En ze rijden dan zo snel dat de hond paniekerig achter de auto aan rent. Ik begrijp sinds vanavond overigens dat dat is omdat ze anders gaan snuffelen, en omdat die honden blijkbaar niet komen als ze geroepen worden is dat een probleem.
Op deze manier komen ze automatisch, omdat ze allang blij zijn dat ze weer bij de auto zijn als die stopt.
Het is een stukje van misschien een goeie kilometer, dus die honden worden wel een paar minuten lang uitgelaten
Vol vooroordelen, en gelet op de onbestuurbaarheid van de hond, denk ik dan ook meteen dat zo'n hond hele dagen in "de bens" zit en het moet doen met deze paar minuten.
Vanavond zag ik een bruine soort ambull-achtige(?), waarvoor de auto dwars op de weg werd gezet toen die vent ons zag. Hond, na een paar honderd meter rennen dus, weer in de auto en weg wassie alweer
Ook was er iemand, met een soort stabij, die blijkbaar wel begreep dat een hond daar niet genoeg aan heeft. Die zag ik zijn hond, na het achter de auto aanrennen, loslaten in een weiland. Terwijl er bij élke toegangs-dam een bord staat waarop in koeieletters te lezen is: Kwetsbaar broedgebied. Geen toegang. En dan nog een verboden toegangsbordje van SBB erbij.
En die hond maar hysterisch blaffend door dat weiland rennen
Ik wil maar zeggen: Ik heb de gemiddelde hondenbezitter niet zo heel hoog zitten eigenlijk hoor. Ik bemerk veel benchmisbruik en onbegrip voor honden. Je komt alleen niet zoveel in contact met het gros van zulke hondenbezitters.