Door alle info over honden die ik opgezocht heb vooral hier ivm mijn eerste hond, ben ik zeker een aantal dingen wijzer geworden en tja mijn man wil nu eenmaal graag een grote hond. Die zal er dus ter zijne tijd ook wel komen. Hij heeft zijn zinnen gehad op de turkse herder. (er zijn eventueel wel andere opties, maar hier gaat zijn voorkeur naar uit)
Nu ben ik al een beetje wezen internetten, maar dan wou ik het toch hier ook nog vragen, want tja dit zal dan dus echt een rashond worden die we van pup af aan willen opvoeden en laten opgroeien in een huis met al 1 hond Lara (onze boerenfox x jack russell kruissing) en 2 katten (die ik volgend weekend ga ophalen). Een drukke beestebende dus hier
Ik heb dus inmiddels geleerd dat er best lang overheen kan gaan voordat je een goeie raspup in huis krijg en daarom willen we ons nu alvast gaan orrienteren.
Naast de info op internet, zou ik graag ook jullie mening horen.
Wat voor een hond is de turkse herder?
Is er een fokker voor deze honden enigszins in mijn omgeving (zuidelijk achterhoek)
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
De komende 3 jaar komt er sowieso nog geen pup, want zeker met zo'n grote hond, wil ik financieel goed zitten, die eten toch een stuk meer dan zo'n kleintje. En met al 1 hond en 2 katten en de duurdere kosten ook nog eens voor de hondenbelasting voor een tweede. Naast het feit dat je al met 3 dieren dierenartskosten zit etc. Eerst wat reserves opbouwen