Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bang voor Rotweilers

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Bang voor Rotweilers

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat als je als postbode een adres heb waar je gewoonweg bang bent met dat je mag weigeren.
Hier lagen de honden aan een lijn, blafte niet naar de postbode maar staan op en lopen mee naar de brievenbus en weer tot mee terug tot een bepaalde afstand, het bleek later dat die man doodsbang was (heeft bedrijfswijken en terreinen in zijn route).
De ene postbode had er totaal geen probleem mee maar de andere wel en dat heb ik nooit gemerkt/geweten tot de pup van 11 weken haar waffel ineens wel open deed, zij kon niet de deur uit maar wel tot de deur als de deur open stond met een hekje ervoor. Op het geschreeuw ging ik naar buiten, postbode helemaal over zijn zeik dat hij hier geen post meer ging bezorgen want die honden enz enz. Hij had al overlegd dat ik de post op moest halen op het postkantoor met zijn rayonmanager. Na een gesprekje gooide hij de post in de auto als de honden buiten waren :mrgreen: voor allen was het probleem opgelost op die manier. Hij vertelde ook hoe vaak er naar hem gehapt was, ook door honden die ik ken en wat mij dan verbaasde want die honden doen normaal niets als het bedrijf open is. Hij wist ook dat zijn houding een grote rol speelde maar hij was gewoon bang en kon daar weinig aan veranderen.

Dus, als je echt bang bent dat het mis gaat dan overleg je toch met je baas/manager of wat ook over dit adres. Neem aan dat de regels overal hetzelfde zijn
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik vind het sowieso hinderlijk dat de hond post hoort en op het moment van blaffen gaat de postbode weer weg.
buiten dat je post blijft ruimen want er komt steeds wat binnen, nu doe ik dat 1x daags.
en dus heb ik mezelf, de hond en de postbode rust gegeven door gewoon aan het begin van mijn tuin een postbus te monteren.
nu kan er ook niks naar binnen worden gegooid door vandalen.
postbode gelukkig, ik gelukkig en hond heeft rust, wat wil je nog meer.
soms zijn de dingen zooo simpel.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gon »

Ik zou de post daar dus niet bezorgen, ze halen het maar op. :pffff:

Mijn vorige hond ging op een gegeven moment ook zo tekeer als de postbode kwam, dan kreeg ik het idee dat hij dwars door het raam kon springen. Ik heb toen een brievenbus aan de muur gehad, en ben de hond gaat trainen, duidelijk maken dat de postbode "goed volk" is......

Dat hij zo tekeer ging, is gekomen nadat een buurjongetje hem getreiterd heeft, aan de buitenkant van de deur, terwijl Rakker aan de andere kant van die deur zat....

Ik heb in die periode ook meegemaakt, dat de postbode rechtsomkeer ging, en de post weer mee nam, omdat ik niet zo snel kon reageren en de hond er weg halen...... :mrgreen:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Maar in nederland hebben we toch van die 'moderne' huizen met zo'n hippe uitvinding als een 'gang' enzo? Waarom moeten de honden dan allemaal op de gang kunnen? Ik snap dat niet. In ieder geval niet als je hond over de rooie gaat elke keer als de postbode langs komt.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Cleva schreef:Als neutraal vriendelijk al niet meer helpt kun je best overgaan op dreigen, hoor.
Lieve woordjes hielpen kennelijk niet.

Ik wens overig in het geheel niet de salsa te dansen omdat iemand verrot zijn pokkehond bij zich te houden. Ik zou de post gewoon op straat flikkeren.
Moet je wel kunnen inschatten bij welke hond je kúnt dreigen. Bij de jongste herder hier zou dat werken, die houdt zich wel koest dan. De oudste hangt erin bij dreiging :19:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier ligt het eraan hoe je dreigt. Maak je je groot en geef je een schreeuw, dan druipt ze af. Tot je erbij gaat zwaaien met je armen, want dat betekent spelen in haar ogen.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Oh jee, loop je de post bij mij in de buurt :engel:

Nee hoor ik begrijp je angst wel. Ik heb een erg lieve Rottweiler, zij zal ook niet naar je blaffen en bijten of zelfs aan je snuffelen en ik heb er een die wel bijt als ze de kans krijgt. Maar ze krijgt die kans niet, loopt gemuikorft en komt niet in de buurt van de brievenbus (en ook niet van vreemde mensen trouwens)

Ik zou de eigenaar van de hond er over aanspreken, je moet toch gewoon je post kunnen afleveren? En anders zoeken ze het maar uit en halen ze hun post maar op een postkantoor op ofzo.

Ik ken zat vriendelijke Rottweilers, maar ik ken ook zat Rottweilers als Amy. Ik heb tot nu toe 7 Rottweilers gehad, waarvan er 4 niet te vertrouwen waren met vreemden

Dreigen bij Amy zou ik een ander nooit aanraden, dan wordt ze echt vervelend.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

mijke schreef:Maar in nederland hebben we toch van die 'moderne' huizen met zo'n hippe uitvinding als een 'gang' enzo? Waarom moeten de honden dan allemaal op de gang kunnen? Ik snap dat niet. In ieder geval niet als je hond over de rooie gaat elke keer als de postbode langs komt.
Rakker zal heel vaak bij de voordeur naar buiten te kijken :denken:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Voor het bedrijf waar mijn vader werkte bracht ik als tiener rekeningen rond. Alleen in de stad waar ik woonde. De rekeningen voor verder weg ging een postzegel op. Er was 1 adres in de stad dat ik er altijd tussenuit viste, daar deden ze maar een postzegel op! Want, jullie raden het al, daar zat een "enge, erg te keer gaande hond" achter de voordeur. En in die tijd was ik nog heel erg bang voor honden. Na 2 keer wist ik het adres uit mijn hoofd, en daar ging ik dus echt niet meer naar de voordeur.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Gon schreef:
mijke schreef:Maar in nederland hebben we toch van die 'moderne' huizen met zo'n hippe uitvinding als een 'gang' enzo? Waarom moeten de honden dan allemaal op de gang kunnen? Ik snap dat niet. In ieder geval niet als je hond over de rooie gaat elke keer als de postbode langs komt.
Rakker zal heel vaak bij de voordeur naar buiten te kijken :denken:
Mijn woonkamer is naast de gang, de keuken waar de waterbak staat te bereiken via de gang en als ze naar beneden willen moeten ze via de gang naar beneden. Ik zou mijn honden dus beperken tot 1 ruimte als ik ze niet in de gang wil hebben :wink:
Tot nu toe ontvang ik gewoon post en folders en kranten, dus de intensiteit waarop ze reageren als er post wordt bezorgd zal wel meevallen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

(tips kunnen zijn: de hond niet aankijken, en zijdelings benaderen, i.pv frontaal. in je vingers knippen wil ook wel helpen. en een stuk worst meenemen, ha,ha.)

MAARRR ik zou toch echt liever met de eigenaar praten, of de hond niet binnen gehouden kan worden, of een brievenbus aan de weg zet.

en anders halen ze hun post maar op, inderdaad.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zou ook in mijn broek schijten hoor....zou even met de eigenaar overleggen en als dat niet werkt met je baas.
passiepas
nieuw lid
Mijn ras(sen): Geen
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door passiepas »

Hallo allemaal

Iedereen bedankt voor alle reacties,heb nog niet echt tijd gehad om ze allemaal te kunnen lezen maar dat zal ik gauw eens doen.

Het is een woonerf bij ons in de straat waar ik post bezorg dus rijtjes huizen en ik hoef maar klein stukje lopen naar de brievenbus.

De hond zit ook weleens voor de brievenbus en dan blijft die ook rustig zitten en doet die niks maar dan is het baasje ook thuis.

Het baasje weet ook dat ik angstig ben voor hun rottweiler maar zegt dus dat hij niks doet,maar van mensen in de straat heb ik gehoord dat hij wel bijt,misschien dat hij bijt als hij net even losloopt?,dat weet ik niet.

Baasje had ik gevraagd wat ik het beste kon doen als hij mij wel gaat aanvallen en hij zei gewoon rustig blijven staan en niet met je armen of handen bewegen.

Ik zeg het liever niet tegen de teamcoach omdat ik liever niet wil dat ze het baasje bellen maar ja misschien zeg ik het wel een keer als het zo ter sprake komt.

Baasje heeft de hond altijd aan de lijn alleen smorgens heel erg vroeg misschien niet dat is weleens gebeurd dat ik baasje tegen kwam en de hond toen los liep hij deed niks en snuffelde wat.

Er zijn ook wel fluitjes te koop voor honden maar of dat echt helpt?,baasje heeft er ook een jonge herder bij die inmiddels al wat groter is die loopt los en doet helemaal niks.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Haha. Als je door zo'n kuthond ook nog je baan kwijtraakt wegens werkweigering. Dat ontwikkel je toch spontaan een rotweiler trauma?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Meghan schreef:
Selene schreef:
Fizgig schreef:Ik ben ook postbode geweest en ik weet niet of je de post niet hoeft te bezorgen als er een hond zit. Volgens mij moeten mensen die een heel lang tuinpad hebben of een trap naar boven wel een brievenbus hebben bij het tuinhek, maar ik heb nooit gehoord dat iemand een enge hond had en dat er daardoor een brievenbus moest komen. Maar ik heb het ook maar een jaar gedaan. Ik had ook zo'n adres met een grote herder. Die blafte altijd als ik de hoek omkwam, zo hard dat ik me àltijd doodschrok, ook al wist ik dat het ging komen, haha. Ik heb vaak mijn post laten vallen. Maar hij deed verder niks behalve hard blaffen, hij had over het tuinhekje kunnen springen maar dat deed hij nooit. Ik praatte altijd op heel vriendelijke toon tegen hem een kletspraatje terwijl ik de post erin schoof: hee grote blafferd, heb je me weer laten schrikken, jaja, je moet je huis beschermen he. Hij blafte daar gewoon doorheen maar daar trok ik me niks van aan. Keek hem ook niet aan. En riep dan vrolijk: doei, tot morgen! Arcee geeft wel goeie tips inderdaad, niet aankijken, rustig blijven, en het liefst zijwaarts bewegen. Recht op de hond aflopen is ook bedreigend.

Wat je ook kunt doen, stop wat hondenkoekjes in je zak en geef die. Die kun je ook op de grond gooien zodat hij even wat te doen heeft. Nooit wegrennen. Ik zou persoonlijk wel, als hij aanstalten maakt om naar je toe te springen en echt aan te vallen, mezelf groot maken, mijn armen wild zwaaien en heel hard schreeuwen. Kansje dat hij dat eng vindt en toch afblaast. En dan echt zo'n brul uit je tenen, bijvoorbeeld: HEEE! Maar ik zou in eerste instantie het proberen met vriendelijk en kalm zijn.
Dat dikgedrukte moet je bij mijn herder echt niet doen hoor, die hangt er dan in (maakt geen gaatjes maar hangt wel in je kleding). Ik zou dat echt niet durven adviseren.
Bij mijn Ridgeback ook niet want die doet dus precies hetzelfde.
ik denk bij een heleboel honden niet en al zeker niet als je het eigenlijk in je broek staat te doen
wat een verstand weer!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Bij ons in de straat een labrador die pstbodes bijt, deze mensen hebben ook de keuze gehad of de brievenbus verzetten of de post ophalen. Ik vind het behoorlijk hufterig om hier niks aan te doen, ook voor de hond is het stressen om niets.
De opmerking hij doet nis slaat nergens op je bevind je op het terrein van een ander met een hond die niet ontspannen is.
Je bent gewoon bang voor de hod en je wilt normaal je werk doen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

passiepas schreef:Hallo allemaal

Iedereen bedankt voor alle reacties,heb nog niet echt tijd gehad om ze allemaal te kunnen lezen maar dat zal ik gauw eens doen.

Het is een woonerf bij ons in de straat waar ik post bezorg dus rijtjes huizen en ik hoef maar klein stukje lopen naar de brievenbus.

De hond zit ook weleens voor de brievenbus en dan blijft die ook rustig zitten en doet die niks maar dan is het baasje ook thuis.

Het baasje weet ook dat ik angstig ben voor hun rottweiler maar zegt dus dat hij niks doet,maar van mensen in de straat heb ik gehoord dat hij wel bijt,misschien dat hij bijt als hij net even losloopt?,dat weet ik niet.

Baasje had ik gevraagd wat ik het beste kon doen als hij mij wel gaat aanvallen en hij zei gewoon rustig blijven staan en niet met je armen of handen bewegen.

Ik zeg het liever niet tegen de teamcoach omdat ik liever niet wil dat ze het baasje bellen maar ja misschien zeg ik het wel een keer als het zo ter sprake komt.

Baasje heeft de hond altijd aan de lijn alleen smorgens heel erg vroeg misschien niet dat is weleens gebeurd dat ik baasje tegen kwam en de hond toen los liep hij deed niks en snuffelde wat.

Er zijn ook wel fluitjes te koop voor honden maar of dat echt helpt?,baasje heeft er ook een jonge herder bij die inmiddels al wat groter is die loopt los en doet helemaal niks.
ik kan hier niet goed uit opmaken waar die rottweiler is, op het moment dat jij bang voor hem bent. Zit 'ie achter de voordeur, naast de brievenbus of buiten naast de deur/brievenbus of loopt 'ie met zijn baas op straat? Dat laatste kun je weinig aan doen, zeker als zijn baas hem (vrijwel) altijd aangelijnd heeft. Is het vooral als hij bij de brievenbus zit, zou ik ook vragen om een bus aan het hek of aan de muur en als de hond buiten zit, zonder toezicht, dan zoeken ze het maar uit, dan liep ik ook niet zomaar naar de deur toe.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Ik ben ook postbode en niet echt bang voor vreemde honden, maar ik ga dus geen poortje binnen of eender wat, zelfs niet als er geen hond is
als ik een aangetekende zending heb en het poortje voor het huis is dicht en er is geen bel, komen ze de post maar op het kantoor halen
hier is het wel verplicht om je brievenbus voor je omheining te zetten, dus om de gewone post te bezorgen moet ik dus op iemands terrein zijn

ik schrok er ergens wel van dat sommige gewoon binnen gaan bij de mensen, in mijn 1ste week reed ik met iemand mee en die had op een gegeven moment een aangetekend schrijven, poort was dicht, maar zij loopt er zo naar binnen, klopt een keer op de achterdeur, waar niemand open deed en liep zo het huis binnen :O: de man was wel thuis, maar was zich aan het scheren en komt ineens half aangekleed de badkamer uit, dat doe ik dus niet he
Ik ga zelfs niet achterom bij mensen als ze niet zeggen dat het mag (hier is de gewoonte om langst de achterdeur binnen te gaan, maar bij de mensen die dat willen, zijn de tuinen niet afgesloten)

ik moet ook wel zeggen dat ik de honden hier enorm goed opgevoed vind, zo zijn er een heel wat huizen die geen afsluiting hebben en wel honden, maar die honden komen nooit niet verder als het huis zelf, dus ver genoeg van de brievenbus af
Afbeelding
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door sam2011 »

ik ben dan geen postbode maar kom in mijn werk veel honden tegen, zo ook een rottie op een boeren erf
ook deze kwam op mij af gestormd en niet om een aai te halen..
deze heeft hij overigens wel gehad nadat ik op HEM afstormde, ofwel niet groot maken en dreigen maar gewoon doen dus de confrontatie aan gaan en zorgen dat je sneller dan de hond bent.
de hond wist het even niet meer het is immers niet normaal dat de persoon op je af loopt in plaats van van je weg.
mijn collega's durven er nog niet heen dus ik ben altijd het haasje, maar kan ondertussen wel lezen en schrijven met de hond.

ik zeg niet dat dit bij elke hond werkt, maar bij de honden( voornamelijk erfbewakers) die ik tot nu toe tegengekomen ben werkt het prima.
op een RR na dan, daar heb ik een dik uur over gedaan om er vriendjes mee te worden...

p.s. ik ben niet angstig voor welke hond dan ook, en ik denk dat dat ook een rol speelt. dus niet geschikt als je al angstig bent.
Laatst gewijzigd door sam2011 op 13 mei 2012 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
a dog is a dog, it isn't a child
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

miekmiek schreef:Haha. Als je door zo'n kuthond ook nog je baan kwijtraakt wegens werkweigering. Dat ontwikkel je toch spontaan een rotweiler trauma?
Als je riskeren moet om door zo'n "kut"baan (en elke baan is kut als het om een dergelijk risico gaat) in je gat te worden gebeten, dan liet ik die baan maar schieten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

No way dat ik het erf van een rottweiler op ga om een briefje in de bus te doen hoor. :neenee: Ze houden die hond maar mooi binnen en/of vast en anders een brievenbus bij het hek.
Ik heb een jaar of 6-7 geleden folders gelopen als bijbaantje, waarbij een meneer 2 Dobermans had. Hij had zijn brievenbus bij het hek, maar je moest met je armen over het hek heen om het er in te doen. En daar stonden dan 2 Dobermans je strak aan te kijken. No way.
Heb aangebeld en gezegd dat ik de post niet in de brievenbus doe als die twee bij het hek staan. Heb mijn armen nog wel nodig de komende jaren vrees ik.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Nanna schreef:
Irisz schreef: Ik heb een jaar of 6-7 geleden folders gelopen als bijbaantje, waarbij een meneer 2 Dobermans had. Hij had zijn brievenbus bij het hek, maar je moest met je armen over het hek heen om het er in te doen. En daar stonden dan 2 Dobermans je strak aan te kijken. No way.
Gewoon over het hek gooien :ok: Als die honden een béétje afgericht zijn brengen ze het wel netjes naar hun baas.
En anders hebben ze een leuke middag met het versnipperen van de zooi :ok:
Dat was inderdaad plan B. :ok: Of op de stoep bij de voordeur gooien. Alleen balen voor de eigenaar als het gaat regenen. :19: Maar deze meneer was overigens erg vriendelijk hoor en heeft een hekwerkje laten maken waardoor zijn honden net niet meer bij de brievenbus konden en ik veilig met mijn hand over het hek.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ach de helft van de tijd zijn mensen zich ook helemaal niet bewust van zulke dingen, en als je ze dan op een vriendelijke manier aanspreekt om te vragen of ze een oplossing willen bedenken, dan lijkt me dat de gemiddelde persoon dat heus wel positief oppakt! En sja, mocht dan blijken dat je toch toevallig die ene aso droeftoeter treft die er gewoon schijt aan heeft, kan je altijd alsnog overgaan op plan B ;)
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

ArCee schreef:Op het moment dat je bij dit adres aankom, kun je (de komende tijd) voor jezelf iets onschuldigs meenemen als een paraplu. Deze kun je open klappen waardoor je een vrij onschuldige barriere tussen jouw en de hond hebt (maakt even niet uit welk ras). Dat geeft een mate van veiligheid.

Verder, een hond NOOIT recht in zijn ogen aankijken, dit is voor de hond puur uitdagen, en een agressieve of dominante hond zal die uitdaging aangaan.
Beter is om je hooft iets weg te draaien, en telkens vanuit je ooghoeken de hond in de gaten houden.
Nooit met je rug naar de hond gaan staan. Als het echt dreigend word, mond dicht, niet recht aankijken, en achtreruit lopend laten zien dat je geen kwaad in de zin hebt.

Wat ik zelf vak doe, maar dan moet de hond de juiste signalen geven, en die moet je herkennen, is op mijn hurken gaan zitten. Als ik kleiner ben, ben ik minder bedreigend MAAR, dat mag je pas doen doen als je zeker weet dat de hond niet zal aanvallen, maar min of meer angstig is. Agressie en angstgedrag is niet altijd te onderscheiden door iedereen.

Wat er vooral nodig is, is tijd, en rust. Ik ben eens 2 uur bezig geweest met de Rotti van een klant, toen ik glazenwasser was, en deze liep los in de achtertuin. Elke keer konden we de achterramen niet lappen. Hond liep los, mensen aan het werk.
Ik ben er toen eens tijd voor gaan maken.
Beginnen met bij de buitenmuur die ongeveer nek hoogte was om kalm met de hond te praten etc. na verloop van tijd, kleine stapjes dichter naar de muur toe schuifelen. Op een gegeven moment was ik bij de muur, Rotti stond er met zijn voorpoten op en liet hem aan mijn hand ruiken. Eerst op afstand, langzaam dichterbij, en kalm blijven en zachtjes praten. na zo'n anderhalf uur denk ik, stond ik hem lekker te aaien en in zijn nek te kroelen, korte staartje achterop ging als een razende van links naar rechts. Nog een half uur later gaven de collega's de ladder aan, ik stiond in kiddels met een blije woef naast me in de achtertuin, en heb de ramen gelapt.
Onnodig om te melden dat dit een vaste woning werd van mij om te lappen, de collega's bedankte voor de eer!! :mrgreen:
Met tijd en rust KUN je ver komen. De hond moet er langzaam aan wennen en van overtuigd raken dat je niets kwaads komt doen, en Rotti's zijn bij uitstek wakers en beschermers, dus daar kan wat voor nodig zijn uiteraard. :W:
dit :wink: Ook proberen gewoon kalm te blijven als je dat lukt, wanneer je denkt steeds dat hij je gaat bijten is de kans vaak groter dat het ook daadwerkelijk gebeurt. (vanwege je nervositeit)
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Nanna schreef:
miekmiek schreef:Haha. Als je door zo'n kuthond ook nog je baan kwijtraakt wegens werkweigering. Dat ontwikkel je toch spontaan een rotweiler trauma?
Ik ben nog veel vasthoudender dan zo'n domme rottweiler. Ik nam een tasergun mee, en pepperspray. Dan laten we mijn maat 43 nog buiten beschouwing. :lol1: Ik zou me aangorden voor de strijd :zweep:
Kijken hoe lang het leuk is om op de postbode af te vliegen :engel:
No way dat ik mijn baan kwijtraak door een stom beest.
Dan laten we maat 43 nog buiten beschouwing? :80:
Hopelijk is dat een grapje, want ik ken er een paar die maat 43......tot aan je knie meteen laten verdwijnen hoor :80:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Cleva schreef:Ik vertrouw ze niet.
80% van de echte hele rare hondenagressiedingetjes die ik zelf tegen ben gekomen komt voort uit het handjevol rottweilers die ik tegenkwam.
Raar gedoe. Opdringen en dan ineens snauwen of vanuit heel onderdanig gedoe ineens gaan grauwen.

Ik vertrouw ze niet. Het is raar spul.
Dit dus.
Ik kan ze vaak niet peilen. Ze geven voor mij altijd nogal tegenstrijdige signalen af. Ene kant lijken ze het dan bijv. leuk te vinden om aan gehaald te worden maar vervolgens verstijven ze waarop je denkt dat ze minstens in je arm hangen als je niet ophoudt.

Wij gingen ooit voor een intake gesprek voor de hondenuitlaatservice naar mensen toe met een rottweiler dus.
Dat was dus echt gewoon heel naar. Die mensen zeiden constant 'hij doet niks' of "ja zo doet ie altijd maar hij heeft een klein hartje hoor".. Ja ja, en ondertussen zaten wij dan op de bank en zat die rottweiler (reu van flink vna kg's) ons strak aan te kijken en dan afentoe zo'n lichte grom erbij.
Toen hij even later dat pal voor ons neus ging zitten te doen hebben we ze ook gevraag hem bij ons weg te halen want we vertrouwden dat voor geen meter.

Uiteindelijk ging hij wel mee met de uitlaatservice en toen hij ons kende was het een gouden hond. Maar je moest niet met hem sollen hoor.
Ik weet nog goed. Wij liepen op een dag ergens en Mufasa (zo heettte hij) was al naar de bus gelopen en lag ook al in de bus te wachten. Wij waren nog een balletje aan het gooien vlakbij de bus. Toen kregen we het aan de stok met een jongen die op een gegeven moment bij ons verhaal kwam halen op luide toon. En ja, toen stapte Mufasa dood gemoederd die bus uit en ging naast ons zitten, strak kijkend naar die gozer. Ik vergeet die blik nooit weer van die gozer. :LOL:

En omdat hij zo enorm groot was hoefde hij nooit ineen kenneltje maar lag hij los in het tussen stuk.
Maar wee je gebeente die aan die bus zat. Dan produceerde hij zo'n enorme diepe oer grom vanuit zijn tenen, de bus trilde er zo'n beetje van en zelf schrokken we ons ierdere keer weer 'n hoedje "Mufasaaaaaaaaaaaaaaaaaa!". :hmmm: :F:

Gods, wat een beest was dat.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zal altijd een zwak blijven houden voor rottweilers. Zal ook niet zeggen dat er hier nooit een rottweiler meer komt. Ik vind ze zelf altijd wel redelijk goed te lezen. Máár, ik zal niet zeggen dat ze altijd iedereen leuk vinden. Zoals ik ze heb leren kennen zijn het idd honden die je moet winnen, en dat duurt even. Heb je ze gewonnen, dan zijn ze goud.
Vandaar dat het gewoon altijd oppassen is met vreemden. En in het geval van de ts vind ik gewoon dat zij géén last moet hebben van wat voor hond dan ook, moet gewoon haar werk kunnen doen.
Onze teef die vond bijna iedereen altijd leuk. En toch moest ik haar in de mand afleggen en laten blijven als bv de meteropnemer binnen was. Want dan vertrouwde ik haar ook gewoon niet.
Ze zijn en blijven gefokt om te bewaken en verdedigen. En natuurlijk zijn ze te pakken met een tasergun of weet ik veel wat. :wink:
art gifts and more
nieuw lid
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door art gifts and more »

Ik denk ook van hoe je ze opvoed en de karakters. Wij hadden voor deze rottweiler een andere ook een vrouwtje maar die was wat dominanter die moest om de zo veel weken op haar plaats gezet worden om te weten wie de baas was maar toch een hele lieve meid. deze die we nu hebben en hopelijk nog heeeeeeeeeeeeeel lang die doet echt geen vlieg kwaad een heerlijke meid echt anders dan de vorige je kan van alles met haar doen zelfs voer uit haar bak halen dat is toch bij sommige honden gevoelig als je eten uit hun bak wilt halen. maar het komt er op neer dat alle honden verschillende karakters hebben maar het licht ook aan hoe jij je hond opvoed sla je hem elke keer dan kan je er van uit gaan dat het geen liefertje word. en dat doen sommige mensen wel jammer genoeg
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door sam2011 »

art gifts and more schreef:Ik denk ook van hoe je ze opvoed en de karakters. Wij hadden voor deze rottweiler een andere ook een vrouwtje maar die was wat dominanter die moest om de zo veel weken op haar plaats gezet worden om te weten wie de baas was maar toch een hele lieve meid. deze die we nu hebben en hopelijk nog heeeeeeeeeeeeeel lang die doet echt geen vlieg kwaad een heerlijke meid echt anders dan de vorige je kan van alles met haar doen zelfs voer uit haar bak halen dat is toch bij sommige honden gevoelig als je eten uit hun bak wilt halen. maar het komt er op neer dat alle honden verschillende karakters hebben maar het licht ook aan hoe jij je hond opvoed sla je hem elke keer dan kan je er van uit gaan dat het geen liefertje word. en dat doen sommige mensen wel jammer genoeg
foei dat mag niet werkt in veel gevallen ook niet.....
niet dat ik sla trouwens, maar sommige honden vergen een wat strengere aanpak
a dog is a dog, it isn't a child
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Het meisje dat hier de streekkrantjes rondbrengt was ook nogal huiverig voor Yolah. Meisjelief stampt nogal en dus trekt Yolah dr muil open als ze naar onze voordeur stampt. Meisje propte dat krantje dus op den duur bevend in de brievenbus, om vervolgens ons straarje weer af te sprinten (terwijl Yolah dus gewoon achter de voordeur stond en niet bij haar kon komen, al zou ze t willen). Dat meisje heb ik uiteindelijk een keer kunnen aanspreken en omdat we dat krantje toch nooit lezen heb ik haar toen gezegd dat ze ons huis in het vervolg wel mocht overslaan. :mrgreen: Maar ik heb het in mijn 'telegraaf op zondag'-periode ook zelf meegemaakt met een herder. Die liep op het erf, omringd door een gracht. De brievenbus zat aan de binnenkant van het (losstaande!) hek op het bruggetje over die gracht. De eigenaren heb ik op den duur met een briefje op de krant gevraagd of ze de hond misschien van7 tot kwart over7 nog even binnen wilden houden, of anders de brievenbus aan de andere kant van het hek plaatsen, maar daar werd geen gehoor aan gegeven. Echt, elke keer was dat checken of ie er was. Als hij niet 'in zicht' was, werd dat dus ook een kwestie van sprinten naar die brievenbus, omdat je dus wel met je armen over het hek moest om de krant in de brievenbus te douwen. Ik heb het ook geprobeerd met lekkers, maar dat interesseerde hem niet. Toen het op den duur een obsessie voor die hond begon te worden om dat hek omver te krijgen, begon ik m pas te knijpen, daarvoor was het ongemakkelijk maar nog niet eng.
En op een dag stond ie al te wachten bij het hek. Shit. Toch maar zo relaxed mogelijk naar t hek gelopen (hond ging inmiddels al tekeer tegen dat hek, rammen en scheuren). En toen ik tegenover de hond stond, dacht ik: Waar zijn we nou helemaal mee bezig?! Dus ik heb de krant opgerold en m over het hek gemikt, waar hond gezellig de krant in zn bek nam en verder tegen t hek bleef klooien.
Na die ochtend met de verscheurde krant, nooit meer last van die hond gehad, hij was altijd nog keurig binnen als ik kwam.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”