Dat las ik ookJip schreef:is trouwens een nieuw ras las ik....glijbaanduisters zijn Aziatische Duitse Herders.......

Moderator: moderatorteam
Dat las ik ookJip schreef:is trouwens een nieuw ras las ik....glijbaanduisters zijn Aziatische Duitse Herders.......
Wat jij zegt.bouvierpoedel schreef:Bij ieder ander ras wat zo geboren werd zou de fokker het in laten slapen.
Dat dus, de eerste 3 vond ik bijna atactisch in de achterhand, verder heb ik niet meer gekeken. Wel alledrie een lieve uitstraling.Nanna schreef:blacky schreef:Even dit filmpje plaatsen. zitten mooie herders tussen.
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 2L01A&NR=1
Met en zonder glijbaanrug. Je kunt bij sommige honden echt zien dat ze een aangeleerde houding moeten aannemen in stand. Prachtige koppen zitten er op de meeste trouwens.Slappe achterhanden alom. Overhoekt, nauw, koehakkig, wiebelig.
Wèl prima karakters want redeloos uitvallen is iets dat in de amerikaanse showringen ab-so-luut niet getolereerd wordt
Ik heb het filmpje ook bekeken en dacht precies hetzelfde als jij.Nakisha schreef:Brrr, hoe meer ik de gang van de ''huidige show-duitse herder'' zie, hoe rotter het gevoel dat ik erbij krijg.![]()
Als Rhodi zo zou lopen stond ik binnen 10 minuten bij de dierenarts....
Niet? Loopt die van jou niet uit zichzelf op d'r hakkenSuske schreef:Ik heb het filmpje ook bekeken en dacht precies hetzelfde als jij.Nakisha schreef:Brrr, hoe meer ik de gang van de ''huidige show-duitse herder'' zie, hoe rotter het gevoel dat ik erbij krijg.![]()
Dat kan je toch geen lopen noemen?
Nee, wil dat lukken zal je eerst twee keer iets heel hard moeten horen kraken.dagmar88 schreef:Niet? Loopt die van jou niet uit zichzelf op d'r hakkenSuske schreef:Ik heb het filmpje ook bekeken en dacht precies hetzelfde als jij.Nakisha schreef:Brrr, hoe meer ik de gang van de ''huidige show-duitse herder'' zie, hoe rotter het gevoel dat ik erbij krijg.![]()
Dat kan je toch geen lopen noemen?
De ruggen zie ik niet zo extreem bij deze honden, maar wel die overdreven achterhanden, lekker zwabberend door de ring. Ik heb trouwens op Noah haar pas gelet aangezien ikdacht dat ze zwabberde. Totaal dus niet, zij heeft een hele krachtige pas! Wel staat ze koehakkig, maar verder gelukkig een mooie krachtige pas.Nanna schreef:blacky schreef:Even dit filmpje plaatsen. zitten mooie herders tussen.
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 2L01A&NR=1
Met en zonder glijbaanrug. Je kunt bij sommige honden echt zien dat ze een aangeleerde houding moeten aannemen in stand. Prachtige koppen zitten er op de meeste trouwens.Slappe achterhanden alom. Overhoekt, nauw, koehakkig, wiebelig.
Wèl prima karakters want redeloos uitvallen is iets dat in de amerikaanse showringen ab-so-luut niet getolereerd wordt
Westminster hebben ze ook in EngelandNanna schreef:Westminster is amerikaansCharlesvdBerkt schreef:Het is ook typisch EngelandDeze show wordt gehouden in New York
Dat zijn echt mooie honden.Elly* schreef:Ik was eigenlijk op zoek naar Amerikaanse Duitse herders uit de 60-er jaren om de toenmalige mode te laten zien, maar kwam deze tegen die nu leeft
Ze zijn er nog, de vrijwel vierkante Duitse herders zonder overdreven hoeking.
en deze uit dezelfde kennel, kon zo 100 jaar geleden geboren zijn
Ze hebben trouwens een grotendeels Tsjechische bloedvoering, dus zo ver hoef je niet te reizen om er een te vinden. Tsjechië is dichterbij dan de USA.
Bij Rayos ook, mooie honden vaak vind ik.Cash schreef:Hera heeft zo'n mooi vierkant lichaam.
Daar zit ook zo'n tsjechische lijn achter.
Heeft toch niet alleen met de bouw te maken? Heb me laten vertellen dat het ook door het wolfsgrauw komt, schijnt bij de km niet al te populair te zijn.Elly* schreef:helaas halen veel van dit type honden niet meer dan een G op een show en wordt de eigenaren aangepraat dat het geen goed gebouwde Duitse herders zijn.
Prachtige honden, alleen heb ik het idee, dat (veel) Tsjechische DH gemiddeld gezien minder makkelijk in de omgang zijn. Wat pittiger en stugger, harder werken voor de baas, dus.Elly* schreef:Ik was eigenlijk op zoek naar Amerikaanse Duitse herders uit de 60-er jaren om de toenmalige mode te laten zien, maar kwam deze tegen die nu leeft
Ze hebben trouwens een grotendeels Tsjechische bloedvoering, dus zo ver hoef je niet te reizen om er een te vinden. Tsjechië is dichterbij dan de USA.
Ach kom op zeg! Dat valt me dan van jou tegen! Heb zelf hier een pup van 12 weken lopen uit de kynologenlijn, het is even zoeken misschien, maar ze zijn er heus nog wel hoor, Duitsers met een wat minder lage achterhand! Dat ie laag is, dat "hoort" nou eenmaal zo, als je dat niet wil, neem dan een Zwitser of zo en bovendien had onze Max een veel aflopender achterhand dan onze kleine Dango nu, maar heeft tot hij helaas dood ging op de operatietafel voor iets lulligs op 10-jarige leeftijd, nooit last van zijn achterhand gehad, dat had overigens mijn Amerikaanse Collie wel, die een hele rechte rug had! Ik hou ook niet van dat overdreven gefok, maar we moeten nou ook weer niet doen of dat alle Duitsers met een lage(re) achterhand van alles gaan krijgen!renee-uk schreef:het is zelfs zo erg dat ik op dit moment geen kynopup meer zou durven nemen en dat wil toch echt wel iets zeggen voor iemand die zo verknocht is aan een ras
En sorry, ik vind dat niet mooi!kipo schreef:Prachtige honden, alleen heb ik het idee, dat (veel) Tsjechische DH gemiddeld gezien minder makkelijk in de omgang zijn. Wat pittiger en stugger, harder werken voor de baas, dus.Elly* schreef:Ik was eigenlijk op zoek naar Amerikaanse Duitse herders uit de 60-er jaren om de toenmalige mode te laten zien, maar kwam deze tegen die nu leeft
doggielover schreef:En sorry, ik vind dat niet mooi!
Dat mag, ieder zijn ding, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat je die hond uit de OP wel mooi vind.doggielover schreef: En sorry, ik vind dat niet mooi!
Dat kan. Ik vind zelf de bovenste mooier dan de onderste. Maar dat heeft misschien ook te maken met de conditie en leeftijd. Ik denk wel dat deze honden meer het ideaal benaderen van wat von Stephanitz in gedachte had toen hij het ras vormde uit allerlei honden die in Duitsland rondliepen en al geregistreerd waren, dan de huidige show Duitse herders.doggielover schreef:En sorry, ik vind dat niet mooi!kipo schreef:Prachtige honden, alleen heb ik het idee, dat (veel) Tsjechische DH gemiddeld gezien minder makkelijk in de omgang zijn. Wat pittiger en stugger, harder werken voor de baas, dus.Elly* schreef:Ik was eigenlijk op zoek naar Amerikaanse Duitse herders uit de 60-er jaren om de toenmalige mode te laten zien, maar kwam deze tegen die nu leeft
Zowel Prado als Rayos lijken veel op hun vader en daar klopt het wel bij, stugger inderdaad, minder snel onder de indruk, wat snel in drift.kipo schreef:Prachtige honden, alleen heb ik het idee, dat (veel) Tsjechische DH gemiddeld gezien minder makkelijk in de omgang zijn. Wat pittiger en stugger, harder werken voor de baas, dus.Elly* schreef:Ik was eigenlijk op zoek naar Amerikaanse Duitse herders uit de 60-er jaren om de toenmalige mode te laten zien, maar kwam deze tegen die nu leeft