Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pups jachtterrier

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

pups jachtterrier

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Pickles de merle working terrier teef is hoogdrachtig. Pups verwacht komende dinsdag tot donderdag.
Geteld vanaf de laatste dekking maken kleine terriers nooit 63 dagen vol. Ik heb 2 x een terrier gehad die 57 dagen na 1 dekking, en 57 dagen na de laatste dekking sterke en gezonde pups bracht.
Dus vanaf 56 dagen ga ik temperaturen. Heb in 15 jaar 1 x gehad dat de temperatuur van de teef niet 12/ 24 uur voor de bevalling duidelijk naar beneden ging en laag bleef. Voor die datum gaat de temperatuur wel soms springerig op en neer, kun je binnen 3 uur bv. 36, 7 meten (hoi hoi het gaat komen!) en dan even later 38,1. (ai, nog geduld...)
De meeste working terriers (parson russell, jachtterrier) krijgen hun pups op 59 en 60 dagen.
Peyote kreeg de hare vorige week. Omdat ze niet heel dik was had ik gedacht dat ze nog mooi een paar daagjes van binnen bleven logeren. Ik dacht aan 4 pups. Op 58 dagen getemperatuurd, s- morgens. Was laag. Bleef laag. De volgende nacht begon het, ja ja natuurlijk bij mij op bed, en natuurlijk grotendeels NAAST de opgestapelde en klaargelegde deken, handdoeken etc. Standaard procedure ook: weeën beginnen tegen de avond, juist als je wil gaan slapen. Hond houdt je de hele nacht wakker. Steevast, wordt s- morgens vroeg als je doodop bent, pas de eerste pup geboren. En dat gaat dan door tot de middag.
Het waren er idd 4. Ik had teefjes besteld, ze was lief geweest en had 3 teefjes gemaakt, maar helaas maar 1 merle, en die houd ik natuurlijk zelf, als het karakter en de aanleg me ook maar enigszins zint.
Pickles was eerst ook niet echt dik maar wordt nou de laatste week nog tonrond, en zal toch 5 of 6 pups krijgen, hopenlijk voor de wachtlijst zitten daar meer merle teefjes in. Het is haar eerste keer, dan heb ik graag wat meer pups, dan zijn ze in verhouding kleiner.
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)
Aantal honden: 1

Re: pups jachtterrier

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

Gefeliciteerd met de pups :cheer: . Nu wachten op de volgende bevalling. Spannend hoor.
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ik wist helemaal niet dat ze er ook in merle waren? Met stamboom dan?
Veel succes overigens met de aankomende bevalling.
Afbeelding
gevni havanezers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

blacky schreef:ik wist helemaal niet dat ze er ook in merle waren? Met stamboom dan?

je ws me net voor met reageren op de kleur...& nee, ze zijn niet met stamboom, wil je meer lezen klikkerdeklikklik
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

crutz schreef:
blacky schreef:ik wist helemaal niet dat ze er ook in merle waren? Met stamboom dan?

je ws me net voor met reageren op de kleur...& nee, ze zijn niet met stamboom, wil je meer lezen klikkerdeklikklik
ah okee weet ik dat ook weer.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”