Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility in België met een hond met Nederlandse werkboek

Moderator: moderatorteam

Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Agility in België met een hond met Nederlandse werkboek

Ongelezen bericht door Agostini »

Kan ik, met een hond die een Nederlandse werkboek heeft, wedstrijden agility doen in Be?
Zonder hem te moeten overzetten dus en zonder een nieuwe (belgische) werkboek aan te vragen.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Re: Agility in België met een hond met Nederlandse werkboek

Ongelezen bericht door Pumi »

Agostini schreef:Kan ik, met een hond die een Nederlandse werkboek heeft, wedstrijden agility doen in Be?
Zonder hem te moeten overzetten dus en zonder een nieuwe (belgische) werkboek aan te vragen.
ben ik ook wel naar benieuwd, waar woon jezelf en heb je een startlicentie in NL of BE?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Agostini
Zeer actief

Pumi schreef:
Agostini schreef:Kan ik, met een hond die een Nederlandse werkboek heeft, wedstrijden agility doen in Be?
ben ik ook wel naar benieuwd, woon jezelf ook in NL en heb je een startlicentie in NL?
Neen.
Die startlicentie in Nl kan ik wel in orde brengen.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Agostini schreef:
Pumi schreef:
ben ik ook wel naar benieuwd, woon jezelf ook in NL en heb je een startlicentie in NL?
Neen.
Die startlicentie in Nl kan ik wel in orde brengen.
Ik denk dat als je in BE woont en een BE startlicentie wil je ook een BE boekje moet hebben. Zo werkt in in NL namelijk wel, maar hoe het werkt als je in BE woont, NL startlicentie hebt?? Geen idee :U:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Agostini
Zeer actief

Pumi schreef: Ik denk dat als je in BE woont en een BE startlicentie wil je ook een BE boekje moet hebben. Zo werkt in in NL namelijk wel, maar hoe het werkt als je in BE woont, NL startlicentie hebt?? Geen idee :U:
Aangezien de hond niet overgezet wordt, kan er ook geen BE boekje aangevraagd worden.
Vandaar dus de vraag :wink:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ja dat kan, want ik doe het ook. Je hebt voor belgie niet eens een startlicentie nodig.
De inschrijving gebeurd via de maddog site en kan je een profiel aanmaken met al de honden in, der wordt ergens een nummer gevraagd en daar vul je volgens mij gewoon de nummer in die vanvoor in het werkboekje staat.

Hou er wel rekening mee als je promofeert van graad 1 in belgie naar graad 2 dat dit niet geld in nederland, omgekeerd dan weer wel als je in nl van A(graad 1) naar B1 (graad2) promoveert kan je in belgie gewoon graad 2 spelen.

Je kan zelfs kiezen nu of je wedstrijden bij de kush speelt of bij de voe of gemengd. Als de hond op een nederlands adres staat kunnen ze niks maken.

Je kan alleen geen belgisch kampioen worden, maar wel meedoen aan de IMCA en EO.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Owja wil je in NL wedstrijden doen heb je wel een cynolicentie nodig of een fhn licentie, in nl doen ze gelukkig niet moeilijk als je wedstrijden bij beide wil doen.
Het is niet zoals kush VS voe.
Agostini
Zeer actief

loony schreef:Ja dat kan, want ik doe het ook. Je hebt voor belgie niet eens een startlicentie nodig.
De inschrijving gebeurd via de maddog site en kan je een profiel aanmaken met al de honden in, der wordt ergens een nummer gevraagd en daar vul je volgens mij gewoon de nummer in die vanvoor in het werkboekje staat.

Hou er wel rekening mee als je promofeert van graad 1 in belgie naar graad 2 dat dit niet geld in nederland, omgekeerd dan weer wel als je in nl van A(graad 1) naar B1 (graad2) promoveert kan je in belgie gewoon graad 2 spelen.

Je kan zelfs kiezen nu of je wedstrijden bij de kush speelt of bij de voe of gemengd. Als de hond op een nederlands adres staat kunnen ze niks maken.

Je kan alleen geen belgisch kampioen worden, maar wel meedoen aan de IMCA en EO.
Dank je!
Jij hebt voor Zirka een gestreept werkboekje aangevraagd? Op jou eigen naam (NL adres)?
En daarna heb je gewoon TAP gelopen met der? (wat dan eigenlijk de startlicentie is in Be)

Ik wil enkel in Be lopen, dus die promoties zijn niet echt van belang. Belgische kampioen zien ik hem niet worden, dus ook die ambitie is er niet :wink:
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ik doe het wel even via PB
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”