Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reageer je of durf je te reageren als iets je niet zint?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Reageer je of durf je te reageren als iets je niet zint?

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt het beste gewoon zuchten, nee schudden en doorlopen.
Overal maar commentaar op hebben is ook niet goed. Daar word je echt niet gelukkig van.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik reageer soms. Niet altijd- zeker niet als ik alleen ben en het een groep jongeren betreft.

Maar mensen die hardop praten/bellen/muziek aan hebben in de stiltecoupe van de trein krijgen het wel te horen. En ook de jongeren die grafitti spuiten krijgen nog wel eens wat van mij te horen (tenzij het een mooie kleurplaat is, dan maakt het me geen klap uit :P).

Over het algemeen reageer ik pas als ik me ergens langere tijd aan erger. Over het algemeen doe ik wat Valerie zegt- diepe zucht en maar door lopen. Soms heeft het gewoon geen zin je druk te maken.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

In het verkeer en gewoon op straat of in winkels word ik niet boos. Als ik merk dat iemand me voorbij wil, dan ga ik opzij, ik heb echt geen zin in dat gedruk en vind het gevaarlijk bovendien.

Waar ik wel boos van wordt is van lamlendige lulligheid rondom de honden. Gisteren had ik weer zoiets. Ik liep op een plek in de polder waar bij een huis een hond woont. Het is kruising Berner Sennenhond, een reu. Prima hond verder maar Rein zal met hem willen vechten als hij zich bij ons voegt en dat vind ik vervelend en nergens voor nodig. De hond kan daar de tuin uit en loopt dan met andere honden mee. Tot een jaar geleden, toen merkte ik dat de mensen beter op de hond letten en ervoor zorgden dat hij niet meer de tuin uitglipte. Fijn, ik kon daar dus weer lopen.

Gisteren was ik voorbij het huis maar merkte aan Rein dat ie gespannen werd, ik kijk achterom en zie de hond naderen. Ik leg Rein en Bolke af en loop met Huette op 'm toe, zij fungeert mooi als bliksemafleider. Ik loop met hem en Huette terug naar z'n woning en zie een vrouw in de tuin staan en meld haar dat mijn hond met de hare wil vechten en dat ik hem daarom terug bonjour. Ze zegt: 'O, ja, nou, hij woont hier hoor' en 'ik krijg hem niet terug hoor....', sjonge jonge, moeilijk gedoe, ze maakt ook werkelijk geen enkele aanstalte om die hond te komen halen en loopt terug richting huis, mij daar bedremmeld laten staan. Mijn probleem dus.
Ik lijn Huette aan en wil ook de hond aanlijnen om hem haar te overhandigen maar dan komt ze plots toch in actie, loopt naar ons toe, pakt de hond bij de halsband en loopt de tuin in. :scratch:
Dat vind ik dus van een lullige lamlendigheid waar ik echt niet goed van wordt, nou ja, Randstedelijke asociaalheid is dit gewoon en heel vreselijk erg is het niet maar het is gewoon zo onaardig en daar baal ik van.

Ik vraag me dan vaak hoe zo'n vrouw dit oplost als hondlief een echt onaardige hond met dito baas treft als hij zijn tuin uitstrietst.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Bas Rouge schreef:Ze zegt: 'O, ja, nou, hij woont hier hoor' en 'ik krijg hem niet terug hoor....', sjonge jonge, moeilijk gedoe, ze maakt ook werkelijk geen enkele aanstalte om die hond te komen halen en loopt terug richting huis, mij daar bedremmeld laten staan. Mijn probleem dus.
Ik zulke gevallen ben ik bang dat er toch wel een "Ja! Haal je nou gódverdomme die hond nog op, of hoe lijkt het!" uit zou rollen :oeps:

Járen geleden, toen ik voor de zoveelste keer van mijn fiets was gedonderd door twee herders die altijd van het erf af kwamen rennen om op aangelijnde felix te springen, ben ik eens even speciaal teruggelopen naar de betreffende woning om die vent waar de honden van zijn fijntjes de zegen te geven. Toen was ik echt pislink. Dat was ook niet zo netjes. Maar sóms... :boos:
Sindsdien komen ze niet meer van het erf overigens :pffff:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

In jouw geval had ik wel gereageerd, als iemand vraagt of ik een probleem heb kan ie m krijgen ook. Maar meestal reageer ik niet. Niet omdat ik niet durf overigens, gewoon omdat ik geen zin heb in gezeik of ruzie op straat. Helpen doe ik wel als het nodig is
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Jaap* schreef:
Bas Rouge schreef:Ze zegt: 'O, ja, nou, hij woont hier hoor' en 'ik krijg hem niet terug hoor....', sjonge jonge, moeilijk gedoe, ze maakt ook werkelijk geen enkele aanstalte om die hond te komen halen en loopt terug richting huis, mij daar bedremmeld laten staan. Mijn probleem dus.
Ik zulke gevallen ben ik bang dat er toch wel een "Ja! Haal je nou gódverdomme die hond nog op, of hoe lijkt het!" uit zou rollen :oeps:

Járen geleden, toen ik voor de zoveelste keer van mijn fiets was gedonderd door twee herders die altijd van het erf af kwamen rennen om op aangelijnde felix te springen, ben ik eens even speciaal teruggelopen naar de betreffende woning om die vent waar de honden van zijn fijntjes de zegen te geven. Toen was ik echt pislink. Dat was ook niet zo netjes. Maar sóms... :boos:
Sindsdien komen ze niet meer van het erf overigens :pffff:
Hihi Jaap, mijn beeld van jou als immer vredelievend, immer beheerst mens heeft me in dit topic al 2 maal een grinnikende frons bezorgd.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Miranda schreef:Ja, ik reageer wel.

Mijn ex voorspelde me altijd dat iemand me nog eens overhoop zou steken of in elkaar zou slaan.
Tot op heden niet gebeurd.

Over het algemeen binden ze snel in hoor, als je er wat van zegt.

Blondie, misschien had 'ie snode plannen en bond hij in toen je zei dat je zijn kenteken had genoteerd?
Vanavond dus maar een vrije avond en niet gaan inbreken, zoiets :tongue:
Haha idem hier.
Ik reageer ook en mijn man heeft dit al een paar keer tegen me gezegd, nog nooit gebeurd :pffff:
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Ik ben meestal niet de persoon die eerste reactie uitlokt, maar als iemand een gemene aanmerking heeft dan kan die hem wel terug krijgen (als ik op genoeg afstand ben). In de trein in een stiltecoupe ga ik kijken en zuchten, maar meestal niet reageren, zet mijn muziek wel wat harder :U: ... Bij snelheidsduivels op een weg waar ik met mijn fiets voorrang heb ga ik toch echt op de rem om zo langzaam mogelijk de weg over te steken om die snelheidsduivel een lesje te leren :devil:
lady
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bernersenner/herder en Maltezer

Ongelezen bericht door lady »

Ik durfde nooit mn mond open te doen. Liet bijna over me heen lopen. Elke ruzie of confrontatie ging ik uit de weg.. Ben nu echter getrouwd met een Amsterdammer :D en woon in de grote stad. Het heeft me een stuk assertiever gemaakt. Zal nog steeds niet de eerste zijn die mn waffel open trekt maar als ze hun waffel tegen mij open trekken krijgen ze hem terug..
Werd vorige week nog haast van mn sokken gereden met de honden. Hij sloeg af en ik liep dus recht door. Roept ie uit hetv raampje, is dat een zebrapad??? :mep: Is zeg, nee ik ben rechtdoorgaand verkeer. Nee je hebt geen voorrang.. ja heb ik wel.. Je moet uitkijken... Jij moet je verkeersregels leren , gek die je dr rondloopt :lekkerpuh: Dan word ik heel boos. Ik héb namelijk voorrang, en hij remde, dus nam aan dat hij dat ook wist, en dan toch een grote bek opzetten... Nou dat laat ik dus niet meer over mn kant gaan. Maar heb dr maar een hekel aan...dus zal nooit de eerste zijn...
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zelden. Je schiet er zo weinig mee op. En ik weet dat, áls ik me kwaad maak, ik alle voorzichtigheid laat varen. Dat zet ik dus alleen in als iemand of een dier ergens de dupe van wordt. Nooit om eigen gelijk te halen, dat vind ik in het geheel niet boeiend. Ik weet het toch wel als ik gelijk heb :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik zeg eerst en dan ga ik pas nadenken :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door sam2011 »

ik ben opgevoed volgens het boerenprincipe... de eerste klap is een daalder waard!

dus tja ik houd me niet stil... en gevolgen ga ik ook niet uit de weg..
a dog is a dog, it isn't a child
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ik kan ook reageren .

en dan achteraf denken was maar door gelopen.

De jeugt word ook steds brutaler en agresiever. vind het vaak van de zotte.

het engste vind ik dat als je de veerkeerde voor je hebt je bang moet zijn dat ze je dieren niets aan doen bijv vergiftigen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

blondie schreef:Ik loop net naar huis en grinnik min of meer in mezelf "held op sokken" bij thuiskomst. Niet helemaal waar, maar mobieltje had ik op 112 gezet tijdens confrontatie dat dan weer wel :engel: had er uitgestapt geworden had ik wel mobieltje op bel gedrukt maar dan hadden ze de conversatie en wat had gebeurd mogen volgen, ik had me wel verweerd maar dat was niet nodig.
Liep net over de kade terug naar huis, vrij leeg terrein en die gozer kwam met een bestelbus godsgruwelijk hard de bocht om. Ik irriteerde me eraan ook omdat hij dusdanig de bocht nam dat hij bijna die ouwe van me schepte.
5 minuten later komt hij weer om vanuit een ander straatje, met dezelfde noodgang. Wederom reageer ik verbaal en in lichaamstaal. Piepende banden stop. "heb jij een probleem!?"
Zucht.
"ja je rijdt als een idioot!" Enfin, weet niet of het mijn reageren was op hem, of dat de blik op de honden niet zo fijn was of dat ik erachteraan zei dat ik zijn kenteken had genoteerd (eerder zwoor ik dat hij ze dood wilde rijden) ik kreeg een "oh, sorry". en klaar.
Moest nog een eindje naar huis doorlopen dus bleef even op mijn hoede, het was niet zo'n lekkertje voor mijn gevoel.

Maar goed, het liep verder goed af, kwam wat verdwaalde mensen nog tegen op de fiets. Vrees dat ze nu nog aan het fietsen zijn, die moesten naar noordwijkerhout en fietsten richting de boulevard van Katwijk aan :engel:
Die hebben we maar even de juiste richting in gebonjourd :mrgreen:

Maar zeg je er wat van als je aso's tegenkomt al dan niet er last van hebbend, of denk je laat maar. In mijn geval vond ik het verdomde bijdehand om ook eens te stoppen om te vragen of ík een probleem had met ze. Donder toch op zeg.
Snap ook wel dat een ander denkt "oeps" ik en mijn houding en bek, anderzijds denk ik als een ander me aanspreekt op mijn hufter gedrag wat ik ook best wel eens heb dan denk ik :idea: je hebt gelijk. (soms).
Maar ik stond nu wel met 112 klaar om af te gaan en had al mijn killermodus aan, 1 verkeerde beweging en je hebt een musketon in je nek makker! Enfin het voelde niet helemaal lekker aan deze confrontatie, hij had ook niets op dat stuk te zoeken op dit tijdstip en met die snelheid, dat maakt het ook al weer wat aparter.

Ik KAN met zoiets helaas mijn waffel niet dicht houden (terwijl het soms onder bepaalde omstandigheden wel wijzer zou zijn) maar dat is het aard van het beestje.
Wij hebben ooit eens een maand of 5 een Sheltie in de opvang gehad, waar ook een joch in een auto zowat overheen ragde omdat hij als een idioot met zijn auto over de parkeerplaats roste.Beesie zat aan de lijn, maar zijn auto gleed weg op het grind etc door zijn idiote snelheid en rijgedrag.
Dus, mijn smoel open!
Jammer genoeg kwam er nog een auto achteraan met vriendjes dus er kwamen zo'n 7 gassies op mij af.
Die Sheltie moest op de achterbank. King en Hayleigh had ik al in de kofferbak van de station zitten. Die trok ik maar snel even open toen ze al dreigend en scheldend dichterbij kwamen. Lag ook een dikke stok achterin de koffer van/voor Hayleigh, die pakte ik er maar bij. Niet nodig gehad trouwens, King en Hayleigh voelde de bui hangen en ik moest de stok laten vallen om die 2 vast te houden want die wilde er meteen in en op duiken, met name King.
Dat is wel mijn redding geweest, anders had het wel eens naar kunnen aflopen, maar wedden, een volgende keer trek ik weer mijn waffel open, en bedenk pas achteraf, oeps :mann:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

_Leonie schreef:Wat ik dan wel weer eens heb gehad dat ik op een haar na op mijn bek werd geslagen in de kroeg omdat 'ik zo rottig uit mijn kop keek' naar haar. :LOL:
Noujaaaaa! Heb haar maar aangekeken of ze gek was, even gelachen en mij omgedraaid. Kom nou. Werkte overigens vast beter dan een grote bek terug geven, aangezien ze ook nog een kop groter dan mij was.
Ik heb dus de pech gehad dat ik werkelijk een stomp voor mijn muil kreeg. Mijn kop stond haar niet aan hoorde ik later en ze was jaloers want ik pikte alle mannen van haar af. Ooookeeeej.
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

De laatste keer dat ik heb gereageerd op iets wat me niet zinde heb ik er een blauwe plek op m'n rug aan over gehouden.
Ging zaalvoetbal kijken, er hing al een apart sfeertje. Toen werd er iemand zo hard onderuit geschopt dat ik dacht dat diegene z'n been gebroken had. De dader kreeg rood maar was niet echt van plan t veld te verlaten dus zeiden wij (het publiek) dat hij niet zo onsportief moest doen. Daarop werden er 2 ballen naar ons geschoten, 1 was mis, de andere heb ik af kunnen weren. Dus zeiden wij dat ze normaal moesten doen, waarop een aantal spelers de tribune opvlogen om de enige man, die achter mij zat van de tribune af te trekken en m verder op t veld in elkaar te timmeren. En t liep uit in een massale vechtpartij maar om en of andere rede was t zo weer gestopt.
Het resultaat was 'gelukkig' alleen wat blauwe plekken..
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hangt er vanaf waar, en tegen wie. Ik heb een grote mond als het nodig is maar ik heb ook 7 jaar school gelopen in Borgerhout, Antwerpen. Er zijn wijken waar je echt zo snel mogelijk weer weg wil. Straten waar ik als meid alleen gewoon niet door ga. Ik ga daar echt geen grote bek opzetten, ik heb geen zin om een mes in mijn ribben te krijgen of om verkracht te worden. Ik zou de eerste niet zijn.

Hier in het dorp stap ik zonder problemen op een groep vandalen af, met de vraag wat mot dat daar??? Maar in de stad dus niet.
Afbeelding
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Het hangt er vanaf. Kan behoorlijk uitvallen als er een of ander loslopend agressieve hond op mijn hond af komt zeilen en de eigenaar dan "maar hij doet niets hoor" roept, als mijn hond zo zou doen wordt er gelijk een melding van gedaan maar van een ander ras moet ik dat maar pikken. Gek genoeg kunnen mensen dan wel hun hond aanlijnen als ik boos word.
Gedrag van mensen onderling kan ik ook flink op reageren maar ik kan ook me er buiten houden, hangt dus echt van de situatie af.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Roompie schreef:
_Leonie schreef:Wat ik dan wel weer eens heb gehad dat ik op een haar na op mijn bek werd geslagen in de kroeg omdat 'ik zo rottig uit mijn kop keek' naar haar. :LOL:
Noujaaaaa! Heb haar maar aangekeken of ze gek was, even gelachen en mij omgedraaid. Kom nou. Werkte overigens vast beter dan een grote bek terug geven, aangezien ze ook nog een kop groter dan mij was.
Ik heb dus de pech gehad dat ik werkelijk een stomp voor mijn muil kreeg. Mijn kop stond haar niet aan hoorde ik later en ze was jaloers want ik pikte alle mannen van haar af. Ooookeeeej.
oeps haha sorry.. ik krijg een herinnering door. Ook in een bar. Ook een ietwat grote dame die blijkbaar vond dat mijn kop haar niet aan stond en wat begon te duwen en te trekken, irritant gedrag. Mijn vriendin zag mijn verbeten bek en had al zoiets van " :mann: zullen we gaan :engel: " Prima, die tuthola blokkeerde me de weg (ik ben niet zo groot dus dat is niet zo moeilijk) en ik duwde haar opzij op weg naar de uitgang. Ze komt me achterna, en met dat ik de deur uit loop geeft ze die deur een rotzwiep mee. Die deur had ik ongelofelijk hard in mijn rug gekregen als ik niet mijn hak zo had neergezet dat het een boomerang effect had. Deur kwam tegen mijn rubberen hak aan en knalde met dezelfde noodgang terug in madam haar gezicht :wink:
Uitsmijter zag het gebeuren keek me aan en liet me met een knipoog doorlopen. Opgelost. Ze zal wel een zere bek eraan hebben overgehouden denk ik.
Tegenwoordig ben ik in dat soort situaties wat wijzer geworden, gewoon weg van een situatie als die me niet zint ipv blijven staan en ingaan op provocatie.
Bij ongein, eens midden in de nacht een 6-tal jongens die met een fiets over straat aan het gooien waren, elkaar aan het provoceren waren etc. dan houd ik wel mijn mond ook omdat ze mij ongemoeid lieten, maar heb wel melding gemaakt bij de politie, met mobieltje wat verderop gebeld.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik kon niet wegkomen want ik zag haar niet eens. Ik stond te kleppen met mijn zus en vriendinnen voor mijn huis want we waren net naar een discotheek geweest.
Dat mens komt er ineens aanlopen, ik draai me om en Klabats! Veel later hoorde ik dus waarom ik die mep had gekregen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”