En over die hond zijn ze eerlijk dan?malinois schreef:als je eerlijk bent dat reu a niet stamboom A heeft maar afstamming B heb ik daar idd. geen problemen mee.Agostini schreef:Als je niet voor sjoemelen bent, dan is DNA toch helemaal geen probleem?malinois schreef: nee om het ras niet naar de klote te helpen.
bij jou is het het een of het ander, als je tegen dna bent zolang aankeuren niet kan, ben je voor sjoemelen blijkbaar.
Openheid over wat je gebruikt, bewezen op papier.
Dit dus.crutz schreef: zolang als dat er gesjoemeld word zoals op dit moment, dus dat het haast niet bekend is & veel van hetzelfde bloed ingezet wordt als "onbekende" ben ik ook tegen sjoemelen...& is DNA haast wel nodig om dat te voorkomen...
want wat er op het moment ingezet wordt onder een andere naam is veelal ofwel dezelfde hond, ofwel een nauw verwante, waardoor het er niet beter op wordt dan nu op den duur...
zoals deze hond: BRN 7196 | A'Tim en hier heeft ie een FCI stamboom: BRN 5632 | Dovre Fjeld Vasco (LOSH 0816509)
http://www.bloedlijnen.nl/
Want eerlijkheid is bij mij dan ofwel dekken met FCI papieren (aangekeurd, dus zonder verdere afstamming) en binnen het NVB met de echte voorouders. Dat is bij deze hond niet het geval!