Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

border collie zielig

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

border collie zielig

Ongelezen bericht door Boris2011 »

Ik kom met het uitlaten van Boris vaak een man tegen en die heeft werkelijk een schitterende border collie: veel wit, met twee blauwe ogen, luistert goed, echt een schat van een hond. Hij heeft mij vertelt hoe hij aan zijn hond kwam en ik vond dat zo'n triest verhaal dat ik het toch even hier wil delen:

Deze man had verre kennissen die deze border collie als pup in huis hadden genomen, stamboom alles erbij. Op een gegeven moment komt hij die mensen tegen en wordt hem gevraag: wil jij de hond niet hebben? Die man was echt stomverbaast omdat ze die hond amper en half jaar hadden. Het kwam er op neer dat als hij die hond niet wou, ze hem dan naar het asiel zouden brengen en de reden die ze gaven was dat ze er al weer op uitgekeken waren :80: ...Hondje was 6 maanden oud.

Vinden jullie dat nou niet erg? een puppy nemen, een border collie nog wel, en hem vervolgens na een paar maanden gewoon weer wegdoen omdat je er op uitgekeken bent...triest

Die man heeft de hond uiteindelijk in huis genomen, zn kinderen waren de deur uit en zn vrouw was overleden, dus hij had er de tijd en aandacht voor.
Op een dag kwamen ze die hond brengen met alles erop en eraan (riem, mand, speelgoed, stamboom etc.) en ze hebben er nooit meer naar gevraagd hoe het ging enzo.

Ik vind dat echt heel erg om te horen hoe sommige mensen met dieren omgaan, alsof het een speeltje is dat je weer wegdoet als je het niet meer leuk vind. Gelukkig is de hond uiteindelijk wel bij een lief baasje terecht gekomen!
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Re: border collie zielig

Ongelezen bericht door sTefaniA »

een border collie nog wel,
Het aandeel border collie snap ik niet, maar ja, zielig. Voor elke hond. Gelukkig zit hij nu wel bij iemand leuk.
Afbeelding
Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Boris2011 »

omdat een border collie een werkhond is, zit er gewoon veel tijd en inzet aan vast, dat bedoel ik!
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Boris2011 schreef:omdat een border collie een werkhond is, zit er gewoon veel tijd en inzet aan vast, dat bedoel ik!
dus, voor iedere hond is bovenstaande sneu, maar het gebeurt vaker helaas. Dat is sneu ongeacht het ras, iedere hond, ras of kruising, verdient een baas die er tijd insteekt. Iedere hond kost tijd
Afbeelding
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

Ik ben op een soortgelijke manier aan mijn Pixie gekomen. Er zijn nog steeds mensen die in een opwelling een pup in huis halen, en er dan pas achterkomen dat het gewoon veel werk is. En dan is de lol er kennelijk zo vanaf.
En zeker een border collie kan behoorijk vervelend worden als die niet goed wordt opgevoed en uitgedaagd. Dus ja… dit soort dingen gebeurt.

Naar het asiel brengen vindt ik niet zo zielig hoor. In de meeste asiels worden de honden goed verzorgd. En een goede hond heeft in no time een leuke nieuwe baas, die wss iets bewuster voor een hond kiest. Dus uiteindelijk ook beter voor de hond. Beter naar het asiel brengen en laten herplaatsen dan hele dagen in een bench of erger omdat de hond “ zo vervelend” is.

Bij herplaatsing via een asiel is er ook nog een vorm van controle op. Die heb je niet als je zelf je hond herplaatst.
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zo ben ik aan Gil gekomen, alleen die was binnen 24 uur alweer terug, de gene die hem zijn naam gegeven heeft, was toch nog niet toe aan een pup en bracht hem terug.
nou er zijn ergere dingen toch, het is goed afgelopen.
beter ten halve gekeerd als ten hele gedwaald :cool2:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik denk dat de hond er niet zo veel last van heeft gehad. Uiteindelijk heeft de vorige baas toch een goed nieuw huis voor de hond gevonden. :wink:
Uit menselijk oogpunt is het wel triest.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Boris2011 schreef:omdat een border collie een werkhond is, zit er gewoon veel tijd en inzet aan vast, dat bedoel ik!
Er zijn veel cityslickers die inderdaad een hond nemen die heel energiek is zoals een bordercollie en hem dan 3x er dag een blokje om uitlaten aan het riempje, met een beetje geluk mag hij ook nog even mee rennen langs de fiets "want dan wordt hij tenminste moe". Helaas voldoet dit voor de meeste honden niet, en al helemaal niet voor de bordercollie.

Maar dit is zoals de meeste mensen omgaan met honden. En bij veel honden komen ze er mee weg, en bij sommige honden niet, die raken gefrustreerd en dan moeten ze naar het asiel.

Zo zijn de mensen. Egoisten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mooi toch dat ze toe geven niet de juiste keuze hebben gemaakt en een ander tehuis voor hem gevonden hebben.
Snap al dat gezeik niet zo.
Bij een goede welkdoordachte keus maken moet je ook maar afwachten of het in de praktijk van het dagelijkse leven net zo gaat als dat je insteek was.
Beter weg doen als er met tegenzin mee blijven rondslepen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
foxalert
Zeer actief
Mijn ras(sen): 75% Puli 25% Pumi

Ongelezen bericht door foxalert »

Boris2011 schreef:Ik kom met het uitlaten van Boris vaak een man tegen en die heeft werkelijk een schitterende border collie: veel wit, met twee blauwe ogen, luistert goed, echt een schat van een hond. Hij heeft mij vertelt hoe hij aan zijn hond kwam en ik vond dat zo'n triest verhaal dat ik het toch even hier wil delen:

Deze man had verre kennissen die deze border collie als pup in huis hadden genomen, stamboom alles erbij. Op een gegeven moment komt hij die mensen tegen en wordt hem gevraag: wil jij de hond niet hebben? Die man was echt stomverbaast omdat ze die hond amper en half jaar hadden. Het kwam er op neer dat als hij die hond niet wou, ze hem dan naar het asiel zouden brengen en de reden die ze gaven was dat ze er al weer op uitgekeken waren :80: ...Hondje was 6 maanden oud.

Vinden jullie dat nou niet erg? een puppy nemen, een border collie nog wel, en hem vervolgens na een paar maanden gewoon weer wegdoen omdat je er op uitgekeken bent...triest

Die man heeft de hond uiteindelijk in huis genomen, zn kinderen waren de deur uit en zn vrouw was overleden, dus hij had er de tijd en aandacht voor.
Op een dag kwamen ze die hond brengen met alles erop en eraan (riem, mand, speelgoed, stamboom etc.) en ze hebben er nooit meer naar gevraagd hoe het ging enzo.

Ik vind dat echt heel erg om te horen hoe sommige mensen met dieren omgaan, alsof het een speeltje is dat je weer wegdoet als je het niet meer leuk vind. Gelukkig is de hond uiteindelijk wel bij een lief baasje terecht gekomen!
Dit soort mensen blijf je houden. Onderschatting waarschijnlijk.

Echter hebben ze het netjes opgelost. Of die man of het asiel waar de hond binnen no-time weer een nieuw baasje zou hebben gevonden. Dus nee, zo schrikbarend vind ik dit verhaal niet. Als iemand een hond aan een boom knoopt en deze een hongerdood sterf, dat vind ik wel schrikbarend.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind echt dat je, ookal denk je nog zo goed na over je keuze een hond te nemen, pas echt weet hoe het is om een hond te hebben, en hoeveel tijd het kost, als je de hond eenmaal hebt. Dusja, het is niet ideaal natuurlijk, maar ik ben het helemaal eens met bouvierpoedel. Je kunt mensen niet echt kwalijk nemen dat ze geen glazen bol hebben natuurlijk!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

triest ja. maar deze mensen hebben de hond weg gegeven aan de man . en niet aan een boom gebonden of bij het asiel gebracht of via marktplaats verkocht.

ik vind dit niet een uiters treurig verhaal. de hond is waarschijnlijk goed terrecht gekomen. en dat is wel wat waard.

helaas zijn er heeel veel mensen die een hond nemen en hem weg doen. soms al na een week. en soms na 10 jaar. wat ik dan persoonlijk nog triester vind.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”