malinois schreef:ok duidelijk, wil ook niet zeggen dat dit maandelijks gebeurde maar als het een keer gebeurde dan hoefde hij echt niet in verzet te komen want dan was ie voor mij.
Volgens mij is het een beetje tegenstrijdig wat ik schrijf.
Weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Ik accepteer het echt niet dat een hond naar mij gromt/uitvalt omdat ik bijv. op die bank wil zitten. Of omdat ik erdoor wil.
Maar als Cash bijv. in de tuin de katten opjaagt dan kom ik met een hoop lawaai naar buiten zetten, kijk hem boos aan en vraag dus met een donderende stem waar hij in godsnaam mee bezig is. Dan ligt hij bewijs van spreken al op de grond genade te zoeken.
Zou ik hem op zo'n moment fysiek aan gaan pakken dan zou hij weleens in verzet kunnen komen.
Op die momenten kies ik daar dus niet voor. Ik vind dat te ongelangrijk om een strijd over aan te gaan. Nogmaals, niet omdat ik bang ben maar omdat ik het nergens voor nodig vind. Ik vind dat het onze band alleen maar kan schaden. En waarvoor denk ik dan? Omdat hij als pubertje de katten opjaagt.
Maar zou hij dus menen te kunnen vertellen dat ik niet op de bank zou mogen zitten, ja , dan pratne we even anders met elkaar.