Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een nieuw dieptepunt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Een nieuw dieptepunt

Ongelezen bericht door Miranda »

Elly* schreef:vind ik ook, als dat het enige is :D
Nou ja, een wisselneus en te lichte nagels. En hier en daar een roze huid.
En haar favoriete gang is telgang.
Maar verder? Perfectie in een witte bontjas :pffff:

Qua bouw vind ik Skadi verder heel mooi.
Geen overdreven hoekingen, niet te steil, mooi bespierd.

Misschien moet ik haar eens in het keuringshoekje voordragen, ik ben natuurlijk bevooroordeeld én heb er geen verstand van verder. Eens kijken of ik wat mooie standfoto's kan maken en zo.
Even wachten tot het goed zomert, ivm de wisselneus :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Miranda schreef:
Elly* schreef:vind ik ook, als dat het enige is :D
Nou ja, een wisselneus en te lichte nagels. En hier en daar een roze huid.
En haar favoriete gang is telgang.
Maar verder? Perfectie in een witte bontjas :pffff:

Qua bouw vind ik Skadi verder heel mooi.
Geen overdreven hoekingen, niet te steil, mooi bespierd.

Misschien moet ik haar eens in het keuringshoekje voordragen, ik ben natuurlijk bevooroordeeld én heb er geen verstand van verder. Eens kijken of ik wat mooie standfoto's kan maken en zo.
Even wachten tot het goed zomert, ivm de wisselneus :engel:
photoshop hihiMaar ik ben wel benieuwd naar Skadi.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Elly* schreef:Maar ik ben wel benieuwd naar Skadi.
Ik nu ook ineens.
Ben wel benieuwd wat iemand met verstand van zaken van haar vindt.
Wie doet dat tegenwoordig? Mar nog steeds?
And few will ever climb
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:
Elly* schreef:Maar ik ben wel benieuwd naar Skadi.
Ik nu ook ineens.
Ben wel benieuwd wat iemand met verstand van zaken van haar vindt.
Wie doet dat tegenwoordig? Mar nog steeds?
Dacht het wel, maar moet je foto's niet naar Cloris sturen? Staat vast wel informatie over in het keuringshoekje.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Duidelijk Elly. Cash en Hera hebben ook zwakke polsen. Maar zoals gezegd ik ken geen Duitser die goede polsen heeft of daar in de buurt komt. Eigenlijk toch apart dat dit totaal geen aandachtspunt is bij fokkers.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Cash schreef:Duidelijk Elly. Cash en Hera hebben ook zwakke polsen. Maar zoals gezegd ik ken geen Duitser die goede polsen heeft of daar in de buurt komt. Eigenlijk toch apart dat dit totaal geen aandachtspunt is bij fokkers.
Ik zag toevallig vandaag een combinatie waaruit een pupje genomen zou worden.
Mams toch wel erg zwakke polsen, en paps haast te stijf in de polsen.
Dan denk ik, mooie combi!
(Nee, geen DH, maar ik noem het ras niet).

En zo vulden teef en reu elkaar op meerdere punten aan.
Ik vond het een prettige combi om te zien, al is het niet mijn ras, en heb ik er verder geen verstand van.
And few will ever climb
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Zag net met rondsnuffelen een prachtig DH hoofdje, van een veelwinnende teef.

Tasmanian Siegerin Multi BIS/Multi BISS/RUBIS Australian Champion Spellbinda Niketa HIC ET A (0/0) Z (0/1) BSCL.1 Multi Ex. Merit
Afbeelding

Maar als je dan van het gangwerk déze foto moet laten zien, dan moet je toch zelf óók zien dat er iets fundamenteel helemaal mis is?
Afbeelding
nee joh, dat moet nog verder uitgrijpen.

Ik zal later eens zoeken naar de oudere raspunten. Ik weet niet hoe vaak die aangepast zijn, maar ik heb een heruitgave van het boek dat in 1923 door de "maker" van de Duitse herder geschreven is. Ik ben benieuwd in hoeverre deze afwijken van de huidige.

en wat betreft deze opmerking van Tara
Ja hoor, en zo kunnen we alles wat niet deugt wel weer rechtkletsen natuurlijk.
Dat ze er zelf in geloven... :roll:
Tot op zekere hoogte vind ik dat je gelijk hebt. De 2 honden van mijn 2 bovenste foto's vind ik geen geval van niet deugen, die kampioenen daaronder, ook die van meer dan 50 jaar geleden dus wel wat betreft de polsen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Brr, geen mooie hond, draven ziet er ook niet mooi uit, vind ik.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Miranda schreef:
Cash schreef:Duidelijk Elly. Cash en Hera hebben ook zwakke polsen. Maar zoals gezegd ik ken geen Duitser die goede polsen heeft of daar in de buurt komt. Eigenlijk toch apart dat dit totaal geen aandachtspunt is bij fokkers.

Ik vond het een prettige combi om te zien, al is het niet mijn ras, en heb ik er verder geen verstand van.
nou ja... het werkt natuurlijk niet zo, dat als men het ene minpunt , dus te zwak, tegenover een ander minder sterk punt, te stijf, tegenover elkaar zet, dat er dan dus goede polsen uit komen, in feite zou je kunnen zeggen, dat er 50 % slechte polsen uitkomen en 50 % te stijve polsen, tuurlijk kan het zijn, dat er hondjes met goede polsen uit komen ( er zit immers nog veel meer achter natuurlijk ) maar dat is dan meer "geluk"

in feite zou er op die teef een reu met gewoon goede polsen gebruikt moeten worden, of de teef gewoon niet gebruikt moeten worden :mrgreen: ( oi schelden in de kerk)

geen idee dus over welk ras jij het hebt en hoe zwak of stijf die polsen dan waren.

fokken werkt dus niet zo, dat als je bv een reu van 40 cm een teef van 20 cm laat dekken, dat er dan pups van 30 cm uitkomen, niet als gegeven iig, het kan wel, maar blablabla, het zou het fokken wel een stuk makkelijker maken, dat wel :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miranda schreef:

Zijn ook 2 uiterste die ik niet zou willen haast stijf en slap .
Waarom niet gewoon slap of stijf x gewoon wenselijk.??
Hoor je ook wel eens bij een kleine teef om daar een joekel van een reu op te zetten ,want dan krijg je normaal formaat. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

yamie schreef:
Miranda schreef:Ik zag toevallig vandaag een combinatie waaruit een pupje genomen zou worden.

nou ja... het werkt natuurlijk niet zo, dat als men het ene minpunt , dus te zwak, tegenover een ander minder sterk punt, te stijf, tegenover elkaar zet, dat er dan dus goede polsen uit komen, in feite zou je kunnen zeggen, dat er 50 % slechte polsen uitkomen en 50 % te stijve polsen, tuurlijk kan het zijn, dat er hondjes met goede polsen uit komen ( er zit immers nog veel meer achter natuurlijk ) maar dat is dan meer "geluk"

in feite zou er op die teef een reu met gewoon goede polsen gebruikt moeten worden, of de teef gewoon niet gebruikt moeten worden :mrgreen: ( oi schelden in de kerk)
Nou, er staat 'haast te stijf in de polsen', en dat moet je dan lezen alsof het gezegd wordt door iemand wiens ras herders is ;)
Ik zie ze bij dat ras vaker zo, dus ik denk dat het wel goede polsen zijn.
Maar een herdermens noemt dat dan 'háást te stijf in de polsen' ;)

En ik weet wel dat fokken niet zo werkt, dat er niet altijd een gemiddelde uitkomt.
Maar ik houd er wel van als er bij fokken naar gekeken wordt en dat er tegenover de tekortkoming van de één het sterke punt van een ander staat.
And few will ever climb
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

oh. ik lees een post zoals het er staat, kijk niet naar welk ras de poster heeft en ga dan bedenken vanuit welk oogpunt iemand iets schrijft, als herder mensen goede polsen als "haast te stijf" omschrijven, dan zegt dat al weer genoeg ... áls dat dus zo is, ik ken nl ook wel "herdermensen" die goede polsen gewoon herkennen en dat als goede polsen omschrijven..

en dat laatste wat je zegt, dat zeg ik dus ook. jij benoemde een combi als goede combi met in feite beide een minpunt, althans zo schreef je het, dat je dat dan niet zo bedoeld, dat maakt ergens op reageren weer wat lastig.. :mrgreen:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Dat snap ik, ik was niet erg helder ;)
And few will ever climb
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

yamie schreef:
Miranda schreef:

geen idee dus over welk ras jij het hebt en hoe zwak of stijf die polsen dan waren.

fokken werkt dus niet zo, dat als je bv een reu van 40 cm een teef van 20 cm laat dekken, dat er dan pups van 30 cm uitkomen, niet als gegeven iig, het kan wel, maar blablabla, het zou het fokken wel een stuk makkelijker maken, dat wel :mrgreen:

aan de zwakke polsen zie je bv bij Baudi heel goed dat er in zijn lijnen ook DH doorgefokt is (van de lijnen van zijn moeder weet ik dat zeker, gehoord van een DA die bij die fok in het verleden (20-30 jr geleden) zeer nauw betrokken was)

natuuurlijk werkt het niet zo dat er alleen maar gemiddelden uit komen, maar moet wel zeggen dat die ene keer dat ik Baudi gebruikt heb ik er ook wel degelijk rekening mee heb gehouden door hem op een teef te gebruiken die qua looks de standaard een stuk meer benaderde dan Baudi (onze Umi) & waarvan ik wist dat ze dat ook sterk doorvererft (dus minder groot formaat, kleinere oren, juiste oorstand, sterker in de polsen etc),
denk niet dat ik hem op een teef had gebruikt die dat niet "bewezen" had.
Heb nu pas met zijn dochter gefokt (daar komt mijn Inno uit), ook daarbij er weldegelijk rekening mee gehouden dat zij dit dus achter haar had zitten. Diverse reuen met wel de juiste werk capaciteiten vielen om die reden ook voor mij af...& vooralsnog (12 weken ;-)) moet ik zeggen dat het gelukt lijkt...drift & redelijke looks (voor een werklijn, oren in elkgeval netjes aangezet, mooi wat korter in de rug), dus compensatie kan wel werken, maar niet denken dat het na 1x gelijk goed is....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”