Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graatmagere hond gevonden, zit nu in asiel

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Graatmagere hond gevonden, update

Ongelezen bericht door M@scha »

jep. ook foeilelijk inderdaad.

voor de jacht worden greyhounds veel gekruist met staffs. dit is met een engelse staff:
en weer on topic denk ik dat hein misschien ook wel zoiets is alleen niet met een staffbull maar een ambull of amstaff ofzo
Afbeelding
Afbeelding
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ben ik dan 1 van de weinige die Hein wel mooi vind? Hij is al goed op aan het knappen.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

meissielief schreef:Ben ik dan 1 van de weinige die Hein wel mooi vind? Hij is al goed op aan het knappen.
Ik vind Hein ook een mooie hond, hij heeft een lieve kop, en hij ziet er al een stuk beter uit!!
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

ik vind m ook mooi hoor...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hij ziet er best wel leuk uit, heb zelf geen verstand van lichaamsbouw of wat dan ook maar hij heeft een leuke uitstraling en hij is al een heel stuk op de goede weg wat zijn mager zijn betreft.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik vind Hein ook wel wat hebben hoor! Hij heeft echt een lieve kop en is een schat. Ik denk dat die kromme rug ook erg te maken heeft met zijn voedingstoestand, want hij gaat steeds wat rechter staan nu hij beter doorvoed is.
crutz schreef:
bennie schreef:Klasse, ik kan de verzorgers niet genoeg veren in de reet stoppen.
En wat jammer van dat gemekker van het eeuwig ontevreden broddel-hf-volk dat weer eens niet verder kijkt dan hun neus lang is. Hoe ziek ben je als je mensen de grond in boort die zo'n goed werk verzetten?
blacky schreef:Hij loopt echt constant met de rode lantaarn buitenboord. Is daar niet wat aan te doen? Lijkt me niet echt gezond.
Daar is wat aan gedaan en het halve forum viel er (uiteraard volledig onterecht maar wel voorspelbaar hier op hf) overheen.

maar uiteindelijk (dit zijn recente foto's toch) heeft het chemisch castreren dus geen effect gehad op het steeds buitenboord lopen....of was het nog erger?

Verder is hij idd al flink opgeknapt, moest ook aan Mit & Qal denken, leuke ongecompliceerde lobbes...
Ik weet het niet precies, maar de chemische castratie lijkt, zoals ik hem zie, nog niet te helpen. Hij wordt ook gezalfd en gespoeld. Maar ik heb het idee dat het gedrag zelfs wat toeneemt in plaats van afneemt. Hij is ook helemaal hoteldebotel van Mila, en ik zie hem altijd in combinatie met Mila. Hij schijnt tijdens het wandelen wel mee te roepen te zijn als hij een loopse teef tegen komt. Maar daarna was hij thuis in de lucht aan het rijden, wel een half uur lang, totdat zijn tijdelijke baas hem op zijn plek heeft gestuurd. Hij heeft een dosis(? ik weet niet hoe dat werkt met zo'n chip) gekregen voor het gewicht wat hij op dat moment woog, terwijl hij inmiddels aardig aankomt. Zou het kunnen dat het te weinig is en dat het gedrag dan niet af zal nemen? Ik weet niet precies hoe dat zit met chemische castratie. De laatste foto's zijn van gisteren, dus recent.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Vind hem al bijgekomen en vooral zo vrolijk spelend. :I: Hulde aan de opvang. :cheer:
Lief koppie ook. :E:
Afbeelding
Neeltje
Akkie
nieuw lid
Mijn ras(sen): Heidewachtel en Labrador

Ongelezen bericht door Akkie »

Bij een chemische castratie dmv een chip krijgt de reu een overdosis testosteron, waardoor de testosteron die een reu zelf aanmaakt hierdoor wordt stil gelegd. Hierdoor kan een reu de eerste 14 dagen een stuk feller reageren en kan ongewenst gedrag verergeren. Na 14 dagen ga je het resultaat zien van de chemische castratie. Dit kan positief maar ook negatief zijn.

Wat een leuke hond. Ik vind dat hij een geweldig koppie heeft!
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

verschrikkelijk om zoiets te zien..word er misselijk van
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

meissielief schreef:Ben ik dan 1 van de weinige die Hein wel mooi vind? Hij is al goed op aan het knappen.
nee hoor.
@nanna heeft gewoon geen smaak :pffff: :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

-Gaby- schreef:Ik vind Hein ook wel wat hebben hoor! Hij heeft echt een lieve kop en is een schat. Ik denk dat die kromme rug ook erg te maken heeft met zijn voedingstoestand, want hij gaat steeds wat rechter staan nu hij beter doorvoed is.
crutz schreef:
bennie schreef:Klasse, ik kan de verzorgers niet genoeg veren in de reet stoppen.
En wat jammer van dat gemekker van het eeuwig ontevreden broddel-hf-volk dat weer eens niet verder kijkt dan hun neus lang is. Hoe ziek ben je als je mensen de grond in boort die zo'n goed werk verzetten?
blacky schreef:Hij loopt echt constant met de rode lantaarn buitenboord. Is daar niet wat aan te doen? Lijkt me niet echt gezond.
Daar is wat aan gedaan en het halve forum viel er (uiteraard volledig onterecht maar wel voorspelbaar hier op hf) overheen.

maar uiteindelijk (dit zijn recente foto's toch) heeft het chemisch castreren dus geen effect gehad op het steeds buitenboord lopen....of was het nog erger?

Verder is hij idd al flink opgeknapt, moest ook aan Mit & Qal denken, leuke ongecompliceerde lobbes...
Ik weet het niet precies, maar de chemische castratie lijkt, zoals ik hem zie, nog niet te helpen. Hij wordt ook gezalfd en gespoeld. Maar ik heb het idee dat het gedrag zelfs wat toeneemt in plaats van afneemt. Hij is ook helemaal hoteldebotel van Mila, en ik zie hem altijd in combinatie met Mila. Hij schijnt tijdens het wandelen wel mee te roepen te zijn als hij een loopse teef tegen komt. Maar daarna was hij thuis in de lucht aan het rijden, wel een half uur lang, totdat zijn tijdelijke baas hem op zijn plek heeft gestuurd. Hij heeft een dosis(? ik weet niet hoe dat werkt met zo'n chip) gekregen voor het gewicht wat hij op dat moment woog, terwijl hij inmiddels aardig aankomt. Zou het kunnen dat het te weinig is en dat het gedrag dan niet af zal nemen? Ik weet niet precies hoe dat zit met chemische castratie. De laatste foto's zijn van gisteren, dus recent.
oh, dan heeft hij tardac gekregen. niet zulk fijn spul, maar het is wel redelijk snel uitgewerkt (6 weken)
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Update wat betreft Heintje, hij zit vanaf aankomende dinsdag in het asiel in Wenner (Duitsland). :(:

Zijn felheid naar andere honden neemt toe en hij heeft een paar honden gegrepen. Niet met schade, hij houdt wel vast, maar het blijft tot nu toe zonder wondjes e.d. Ook ging hij met een uitlaatservice mee, maar dit levert te veel spanningen op voor Heintje en ze willen hem ook niet hele werkdagen thuis laten zitten. Daarom gaat hij toch eerder naar het asiel dan verwacht.
Nog voor Heintje werd gevonden, was hij in Duitsland gesignaleerd met een teefje. Dat teefje is gevangen en naar het asiel gebracht in Wenner gebracht. Heintje was toen ontsnapt en gevonden door het eerste opvangezin. Hij komt weer samen met dat teefje te zitten in het asiel, hopelijk vinden ze het leuk elkaar weer te zien. Helaas voor Heintje!
Afbeelding
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Re: Graatmagere hond gevonden, update a.s. dinsdag naar asie

Ongelezen bericht door meissielief »

Ahh hopelijk heeft hij snel een baasje.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Dat is het grote nadeel van deze honden. Knokken doen ze bijna allemaal op den duur wel. Wel jammer dat ze in Duitsland in het asiel komen. Daar komen ze er denk ik niet meer uit. Waarom niet Nederland? Haal dan die teef ook naar Nederland.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:Dat is het grote nadeel van deze honden. Knokken doen ze bijna allemaal op den duur wel. Wel jammer dat ze in Duitsland in het asiel komen. Daar komen ze er denk ik niet meer uit. Waarom niet Nederland? Haal dan die teef ook naar Nederland.
In Nederland is de plaatsingkans van zulke type honden ook erg lastig, er lijkt een overkill ervan in het asiel te zitten. Toch zie je het vaker bij zulke honden, worden ze ernstig verwaarloosd en komen graatmager binnen. Zodra de kilo's eraan vliegen, komt ook hun ware karakter te voorschijn. Helaas heb ik dat vaker meegemaakt, werden ze toch erg lastig in de omgang zowel naar mensen als naar honden.
Hopelijk loopt alles voor Hein goed af
Perry en Noah

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

duitse herder schreef:
laeken schreef:Dat is het grote nadeel van deze honden. Knokken doen ze bijna allemaal op den duur wel. Wel jammer dat ze in Duitsland in het asiel komen. Daar komen ze er denk ik niet meer uit. Waarom niet Nederland? Haal dan die teef ook naar Nederland.
In Nederland is de plaatsingkans van zulke type honden ook erg lastig, er lijkt een overkill ervan in het asiel te zitten. Toch zie je het vaker bij zulke honden, worden ze ernstig verwaarloosd en komen graatmager binnen. Zodra de kilo's eraan vliegen, komt ook hun ware karakter te voorschijn. Helaas heb ik dat vaker meegemaakt, werden ze toch erg lastig in de omgang zowel naar mensen als naar honden.
Hopelijk loopt alles voor Hein goed af
:19: Ja, nogal logisch. Hier is het geen 'listenhunde', dat scheelt.
Cos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer mix.

Ongelezen bericht door Cos »

-Gaby- schreef:Update wat betreft Heintje, hij zit vanaf aankomende dinsdag in het asiel in Wenner (Duitsland). :(:

Zijn felheid naar andere honden neemt toe en hij heeft een paar honden gegrepen. Niet met schade, hij houdt wel vast, maar het blijft tot nu toe zonder wondjes e.d. Ook ging hij met een uitlaatservice mee, maar dit levert te veel spanningen op voor Heintje en ze willen hem ook niet hele werkdagen thuis laten zitten. Daarom gaat hij toch eerder naar het asiel dan verwacht.
Nog voor Heintje werd gevonden, was hij in Duitsland gesignaleerd met een teefje. Dat teefje is gevangen en naar het asiel gebracht in Wenner gebracht. Heintje was toen ontsnapt en gevonden door het eerste opvangezin. Hij komt weer samen met dat teefje te zitten in het asiel, hopelijk vinden ze het leuk elkaar weer te zien. Helaas voor Heintje!

Jammer he ? Ik vond het een leuk beest. Op zijn felheid na dan, Gelukkig is hij niet heel snel in zijn felheid dat scheelt.
'Anybody who doesn't know what soap tastes like, Never washed a dog.'
-Gaby-
Zeer actief

@ Sharmayne, ja, dat inderdaad jammer. Het is een lieve hond verder, alleen dat ene punt dus. Hopelijk wordt hij daar geplaatst.

@ Duitseherder, ja, het lijkt wel met zijn toegenomen gezondheidstoestand te maken te hebben. Heb je daar ervaring mee? Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

-Gaby- schreef:@ Sharmayne, ja, dat inderdaad jammer. Het is een lieve hond verder, alleen dat ene punt dus. Hopelijk wordt hij daar geplaatst.

@ Duitseherder, ja, het lijkt wel met zijn toegenomen gezondheidstoestand te maken te hebben. Heb je daar ervaring mee? Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand.

Dergelijke honden zijn hyperdominant. Daarom geven ze ook zulke problemen. Ze kunnen nog zo sociaal zijn en de hondentaal perfect spreken. Daar heeft het niks mee te maken. Het heeft te maken met het gevoel van moeten overheersen. Meestal krijgen ze dan weerstand en die weerstand grijpen ze aan om de volledige heerser te worden door alles in te zetten. Helaas betekent dat bij deze hond dat hij zal vechten en vasthouden.... Dominant ben je pas als je je goed voelt. Dat gaat hij nu doen. Hij was zwak en voelde zich ook zwak en dus niet de heerser. Daarom heeft hij die kant nog niet laten zien. Ik verwacht dat het ook steeds erger zal worden. Dus het zal een fikse knokker zijn als hij nu al grijpt en vast gaat houden. Een rotzak dus. :(:

Ik hoop dat hij niet dominant naar mensen wordt. Het is denk ik een kruising met Ambull en die zijn zeker naar honden niet altijd makkelijk. Afhankelijk van de kruising kan hij dus ook nog waaks en pittig worden. Arme hond. Waar moet hij nu heen? :U:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

-Gaby- schreef:, ja, het lijkt wel met zijn toegenomen gezondheidstoestand te maken te hebben. Heb je daar ervaring mee? Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand.
Helaas wel, in het asiel kwam je zulke honden tegen, extreem mager bij binnenkomst. Dan waren het makkelijke lieve honden, tot er weer wat vet aan zat. 1 was zelfs zo erg dat ze 2x had gebeten en met een spuitje is geeindigd :jank: Geloof het of niet, de enige extreem magere die wel normaal bleef was een langharige Duitse Herder
Perry en Noah

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hoe gaat het nu met hem?
-Gaby-
Zeer actief

Inge O schreef:
-Gaby- schreef: Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand.
ook als je 'de hondentaal goed spreekt' kan je compleet verkeerde dingen zeggen hoor :wink: .
Ja, dat is inderdaad later ook gebleken. Maar hij leek de eerste paar weken conflictvermijdend bijvoorbeeld, terwijl hij toen hij sterker werd, juist conflicten op ging zoeken.
duitse herder schreef:
-Gaby- schreef:, ja, het lijkt wel met zijn toegenomen gezondheidstoestand te maken te hebben. Heb je daar ervaring mee? Jammer, in het begin leek hij de hondentaal goed te spreken en leek er weinig aan de hand.
Helaas wel, in het asiel kwam je zulke honden tegen, extreem mager bij binnenkomst. Dan waren het makkelijke lieve honden, tot er weer wat vet aan zat. 1 was zelfs zo erg dat ze 2x had gebeten en met een spuitje is geeindigd :jank: Geloof het of niet, de enige extreem magere die wel normaal bleef was een langharige Duitse Herder
Ach, wat jammer. Naar mensen en kinderen toe was hij nog steeds een schatje, ik denk ook dat hij dat wel blijft, hij is daar niets in veranderd in de loop van de weken.
mercedes2803 schreef:Hoe gaat het nu met hem?
Ik weet het niet. Hij zit in dit asiel: http://www.tierschutz-rheiderland.de/ti ... /index.htm
Hij staat nog niet op de website, het teefje waarmee hij gevonden was en die ze toen wel konden vangen terwijl Heintje ontsnapte staat er wel op, dat is Buffy. Zij ziet er een stuk beter uit dan Heintje! Heintje is op een later tijdstip gevonden door de mensen die hem in eerste instantie op hadden gevangen. Het is overigens Weener, niet Wenner, wat ik eerst had doorgekregen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”