Om eerlijk te zijn geloof ik niet dat al mijn vorige honden mij als de leukste hebben gezien, zeker niet als daar een konijn voor bij kwam stuiven of als Bo zijn oren weer eens behandeld moest worden. Ik heb altijd gedacht dat er sprake was van een soort wederzijds respect en dat ik een goed betrouwbaar vrouwtje was, "streng doch rechtvaardig" zal ik maar zeggen. Dat "ik ben de leukste" is geloof ik wel de nieuwste hit want ik kom het zo vaak tegen. Nou ben ik met Ezio echt wel op zoek naar nieuwe inzichten op honden-opvoedingsgebied dus ik probeer zo e.e.a. uit. Nou zijn wij altijd nogal "vriendelijk" voor onze honden geweest en ook voor Ezio. Wij brullen nooit, een correctie gaat altijd op zachte toon en met zachte gebaren. Wij zullen altijd proberen te wachten op goed gedrag en dit belonen en voorkomen dat slecht gedrag plaats kan vinden (zo hebben onze schoene wekenlang in de w.c. gestaan ipv in de gang, dat soort dingen.
Nou loop ik dus met Ezio op straat en overal kom je zaken tegen die hem leuker lijken dan mij op dat moment. Als ik continu iets moet verzinnen waardoor hij denkt "goh wat is die vrouw van mij toch geweldig, daarbij vergeleken is die kattendrol, plastic zak, andere hond, kinderwagen, kat

Dus zit ik meer op de lijn van "kattendrol mag niet en als je luistert naar het feit dat ik vind dat je daar niet aan mag komen krijg je daar een snoepje voor als beloning". Hij hoeft mij op dat moment niet leuk te vinden als hij maar weet dat ik wil dat hij iets niet doet en dat daar heus wat tegenover staat. Maar om hem te leren dat die kattendrol moet blijven liggen waar die ligt zal ik hem toch moeten wijs maken dat hij dit niet mag.
Niet omdat ik leuker ben dan die drol maar omdat ik het gewoon als zijn vrouwtje zijnde niet wil hebben dat hij die drol opvreet, klaar uit. Dus, ik heb dat "ik ben het allerleukste in jouw wereld" om te voorkomen dat hij dingen doet die niet mogen al snel laten varen. Ik ben zeker de leukste maar ik ben ook de baas en soms kan hij gewoon zijn zin niet krijgen. Maar er is altijd een beloning.
Natuurlijk vind ik afleiding/verleiden tot/ombuigen van zijn gedachte aan iets doen wat niet mag goed en ik pas dat ook vaak toe, daar gaat het niet om maar ik denk dat als je wilt dat jouw hond jou constant het allerleukste in zijn leven vind dan kom je toch een keer bedrogen uit.