In diverse topics lees ik over het exporteren van een pup en dan bijkomende kosten voor een brooker? wat is dat en waarom is dat?
ik heb diverse honden geexporteerd en behalve die naar de USA kwamen er geen brookers aan te pas. Die naar de USA ging daar moest wel een brooker voor ingehuurd worden maar ik heb dat hele verhaal nooit zo begrepen van de eigenaresse, want dat werd pas duidelijk toen de hond daar aankwam en tegengehouden werd door de douane, het was ook nieuw voor mij, kan iemand het hier mij uitleggen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een brooker, wat is dat?
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
een brooker, wat is dat?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: een brooker, wat is dat?
een brooker is een tussenpersoon die de douane zaken afhandeld. Weet dat je in de VS het verplicht bent als de hond zonder begeleiding vliegt om van hun diensten gebruik te maken. Daar maken ze ook goed misbruik van door de hoge prijzen.
Als je bv via Zoologistics een hond verstuurd zijn zij eigenlijk ook al brooker, maar dan aan deze zijde, zij zouden die werkzaamheden ook voor je kunnen verrichten als jij een hond zou importeren.
Als je echt goed de weg weet is het niet "echt" verplicht in de VS, want een vriend van ons kan het zelf omzeilen, maar dan moet je je er wel ff echt in verdiepen.
De brooker doet zeg maar de douane afhandeling...
Als je bv via Zoologistics een hond verstuurd zijn zij eigenlijk ook al brooker, maar dan aan deze zijde, zij zouden die werkzaamheden ook voor je kunnen verrichten als jij een hond zou importeren.
Als je echt goed de weg weet is het niet "echt" verplicht in de VS, want een vriend van ons kan het zelf omzeilen, maar dan moet je je er wel ff echt in verdiepen.
De brooker doet zeg maar de douane afhandeling...
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
thanks! wat achterlijk trouwens dat dat nodig is, ik weet dat het mijn pupkoper 300 USD heeft gekost.
dat wisten wij dus niet van te voren, niemand had ons dat ooit verteld en sja als andere landen dat niet verplichten, dan ga je er ook niet vanuit dat het daar wel ineens nodig is. Zo leer je elke keer weer bij
dat wisten wij dus niet van te voren, niemand had ons dat ooit verteld en sja als andere landen dat niet verplichten, dan ga je er ook niet vanuit dat het daar wel ineens nodig is. Zo leer je elke keer weer bij
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Podenji schreef:thanks! wat achterlijk trouwens dat dat nodig is, ik weet dat het mijn pupkoper 300 USD heeft gekost.
yup, een vd redenen dat ik vaak ook ophalen adviseer, scheelt ze deze kosten ook weer.....