandres, en nooit weer, waarom ? ik zou elke hond met haar vergelijken en zo'n superhond vind ik nooit weer dacht ik.
Nu hebben wij een rottweiler en ja hoor weer een superhond, heerlijk, en ik moet zeggen totally in love with my rottie!!!!!
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Hier een Labrador, en ja ik wil later wel een paar werklijntjes.
Maar eerst een ander ras, de Vastgotaspets vinden we allebei erg leuk!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, ik ben opgegroeid met collies en dit blijft voor mij hét ideale ras. Het zou ook een Amerikaan of look-a-like kunnen zijn, want er mag van mij wel een beetje pit in zitten (en dan moet je bij de Engelse collie best lang zoeken).
Er zijn veel andere rassen/kruisingen die ik ook heel leuk vind, dus die komen er vast ook nog eens, naast de collie dus.
Ik houd van baasgerichte honden die graag voor je werken, actief, speels en gevoelig zijn. In dat plaatje passen best veel honden.
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Ik heb een Jack Russell en later is daar een Border Collie bijgekomen. De volgende hond zou zomaar weer een Border Collie kunnen zijn, vind het een geweldig ras en Abbey een heerlijke hond.
Er komt geen Jack Russell om de reden die ik al eerder voorbij heb zien komen, zo´n zelfde hondje krijg ik nooit meer. Maar mijn Roxy wordt 100 :pffff:
Nissa
Actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder

Ongelezen bericht door Nissa »

Toen wij voor een Tervuerense Herder kozen als eerste hond, vroegen veel mensen of we wel wisten waar we aan begonnen.
Ja, dat wisten we, en Nissa is dan ook alles wat wij in een hond zoeken.
Ik denk dat zij onze liefde voor de Belgische Herder wel zo aangezwengeld heeft dat de volgende ook weer een Belg word (en dan zal de voorkeur waarschijnlijk weer uitgaan naar een Tervueren).
Maar ze is nu pas vier, dus daar wil ik voorlopig nog niet aan denken, want ook ons hondje gaat natuurlijk nog tig jaar mee :F:

Bovendien weet ik dat er nog heeeeeeeel veel andere leuke rassen zijn, dus wie weet wat de toekomst brengt.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik blijf een zwak hebben voor de Dober. En de Shiloh.
Maar ook de Beauceron vind ik geweldig.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik ben vooral verknocht aan mijn exemplaar van het ras. Ook aan het ras, maar ik ben bang dat ik nooit weer zo'n ge-wel-dig chihuahua'tje kan vinden.
Dus of er ooit nog een zal komen.. Ik weet 't niet.. Het is zó moeilijk om een goede te vinden. Er kan sowieso geen één tippen aan Isa.
Laatst gewijzigd door sjm op 07 jan 2013 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Waarom de duitse herder mij van kind af aan al zo aan sprak is me een raadsel. Mijn oom had er 1 en die woonde ver weg sporadisch kwam ik dus in contact met die hond. En een keer heeft hij me als kind te pakken gehad toen ze me uit het oog waren verloren en hij te eten had en ik dat blijkbaar wilde pakken. Was geen makkelijke hond, eentje met gebruiksaanwijzing. Na het incindent nooit bang geweest voor herders of honden in zijn algemeenheid.
Voor mij was het een hondentype die er bovenuit stak. En nog steeds eigenlijk. Ook al heb ik voor mijn gevoel nu 2 verschillende karakters binnen het rastype zitten. Er zijn best rassen die ik heb leren kennen die ik ook leuk vind. Voornamelijk kom ik dan toch wel bij de herder rassen uit. En de bouvier vind ik erg leuk, maar ook de beauceron vind ik erg aantrekkelijk, en een corgi heeft mijn aandacht getrokken.
De mechel heb ik een zwak voor, maar is het net niet, maar ik vind mijn Bluf een verkapte mechel, dus stiekum heb ik er 1 in huis, alleen staat dat niet op de stamboom. Vind ze net wat te springerig en druk, maar goed die heb ik nu dus. Schat in dat ik best met de mechel overweg kan, maar ergens ben ik meer van de duitse herder.
Border kan ik ook niet echt tegen denk, maar goed die zie ik ook terug in mijn teefje :engel: Heb er maar mee te dealen, dat karakter van haar. En het lukt me best goed hoor. Maar type duitser vind ik het niet. Dat is meer mijn reu, actie en klaar voor actie, maar kan zich ook prima zelf vermaken, en dat heeft mijn teef niet zo.
Verknocht zijn aan, tsja, ja ik vind een duitse herder prima bij me passen, maar niet alle honden zijn rastypisch. En ik zie best wel honden waar ik van denk, dat ze ook wel bij me passen. Wil me er dus niet op blindstaren. Kans is wel groot dat ik toch weer voor een dh ga, ook omdat ik toch wel weer de africhting in wil met een hond.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Er zijn gewoon te veel rassen die ik geweldig vind, dus is hier veel mogelijk . Ooit begonnen met een rottweiler en daarna bewust gekozen voor de leonberger en daar hebben we er 4 van gehad en daar kwamen al snel newfoundlanders bij en die hebben we gehad en gefokt tot 2007 en in 2006 is de eerste grand basset griffon vendeen gekomen waarvan ik al droomde sinds 1983!! En in 2011 is de eerste lagotto gekomen...... dus er is vanalles mogelijk hier!
Sandra
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

De eerste hond die ik bewust mee uitzocht (ik was toen 19 en woonde nog wel thuis) was een labrador. Ik ben er achter gekomen dat dat mijn ras niet is. Bo was echt wel een leuke hond, lief en gezellig, maar toch "klikte" het niet. Hij had echt zo'n bord voor zijn kop. Tweede hond een kruising , ik zou zo weer zo'n hond nemen qua karakter, maar ik vind haar te klein om te sporten. Derder hond is een poedel. Ik denk dat er hier wel een poedel blijft lopen, maar dat weet ik niet zeker, omdat ik heel veel andere honden ook heel leuk vind, zoals de Barbet, korthaar collie, ijslandse hond, Vizsla.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”