Boutje schreef:Wat mij hielp om de weg niet kwijt te geraken was na het verkennen langs de kant staan en met mijn ogen dicht het rondje lopen, compleet met de eventuele commando's er bij. Wist ik het even niet meer dan terug even kijken, ogen dicht en verder.
In het begin kon ik dat helemaal niet, nu na 3-4 keer rondje verkennen wel.
Dat heb ik al verschillende keren geprobeerd, maar ik kan blijkbaar heel slecht visualiseren dus dat lukt me gewoon (nog, hoop ik?) niet.
Boutje schreef:En daarna verken ik het nog even op snelheid als het meeste volk er al af is. Zo kan ik nu bijna op automatisch lopen, tenzij Jinn een fout maakt want dan ben ik het soms helemaal terug kwijt

en krijg ik herkenbare toestanden zoals in je eerste filmpje.
Het moeilijkste vind ik die parcours waar je een stukje voor de 2e keer moet lopen maar dan met iets anders er na, soms twijfel ik dan nog of ik er nu al was of niet...
Dat is wel een idee inderdaad, maar kan ook weer een extra valkuil zijn als je hond anders reageert dan je van tevoren hebt ingeschat. Maar dat risico blijft natuurlijk aanwezig.
Boutje schreef:Jinn loopt nu zoals Tapas denk ik, ik heb 5 foutloze U'tjes en hoop volgend weekend het 6e te halen en naar graad 2 te kunnen, ze loopt nu goed maar qua snelheid zit er net als bij Tapas nog veel meer in. Ach, komt wel met tijd en ervaring. En zo niet ook goed, we amuseren ons!
En dat laatste is het allerbelangrijkst vind ik!