Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup exporteren
Moderator: moderatorteam
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
pup exporteren
ik kreeg net een aanvraag voor een pup van iemand die in Cyprus woont
nu wil hij weten wat het kost om een pup die kant op te laten komen, maar ik heb daar geen flauw idee van
ik heb al wel gevonden dat de pup 3 maanden moet zijn en een Rabiës enting moet hebben
maar omdat wij zelf nooit niet op reis gaan (en al helemaal niet met de vlieger) heb ik geen verstand van bij welke maatschappij ik moet kijken en hoe alles in zijn werk gaat
ik heb al wel deze : http://www.animalstofly.com/nl/index.php gevonden en hun om een offerte gevraagd
kan iemand mij uitleggen wat juist nodig is en wat het beste is om een pup die kant op te laten gaan?
nu wil hij weten wat het kost om een pup die kant op te laten komen, maar ik heb daar geen flauw idee van
ik heb al wel gevonden dat de pup 3 maanden moet zijn en een Rabiës enting moet hebben
maar omdat wij zelf nooit niet op reis gaan (en al helemaal niet met de vlieger) heb ik geen verstand van bij welke maatschappij ik moet kijken en hoe alles in zijn werk gaat
ik heb al wel deze : http://www.animalstofly.com/nl/index.php gevonden en hun om een offerte gevraagd
kan iemand mij uitleggen wat juist nodig is en wat het beste is om een pup die kant op te laten gaan?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: pup exporteren
op laten halen, zij op het vliegtuig (ff uitzoeken met welke maatschappij nog honden als "over" bagage mee mogen, want dat zijn er niet veel meer...) en hier een leuk hotelletje & dan een paar dagen later terug
anders idd die die je aangeschreven hebt (een van de duurdere)
of http://www.zoologistics.nl of http://www.gkair.de
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Niet om het een of ander, maar is dat niet aan de "potentiele koper" om dat uit te zoeken??!!
Suzanne
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Suzanne123 schreef:Niet om het een of ander, maar is dat niet aan de "potentiele koper" om dat uit te zoeken??!!
Suzanne
als ze kiezen voor zelf ophalen (dus hierheen vliegen) laat ik het ze idd zelf regelen, is het "shipping" als cargo, dan regel ik hier alles en hoeven zij alleen nog maar te betalen.
T voordeel van GK Air vind ik dan dat de pupkoper rechtstreeks aan hun kan betalen, dat geld hoeft dus niet via mij, voor de koper ook fijner.
@ Vania, let op dat de rabies pas met 3 mnd gezet kan worden en wrs 30 dagen oud moet zijn...
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Tsja.. ik vind het nogal makkelijk overkomen "ik wil graag een pup maar zoeken jullie even voor me uit hoe ik die bij me moet krijgen?" ;-( En dat vind ik apart. Mensen willen toch een pup? Mooi, zelf uit laten zoeken dan zou mijn idee zijn.
Suzanne
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
inmiddels (na 11 nesten) is ook mijn ervaring dat de bedrijven die dit regelen (zoals boven genoemd) ook liever zaken doen met de fokker dan met de nieuwe eigenaar. De fokker hebben zij nl nog contact mee, de koper heeft contact met de brooker op het vliegveld van aankomst....Suzanne123 schreef:Tsja.. ik vind het nogal makkelijk overkomen "ik wil graag een pup maar zoeken jullie even voor me uit hoe ik die bij me moet krijgen?" ;-( En dat vind ik apart. Mensen willen toch een pup? Mooi, zelf uit laten zoeken dan zou mijn idee zijn.
Suzanne
vind het een kleine moeite (meestal voor mij 2 mailtjes naar Zoologistics en GK Air & thats it)
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
onze komende Finse pup gaan we gewoon met de auto ophalen, dus daar hebben we helemaal geen problemen qua ophalen & hoeft er ook niets uitgezocht te worden...
- vania
- Zeer actief
had hem 3 opties gegeven, zelf komen halen, wij hem/haar brengen of met het vliegtuig, zelf halen zit er voor hen niet incrutz schreef:op laten halen, zij op het vliegtuig (ff uitzoeken met welke maatschappij nog honden als "over" bagage mee mogen, want dat zijn er niet veel meer...) en hier een leuk hotelletje & dan een paar dagen later terug
misschien dat ik hen nog wel zo ver krijg dat wij hem/haar gaan brengen tegen betaling, maar tja wat reken je dan extra aan? alleen het benzine kosten of ook de huur van een eventuele mobilhome en de tijd dat we kwijt zijn om er naar toe te rijden/varen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
vraag bij diverse bedrijven de kosten op & kijk of het je lukt om voor die kosten de pup zelf te brengen. Zo hebben wij dat laatst ook gedaan. Voor d ekosten van de goedkoopste kon Frank zelf naar Chicago vliegen met pup & dat hebben we dan ook gedaan & hij heeft een heerlijk weekje vakantie daar gehad...vania schreef:had hem 3 opties gegeven, zelf komen halen, wij hem/haar brengen of met het vliegtuig, zelf halen zit er voor hen niet incrutz schreef:op laten halen, zij op het vliegtuig (ff uitzoeken met welke maatschappij nog honden als "over" bagage mee mogen, want dat zijn er niet veel meer...) en hier een leuk hotelletje & dan een paar dagen later terug
misschien dat ik hen nog wel zo ver krijg dat wij hem/haar gaan brengen tegen betaling, maar tja wat reken je dan extra aan? alleen het benzine kosten of ook de huur van een eventuele mobilhome en de tijd dat we kwijt zijn om er naar toe te rijden/varen
- vania
- Zeer actief
geen idee, hij vroeg wat het dan extra zou kosten (boven op de pup prijs) maar ik heb daar dus geen flauw idee van, omdat wij zelf (aja ik wel 16 jaar geleden) nog nooit zelf gevlogen hebbenSuzanne123 schreef:Niet om het een of ander, maar is dat niet aan de "potentiele koper" om dat uit te zoeken??!!
Suzanne
daarom ook dat ik naar verschillende opties zoek en wil kijken wat welke maatschappij kost en dan kan hij kiezen welke optie hij neemt
- vania
- Zeer actief
van ons 1ste nest is een pup naar Spanje gegaan, maar de helft van dat gezin woonde in Nederland en de andere helft in Spanje, met als resultaat dat ze hem hier zijn komen halen met 12 weken (begin december) en dan net voor kerst naar spanje zijn gevlogen, dus zij hebben dat toen wel zelf geregeldcrutz schreef:Suzanne123 schreef:Niet om het een of ander, maar is dat niet aan de "potentiele koper" om dat uit te zoeken??!!
Suzanne
als ze kiezen voor zelf ophalen (dus hierheen vliegen) laat ik het ze idd zelf regelen, is het "shipping" als cargo, dan regel ik hier alles en hoeven zij alleen nog maar te betalen.
T voordeel van GK Air vind ik dan dat de pupkoper rechtstreeks aan hun kan betalen, dat geld hoeft dus niet via mij, voor de koper ook fijner.
@ Vania, let op dat de rabies pas met 3 mnd gezet kan worden en wrs 30 dagen oud moet zijn...
had helemaal over de link gekeken, zal zo eens gaan kijken
hoe gaat dat dan met betalen? via een paypal account? (heb ik dus neit)
over de Rabiës vond ik dit:
iersoorten:
Hond, kat, fret.
Verplichte inentingen:
Inenting tegen hondsdolheid (Rabiës) is verplicht. De eerste keer minstens 21 dagen voor vertrek inenten, daarna binnen het entingsschema opnieuw vaccineren.
Identificatie:
Verplichte chip.
EU dierenpaspoort:
Verplicht.
Dieren jonger dan 3 maanden:
Dieren jonger dan 3 maanden zijn niet toegestaan.
Bijzonderheden
24 tot 48 uur voordat u incheckt, moeten de dieren behandeld zijn tegen wormen en teken. Wormbehandeling met gedaan worden met een middel dat Praziquantel bevat. Vermeld de dag èn het tijdstip waarop behandeling tegen wormen en teken plaatsvindt!
Voor meer vragen kunt u terecht bij Cyprus Veterinary Services, tel.nr: 00357-22-805235.
Kijk voor meer informatie op: Invoereisen Cyprus.
dus dan zou hij/zij met 12 weken geënt moeten worden en dan 21 dagen later op het vliegtuig kunnen in principe
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
enten kan pas met 3 mnd (dat is later dan 12 weken) en dan idd +21 dagen
GK Air accepteerd creditcard & paypal, maar dat moet de pupkoper dan dus zelf regelen.
Wat ik doe als ze via GK Air vliegen is de prijs opvragen (incl geschatte vliegdatum als ze nog niet geboren zijn),
deze mail rechtstreeks naar de pupkoper,
is die accoord boek ik (na de geboorte en nadat de pup betaald is) met de pupkoper in de CC van het mailtje. GK Air vraagt dan aan de pupkoper om alle gegevens die ze nodig hebben (adres, paspoort etc van de ontvanger) en regelt t financiele met hun. T enige contact dat ik dan nog met ze heb is over het tijdstip van ophalen van de pup bij mij, of het afleveren van de pup bij hun....
GK Air accepteerd creditcard & paypal, maar dat moet de pupkoper dan dus zelf regelen.
Wat ik doe als ze via GK Air vliegen is de prijs opvragen (incl geschatte vliegdatum als ze nog niet geboren zijn),
is die accoord boek ik (na de geboorte en nadat de pup betaald is) met de pupkoper in de CC van het mailtje. GK Air vraagt dan aan de pupkoper om alle gegevens die ze nodig hebben (adres, paspoort etc van de ontvanger) en regelt t financiele met hun. T enige contact dat ik dan nog met ze heb is over het tijdstip van ophalen van de pup bij mij, of het afleveren van de pup bij hun....
- vania
- Zeer actief
Kan dat echt maar pas vanaf 3 maanden, volgens mij is de pup die naar Spanje ging in 2010 op 12 weken gewoon geënt voor Rabiëscrutz schreef:enten kan pas met 3 mnd (dat is later dan 12 weken) en dan idd +21 dagen
ik las het dat je zei dat 3 maanden 13 weken zijn
ga eens uitvogelen hoe die paypal werkt, want creditcard (ik veronderstel dat je iets als een VISA bedoelt, hebben wij niet)
en ook eens uitvogelen wat het kost om hem zelf te brengen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
pup exporteren
Een goede DA ent geen rabiës onder de 3 mnd.vania schreef:Kan dat echt maar pas vanaf 3 maanden, volgens mij is de pup die naar Spanje ging in 2010 op 12 weken gewoon geënt voor Rabiëscrutz schreef:enten kan pas met 3 mnd (dat is later dan 12 weken) en dan idd +21 dagen
ik las het dat je zei dat 3 maanden 13 weken zijn
ga eens uitvogelen hoe die paypal werkt, want creditcard (ik veronderstel dat je iets als een VISA bedoelt, hebben wij niet)
en ook eens uitvogelen wat het kost om hem zelf te brengen
& jij hoeft niets te regelen van paypal of creditcard, dat is voor de pupkopers.
- vania
- Zeer actief
Een goede DA ent geen rabiës onder de 3 mnd.crutz schreef:
& jij hoeft niets te regelen van paypal of creditcard, dat is voor de pupkopers.[/quote]
Hier kwamen ze de pup op 12 weken halen en als je telt 4 weken in een maand, 4 x 3 is toch 12, hoe kom je dan aan 13 weken?
kan iemand misschien ook uitleggen waar ik kan vinden, hoe je de zee tussen Turkije en Cyprus over gaat? (Jan wilt de mensen er toch van overtuigen om de pup te brengen)
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Er zitten 52 weken in een jaar van twaalf maandenvania schreef:Hier kwamen ze de pup op 12 weken halen en als je telt 4 weken in een maand, 4 x 3 is toch 12, hoe kom je dan aan 13 weken?crutz schreef:
Een goede DA ent geen rabiës onder de 3 mnd.
& jij hoeft niets te regelen van paypal of creditcard, dat is voor de pupkopers.
kan iemand misschien ook uitleggen waar ik kan vinden, hoe je de zee tussen Turkije en Cyprus over gaat? (Jan wilt de mensen er toch van overtuigen om de pup te brengen)
26 weken in een half jaar van zes maanden
en 13 weken in een kwartaal van drie maanden.
Een maand is gemiddeld langer dan vier weken (allen februari is dat niet)
- vania
- Zeer actief
oke ik snap hem, ik vond mijn "berekening" wel gemakkelijkerEnnath schreef:Er zitten 52 weken in een jaar van twaalf maandenvania schreef:Hier kwamen ze de pup op 12 weken halen en als je telt 4 weken in een maand, 4 x 3 is toch 12, hoe kom je dan aan 13 weken?crutz schreef:
Een goede DA ent geen rabiës onder de 3 mnd.
26 weken in een half jaar van zes maanden
en 13 weken in een kwartaal van drie maanden.
Een maand is gemiddeld langer dan vier weken (allen februari is dat niet)
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
vania schreef: kan iemand misschien ook uitleggen waar ik kan vinden, hoe je de zee tussen Turkije en Cyprus over gaat? (Jan wilt de mensen er toch van overtuigen om de pup te brengen)
waarom niet zelf met het vliegtuig brengen? Bv Lufthansa (hele goede ervaringen met hond/pup meenemen zowel cargo als aan boord (de laatste keer), maar denk dat een pup van jullie op die leeftijd ruim over de 8 kilo heen gaat dus zal in het ruim worden) dan vlieg je vanaf Frankfurt rechtstreeks voor 476 euro in de periode eind juli / begin augustus, dus de "dure" tijd.....
hier wat meer info om een hond mee te nemen met Lufthansa
http://www.lufthansa.com/nl/en/Animals
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
met animals 2 fly heb ik goeie ervaring alvast. De koper regelde wel alles
Van mijn laatste nest is er 1 pup met het vliegtuig vertrokken, die werd meegenomen door iemand anders dus hoefde het ook niet te regelen. Enkel papieren in orde maken en duidelijk verkoopcontract ivm de taks die er dan moet op betaald worden.
Wel telkens vertrokken vanuit Nederland.
Van mijn laatste nest is er 1 pup met het vliegtuig vertrokken, die werd meegenomen door iemand anders dus hoefde het ook niet te regelen. Enkel papieren in orde maken en duidelijk verkoopcontract ivm de taks die er dan moet op betaald worden.
- vania
- Zeer actief
is dat heen en terug?crutz schreef:vania schreef: kan iemand misschien ook uitleggen waar ik kan vinden, hoe je de zee tussen Turkije en Cyprus over gaat? (Jan wilt de mensen er toch van overtuigen om de pup te brengen)
waarom niet zelf met het vliegtuig brengen? Bv Lufthansa (hele goede ervaringen met hond/pup meenemen zowel cargo als aan boord (de laatste keer), maar denk dat een pup van jullie op die leeftijd ruim over de 8 kilo heen gaat dus zal in het ruim worden) dan vlieg je vanaf Frankfurt rechtstreeks voor 476 euro in de periode eind juli / begin augustus, dus de "dure" tijd.....
dat is (ook al zou het enkel zijn) wel een pak goedkoper dan mijn berekening om hem te brengen
het zal wel een "goedkopere" tijd worden, aangezien Guapa volgende week pas gedekt word
ben nog aan het wachten op een prijsofferte van henmaart schreef:met animals 2 fly heb ik goeie ervaring alvast. De koper regelde wel alles
het geen ik nu uitzoek is eigenlijk juist het geen er boven op de pupprijs bij zou komen om hem/haar ginder te krijgen
hoe bedoel je het laatste?
Enkel papieren in orde maken en duidelijk verkoopcontract ivm de taks die er dan moet op betaald worden.
- vania
- Zeer actief
ff aanvulling, een DC pup weegt op 13 weken +21 dagen, inderdaad wel meer als 8 kgvania schreef:is dat heen en terug?crutz schreef:vania schreef: kan iemand misschien ook uitleggen waar ik kan vinden, hoe je de zee tussen Turkije en Cyprus over gaat? (Jan wilt de mensen er toch van overtuigen om de pup te brengen)
dat is (ook al zou het enkel zijn) wel een pak goedkoper dan mijn berekening om hem te brengen(1200@€ alleen al aan diesel en maar tot in Turkije met de mobilhome, maar dat is echt puur de diesel, niets anders)
het zal wel een "goedkopere" tijd worden, aangezien Guapa volgende week pas gedekt worden dan ff snel gerekend de pup pas december weg mag/kan
de reuen uit ons 1ste nest wogen met 8 weken dik 8 kg, Nash is gebleven tot hij 12 weken was en die woog toen net geen 14 kg
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
pup exporteren
vania schreef:ff aanvulling, een DC pup weegt op 13 weken +21 dagen, inderdaad wel meer als 8 kgvania schreef:is dat heen en terug?crutz schreef:vania schreef: kan iemand misschien ook uitleggen waar ik kan vinden, hoe je de zee tussen Turkije en Cyprus over gaat? (Jan wilt de mensen er toch van overtuigen om de pup te brengen)
dat is (ook al zou het enkel zijn) wel een pak goedkoper dan mijn berekening om hem te brengen(1200@€ alleen al aan diesel en maar tot in Turkije met de mobilhome, maar dat is echt puur de diesel, niets anders)
het zal wel een "goedkopere" tijd worden, aangezien Guapa volgende week pas gedekt worden dan ff snel gerekend de pup pas december weg mag/kan
de reuen uit ons 1ste nest wogen met 8 weken dik 8 kg, Nash is gebleven tot hij 12 weken was en die woog toen net geen 14 kg
Dan idd gewoon in t ruim. Prijzen voor in t ruim (dat komt dus bovenop je eigen ticket, ticket is wel een retour) staan op de link die ik gaf.
Maart bedoeld tax, invoer belasting, werk daarvoor nooit met een verkoop contract, ook nooit een specifieke vraag voor gehad. Als je de pup meeneemt zit dat er sowieso niet bij
- vania
- Zeer actief
crutz schreef:vania schreef:ff aanvulling, een DC pup weegt op 13 weken +21 dagen, inderdaad wel meer als 8 kgvania schreef:is dat heen en terug?crutz schreef:
Dan idd gewoon in t ruim. Prijzen voor in t ruim (dat komt dus bovenop je eigen ticket, ticket is wel een retour) staan op de link die ik gaf.
Maart bedoeld tax, invoer belasting, werk daarvoor nooit met een verkoop contract, ook nooit een specifieke vraag voor gehad. Als je de pup meeneemt zit dat er sowieso niet bijloopt t via een broker wel, die regelt dat dan;-)
Ik heb wat op de site aan het kijken geweest
en tegen dat de pup mag vertrekken (ergens december) zou het heen en terug inclusief pup vanuit Brussel 586€ zijn en vanuit NL (rotterdam) 432€
Het enige is, mijn vriend zou alleen gaan (geen opvang voor de overige honden) maar hij heeft nog nooit gevlogen
de tax betaald de pupkoper gewoon, niet? Hoe kom ik te weten hoeveel die tax is?
als jij met de pup mee vliegt, hoe doe je dat dan, reken je dan de volledige prijs aan (dus ook retour) of reken je dan alleen enkele rit aan of enkel het vervoer van de pup aan?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
pup exporteren
vania schreef:crutz schreef:vania schreef:ff aanvulling, een DC pup weegt op 13 weken +21 dagen, inderdaad wel meer als 8 kgvania schreef: is dat heen en terug?
Maart bedoeld tax, invoer belasting, werk daarvoor nooit met een verkoop contract, ook nooit een specifieke vraag voor gehad. Als je de pup meeneemt zit dat er sowieso niet bijloopt t via een broker wel, die regelt dat dan;-)
Ik heb wat op de site aan het kijken geweest
en tegen dat de pup mag vertrekken (ergens december) zou het heen en terug inclusief pup vanuit Brussel 586€ zijn en vanuit NL (rotterdam) 432€
Het enige is, mijn vriend zou alleen gaan (geen opvang voor de overige honden) maar hij heeft nog nooit gevlogen![]()
en ziet het niet echt zitten, maar het is wel een heel pak goedkoper.
de tax betaald de pupkoper gewoon, niet? Hoe kom ik te weten hoeveel die tax is?
als jij met de pup mee vliegt, hoe doe je dat dan, reken je dan de volledige prijs aan (dus ook retour) of reken je dan alleen enkele rit aan of enkel het vervoer van de pup aan?
Rdam & Brussel is dat rechtstreeks? Kon nl alleen rechtstreekse vluchten vinden vanaf Frankfurt, tenminste met Lufthansa. Weet dat die makkelijk zijn met honden, KLM vlieg ik bv nooit mee met honden/pups.
Tax me nog nooit zorgen om gemaakt, zaak vd pupkoper;-)
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
pup exporteren
Oh & ik reken gewoon een retour. De pup alleen vliegen is vele malen duurder.
- vania
- Zeer actief
crutz schreef: Rdam & Brussel is dat rechtstreeks? Kon nl alleen rechtstreekse vluchten vinden vanaf Frankfurt, tenminste met Lufthansa. Weet dat die makkelijk zijn met honden, KLM vlieg ik bv nooit mee met honden/pups.
Tax me nog nooit zorgen om gemaakt, zaak vd pupkoper;-)
euh rechtstreeks?? ik heb geen flauw idee
ik heb alleen een datum uitgepikt (15/12) en gekeken wat het koste heen en terug vanaf brussel naar Larnaca en vanaf rotterdam (is volgens mij dichter voor ons als amsterdam) en klaar
Ben ff aan het zien, maar overal staan er 4 verschillende "plaatsen" op
van brussel naar frankfurt/munchen en dan naar larnaca
oke, kan ik hem zeggen dat hij daar achter aan moet gaan
dus gewoon de hele reis aan rekenencrutz schreef:Oh & ik reken gewoon een retour. De pup alleen vliegen is vele malen duurder.
Ik vond het wel makkelijker dat de eigenaars van Nash het zelf allemaal regelde (vlogen wel meer van Spanje naar NL (of andersom) met hun honden)
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Meestal 19% van de aankoopprijs.vania schreef: de tax betaald de pupkoper gewoon, niet? Hoe kom ik te weten hoeveel die tax is?

Iedere dag feest!
- vania
- Zeer actief
is dat nu niet heel duur?maart schreef:met animals 2 fly heb ik goeie ervaring alvast. De koper regelde wel alles
ik heb de offerte terug gekregen en als ik alles op tel kom ik aan 900€
dan is zelf mee vliegen wel een heel pak goedkoper
van de pupprijs zelf of van heel het bedrag (sorry voor de domme vragen hoor, maar ik heb dit werkelijk nog nooit gedaan)Magic schreef:Meestal 19% van de aankoopprijs.vania schreef: de tax betaald de pupkoper gewoon, niet? Hoe kom ik te weten hoeveel die tax is?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
pup exporteren
Animals 2 Fly is zo'n beetje de duurste die er is;-)vania schreef:is dat nu niet heel duur?maart schreef:met animals 2 fly heb ik goeie ervaring alvast. De koper regelde wel alles
dan is zelf mee vliegen wel een heel pak goedkoper![]()
van de pupprijs zelf of van heel het bedrag (sorry voor de domme vragen hoor, maar ik heb dit werkelijk nog nooit gedaan)Magic schreef:Meestal 19% van de aankoopprijs.vania schreef: de tax betaald de pupkoper gewoon, niet? Hoe kom ik te weten hoeveel die tax is?
& die tax je helemaal geen zorgen om maken, is hun zorg & hun taak om te regelen....is over t aankoopbedrag overigens.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dat is het 'probleem' van de koper... als zij dat willen betalen, doen ze maarvania schreef:is dat nu niet heel duur?maart schreef:met animals 2 fly heb ik goeie ervaring alvast. De koper regelde wel alles
dan is zelf mee vliegen wel een heel pak goedkoper![]()
de laatste zeet ik niet hoeveel het gekost heeft, dat is allemaal nogal snel gegaan.
De tax lijkt me enkel op de pup te zijn. pup gaat immers het land binnen en daar dient voor betaald te worden.
maar de exacte prijzen hou ik me niet mee bezig, ik ontvang enkel de pupprijs en dat is het. De rest gaat me ook niet aan, ik eis enkel dat ik op de hoogte gesteld wordt zodra pup/hond geland en aangekomen is