Dit zijn de uitslagen van de eerste drie:
0.26 and 0.27 no cavitation and no DJD
0.31 and 0.23 no cavitation and no DJD
0.24 and 0.13 no cavitation and no DJD
Ik ben zo blij met deze uitslagen!!!
Moderator: moderatorteam
LongFields schreef:Ik begrijp niet zo goed hoe ik de getallen moet lezen, als ik ze per hond vergelijk zitten er tussen links en rechts bij een aantal best wel wat verschillen, is dat niet erg? En qua hoogte van de getallen zitten er ook verschillen, de hoogste waarde is 0.31 en de laagste 0.13.
Is dat allemaal binnen de normen?
Sorry voor mijn onbenullige vragen hoor, zo te lezen ben jij er heel tevreden over dus: gefeliciteerd!!!

Hartstikke duidelijk zo, dank je wel! En nogmaals gefeliciteerd!Shima schreef:Ik zal het proberen uit te leggen. De gemiddelde waarde van de Shilohs zit op dit moment rond 0.38 Deze gemiddelde waarde wordt bepaald aan de hand van de getallen van de "slechtste" kant. Van dit voorbeeld telt dus de linkerheup mee voor de gemiddelde waardemeting. Als de Distraction Index (DI) rond de 0.30 ligt is het goed. Hoe dichter de getalletjes bij de 0.70 komen hoe groter de kans op DJD. Dus hoe lager het getal hoe beter het is.
Wat betreft verschil tussen links en rechts, dat is normaal. De meeste mensen hebben ook verschil in maat van voeten bijvoorbeeld, geen mens of dier is 100% symmetrisch.PennHip voorbeeld
Deze uitslagen zijn dus heel goed.

Crutz heeft gelijk. Zie het schema hieronder, misschien wordt het zo duidelijker?crutz schreef:Hans, die 0,30 is niet een percentage, dat wordt apart gegeven, die 0,30 is numeriek.

Shima schreef:PennHip is ook rontgenen![]()
Nee, deze honden hebben de gedragstest gedaan en zijn met glans geslaagd daarvoor en de volgende stap is dat er een nest mag bij twee de teefjes. Shima zal dus misschien binnenkort "oma" worden.

Hansel schreef:OK, ik heb het pennhipp verhaal al zo vaak zitten lezen en filmpjes zitten bekijken en altijd gedacht dat het percentages waren.
Daarom begreep ik ook niet waarom iemand zo blij was met die uitslagen.
Jé, nou voel ik me wel dom zeg.
![]()
![]()
![]()
Gr,
Hans
Klopt, en die wordt ook nog eens (dacht jaarlijks) aangepast.crutz schreef:Hansel schreef:OK, ik heb het pennhipp verhaal al zo vaak zitten lezen en filmpjes zitten bekijken en altijd gedacht dat het percentages waren.
Daarom begreep ik ook niet waarom iemand zo blij was met die uitslagen.
Jé, nou voel ik me wel dom zeg.
![]()
![]()
![]()
Gr,
Hans
er wordt ook nog (staat er hier nu niet bij) een procentuele uitslag tov de rasgroep gegeven, mss dat je daar mee in de war bent....
Shima schreef:PennHip is ook rontgenen![]()
Nee, deze honden hebben de gedragstest gedaan en zijn met glans geslaagd daarvoor en de volgende stap is dat er een nest mag bij twee de teefjes. Shima zal dus misschien binnenkort "oma" worden.
Ja Shilohs worden getest rond 14 maanden en dan is de uitslag definitief en hoeft de hond niet nog een keer. Ik wacht zelf liever een paar maanden langer en doe dan meteen de ellebogen mee.Annedee schreef:Shima schreef:PennHip is ook rontgenen![]()
Nee, deze honden hebben de gedragstest gedaan en zijn met glans geslaagd daarvoor en de volgende stap is dat er een nest mag bij twee de teefjes. Shima zal dus misschien binnenkort "oma" worden.Ja sorry, komt er een beetje verkeerd uit
, Ik bedoel eigenlijk dat sommige ODH-tjes gepennhipt worden met 4 maanden en dan weer met een jaar of iets ouder de klassieke hd foto. Maar als ik het goed begrijp is dat PH nu gedaan bij volwassen honden? Of begrijp ik er helemaal niks van? Kan ook hoor heb net een paar dagen in het ziekenhuis gelegen en ben nog steeds een beetje duf.
en off topic; In het volgend nummer van hondenmanieren (nr.6) komt een artikel over de Shiloh Shepherd, staan daar ook honden van jullie in? Ik ga het tijdschrift zeker kopen, vind het geweldige honden!