Miranda schreef:Cash schreef:Duidelijk Elly. Cash en Hera hebben ook zwakke polsen. Maar zoals gezegd ik ken geen Duitser die goede polsen heeft of daar in de buurt komt. Eigenlijk toch apart dat dit totaal geen aandachtspunt is bij fokkers.
Ik zag toevallig vandaag een combinatie waaruit een pupje genomen zou worden.
Mams toch wel erg zwakke polsen, en paps haast te stijf in de polsen.
Dan denk ik, mooie combi!
(Nee, geen DH, maar ik noem het ras niet).
En zo vulden teef en reu elkaar op meerdere punten aan.
Ik vond het een prettige combi om te zien, al is het niet mijn ras, en heb ik er verder geen verstand van.
nou ja... het werkt natuurlijk niet zo, dat als men het ene minpunt , dus te zwak, tegenover een ander minder sterk punt, te stijf, tegenover elkaar zet, dat er dan dus goede polsen uit komen, in feite zou je kunnen zeggen, dat er 50 % slechte polsen uitkomen en 50 % te stijve polsen, tuurlijk kan het zijn, dat er hondjes met goede polsen uit komen ( er zit immers nog veel meer achter natuurlijk ) maar dat is dan meer "geluk"
in feite zou er op die teef een reu met gewoon goede polsen gebruikt moeten worden, of de teef gewoon niet gebruikt moeten worden

( oi schelden in de kerk)
geen idee dus over welk ras jij het hebt en hoe zwak of stijf die polsen dan waren.
fokken werkt dus niet zo, dat als je bv een reu van 40 cm een teef van 20 cm laat dekken, dat er dan pups van 30 cm uitkomen, niet als gegeven iig, het kan wel, maar blablabla, het zou het fokken wel een stuk makkelijker maken, dat wel